Instruktora upola manje

P. Ž.

06. 02. 2016. u 08:30

Zakon o bezbednosti saobraćaja prepolovio broj radnika auto-škola, što utiče na kvalitet obuke. Broj auto-škola u našoj zemlji opao sa 900 na 448

Инструктора упола мање

NOVIM Zakonom o bezbednosti saobraćaja broj auto-škola u Srbiji se smanjio sa 900 na 448. Od početka godine do sada je katanac stavilo još 46 škola. Bez posla je ostalo skoro dve hiljade ljudi. Posledice propisa ne trpe samo auto-škole, već i celo društvo jer na drumove ne šaljemo vozače bezbedne po sebe i druge - rekao je juče generalni sekretar Privredne komore auto-škola Srbije Petar Rašeta.

On je istakao da je novi zakon predvideo čak 17 kategorija za vozače, a auto-škole bi morale da imaju najmanje 19 vozila u svom voznom parku.

- Tako smo došli u situaciju da auto-škole obučavaju u proseku samo za 3,3 kategorije - objašnjava Rašeta. - To u praksi znači da ko hoće da polaže za neku manje traženu kategoriju, mora da putuje i do 300-400 kilometara do auto-škole koja vrši tu obuku. Obuku za čak dve kategorije - M (motokultivatori) i D1E (mali autobus sa prikolicom) ne nudi nijedna auto-škola u Srbiji. Obuku za vozača traktora nema nijedna škola u više od pola regiona Srbije.

Kandidati za vozače su na mukama, baš kao i auto-škole, zbog novog načina polaganja praktičnog dela ispita koji se primenjuje od Nove godine.

PAPRENI CENOVNICI DRŽAVA je propisala minimalnu cenu obuke, ali bez PDV. - Tako su neke škole koje nisu u sistemu PDV favorizovane - tvrdi Rašeta. - Pritom bi i obuka mogla da bude jeftinija jer imamo nepotrebnih 40 časova teorijske obuke (14.000 dinara) i još nepotrebniji ispit Prve pomoći (8.500 dinara). Propisana minimalna cena za praktični deo obuke je 39.000 dinara.


- Samo još Albanija, među evropskim zemljama, insistira da se praktična nastava i polaganje održava isključivo na kompjuterima. Uvođenje tog informacionog sistema je debelo koštalo auto-škole, a ima mnogo nedostataka. Umesto sedam do osam kandidata u radnom danu, ispit polažu do tri kandidata - objašnjava Milan Todorović, predsednik Udruženja auto-škola Beograda.

Poseban problem su i poligoni. Ako se oni ne usklade sa zakonom do 26. oktobra ove godine, u Beogradu, gde je zemljište najskuplje i nema dovoljno mesta za poligone, sve auto-škole bi mogle da obustave rad.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

sale

06.02.2016. 09:05

Hteli ste vise cene da bi gulili ovaj narod e sad ste ih dobili ali posla nema sad se polako zatvarajte i gasite se kad ste bili gladni i alavi pare za polaganje mog deteta umesto u 18 njegovoj godini dobicete u 23 ili 24 a mozda ce se na neki nacin dokopati amerike pa ce tamo poloziti za male pare , uopste mi vas nije zao.

Veselinovic Cvjetko

06.02.2016. 10:12

@sale - U Sapcu, krajem Januara 2016. Godine kretao sam se iza automobile auta-skole" ZEBRA" gdje instructor obucava kandidataza vozaca I na kraju ulice koja je jednosmjerna skrecu u levo, a da se nisu prestrojili u krajnju levu saobracajnu traku. Skretanje u levo su izvrsili iz desne trake iz koje se moze skretati u desno ili produziti pravo.Vidite ko obuzava mlade vozace,pa gde je tu kvalitet obuke.A CENA ASTRONOMSKA NIZASTA-SRAMOTA OD ONIH KOJI SU PROPISALI OVE CENE.

hejter

06.02.2016. 16:11

@sale - Pricanje instruktora na mob. telefon dok ima kandidata na casu (skoro uvek kad sretnem njih par ,oni brbljaju zavaljeni maltene u polulezecem polozaju-zivim u malom mestu pa se veoma cesto srecemo u saobracaju),ne davanje zmigavca,ne vezuje se pojas,neki biraju samo zenske kandidate (da,ima i toga),auto-skola se koristi za razvozenje naokolo za privatne stvari.A o raznim nedodirljivim agencijama za muznju para i ostalim strucnjacima koji se ne skidaju sa TV-a mudrujici i pametujuci,drugi put.

ALEKSA IVANOVIC

06.02.2016. 09:08

sve je ovo maslo nekoliko idiota koji se bogate na racun naroda i zloupotrebljavaju svoj polozaj koji su uzdigli na nivo ravan predsedniku drzave i vlade a svi znamo koja je to grupa fanatika koji zamislise da je biti vozac automobila ravno fakultetu.na celu nadmenog vujanica,njegovih poltrona bozovica biv.dir.agencije,sadasnjeg dir.policije rebica,dir.komiteta okanovica,i jos nekolicine koja se otrgla kontroli drzanih organa skupstine i vlade.zato treba sve ove gluposti ponistiti i vratiti

sozontije

06.02.2016. 09:39

Svi znaju ko su ti .....Jedan vodi prestiznu emisiju,jedan je vestak,a ostali suu raznim komitetima.Bogate se izmisljajuci razne komisije,agencije,propisei sva ostala čuda,kako bi im kanulo nešto u dzep.Samo jednim potezom "kontrole" smanjili su broj auto škola i tehničkih pregleda,za gotovo pola,a obzirom da su znali šta sledi, potom su oni preuzeli taj veštački višak kandidata.Princip je kako se i Rokfeleri na isti način bogate.

Niko

07.02.2016. 09:36

@Dejan - Ja imam srpsku dozvolu I ne mogu zameniti za cesku... dozvolu...I ako zivim poslovno u njoj godinama...traze mi Trajan boravak il drzavljanstvo...I naravno da polazem ispite koji kostaju 400e

Zoran

06.02.2016. 10:42

Za 10 godina u ovoj zemlji neć imati ko da vozi autobuse, kamione, trolejbuse i tramvaje, a sve manje će biti ni onih koji voze automobile, naročito službene. Da ne pričam o vojnim vozilima, vatrogascima i tako dalje. Samo vi gospodo stiskajte pa ćete da se češete i tamo gde vas ne svrbi...

мрсимуд

06.02.2016. 18:21

Ви ако затворите шаку и држите је, и ви ћете је држати једно време, али после једног времена мораће те је отворити сами јер је то природни закон. Ако ви са свим и свачим од намета разних до константног отежавања живота обичном човеку загорчавате живот та нагомилана негативна енергија она ће морати еволвирати у неки други вид енергије која ће ко зна какве димензије придобити. Пазите каже се 2000 је остало без посла па куд више са тим незапосленима. Куд ћемо са свима нама кад се гушимо сваки дан?