Srpska roba bez kočnice

P. Ž. - S. B.

18. 12. 2015. u 18:07

Od 1. februara postajemo član zajedničkog carinskog tranzitnog područja sa 34 države. Lakši prolazak stranaca kroz našu zemlju. Carina elektronskim putem

Српска роба без кочнице

PREVOZNICI robe iz Srbije će kroz 34 zemlje moći da prolaze bez papirnih carinskih deklaracija, uz najavu elektronskom porukom, jer će Srbija od 1. februara postati član zajedničkog carinskog tranzitnog područja. Poziv Evropske komisije je stigao, a naši transporteri se raduju manjim troškovima i bržem putovanju.

Zajedničko carinsko tranzitno područje čini 28 zemalja EU, četiri zemlje EFTA, Turska i Makedonija.

- Pristupanjem ovom sistemu će se smanjiti zastoji, ali i omogućiti srpskoj privredi da postane konkurentnija na globalnom tržištu - kaže Veselin Milošević, pomoćnik direktora u Sektoru informacionih i komunikacionih tehnologija Uprave carina. - Velika prednost je postojanje finansijskog obezbeđenja za zajednički tranzitni postupak i mogućnost pokretanja zajedničkog tranzita bez dodatnog stajanja, izrade papirnih carinskih deklaracija i dodatnih sredstava obezbeđenja.

Kamion koji polazi na put, na primer iz Turske, a krajnje odredište mu je u Poljskoj, moći će da obavi taj postupak samo elektronskom razmenom poruka sa svim zemljama koje su na ruti, uključujući i Srbiju. Kada dođe na naš granični prelaz, carinska služba će ga evidentirati, a iz Srbije će izaći bez carinskih formalnosti.

- Unapred ćemo dobijati elektronske poruke kojima se najavljuje tranzit kamiona iz više od 30 zemalja, dobijaćemo ispravne i proverene podatke o tovaru koji se prevozi - dodaje Milošević. - Sistem ima izrazito antikoruptivni karakter, jer se postupak obavlja sistemom elektronske razmene poruka. Nije nerealno očekivati da ćemo privući kamione koji sada koriste neke druge tranzitne rute.

Prvi čovek Grupacije za prevoz robe u drumskom saobraćaju pri Privrednoj komori Srbije, Miroslav Nikolić, za "Novosti" kaže da je pristupanje carinskom postupku zajedničkog tranzita važno za konkurentnost naših preduzeća.

- Dobija se na brzini, a brz transport znači i manje troškove - kaže Nikolić. - Kada utovarimo robu u kamion koji prevozi robu u Nemačku, na carini, na primer, u Smederevu, mi ispunimo propratnicu, i to je sve. Nema više zaustavljanja na granici sa Mađarskom.


KRAĆI PUT

PORED uštede koju će imati naši prevoznici, i Srbija bi mogla da ima velike koristi od tranzita kroz našu zemlju. Kada sve postane "umreženo" i kada je postupak bude pojednostavljen, očekuje se da strani prevoznici koriste najkraći put između centralne, odnosno zapadne Evrope i Grčke, Turske...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (12)

Тађа

18.12.2015. 20:05

И сада видим ово мало транзитних шлепера ван ауто-пута, избегавају путарине па угазише и ове до сад јадне локалне путеве. Шта ли ће бити кад нагрну на најкраћу руту? Биће то гужва од Вардара па до Триглава.

Predrag Zdrale

19.12.2015. 00:17

Kamion koji polazi na put, na primer iz Turske - iz Srbije će izaći bez carinskih formalnosti. Ima da potruju decu heroinom kao nikad do sad, fuj.

Bane

19.12.2015. 09:22

А не помињете средства обезбеђења, за које је ће требати да се скине кожа с леђа. Ствар је добра али ће само највећи добити гаранције за заједнички транзит. Хиљаде шпедитера на границама остаће без посла, али кога брига кад Европа то тражи....

Miodrag

19.12.2015. 11:32

@Bane - I treba da ostanu bez posla jer su bili nezasiti. izmisljali su svakojaka cuda i drali prevoznike za svaku sitnicu. propratne papire nigde u evropi niko ne placa a kod nas od granice do mesta rascarinjenja 40, 50 eura nebitno koja je vrednost robe. pa dosta je bilo pljacke. uzmite gospodo spediteri ulozite nesto u poso pa radite. pozdrav od prevoznika kome ste dojadili

KINTA

23.12.2015. 08:13

@Bane - Kao prvo Miodraže,recenice se u Srpskom jeziku jos uvek zapocinju velikim slovom.Kao drugo,troskovi jedne spedicije sa bar pet radnika na graničnom prelazu su minimalno 4500 eura mesečno.Kao trece,pokazi bar jedan fiskalni račun na iznos od 40-50 eura,naravno u dinarskoj protiv vrednosti,i ja cu ti licno nadoknaditi troskove.Ne zelim da pricam o dnevnicama i radnom vremenu vozaca.Ovo sto ti tvrdis je obicna laz,i treba da te je sramota.U "poso"g,spediteri ulazu i vise nego sto je realno.

G Vukovic

19.12.2015. 10:22

Alo hejteri! ovi što su uveli to pre nas su svi ekonomski jači! sigurnonod te situacije ima i nekih benefita, ali je ustvari probleem sto naša vlast to ne korisiti, to je problem ovog naroda! samo da potsetim!

Dragan

20.12.2015. 11:11

to o cemu se ovde pise se naziva u Normalnim drzavama "T1-Procedura" a jos jednostavnije to je prvi znak da smo definitivno i bezpovratno krenuli na put u EU. dragi moji sunarodnici ovako je i Madjarska krenula u EU jer dok su za Auta i Buseve na Granicama vazili pregledi Kamioni su imali slobodan prolaz u stmbiljanje pasosa kod granicnog policajca......sledece sta ce biti na redu kad se bude zatvorilo pola poglavlja je ukidanje pasoske kontrole na Horgosu i drugim prelazima ka EU .

Niko

20.12.2015. 12:28

Ukinuti granicu sa Madjarskom I Hrvackom...celu evropu prodjes pez zadrzavanja a onda na ulazu u Srbiju cekas dva sata...