Stranci zaobilaze u luku srpske pumpe
06. 06. 2016. u 13:50
Zbog osetno nižih cena goriva u regionu, vozači na putu za letovanje toče ga kod suseda. U okolini granica propadaju sve domaće benzinske stanice
Shutterstock
VOZAČI koji natoče 40 litara "dizela" na nekoj od srpskih pumpi, platiće oko 5.400 dinara za tu uslugu. Oni koji, pak, stignu na makedonsku granicu s praznim rezervoarom, na nekoj od tamošnjih benzinskih stanica pazariće istu količinu goriva za svega 3.960 dinara, kada se prevede u našu valutu.
Razlika u ceni "dizela", koja ide i do 40 dinara za litar, primoraće ove godine mnoge vozače koji se zapute na more da plan puta prave prema udaljenosti pumpe u susednoj zemlji. Slično je i u BiH, gde je BMB 95 za 20 dinara jeftiniji nego kod nas, pa oni koji često putuju na primorje mogu da uštede dosta novca.
Iako su procenti poskupljenja, zbog skoka cena nafte, slični i kod suseda, u Srbiji je "dizel" i dalje ubedljivo najskuplji u regionu, ako se ne računa Albanija. Stručnjaci kažu da je već evidentno da vozači koji idu na letovanje čekaju da pređu granicu da bi napunili rezervoar do vrha po znatno povoljnijim cenama.
- Razlike u cenama u Makedoniji i BiH su tolike da su u Srbiji propale sve pumpe koje se nalaze u blizini granica sa ovim zemaljama - kaže Boban Atanacković, iz AD "Nafta". - Vozači tempiraju potrošnju tako da uđu u Makedoniju da bi kupili dizel. Da putuju više kroz BiH nego kroz Srbiju, odlučuje se i veliki broj prevoznika robe, ali i onih u tranzitu, pogotovo ukoliko putuju često. Jednostavno im je jeftinije, bez obzira na lošiji put.
Benzin je u Srbiji za čak 20 dinara po litru skuplji nego u BiH. Tako vozači koji ovog leta planiraju da se zapute, na primer, u Herceg Novi, mogu da imaju računicu ukoliko u Crnu Goru odu preko Bosne i Hercegovine, odnosno preko Zvornika. Na razlici u ceni BMB 95, za put do tamo i nazad preko BiH može da se uštedi skoro 2.000 dinara! Jer, ukoliko se do Herceg Novog vozi samo kroz Srbiju i tu kupi benzin, za jedan auto je, u oba smera, potrebno ukupno 9.100 dinara. Ukoliko se, pak, vozač zaputi preko Zvornika u BiH i tako dođe do Boke Kotorske, potrebno mu je oko 7.200 dinara za put do tamo i nazad. Računicu kvari to što za BiH mora da se kupi zeleni karton, koji košta približno razlici u ceni - 3.000 dinara. Ipak, za one putnike koji putuju više od jednog puta - ušteda u gorivu automatski nadomešćuje dodatne troškove zelenog kartona.

RAST CENA
BAREL sirove nafte je poskupeo od prelomne tačke 20. januara za 21,67 dolara, ili 78 odsto, dok je od prelomne tačke za cenu goriva od 2. marta prosečna cena litra benzina u Srbiji povećana za 8,33 dinara, ili 6,75 odsto, a "dizela" za 10,60 dinara, ili 8,47 odsto.
- Procentualni rast cene goriva mnogo je manji nego procentualni rast cene sirove nafte, što je bilo uobičajno i kada je trend bio obrnut, odnosno kada su cene išle naniže - kaže Tomislav Mićović iz Udruženju naftnih kompanija Srbije. - Ne treba zaboraviti ni to da je više od 58 odsto od prosečne maloprodajne cene u Srbiji državno zahvatanje, na koje promena cene sirove nafte veoma malo utiče.
smejem se a plakao bih
06.06.2016. 14:02
bio i ja pametan tako jedne godine pa sipao u Makedoniji,auto me prodao posle 150 km zbog prljavog goriva!steta je ispala oko 450 evra!!!Dobro je gorivo za golf 1,zastavu itd....
@smejem se a plakao bih - Najbolje gorivo u regionu je upravo u Makedoniji
@smejem se a plakao bih - Zavisi kada i gde ste sipali.Ranije je bilo lošeg kvaliteta ali ulaskom novih "igrača" i zaoštravanjem konkurencije kvalitet goriva u MK se drastično popravio (ovde pre svega mislim na Lukoil i Makpetrol pumpe).Prethodne dve godine sam upravo namenski štelovao potrošnju da se "dovučem"do MK i tamo punio rezervoar na putu do Grčke. A tako je bilo i u povratku. Do sada nisam imao ni jedan problem, čak sam prošle godine imao i osetno manju potrošnju u odnosu na naše gorivo, a i znatno uštedeo
To je zbog rasta stranih investicija, država i dalje živi samo od taksi i akciza. Tužna je istina da se niko nikad nije razvio od stranih investicija, ništa od njihovih profita ne ostaje ovde. Komunalije i porez ne plaćaju, sve što zarade prebacuju na svoje firme preko naduvanih nabavki, ovde ostavljaju samo bedne radničke plate koje su bar 5x manje od subvencija koje primaju od države. Dok se ne osvestimo od gluposti ekonomskog modela kojeg diktiraju EU i MMF, proćiće još 2-3 izborna cikusa.
U Srpskoj (Laktaši), doduše, točio sam prije 15-ak dana, BMB95-1,6KM, odnosno, 99 dinara za litar. Kvalitet - vrlo dobar.
Komentari (29)