Ne uvode plin zbog akciza
04. 01. 2016. u 13:57
Povećanjem nameta za tng gotovo da neće biti potrošača kojem će se isplatiti ovo gorivo. Za tri godine, zabeleženo 30 odsto manje korisnika. Naša akciza na TNG najveća u okruženju
FINANSIJSKA računica vozača koji žele da uvedu plin u svoje automobile - gotovo da je isparila. Zbog konstantnog povećanja akciza za tečni naftni gas poslednje tri godine, za trećinu je opao broj korisnika ovog goriva. Najnovije povećanje nameta za 1,2 dinara po litru, koje se očekuje od narednog meseca, ali i skraćivanje roka na koji se vozila na plin kontrolišu, misle naftaši, potpuno će odvratiti potrošače od TNG.
Pre pet do deset godina uvođenje plina u automobile za vozače je bila investicija koja se isplati za godinu ili dve, u zavisnosti od toga koliko se vozilo koristi. Situacija je sada potpuno drugačija.
- Došlo je do paradoksa, a to je da se u budžet Republike ulilo manje novca po osnovu povećane akcize nego što je taj priliv bio pre povećanja akcize na TNG.
- kaže Danijela Vojnić Purčar iz "Euro-gasa". - Uzrok je što je potrošnja toliko pala da je zbog pada u korišćenju TNG očekivani efekat na budžet bio manji. Neophodno je istaći da je akciza na ovo gorivo najveća među 12 zemalja iz okruženja, u kojem se ona kreće od nula pa do 200 evra po toni, a kod nas je 330 evra po toni.
Većina vozača u Zapadnoj i Južnoj Srbiji koji voze na TNG prelazi kod suseda da napuni rezervoar, kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. U Srbiji TNG košta 70 dinara, u BiH 52, a Hrvatskoj 63 dinara.
- Akciza u BiH za TNG ne postoji, a u Hrvatskoj je višestruko niža nego kod nas - navodi Mićović. - To nam pokazuje da državna zahvatanja potpuno kroje cenu ovog goriva u Srbiji i dovode do toga da se svake godine za deset odsto smanjuje broj korisnika. Uskoro ih nećemo imati jer nam je cena nekonkurentna, što u poređenju sa susedima, što sa drugim vrstama goriva.
ATEST
KAO dodatni namet uvedeno je i atestiranje gasnog uređaja na svakih pet godina, iako je ranije ova provera automobila rađena na duplo više vremena. Bez dokaza o atestiranju, vlasnici automobila ne mogu da registruju auto, a ona košta oko 6.000 dinara.
SrđanSM
04.01.2016. 14:06
Pre par dana plin u BiH bio 65 feninga, što je daleko manje od 50 dinara, kako ste naveli u tekstu
@SrđanSM - bih 42 plin,77 kod nas
Cena gasa je najmanji problem mada je veca od okruzenja. Problem je u tome sto se propisi cesto menjaju pa je mnogo tesko kalkulisati koliko se u stvari isplati (nije tacno da je kontrola pl. uredjaja samo 6.000 jer obicno uvek nesto treba atestirati). Takodje, koliko se god neki trudili (emisija SAT na pr.) voznja na tng je opasnija i komplikovanija, bar za sada.
@Pera - Atest su sa 10 godina, smanjili na 5 god, I cena je 6000+3000 radili nesto ili ne 9000 ako je u saobracajnoj upisan , I gas, a zelis da ga skines, I tu ima taksa koju mora da se plati,NOVO ZA BUS PLUS nisu se jos setili, SKUPLJA CE BITI KARTA AKO NSIS CIPELE VECE OD BROJA 41 NAJEBO JE ONAJ SA 46
Толико о "свесној еколошкој и економској мисли" у Срба....
Komentari (15)