Koridor 10: U finišu udar na 40 kilometara

Z. Radović

14. 12. 2015. u 18:23

Na južnom kraju Koridora 10, najznačajnije putne saobraćajnice, gde se nazire kraj radova. Uz asfaltiranje auto-puta, radnicima ostalo još probijanje dva tunela i okončanje izgradnje 41 mosta

Коридор 10: У финишу удар на 40 километара

SLEDEĆA letnja sezona mogla bi biti poslednja u kojoj će turisti koji letuju u Grčkoj, umesto vijugavim putem kroz Grdeličku klisuru, do grčke obale stizati auto-putem. Do marta 2017. trebalo bi da bude potpuno završen Koridor 10. Da bi na celom putu ka Makedoniji saobraćaj krenuo u šest traka, potrebno je da se završi asfaltiranje još 39,9 kilometara auto-puta, da se probiju dva tunela i okonča izgradnja 41 mosta.

Naša ekipa je sa inženjerima "Koridora Srbije" obišla deonicu od Grabovnice do Levosoja i uverila se da se konačno nazire kraj ovog velikog posla. Na početku južnog kraka angažovana je grčka kompanija "Terna", a planirano je da se radovi okončaju sredinom sledeće godine.

- Put dužine 5,6 kilometara čini i 10 mostova koji su već izgrađeni, kao i dva nadvožnjaka - priča nam Darko Šubarević, zamenik šefa projekta "Jug".

- Pored auto-puta proteže se i 3,7 kilometara alternativnog puta na kojem se neće naplaćivati putarina.

Put nastavljamo novoizgrađenom levom trakom, dok su sa desne strane u toku radovi. Nazire se i potporni zid od gabiona čija struktura podseća na žičane korpe napunjene kamenjem. Postavljen je da bi "pridržao" brdo iznad saobraćajnice. Prolazimo i preko nove petlje Grdelica i idemo sve do kraja ove deonice odakle počinje sledeća, duga 6,11 kilometara, do tunela Predejane.

- Ovaj deo predstavlja veliki izazov za projektante i izvođače, s obzirom na konfiguraciju terena, blizinu pruge i reke, kao i na postojeći put, koji će otvaranjem auto-puta postati alternativni - objašnjava Šubarević. - Projektant je predvideo osam mostova, od kojih četiri prelaze Južnu Moravu.

Dok idemo ka Vladičinom Hanu, s magistralnog puta u daljini se vidi početak tunela Predejane, od 1.073 metara.

- Radovi su u završnoj fazi probijanja cevi, i do sada je probijeno oko 850 metara - kaže Šubarević. - Izlazak iz tunela označava početak nove deonice do Caričine doline, na kojoj preostaje izgradnja još devet mostova.

Na dužini od jednog kilometra magistralni put će biti izmešten zbog "poklapanja" sa auto-putem, i sa leve strane se već naziru obrisi nove lokalne saobraćajnice. Na deonici od Caričine doline do Vladičinog Hana u toku su intenzivni radovi. Neimari imaju zadatak da izmeste prugu u dužini od 1.200 metara, a na deonici do tunela Manajle dugoj 6,7 kilometara predstoji izgradnja i sedam mostova. Na ćupriji "Južna Morava 1" je kao u košnici, jer su u toku radovi na betoniranju završnih ploča. I most "Južna Morava 2" se uveliko gradi, a ova građevina ima "zadatak" da savlada alternativni put, reku, regionalni put i prugu.

Posle budućeg vijadukta i galerije duge 325 metara, vidi se most preko Kozničke reke od 180 metara s kojeg će se direktno ulaziti u tunel Manajle. Posle njega nailazi deo trase do Vladičinog Hana dužine šest kilometara, gde radove izvode španske kompanije "Azvi" i "Rubau". Trasa se savladava mostovima, od kojih najduži imaju 644 metra i 500 metara.

Deonica od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca dužine 26,3 kilometra, gde je izvođač grčka kompanija "Terna", a čija izgradnja se finansira iz kredita Svetske banke, završena je i puštena u saobraćaj 28. novembra. Sledeća deonica od ovog mesta do Srpske Kuće otvorena je pre dve godine, kao i deo auto-puta od Levosoja do granice s Makedonijom. Do povezivanja u punu autoputnu trasu na južnom kraku deli nas još osam kilometara, preko kojih bi asfalt trebalo da pređe u narednih godinu dana.

NAJDUŽI TUNEL U SRBIJI

SA 1.808 metara Manajle će biti najduži tunel na Koridoru i uopšte u Srbiji - navodi zamenik šefa projekta "Jug". - Počeli su radovi sa obe strane na po dva napadna mesta. Do sada je probijeno 1.100 metara.

TREĆINA POSLA

SEKTOR Jug na Koridoru 10 dug je 95,7 kilometara - objašnjava Šubarević. - Prostire se od Grabovnice do granice s Makedonijom. Do sada su otvorene deonice od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca u dužini od 26,3 kilometra, deonica od Donjeg Neradovca do Srpske kuće od osam kilometara, kao i od Levosoja do granice s Makedonijom u dužini od 21,5 kilometara. Ostaje da se okonča izgradnja još 39,9 kilometara auto-puta na južnom kraku Koridora 10.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (25)

nenad

14.12.2015. 18:43

Aman ljudi sta je sa obilaznicom oko beograda???o tome niko zivi ne pise a to je zila kucavica koja od bubanj potoka ka rakovici nije ni pipnuta a od bubanj potoka prema mostu na vinci i pancevu da i ne govorim!?

Srbija

14.12.2015. 19:09

@nenad - Ne samo obilaznica,vec i odavno zapoceti auto put Kragujevac - Batocina.Kolko primecujemo,Ovde se najveci znacaj poklanja,izmisljenom crnogorskom koridoru 11 koga nema na mapi evropskih puteva i koji vodi u Albaniju preko crnogorskog kamenjara...

Pedja

14.12.2015. 19:31

@nenad - Potpuno ispravno besnite! Trebalo bi te španske i grčke firme hitno uputiti na izgradnju obilaznice oko bg i sve novinske ekipe iz svih redakcija angažovati 24/7, a ne da se gradi i piše o nekom jugu koji nikome pametnom ništa ne znači. Živela obilaznica oko Bg!

pere

14.12.2015. 20:48

@nenad - Samo beograd, samo obilaznica, a posle jos po 2 mosta preko save i dunava da beogradjanima bude lakse jer ste vi zila kuckavica. A kad dodje do sranja, napakostite neprijatelju igrajuci po tim novim mostovima!Sramotno razmislajnje

zoran

14.12.2015. 21:01

@nenad - A samo bg? tesko sine...bunar bez dna se ne isplati...pa tako ni tvoj bg..vreme je da se nas novac pravilno rasporedjuje...dosta ste sikanirali celu Srbiju-NEMA VISE TOGA...caos...glupanos

nenad

15.12.2015. 04:58

@nenad - postovani Pedja,dao sam vam plus za sarkazam a kao sto vidite vecina vam je dala minus jer najblaze receno razmisljaju povrsno.obilaznica oko beograda nije potrebna beogradjanima vec domacem i medjunarodnom tranzitu kroz srbiju koji kompletan i iz svih pravaca prolazi obilaznicom.zato je to zila kucavica.da vidite samo koliki su svakodnevni zastoji zbog nesnosnih guzvi na delu koji nije urajen, zato nas stranci i izbegavaju i zato trpimu veliku finansijsku stetu plus blamaza...drugarski pozdav

Обилазница ЈУЖНО од Авале

17.12.2015. 08:44

@nenad - Обилазница око Београда мора ићи од Остружницеи Жаркова, па ЈУЖНО од Авале и Врчина на аутопут за Ниш.

bager

14.12.2015. 18:49

Kao prvo pumpe su jako blizu autoputa - nisu po eu normama,,2 tunela i 41 most ,,to je taman 10 godina posla za domace neimare i jedno 120 svecana otvaranja

Darko

14.12.2015. 18:55

Ne mogu da poverujem !!! Zila kucavica ? Daj da napravimo jos jedno pet autoputa za Beograd. Da li nekome pada na pamet da Srbija nije Beograd ? Kada ce se napraviti autoput u centralnoj Srbiji ? Izgleda je Sumadija zadnja rupa na svirali zvana Srbija.

Petar J. Vetar

14.12.2015. 22:13

@Darko - Darko Srbine!Nije Beograd kao Beograd niti u pitanju niti je kriv što se nalazi tačno na putu od Istoka ka Zapadu. Treba da ti bude drago sve što se izgradi i uredi i u Beogradu i u Srbiji. Ovde se sve vreme pominje reon oko Vladičinog Hana, Grdelice i t.d. Veruj mi da se mi u Beogradu veoma radujemo i nadamo da će taj deo Srbije da živne. Pa zar nam treba još komentara koji nas i u Srbiji dele. Kada su se desile poplave...zar nisu Beograđani pokazali šta misle o svojoj zemlji?

Veroljub

14.12.2015. 19:54

Sta je za nas poduhvat...tunel od 1800 metara? Pa ko se ikad vozio do Djenove autoputem, prosao je mali milion tunela od po 2-3 kilometara koje su jos za vreme Musolinija probili, da ne pricamo o autoputu ka tunelu Monblan.To sto obilaznicu oko Beograda nece zavrsiti za sledecih 20 godina to nista. A uostalom objavljivali su oni vise puta da ce ceo koridor 10 zavrsiti jos pre par godina pa nista. Prvo skoci, pa reci hop. Zivi bili pa videli da li ce tih 40 kilometara biti gotovo do tada.

Koridori

14.12.2015. 20:52

Normalno bi bilo da je odavno zapoceti koridor 10 i obilaznica kod Bg,vec bilo zavrsen!Ali Crnogorcima u Srbiji,se zuri da prave izmisljeni koridir 11 koji je neisplativa investicija.Ko ce iz Zapadne Evrope da koristi taj puni pravac,slepo crevo?Zar nije bilo isplativije da se napravi poluauto put,kao sto je od Djevdjelije do Soluna?

Putevi

14.12.2015. 21:29

@Koridori - Jeste da je Crna Gora na tom pravcu, ali reći za ljude iz Priboja, Užica, Sjenice, Novog Pazara, Čačka, Kosjerića, Prijepolja, Požege, Arilja...da su na slepom crevu je totalno neodgovorna izjava!!! Odgovorna država, osim računice, prema građanima treba da se odnosi kao prema ljudima. Ne ulazim u to u kojoj meri je naša država bila i jeste odgovorna, ali zašto bi Vranje, Vladičin Han, Surdulica...imali autoput, a gore pomenuti ne? Uostalom, jel to Crna Gora manje vrednija od Makedonije, Grčke?

Koridori

14.12.2015. 22:48

@Koridori - @Putevi Koridor 10 postoji na mapi puteva i spaja Zapadnu Evropu i Bliski Istok,te je isplativa investicija...Koridor 11 je izmisljen i ne postoji na mapi koridora Evrope,vodi prema Albaniji preko Crne Gore,gde niko iz Zapadne Evrope nece koristiti taj pravac.Zato je bilo bolje, da se na tom delu Srbije, izgradi polu auto put,koji bi daleko manje kostao od punog nepotrebnog profila.I na kraju ako bi gledali ko ima a ko nema auto put,sta ce reci gradjanji istocne Srbije od Vrsca do Negotina ?

Skerlic

15.12.2015. 08:18

@Koridori - Полуауто пут као категорија не постоји. Постоји само мотопут по закону. Мотопу по правилу има четири траке и исто као и аутопут, не укршта се са другим путевима ниже категорије у равни тако да би цена изградње била иста али са једном великом разликом што се не би наплаћивала путарина. Савршено ме не занима што је тамо Црна Гора мени су битнији Ужице, Прибој,Рашка,Нови Пазар, Сјеница аутопут који су у Србији. Шта има преко границе са том доле назови држабом ме не интересује.

aleksa

15.12.2015. 08:54

@Koridori - najkraća veza Rumunije sa Italijom, a da ne zaboravimo Fijat i izvoz preko barske luke ;)

Повезивање ЕУ и Блиског истока

17.12.2015. 08:39

За нас је стратешки много важнији источни крак Коридора 10 - према Софији, јер повезује тржиште централне ЕУ, са робом са Блиског истока , а преко Србије.