Mobilne veze presekle žice

I. P. - D. I. K.

30. 01. 2016. u 20:00

U našoj zemlji kao i u svetu građani sve manje koriste fiksni telefon. Upola manje razgovaramo preko kućnih aparata

Мобилне везе пресекле жице

FIKSNI telefon sve manje koristimo. Dokaz za to je i vreme provedeno u razgovoru "preko žice" koje se, iz godine u godinu - smanjuje. Poslednji dostupni podaci pokazuju da smo u fiksnoj mreži tokom 2014. godine pričali ukupno sedam milijardi minuta. Dok smo u istu svrhu uz mobilne telefone proveli duplo više: čak 14,86 milijardi minuta!

Iako danas gotovo nijednom domaćinstvu u Srbiji ne manjka fiksni telefon, kada je reč o mobilnim, njihov broj je veći od broja stanovnika. Pa, na svakih stotinu žitelja, "dolazi" čak 130 mobilnih telefona. Tako, brojke pokazuju da imamo čak 9,3 miliona korisnika mobilnih, a ukupno 2,76 miliona fiksnih brojčanika od kojih je 95 odsto u mreži "Telekoma Srbija".

- Poslednjih godina globalno prisutan je trend smanjenja broja korisnika fiksne telefonije, što je primetno i u Srbiji - rečeno je "Novostima" u "Telekomu Srbija".

- Dominantan razlog svakako je rasprostranjenost mobilne telefonije, a i korišćenje aplikacija za komunikaciju preko interneta.

"Telenor" je licencu za pružanje usluga fiksne telefonije dobio 2010. godine. Prvi čovek ove kuće ističe da fiksni telefon u suštini nije neophodan, ali da opstaje jer im je starija populacija ipak više naklonjena.

- Stariji građani, roditelji sa mlađom decom, ili naprosto ljubitelji, ponekad preferiraju staromodne telefone. Zato će fiksni biti u upotrebi bar još desetak godina - kaže Uve Fredhajm, generalni direktor "Telenora" u Srbiji.

PROSEČAN RAČUN ZA korišćenje fiksnog telefona građani, u proseku, mesečno plaćaju 986,22 dinara, pokazuju podaci RATEL-a. Postpejd mobilna usluga staje ih 1.478,04 dinara, dok se pripejd kartica u proseku mesečno dopunjuje za 238,80 dinara. Operateri u Srbiji prihodovali su tokom 2014. godine 37,6 milijardi za usluge fiksne i 99,35 milijardi za usluge mobilne telefonije.

Od aprila 2014. godine pretplatnicima fiksne telefonije omogućeno je da promene operatera, što je "u igru" uvelo i nove kompanije.

- "Orion telekom" ima oko 21.000 korisnika fiksne telefonije. Najveći broj njih fiksni telefon koristi u okviru paketa usluga, zajedno sa internetom, odnosno IPTV-om. Kada je reč o minutaži korišćenja fiksne telefonije, ona se u našoj mreži ne smanjuje - ističe Dejan Georgijev, pi-ar menadžer "Orion telekoma". - Smatram da će se fiksna telefonija značajno unaprediti i funcionisati integrisana sa dodatnim servisima.

PONUDIĆE I FIKSNI

POSLOVNI plan "Pošta Srbije" za 2016. godinu predviđa i uvođenje fiksne telefonije.

- Nemamo viška zaposlenih, već samo manjka posla - kaže direktor "Pošta" Milan Krkobabić. - Planiramo da proširimo svoje usluge, a fiksna telefonija je u ovoj godini jedan od ciljeva. Jedino više usluga može da nas sačuva na tržištu kako bismo mogli integrisano da ponudimo potrošačima više.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Milan

31.01.2016. 08:30

Ukoliko bi poziv sa fiksnog telefona prema mobilnoj mrezi bio jeftiniji tada bi gradjani vise koristili fiksne telefone. Ovako posto je cena ista jednostavnije je sa mobilnog zvati mobilni nego sto je to sa fiksnog telefona. U tome je sva mudrost.