Odzvonilo štelovanju kilometraže

P. ŽIVKOVIĆ

17. 12. 2015. u 19:31

U našu zemlju stigao uređaj - "taho špijun", koji precizno određuje koliko su prešli automobili. Ultrazvuk i softver utvrđuju stvarno stanje vozila. Dijagnoza košta 6.000 dinara

Одзвонило штеловању километраже

ČUVENA rečenica preprodavaca polovnih automobila "auto je prešao samo toliko jer ga je vozila jedna baka u Nemačkoj, i to samo do pijace" postaće uskoro prošlost jer je odskoro i u Srbiji moguće, sa visokim stepenom verovatnoće, utvrditi stvarnu kilometražu polovnjaka!

- Uređaj "taho špijun" je patentiran pre 15 godina u SAD, a već deset godina se koristi i u Evropi. Tačnije, na najvećem automobilskom tržištu u Nemačkoj - kaže, za "Novosti", Petar Janjušević koji je ovlašćen za upotrebu ovog uređaja u Srbiji i zemljama regiona.

Radi se o visokosofisticiranoj tehnologiji koja koristi ultrazvuk i specijani softver na osnovu koga ispitivač može da ustanovi ne samo koliko je automobil stvarno prešao kilometara već i u kakvom su stanju pojedini delovi, da li su menjani, da li se radi o prvoj ugradnji i slično, pa čak i da otkrije da li šoferšajbna ima neku falinku!

- Jednostavno, priključi se uređaj koji ispituje sve. Od brojeva šasije, motora, delova, stanja u kom se nalaze pojedini delovi motora, menjača, procenjuje "klokovanje" motora, a onda sve te podatke operater ukuca u program koji je priključen na veliku bazu podataka u Nemačkoj, za sve zemlje EU, i vrlo jednostavno se postavi "dijagnoza" - objašnjava Janjušević.

Odstupanja od stvarne kilometraže su plus-minus deset odsto pa tako više niko neće moći da vam proda automobil koji je prevalio pola miliona i više kilometara sa "original kilometražom od 50.000, koliko je prešla pomenuta baka".

- Zabluda je da u Nemačkoj niko ne vara i ne šteluje kilometar-satove. I tamo je to masovna pojava. Po nekim podacima svaki treći polovnjak je sa vraćenom kilometražom. Otkriveni su slučajevi kada je automobil koji je prešao 900.000 kilometara preštelovan da mu kilometar-sat pokazuje 75.000.

Trenutno, firma Petra Janjuševića radi u Novom Sadu ali dolazi po pozivu i u druge gradove Srbije. Uskoro će početi obuka za operatere širom naše zemlje pa će, vrlo lako, moći da se proveri da li su podaci koje prodavac nudi o vozilu tačni.

- Cena je 6.000 dinara, i to je, priznaćete, minimalan trošak za nekoga ko kupuje polovni auto, da sazna da li pazari ili ne mačku u džaku - tvrdi Janjušević.


SERVISERI ĆE SLATI PODATKE

OD 2017. godine svi proizvođači automobila u Evropi će morati da šalju sve podatke o svakom proizvedenom vozilu u centralnu bazu podataka.

Tu obavezu imaće i svi serviseri pa će vrlo lako moći da se utvrdi, u svakom trenutku u kakvom je stanju automobil, koliko je prešao kilometara, koji su mu delovi i kad menjani, da li je udaran, farban, dorađivan...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (41)

Pera

17.12.2015. 19:41

Zbog manje carine pri ulasku u nasu zemlju,vozila imaju prepakovanu kilometrazu pa otprilike svi su presli oko 750000 km,pri prodaji istih vozila kilometraza se ponovo preradjuje tako da vozila imaju predjenih 150000 km,a za to vreme drzava cuti dok se uvoze krsevi.

ACA BG

17.12.2015. 19:44

A šta ako ga ne servisira kod ovlašćenog servisrera? Ko će onda utvrditi pravo stanje? Druga stvar, 6000 dinara uopšte nije sitnica, jer svako ko je kupovao auto zna koliko mu znači svaki dinar u tom momentu i kako mu po nekom nepisanom pravilu, koliko god novca da ima, uvek fali 300 evra da kupi neki bolji auto od onog što je video! Tih 6000 hiljada, istini za volju, nisu neka stavka, ali kad bi se jednom koristili! A ako neko proveri dva, tri, četiri auta...! ode 200 evra a još nisi ni počeo!

Deda Mraz

18.12.2015. 00:41

@ACA BG - Odlicno razmisljanje . Ako ja kupujem auto i proverim ga , kad ono laznjak, ja snosim troskove, Jankovicevi odose sa 60.000 din, a prodavcu nista. Onda nadjem drugi auto i opet 60,000, pa dokle bre tako. Pa ja cu kupiti auto placajuci testiranje.Terba zakonom,ako varas , ti onda lezis ili platis. Ali onda ce jankovici da ucenjuju prodavce, pa ce trebati super vestacenje ako nakon nezavisne provere rezultat bude neresen Heeeee , a sta onda . Ali ima naivnih i lakovernih a oni su po pravilu posten

PC

17.12.2015. 19:48

Хвала драгом Богу да се једном стане тим лопужама у крај. Е неће да може, да нас варате и крадате, драги наши аито преварамнти...

kobac

17.12.2015. 20:05

ко ће нас да превесла--начиће се неко ко ће и ово сопоћало да баци у старо гвожђе

Vladimir

17.12.2015. 20:28

postovana redakcijo, da li mogu da dobijem neku adresu ili kontakt telefon gospodina Janjusevica, posto na osnovu clanka nisam uspeo da pronadjem kontakt. srdacan pozdrav i hvala unapred

Profesor Doktor

17.12.2015. 20:49

Siguran sam da taho spijun pravi greske pri odredjivanju kilometraze. Ja sam fizicar i znam kako se racunaju greske rezultata merenja. Ako je greska samo plus minus deset odsto, onda je ovo dobro resenje, da se stane na put prevari. Mada u tekstu nije objasnjeno detaljnije kako radi ovaj uredjaj, verujem da dovitljivi Srbi uvek nadju nacina da prevare masinu.Jer ako znate na osnovu kojih parametara taho spijun odredjuje kilometrazu i ako uspete da ih varirate mozda opet prevatite kupca. Pozdrav!

Paranoid

17.12.2015. 20:57

eh, da švabe čuju za našeg gospodina janjuševića, pa ni oni ne bi imali svaki treći polovnjak sa lažnom kilometražom...

Državljanin tužne države

17.12.2015. 21:20

Ako već plaćamo državi obaveznu proveru vozila 100e agencije za bezbednost saobraćaja koja je ponavljam obavezna da bi se vozilo registrovalo zašto onda to ne rada ti ljudi a ne nekakvi Januševići da zarađaju na taj način da dopunski globe ljude. Pitam ja Vas šta onda ovi mamlazi proveravaju i kakvu toplu vodu odkrivaju na tim novo-uvezenim polovnim vozilima. Dokle više nameti a da nemamo nikakvu korist od toga kao građani?

Aleksandar

17.12.2015. 21:21

svi mi to vec znamo..a kad se prodaje auto sa pravih 75000km vi kukate sto je skup..pa sta hocete onda??

Drjan J

17.12.2015. 21:25

Dragi moji Srbi nebudite ovce za sisanje,kakav instrument cista prevara da vam za nista uzmu 6000din.Nezivite u zabludi danasnji motori i uopste auta nisu pravljena za vise od 200,300 hiljada km,tako da auto i da hoce nece imati pola miliona.Sve zavisi od odrzavanja ili voznje bilo gradske ili otvorene.Sedi probaj auto kako se ponasa nisi lud vidi enterijer i eksterijer povedi dobrog mehanicara i neboj se,kakve masine ili sprave to su vam makaze za sisanje ovaca,pozzzz

NeBas

17.12.2015. 22:36

@Drjan J - Svaki iole kršten dizel lagano izgura 300k ( policijski fiati i pored akanja i mnogo vise) a za neke kazu da mogu i do te cifre bez vecih popravki. Benzinci imaju kraci zivot ali opet, čak i Stojadina ima po 200-300k

Ljuba

18.12.2015. 04:38

@Drjan J - Ima, ima! Ja sam lično uvezao iz Holandije Citroen sa HDI motorom koji je prešao ravno 431.600km, ali je održavano bukvalno sve i na vreme.Bilo bi mi žao da sam isti taj auto kupio u Srbiji sa pređenih 130.000.

Stučnjak iz Nemačke

17.12.2015. 21:39

g.Arnulf Timel stručnjak u drugom po veličini auto-klubu na sveti, ADAC, sa 19 miliona članova, piše: rezultati "Taho špijuna" su "klimavi". Slično kažu i drugi stručnjaci. Stanje kilometraže se ne može tačno odrediti jer se po njegovom mišljenju ne može isključiti da su testirana vozila bila manipulisana Potrebni su korektni testovi. Metoda ultrazvuka je poznata kod ocene habanja sporohodnih brodskih motora ali je za auto-motor još nepouzdana! Znači, to je početak pravljenje para kod nas!

Dejanbg

17.12.2015. 21:41

Pa ako se koristi u Nemačkoj, otkud onda stelovanje kilometraze u "trecini vozila , kako se pretpostavlja" ? Nelogično je

Posmatrač iz Nemačke

17.12.2015. 22:42

@Dejanbg - Ko to tvrdi da se taj sumnjivi ueđaj zaista masovno koristi u Nemačkoj? Izvesni Šmucenhofer (Schmutzenhofer) valjda pronalazač sistema- je zaista sakupljao u bazu podataka akustične osobine oko 11.000 modela vozila od novih do onih iz 90-tih g. Ipak je sve to malo za ozbiljnu raspravu i dokaz da se tako može odrediti stvarna kilometraža vozila. Kod nekih sporohodnih motora, transmisija isl. je približno moguće dokazati stepen habanja ali ne kod auta. U Nemačk. je friziranje kriv.delo!

Dijagnostičar

17.12.2015. 21:49

Mogu da zamislim koliko će naivaca da se upeca na ovu foru. Kao prvo, LAŽ je da igde postoji ikakva baza podataka u kojoj se upisuje kilometraža vozila, jer je po Nemačkom zakonu ta stavka irelevantna. U Nemačkoj postoje interne baze ovlašćenih servisera. Tehnički se radi na svake 2 godine i veoma je detaljan, ali kilometraža je nebitna stavka. Kao drugo, ne postoji softver koji može da detektuje promenu, na primer, konusne ferdegeze. Mada priznajem, genijalno smišljeno iz šišanje naivaca.

pejapeja

17.12.2015. 22:02

Odlican fazon.Posle dobre reklame, ko sme da kaze da uredjaj ovlascenog servisera laze- mozda druga firma, koja je ovlascena da kontrolise prvu i to samo za 10 000 dinara sto je u odnosu na cenu auta , sitnica.Sve je to dobro zamisljeno ali ako vam je napr.letva volana menjana pre godinu dana (po broju i tipu) neznaci da je i dobra dok deda Tosa to ne proveri rucno.Glupavi komjuter sa istim takvim programom ce reci da je letva odlicna.Povedite vi deda Tosu.

ovde

17.12.2015. 22:11

kada kupci shvate da ne mogu kupiti kao nov automobil za male pare jeftinije nego isti takav u nemačkoj onda stelovanje kilometra neće biti potrebno

Istina Je Tamo Negde

17.12.2015. 22:19

Moram da priznam da sam u lazi da se dize kilometraza zbog manje carine verovao dok slucajno nisam otisao u italiju sa jedniv preprodavcom auta. Ja sam meni gledao auto do 150000 a on da je presao bar 250000 i vise jer samo na takvom ima zaradu..... naravno da ce taj auto imati 120000 kad se bude prodavao. E i to je jos super zato sto njegov dobar drugar uzima u holandiji samo ona vozila koja imaju preko 300000 i vise predjenoh kilometara.

Bole

17.12.2015. 23:03

ovo mi liči na ono iz Crnog Gruje,kad kaže: e,Bole,jel se sećaš,kad sam Austro ugarima uvalio one bolesne prasiće...eh,što je to bio posao...

The_Patriot

17.12.2015. 23:50

Kako se oni koji vracaju kilometrazu i varaju ljude na svojim auto krs placevima odmah javljaju u vidu dusebriznika. Ja zivim u UK i ovde svaka policijska stanica ima Taho spijun sto vrlo lako moze da se proveri. Jao sto volim sto je prevarantima dosao kraj iako su se obogatili za dva zivota na prevarama. Ja bih sada ko god padne od prevaranata na ovom testu odmah po usima od recimo 200.000 dindzi i zabrana uvoza krseva.

Zoran

18.12.2015. 03:42

@The_Patriot - Ti stvarno mislis da je prevarantima dosao kraj? Jos nisi ukapirao da kad god se pojavi neka zastaita, pojavi se i kako da je provalis? E jesi dete. Posto to radi preko talasa, dovoljno je staviti neki uredja, sakriti ga negde koji se aktivira kad oseti te talase i krene da ih ometa. Samo cekaj, videces da ce to biti krekovano ako vec nije.

gradjanin

18.12.2015. 04:33

@The_Patriot - pozdravljam deo oko dijagnostike, ali mi nije najjasnija svrha centralne baze... zasto bi neko u nemackoj, ili bilo gde imao podatke o necemu sto je moje vlasnistvo bez, isto tako, moje saglasnosti...

Siniša

10.01.2016. 16:38

@The_Patriot - Treba da ima podatke svih vozila,da ne bi bilo ko mogao auto posle da uvali nekom nesrećniku.

smb

18.12.2015. 00:17

kod nas u CH najveci autoportal za kupovinu auta svake vrste sa manjim znanjem jezika: autoscout 24.ch ko se jezicki snadje moze da bude siguran da je svaki podatak ispravan, kod svajcaraca je kontrola izuzetna. cene su odgovarajuce. svako ko hoce sigurnost i kvalitet moze hvala bogu bez vize da dodje, kupi auto dobije jednokratne tablice vozi i carini i nema da razmislja. izbora koliko hocete. pozdrav.

mil

18.12.2015. 01:25

Niko vam u Evropi nece reci da moze da utvrdi koliko je auto preslo, jer nema tog uredjaja. Auto udruzenja sa milionima clanova i vlastitim servisima i strucnjacima mogu utvrditi greska na autu, polovnom, novom,ali kilometraza je je nemoguca i kad trazis kazu nije moguce utvrditi. E sad u Srbiji je sve moguce pa izvolte vrujte i testirajte do mile volje, sisanje nije skupo.

jastreb

18.12.2015. 06:27

To je samo novi nacin uzimanja para narodu. To se i do sada moglo pouzdano proveriti ukoliko je auto prosao kroz ozbiljne servise, a to je uglavnom bilo u garantnom roku. Nakon toga gube se tragovi o odrzavanju.

sava savanovic(prvi srpski vampir)

18.12.2015. 07:11

i sunce ti kalaisano to kao nesto cudo?pa ta sejtan masina ti je za ljude koji kupuju polovnjake koji se nikada nisu registrovali u oficialnog dilera!evo moj primer kada kupim auto tehnicki pregled moram da radim jer cu biti skinut sa garancije automatski u servisnu knjigu a sada elktronsku ostaju podaci i kilometraza!koga ja onda mogu da nasamarim?!

Mirko i Slavko

18.12.2015. 07:19

To moze mnogo jednostavnije da se resi jednostavnim unosom predjene kilometraze u stanici za tehnicki pregled vozil a koje su umrezene, prilikom tehnickog pregleda. Tako je u Hrvatskoj. Za 8 kn mozete dobiti podatak koliko je neki auto imao na satu na zadnjoj registraciji.

Gidra0022

19.12.2015. 09:45

mislim da smo svi mi nerealni..hocemo da kupimo auto za par hiljada koje je novo 15 tak hiljada..i jos da je presao malo.. u kakvom god da je stanju to auto nije skupo..dok nam je Tito prodavao krseve od zastave za po 10 000 maraka nije nam bilo skupo?!.! zastava koja predje 100 000 je otpad a nemci predju do milion km..

Maki

07.07.2017. 22:09

@Gidra0022 - Zastava je bila 5.000 maraka, stojadin a jugo 55 je bio 5.500. Znači .... kao foka, nov golf je koštao 16.000 dem.