Francuski Vinči najbliži Tesli
22. 01. 2016. u 10:20
Za beogradski aerodrom zainteresovane dve kompanije, jedna iz EU, druga iz Turske. Čeka se odluka Vlade da li se prodaje ili se ide na koncesiju
OSIM turske kompanije "TAV erports holding", za beogradski aerodrom "Nikola Tesla" zainteresovan je i francuski "Vinči", koji, kako je "Novostima" nezvanično potvrđeno u Nemanjinoj 11, i dalje ima najveće šanse da postane partner Srbiji u ovom poslu. Da li će se država, kao većinski vlasnik odlučiti na prodaju kroz klasičnu privatizaciju ili će, pak, upravljanje i održavanje aerodroma poveriti stranoj kompaniji kroz koncesiju, zavisiće od preporuke privatizacionog savetnika.
Ko će savetovati državu još se ne zna. Prema našim saznanjima, izbor privatizacionog savetnika sačekaćemo do okončanja izbora u Srbiji.
Računica Vlade Srbije, kao većinskog vlasnika Aerodroma je, da bi u slučaju stavljanja pod koncesiju, moglo da se prihoduje čak 500 miliona evra od ulagača. Turska kompanija TAV razmatra ulaganje u beogradski aerodrom, dok je francuski "Vinči" odavno "u igri" kao zainteresovani kupac. Doduše, i turski TAV kao većinskog vlasnika ima francuskog akcionara: "Aeroports de Paris", sa udelom od 38 odsto. Osim u srpski aerodom, ova firma je, prema navodima "Blumberga", zainteresovana i za ulaganja na Filipinima.
"Vinči" je, uglavnom kroz koncesije izgradio po deset aerodroma u Francuskoj i u Portugaliji, kao i tri u Kambodži. Ova kompanija poznata je srpskoj javnosti - u našoj zemlji je 2003. godine otvorila firmu "Inter-most", koja je radila na projektovanju i izgradnji puteva, mosta i tunela u Ovčar banji, zatim na sanaciji starog Savskog mosta i mosta preko Ibra u Kraljevu. Firma je rekonstruisala i Nemanjinu ulicu u Beogradu. Da je reč o ozbiljnoj kompaniji, potvrđuju i podaci da je u Francuskoj gradila ne samo aerodrome, već i auto-puteve, mostove, parkinge... Koncesiono su podigli i stadion "Stad d'Frans" u Parizu, ali i most preko Korintskog zaliva, koji je pušten u saobraćaj uoči Olimpijade u Grčkoj 2004. godine.
PRIHODI
AERODROM "Nikola Tesla" spada u najprofitabilnije srpske kompanije sa ostvarenim godišnjim profitom iznad 3,4 milijarde dinara. Ostvareni poslovni prihod u poslednjim dostupnim finansijskim izveštajima (za 2014. godinu) bio je 8,2 milijarde dinara, a broj zaposlenih 479. Akcije Aerodroma listirane su na Beogradskoj berzi, i trenutna vrednost jedne hartije je 921 dinar. Većinski vlasnik Aerodroma je Republika Srbija, sa udelom od 83,15 odsto, dok ostatak drže mali akcionari, među kojima su, osim građana i zaposlenih, i domaći i strani investicioni fondovi.
Pera
22.01.2016. 10:36
Da li smo mi toliko nesposobni da upravljamo jednom betoniranom livadom sa koje samo treba da naplatimo ulaz i izlaz,predajom turcima zvace se sulejman velicanstveni,jer ko ce zabraniti novom vlasniku da svoju imovinu nazove po sopstvenoj zelji.
bolje Francuzi, nego turci, onaj ko je prolazio turskim aerodromoma zna o cemu govorim
@filip - Znas, najbolje bi bilo da ostane u vlasnistvu Srbije.Kakvi stranci i koji su to umovi koji sve rasprodaju na stetu Srbije i Srba.gde li su ucili ekonomiju.Zar neznamo sami da ubiramo novac pogotovu sto se pise da je prosle godine bio rekordan broj putnika.
Ako već nema izlaza onda samo Francuzi ili slični. Nikako Turke iz Azije.
U zemlji Srbiji sve na prodaju ....pa i grobovi!!!Eeeeee neradnika majko mila!!!
Komentari (23)