Putarinu izbegne 10.000 vozača
02. 03. 2016. u 22:01
Preduzeće "Putevi Srbije" godišnje trpi štetu od milion evra zbog nesavesnih korisnika naših auto-puteva. Lane je 9.258 vozila besplatno koristilo glavne saobraćajnice. Protutnje pored inkasanata
Karikatura Tošo Borković
OKO 25 ljudi dnevno izbegne da plati putarinu na nekoj od 38 naplatnih rampi na srpskim saobraćajnicama. Prema podacima "Puteva Srbije", broj odbeglih vozila se smanjio u odnosu na prethodne godine, ali je i dalje velik, jer je šteta koju trpe veća od milion evra godišnje.
Lane se 9.258 vozača besplatno vozilo auto-putem, a najveći broj njih je protutnjao pored inkasanata na rampama za vozilom koje je platilo putarinu. Najviše neplatiša koristi deonicu od Beograda do Niša.
Milenko Caković, izvršni direktor u Sektoru naplate "Puteva Srbije", kaže da je u protekle tri godine broj odbeglih vozila smanjen za 63 odsto.
- Broj registrovanih neplatiša u 2014. godini bio je 11.464, dok je u 2015. godini iznosio 9.258, što je za 19 odsto manje - objašnjava Caković.
- Najčešći način izbegavanja plaćanja putarine je bežanje na naplatnoj stanici za vozilom koje je platilo putarinu, zatim bežanje kroz nelegalne, odnosno "divlje" izlaze sa auto-puta i, zaobilaženje naplatnih stanica. Često vozači koriste i neregularno uključenje na auto-put ili isključenje sa auto-puta. Jedan od vidova je i zamena magnetih kartica, kada vozači nekoliko puta manje plaćaju putarinu od predviđenog iznosa.
Caković kaže da Odeljenje za nadzor naplate putarine obradom podataka i pregledom video-materijala registruje slučajeve zloupotreba. Oni analiziraju izdate, a nenaplaćene kartice, i uz pomoć video-nadzora tačno otkrivaju identitet tih vozača i protiv njih se podnosi krivična prijava.
Dokazni materijal, izveštaji, fotografije i video-snimci se prosleđuju teritorijalno nadležnim policijskim upravama na dalje postupanje. Osim toga, JP "Putevi Srbije" protiv učesnika u saobraćaju koji su izbegli plaćanje predviđenog iznosa putarine, pokreće i postupak za nadoknadu pričinjene štete. To je sistem naknadne naplate putarine.
Александар
02.03.2016. 22:13
Плаћамо порез за изградњу путева да би нам на крају наплаћивали употребу истих. Ко је овде овца?
@Александар - Ovako. Ti biraš političare da bi zapošljavali građane, a ne ono 200€ "Strani investitor" to nije zapošljavanje, nego porobljavanje. Kad uposliš građane i oni imaju platu 700-1000€ onda oni tebi uzmu od plate i od drugih poreskih nameta i naprave put. Pošto ovo nije slučaj, nego radiš za 200€ pa ti i ne mogu uzeti uzmu kredit i naprave tanak put i slikaju se u kameru kako su oni uspešni političari, a posle taj dug treba vratiti!, a onda ti stave rampu, a ti proletiš kroz rampu sa 200€ "platom".
Kakva je to neka "visa matematika"? Pa 10 000 vozila svako po 100evra i eto milion, Ali koja deonica se naplacuje 100 evra? Pa ni za strne kamione i to ona najduza je jevtinija. A zaboravio sam da napomenem da ste tu uracunali i ono sto inkasatori naplate za sefofe i direktore i naravno za sebe.
ovaj tekst ima pun smisao se objavi koliko je kazni tacno podneto u odnosu na broj prekrsaja i koliko je izreceno i kavih mera po istom , da se vidi ima li smisla placati putarinu
problem resava dupla rampa.
Komentari (13)