Fijat od maja bez carine ide u Rusiju

P. Ž.

18. 03. 2016. u 15:14

Premijer Srbije i ambasador Rusije u našoj zemlji o povlašćenom izvozu naših vozila. Automobili iz Kragujevca prodavaće se i u Belorusiji i Kazahstanu. Kod nas "lade" će biti jeftinije za desetak procenata

Фијат од маја без царине иде у Русију

SRPSKI "fijat 500 L" od maja ide u Rusiju - bez carine, saznaju "Novosti". Automobile iz kragujevačke fabrike bez graničnih taksi naša zemlja će moći da izveze i na tržište Evroazijske ekonomske unije, odnosno, osim Ruske Federacije, i na tržišta Belorusije i Kazahstana. S obzirom na to da je trgovina dvosmerna ulica, i vozila iz njihovih fabrika će u Srbiju stizati po istim uslovima. Pa se može očekivati i da će "lada" na našem tržištu biti jeftinija za deset odsto.

Ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Čepurin upoznao je danas premijera Srbije Aleksandra Vučića s pozitivnim pomakom u bescarinskom izvozu "Fijatovih" vozila proizvedenih u Srbiji na tržište Evroazijske ekonomske unije. Čepurin je preneo informaciju da je pre dva dana prihvaćen predlog o pokretanju procesa unifikacije trgovinskog režima između zemalja Evroazijske ekonomske unije i Srbije, koji bi trebalo da bude konačno usvojen u maju ove godine.

- To će omogućiti delovanje radnih grupa Srbije i Unije po pitanju "fijata" i po drugim tačkama uzajamne trgovine - naglašava se u saopštenju Vlade Srbije.

Bescarinski izvoz "fijata 500 L" u Rusiju svakako je vest koja je obradovala sve zaposlene u kompaniji "Fijat-Krajsler automobili Srbija", ali zasada niko od čelnika kragujevačke fabrike nije hteo da da nikakvu izjavu.

- Trenutno nemamo nikakav komentar - rečeno nam je u pres službi "FCA Srbija". - Zvanično saopštenje, naš stav, daćemo uskoro.

Uvoznici "lade" u Srbiju, koji na Beogradskom sajmu nude nove modele "Avtovaza", koji su trenutno i najjeftiniji na našem tržištu, kažu da s pažnjom prate kako će se sve što je najavljeno i realizovati.

- Naravno da smo upoznati sa svim pitanjima u vezi sa ovom problematikom. Svaka odluka koja pospešuje trgovinsku razmenu je pozitivna. Ipak, do početka primene sporazuma proteći će bar nekoliko meseci - kažu čelnici kompanije "Rusauto" iz Beograda.

Odluka Rusije da uveze bescarinski "fijat 500 L" bi značila da će i ruska vozila moći da se prodaju na našem tržištu bez carine!

- To je sjajna vest - kaže Milan Vukasović, direktor "Verano motologistika", uvoznika GAZ-ovih vozila za Srbiju, i predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila. - Pre svega je dobro za Srbiju, fabriku u Kragujevcu, a naravno pojeftiniće i ruska vozila koja mi uvozimo.


PADAJU CARINE I NA "RUSE"

Milan Vukasović objašnjava da bi vozila iz Rusije bila jeftinija jer bi bila ukinuta carina od 12,5 odsto na automobile i 10 odsto na komercijalni program (laka privredna vozila, kamioni, autobusi...).

- To bi bilo izuzetno značajno za našu privredu koja vapi za jeftinijim a robustnim, izdržljivim vozilima komercijalnog programa, kakva je, na primer, nova "gazela nekst" - kaže Vukasović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (24)

LJUBICA

18.03.2016. 16:46

Mada bi za Srbiju bilo mnogo korisnije da se omogućiti delovanje radnih grupa iz Srbije po pitanjima izvoza voca , povrca, ajvara, sira, jogurta, mesa i ostalog sto je stvarno proizvod srpske privrede, a za Fiat ima vremena.

srbin ponosni

18.03.2016. 18:50

Izvoz Fijata će biti ograničen sve dok se taj automobil ne bude u velikoj meri izrađivao od delova napravljenih u Srbiji,a ne donetih iz Italije pa se ovde samo sklapaju.Na robiju sve koji stoje iza ovog ugovora, koji je gori od bilo kakvog drugog kolonijalnog.

@@@@

19.03.2016. 01:42

@srbin ponosni - @srbin ponosni..Hajde sto si ponosan,a tek sto si pametan..

Vladan - vladavina nežnošću

18.03.2016. 22:20

Otvoriću opet jednu staru polemiku: OTKUD SLOVO "J" u nazivu FIJAT-a? Fabrika se originalno zove F.I.A.T. - Fabbrica Italiana degli Automiobili Torino. Možda nam je baš to suvišno "J" baksuzno?

Nažalost

19.03.2016. 09:40

@Vladan - vladavina nežnošću - nisi u školi ništa naučio, pa ti zato i nije jasno otkud slovo J u Fijat. A otkud "nju" u Njujorku?

Bolynx

19.03.2016. 01:58

Kolika je plata nase robovske snage u Fiat-u u Kragujevcu? Nikad nebi talijani dosli da nisu mislili izvoziti u Rusiju.

Sale

19.03.2016. 04:22

Pricate kao da je izvoz italijanskog FIAT-a u Rusiju vec resen, a ne da ce se o izvozu razgovarati tek u maju. Cemu obmanjivanje gradjana!?

Nidža

19.03.2016. 04:29

Sve pohvale za ovaj projekat i za obostrani dogovor za izvoz naših vozila, da je u budućnosti još ovakvih dogovora, gde bi nam bio kraj

Suzana

19.03.2016. 05:48

Logicno je da se uspostavi reciprocitet. I mi cemo dati povlastene uslove za uvoz Lade.

Vlatko

19.03.2016. 05:50

Bescarinski izvoz Fijata u Rusiju ce da obezbedi kontinuitet proizvodnje u pogonima u Kragujevcu.

Lazar

19.03.2016. 07:54

Ovo je svakao pozitivna vest, treba nam saradnja i sa istokom i sa zapadom. A Rusija moze da nam postane najveci trgovinski partner u svim oblastima.

Glasinac

19.03.2016. 09:13

Ovo podrazumeva da će se za 10.000 automobila povećati proizvodnja automobila.

Sasa

19.03.2016. 09:42

pa i tamo da se obrukamo,mala nam je Amerika,kada tamo nije uspeo ovamo tek nece nikako

mala i srednja inteligencija

19.03.2016. 12:26

A šta ako kompanija fiat nema u planu proboj na Rusko tržište,pita li njih neko o ovome.Logičnim se nameće još jedno pitanje šta će nam Rusko tržište kada im građani nemaju visoku kupovnu moć,a imamo bescarinski režim sa evropskom unijom od 500 miliona ljudi visoke kupovne moći.Koliko se automobila izveze u EU,ima li koristi od SSP-a?

Утеривач

20.03.2016. 12:06

@mala i srednja inteligencija - Није тајна да ФИАТ Србија послује са губитком. Да ли је тај губитак реалан или се само тако приказзује велико је питање , с друге стране Србија суфинансира плате запослених ?! Ако је државна домаћа компанија "Застава" била "губиташ" са 10 000 домаћих коопераната и "није нам се исплатила" не разумем како нам се исплати страна приватна компанија која послује с губитком и "шрафцигер техником" без домаћих коопераната???

vojvođanin

19.03.2016. 12:29

Primetio sam da se sva dešavanja, dogovaranja, izvoz, gradnja itd...počinju primenjivati od maja meseca (posle izbora), slučajnost ili....

iz glave

19.03.2016. 18:42

koliko treba da košta 500l da bi radnik u Kg imao EU platu...kada Srbi shvate odg na ovo pitanje prestaće da se raduju kada se političari i globalisti bogate

Posmatrač iz Nemačke

19.03.2016. 22:12

Lepo ako bi se obistinilo, mada zaista, šta je 10.000 automobila za fabriku koja bi godišnje trebalo da pravi (i prodaje) do 250.000 vozila? Ništa! Osim toga niste napisali maja meseca KOJE GODINE počinje izvoz tih na svetskom tržištu ne prihvaćenih modela Fiata ? I sa koliko evra po vozilu taj izvoz, samo da FIAT 2018.g. ne pobegne iz Srbije, sufinancira naša država ? Izgleda da će nas, kao dovlačenje Fiata u Kragujevac, sve to koštati kao Svetog Petra čuvena kajgana!

Утеривач

20.03.2016. 12:09

@Posmatrač iz Nemačke - То је 4% производње , баш ме занима да ли би се нека немачка компанија одрекла 4% раста производње ? Друго је питање како послује ФИАТ Србија ...