Francuski Vinči najbliži Tesli

E. R.

22. 01. 2016. u 10:20

Za beogradski aerodrom zainteresovane dve kompanije, jedna iz EU, druga iz Turske. Čeka se odluka Vlade da li se prodaje ili se ide na koncesiju

Француски Винчи најближи Тесли

OSIM turske kompanije "TAV erports holding", za beogradski aerodrom "Nikola Tesla" zainteresovan je i francuski "Vinči", koji, kako je "Novostima" nezvanično potvrđeno u Nemanjinoj 11, i dalje ima najveće šanse da postane partner Srbiji u ovom poslu. Da li će se država, kao većinski vlasnik odlučiti na prodaju kroz klasičnu privatizaciju ili će, pak, upravljanje i održavanje aerodroma poveriti stranoj kompaniji kroz koncesiju, zavisiće od preporuke privatizacionog savetnika.

Ko će savetovati državu još se ne zna. Prema našim saznanjima, izbor privatizacionog savetnika sačekaćemo do okončanja izbora u Srbiji.

Računica Vlade Srbije, kao većinskog vlasnika Aerodroma je, da bi u slučaju stavljanja pod koncesiju, moglo da se prihoduje čak 500 miliona evra od ulagača. Turska kompanija TAV razmatra ulaganje u beogradski aerodrom, dok je francuski "Vinči" odavno "u igri" kao zainteresovani kupac. Doduše, i turski TAV kao većinskog vlasnika ima francuskog akcionara: "Aeroports de Paris", sa udelom od 38 odsto. Osim u srpski aerodom, ova firma je, prema navodima "Blumberga", zainteresovana i za ulaganja na Filipinima.

"Vinči" je, uglavnom kroz koncesije izgradio po deset aerodroma u Francuskoj i u Portugaliji, kao i tri u Kambodži. Ova kompanija poznata je srpskoj javnosti - u našoj zemlji je 2003. godine otvorila firmu "Inter-most", koja je radila na projektovanju i izgradnji puteva, mosta i tunela u Ovčar banji, zatim na sanaciji starog Savskog mosta i mosta preko Ibra u Kraljevu. Firma je rekonstruisala i Nemanjinu ulicu u Beogradu. Da je reč o ozbiljnoj kompaniji, potvrđuju i podaci da je u Francuskoj gradila ne samo aerodrome, već i auto-puteve, mostove, parkinge... Koncesiono su podigli i stadion "Stad d'Frans" u Parizu, ali i most preko Korintskog zaliva, koji je pušten u saobraćaj uoči Olimpijade u Grčkoj 2004. godine.

PRIHODI

AERODROM "Nikola Tesla" spada u najprofitabilnije srpske kompanije sa ostvarenim godišnjim profitom iznad 3,4 milijarde dinara. Ostvareni poslovni prihod u poslednjim dostupnim finansijskim izveštajima (za 2014. godinu) bio je 8,2 milijarde dinara, a broj zaposlenih 479. Akcije Aerodroma listirane su na Beogradskoj berzi, i trenutna vrednost jedne hartije je 921 dinar. Većinski vlasnik Aerodroma je Republika Srbija, sa udelom od 83,15 odsto, dok ostatak drže mali akcionari, među kojima su, osim građana i zaposlenih, i domaći i strani investicioni fondovi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (23)

Pera

22.01.2016. 10:36

Da li smo mi toliko nesposobni da upravljamo jednom betoniranom livadom sa koje samo treba da naplatimo ulaz i izlaz,predajom turcima zvace se sulejman velicanstveni,jer ko ce zabraniti novom vlasniku da svoju imovinu nazove po sopstvenoj zelji.

filip

22.01.2016. 10:47

bolje Francuzi, nego turci, onaj ko je prolazio turskim aerodromoma zna o cemu govorim

neregistrovan

22.01.2016. 12:01

@filip - Znas, najbolje bi bilo da ostane u vlasnistvu Srbije.Kakvi stranci i koji su to umovi koji sve rasprodaju na stetu Srbije i Srba.gde li su ucili ekonomiju.Zar neznamo sami da ubiramo novac pogotovu sto se pise da je prosle godine bio rekordan broj putnika.

Subotica

22.01.2016. 11:16

Ako već nema izlaza onda samo Francuzi ili slični. Nikako Turke iz Azije.

Dragojlo

22.01.2016. 11:23

U zemlji Srbiji sve na prodaju ....pa i grobovi!!!Eeeeee neradnika majko mila!!!

Mali S Motkom

22.01.2016. 11:32

moramo li prodati sve sto valja i sto donosi zaradu?! zalosna si vlastelo...

Oglas

22.01.2016. 11:43

Prodajem hitno I povoljno koriscenu Srbiju I njihove gradjane. Cena po dogovoru. Kupci iskljucivo zapadni, uslovi kolonizacija. Molimo obratite se Vucicu I njegovom timu oko dogovora za njihovu proviziju.

Mims

22.01.2016. 11:55

koji smo mi ludaci, ima da pasemo travu kad nam ovi rasprodaju sve, ako nam i to bude ostalo

Mimmi

22.01.2016. 12:10

Onda ponudite aerodrom norvezanima i svedjanima. Oni imaju i novca i ideja, i ne vole korupciju :)

Intermost

22.01.2016. 12:10

Zar ta firma Intermost nije poznata po tome što je napustila tržište i ostavila velika dugovanja za sobom? Pamćenje ko u kišnih glista.

bole

22.01.2016. 12:16

pa niste zavrsili pricu o vinciju i cuvenom inter-mostu.elem, 2009., posto je u saradnji sa nasim tadasnjim vlastima oprala desetine milione evra, vinci je odlucio da hitno likvidira svoju firmu inter-most i ostao duzan 8 miliona evra srpskim firmama.e sad, da li bi iko normalan tavim ljudima dao nas aerodrim???

ISTINA

22.01.2016. 13:04

ALO DOBOJ !To je uzrecica jednoga mog prijatelja kada zeli da ga svi dobro slusaju sta ima da kaze.Samo pre tri dana rekli ste da je NT u dobitku i da je prosle godine zaradio 4,5 miliona eura,a sada hocete da ga prodate. Ovde ocigledno LUD ZBUNJENOG,ili je na djelu pljacka i otimanje para od drzave.Ko pametan prodaje drzavnu imovinu koja donosi profit?Dobar domacin u svoju kucu samo unosi i NIKAD iz nje ne iznosi,jer jedino tako mozes stvarno biti DOBAR DOMACIN,sem ako to i nije tvoje .

odgovornost.net

24.01.2016. 15:58

@ISTINA - Drzava je retko dobar domacin.Gradjani imaju bolju uslugu samo u privatnim firmama

dasa678

22.01.2016. 13:16

opet nesto izmisljaju i serviraju ovom narodu,nema verovanja pa neznam sta da kazu.veoma neodgovorno vise puta obmanuli narod,opljackali penzionere i td.bilo pa proslo.

DAH

22.01.2016. 13:34

Najbolje je prodati turskom avio prevozniku jer je on najjeftiniji u cenama prevoza.

x

22.01.2016. 14:02

Imam tri pitanja: 1) Da li stavljanje pod koncesiju ili prodaja znaci da svako ko ima akcije ce biti jednako tretiran kao i vecinski vlasnik? Odnosno ako se ponudi npr 10 evra po akciji vecinskom vlasniku da li to znaci da ce biti ponudjeno 10 evra po akciji i malim akcionarima? 2) Da li je mali akcionar u obavezi da prihvati tu ponudu? 3) U slucaju koncesije da li se pare ispacuju na godisnjem nivou u periodu trajanja koncesije ili sve odjednom? Hvala u napred

Strašno sam ljut

22.01.2016. 17:50

Nisu uspeli da uvaljaju Telekom i nikome u privatni džep nije legla ni kinta. Sada treba što pre da se reše još jednog objekta koji takođe donosi dobit. ZAŠTO? Da bi neko maznuo proviziju? Ili da bi se finansirale partijske kampanje oko venrednih izbora? Bre, za ove naše ne važi izreka da se vo ne ubija zbog kila mesa,a oni bi to stalno da čine! Hoće li bar jednomn objaviti kompletan ugovor o prodaji? Hoće li narodu koji je izgradio "Teslu" reći koliko se udela prodaje i po kojoj ceni? Sumnjam

Realno

23.01.2016. 06:31

Ovi su obecali da nista nece prodati ,a rade suprotno. Nema sta. NapreDNO. Obecanje ludom radovanje. E moj glas nece dobiti niti moje porodice a boga mi ni moje komsije nece glasati za DNO

odgovornost.net

24.01.2016. 15:56

@Realno - bolje privatizacija nego da partiski kadrovi i dalje jedu i unistavju imovinu koja je u vlasnistvu drzave

M. Pavlovic

10.02.2016. 17:14

Sta razmisljate dajte to braci turcima oni su nam najblizi i najvise nas vole pa da nije tako ne bi bili ovde 500 godina a nama odnosno nasim vlasitima to nije dovoljno pa se i dalje iz sve snage trude da im se dodvore.