Smanjen broj prigovora potrošača

Beta

30. 03. 2016. u 17:06

Broj prigovora potrošača se smanjio, u prošloj godini bilo ih je 14.500, što je za 2.200 manje nego u 2014.

Смањен број приговора потрошача

BEOGRAD - Državni sekretar u Ministarstvu trgovine Vesna Kovač izjavila je danas da se broj prigovora potrošača smanjio u prošloj godini i da ih je prema podacima Nacionalnog registra za prigovore bilo 14.500, što je za 2.200 manje nego u 2014. godini.

"To govori da trgovci imaju drugačiji odnos prema potrošačim i da više poštuju njihova prava", rekla je Kovač u Beogradu na okruglom stolu o pravima potrošača.

Ona je podsetila da se novi Zakon o zaštiti potrošača primenjuje godinu i po dana i da je primetno da su potrošači bolje informisani i obavešteni o svojim pravima.

"Zakonom je ojačana uloga udruženja za zaštitu potrošača", rekla je Kovač i objasnila da ta udruženja učestvuju u donošenju odluka, ali i pokreću zahteve za rešavanje interesa potrošača.

Kovač je ocenila i da je poštovanje zakona sve bolje i da će se i dalje raditi na njegovoj primeni.

"Poštovanjem prava potrošača trgovci se angažuju u fer konkurentskoj borbi na tržištu , koja vodi boljim poslovnim rezultatima, nižim cenama i boljem kvalitetu robe", navela je ona.

U radu okruglog stola učestvovali su predstavnici kompanija Gorenje, Merkator, Telekom Srbija, Ikea, Karneks i predstavnici udruženja potrošača.

Naglašeno je da nijedno preduzeće u Srbiji ne može računati na dugoročni uspeh ukoliko u punoj meri ne poštuje prava potrošača i ne neguje partnerski odnos sa njima.

Oni su istakli i da se u njihovim kompanijama prati stepen zadovoljstva klijenata, jer je to jedini ispravni način da se, posebno u uslovima fiskalne konsolidacije, dok traju mere štednje, poveća proizvodnja i udeo na tržištu i obezbedi održiv razvoj.

Ukazano je i da bez zadovoljnih potrošača, domaće kompanije neće moći da računaju na bolje poslovne rezultate.

Panelisti su zaključili da je vrlo važno nastaviti sa edukacijom i potrošača i kompanija u tom segmentu, uz ukazavanje i na pojedinačne primere zloupotrebe zakona.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

deki

30.03.2016. 22:06

Razlog za smanjenje prigovroa je taj sto niko i nista ne reaguje od nadleznih za zastitu potrosaca pa ljudi uvideli da samo trose vreme na zaljenje jer niko nista ne preuzima.