Ne uvode plin zbog akciza

M. Janković

04. 01. 2016. u 13:57

Povećanjem nameta za tng gotovo da neće biti potrošača kojem će se isplatiti ovo gorivo. Za tri godine, zabeleženo 30 odsto manje korisnika. Naša akciza na TNG najveća u okruženju

Не уводе плин због акциза

FINANSIJSKA računica vozača koji žele da uvedu plin u svoje automobile - gotovo da je isparila. Zbog konstantnog povećanja akciza za tečni naftni gas poslednje tri godine, za trećinu je opao broj korisnika ovog goriva. Najnovije povećanje nameta za 1,2 dinara po litru, koje se očekuje od narednog meseca, ali i skraćivanje roka na koji se vozila na plin kontrolišu, misle naftaši, potpuno će odvratiti potrošače od TNG.

Pre pet do deset godina uvođenje plina u automobile za vozače je bila investicija koja se isplati za godinu ili dve, u zavisnosti od toga koliko se vozilo koristi. Situacija je sada potpuno drugačija.

- Došlo je do paradoksa, a to je da se u budžet Republike ulilo manje novca po osnovu povećane akcize nego što je taj priliv bio pre povećanja akcize na TNG.

- kaže Danijela Vojnić Purčar iz "Euro-gasa". - Uzrok je što je potrošnja toliko pala da je zbog pada u korišćenju TNG očekivani efekat na budžet bio manji. Neophodno je istaći da je akciza na ovo gorivo najveća među 12 zemalja iz okruženja, u kojem se ona kreće od nula pa do 200 evra po toni, a kod nas je 330 evra po toni.

Većina vozača u Zapadnoj i Južnoj Srbiji koji voze na TNG prelazi kod suseda da napuni rezervoar, kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. U Srbiji TNG košta 70 dinara, u BiH 52, a Hrvatskoj 63 dinara.

- Akciza u BiH za TNG ne postoji, a u Hrvatskoj je višestruko niža nego kod nas - navodi Mićović. - To nam pokazuje da državna zahvatanja potpuno kroje cenu ovog goriva u Srbiji i dovode do toga da se svake godine za deset odsto smanjuje broj korisnika. Uskoro ih nećemo imati jer nam je cena nekonkurentna, što u poređenju sa susedima, što sa drugim vrstama goriva.

ATEST

KAO dodatni namet uvedeno je i atestiranje gasnog uređaja na svakih pet godina, iako je ranije ova provera automobila rađena na duplo više vremena. Bez dokaza o atestiranju, vlasnici automobila ne mogu da registruju auto, a ona košta oko 6.000 dinara.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (15)

SrđanSM

04.01.2016. 14:06

Pre par dana plin u BiH bio 65 feninga, što je daleko manje od 50 dinara, kako ste naveli u tekstu

Pera

04.01.2016. 14:19

Cena gasa je najmanji problem mada je veca od okruzenja. Problem je u tome sto se propisi cesto menjaju pa je mnogo tesko kalkulisati koliko se u stvari isplati (nije tacno da je kontrola pl. uredjaja samo 6.000 jer obicno uvek nesto treba atestirati). Takodje, koliko se god neki trudili (emisija SAT na pr.) voznja na tng je opasnija i komplikovanija, bar za sada.

srdjan

05.01.2016. 01:43

@Pera - Atest su sa 10 godina, smanjili na 5 god, I cena je 6000+3000 radili nesto ili ne 9000 ako je u saobracajnoj upisan , I gas, a zelis da ga skines, I tu ima taksa koju mora da se plati,NOVO ZA BUS PLUS nisu se jos setili, SKUPLJA CE BITI KARTA AKO NSIS CIPELE VECE OD BROJA 41 NAJEBO JE ONAJ SA 46

Утеривач

04.01.2016. 14:25

Толико о "свесној еколошкој и економској мисли" у Срба....

Djole

04.01.2016. 14:46

Pre godinu skinuo plin jer se ovako nesto moglo i predvideti. Sta reci, banana republika...

elektricar

04.01.2016. 14:47

Drzava koja nema privredu, a i to sto ima u robovlasnickom je obliku, nema odakle da puni budzet i hrani, izmedju ostalog, i svoje kadrove. Mora da poseze za raznim oblicima nameta koji nisu ranije beleženi. A kaze se "Turci udarili harac i desetak" ... Kako li se ovo zove ???

Petar

04.01.2016. 14:51

Pa zasto bi se u Srbiji vozili jeftino na cistije gorivo, kad moze najskuplje na prljavo gorivo? Rezultati rada nasih vlasti unazad 25 godina su sve bolji po one koji su se odlucili na emigraciju - kod njih dilema da li je trebalo otici vise ne postoji.

2 gr. mozga

05.01.2016. 07:11

TNG u BiH je 0,63 KM što je oko 38 RSD. Akcize su najveći problem međutim stalno se donose novi propisi koji iziskuju dodatna plaćanja za korisnike TNG uređaja. TNG se ugrađivao kad je to bilo isplativo, onda se vlast dosetila pošto samo to radi i izračunala da, ako tolikoj armiji korisnika doda nove namete napuniće budžet, a to što je to gorivo ekološko koga je briga, jer o kvalitetu života u Srbiji niko ne vodi računa. Ekologija se pominje samo u predizbornoj kampanji.

pera

05.01.2016. 11:03

kakva je akciza izmedju reketa i akcize ? pa na akcizu se ne placa reket a na reket se placa akciza. nemamo mi drzavu nego stranacki konclogor, jedini lek je da ama bas niko ne izadje na glasanje, i da vise niko ne placa ama bas nista

DEDA TRIFUN

05.01.2016. 15:19

Obicna gologuzija i od drzave i njenih vodja.Samo oteti narodu i ne dozvoliti mu da dise.Ali docice i njima kraj ali i to nam je uzalud jer sve ono sto su idioti uveli i zapisali nijedna nova vlast nije smanjila ni ukinula.Tako blesavi Seselj uvede (ili predlozi porez na upotrbu vozila) ode on a osta namet,Vucic obecaq nema tv pretplate pa nas slaga,Skotovi formiras Agenciju za bezbednost saobracaja uhlbise se MUPovi penzioneri i poslusnici i izmislise na stotine gluposti samo da otmu novac,

Утеривач

06.01.2016. 00:19

Држава Србија се понаша као онај трговац који се чуди како то подигао цену 20% а зарадио 50% мање!...Па господо спустите акцизу на 150 по тони па ћете да зарадите више. Јел има неко у Влади Србије да зна шта су закони тржишта и шта је еластичност цена? С друге стране 95% робног транспорта у Србији се обавља помоћу дизел горива, јел некоме пало на памет да би цене робе биле ниже да је дизел јефтинији? Па урадите нешто да се повећа обрт робе и капитала! Запад то зна 500 година, шта ми глумимо?

aca

09.01.2016. 16:44

@Утеривач - pa kako da znaju sta je elasticnost traznje kada oni koji upravljaju drzavom nemaju dana radnog staza ili su bili jako losi u svojoj struci