Koridor 10: U finišu udar na 40 kilometara
14. 12. 2015. u 18:23
Na južnom kraju Koridora 10, najznačajnije putne saobraćajnice, gde se nazire kraj radova. Uz asfaltiranje auto-puta, radnicima ostalo još probijanje dva tunela i okončanje izgradnje 41 mosta
SLEDEĆA letnja sezona mogla bi biti poslednja u kojoj će turisti koji letuju u Grčkoj, umesto vijugavim putem kroz Grdeličku klisuru, do grčke obale stizati auto-putem. Do marta 2017. trebalo bi da bude potpuno završen Koridor 10. Da bi na celom putu ka Makedoniji saobraćaj krenuo u šest traka, potrebno je da se završi asfaltiranje još 39,9 kilometara auto-puta, da se probiju dva tunela i okonča izgradnja 41 mosta.
Naša ekipa je sa inženjerima "Koridora Srbije" obišla deonicu od Grabovnice do Levosoja i uverila se da se konačno nazire kraj ovog velikog posla. Na početku južnog kraka angažovana je grčka kompanija "Terna", a planirano je da se radovi okončaju sredinom sledeće godine.
- Put dužine 5,6 kilometara čini i 10 mostova koji su već izgrađeni, kao i dva nadvožnjaka - priča nam Darko Šubarević, zamenik šefa projekta "Jug".
- Pored auto-puta proteže se i 3,7 kilometara alternativnog puta na kojem se neće naplaćivati putarina.
Put nastavljamo novoizgrađenom levom trakom, dok su sa desne strane u toku radovi. Nazire se i potporni zid od gabiona čija struktura podseća na žičane korpe napunjene kamenjem. Postavljen je da bi "pridržao" brdo iznad saobraćajnice. Prolazimo i preko nove petlje Grdelica i idemo sve do kraja ove deonice odakle počinje sledeća, duga 6,11 kilometara, do tunela Predejane.
- Ovaj deo predstavlja veliki izazov za projektante i izvođače, s obzirom na konfiguraciju terena, blizinu pruge i reke, kao i na postojeći put, koji će otvaranjem auto-puta postati alternativni - objašnjava Šubarević. - Projektant je predvideo osam mostova, od kojih četiri prelaze Južnu Moravu.
Dok idemo ka Vladičinom Hanu, s magistralnog puta u daljini se vidi početak tunela Predejane, od 1.073 metara.
- Radovi su u završnoj fazi probijanja cevi, i do sada je probijeno oko 850 metara - kaže Šubarević. - Izlazak iz tunela označava početak nove deonice do Caričine doline, na kojoj preostaje izgradnja još devet mostova.

Na dužini od jednog kilometra magistralni put će biti izmešten zbog "poklapanja" sa auto-putem, i sa leve strane se već naziru obrisi nove lokalne saobraćajnice. Na deonici od Caričine doline do Vladičinog Hana u toku su intenzivni radovi. Neimari imaju zadatak da izmeste prugu u dužini od 1.200 metara, a na deonici do tunela Manajle dugoj 6,7 kilometara predstoji izgradnja i sedam mostova. Na ćupriji "Južna Morava 1" je kao u košnici, jer su u toku radovi na betoniranju završnih ploča. I most "Južna Morava 2" se uveliko gradi, a ova građevina ima "zadatak" da savlada alternativni put, reku, regionalni put i prugu.
Posle budućeg vijadukta i galerije duge 325 metara, vidi se most preko Kozničke reke od 180 metara s kojeg će se direktno ulaziti u tunel Manajle. Posle njega nailazi deo trase do Vladičinog Hana dužine šest kilometara, gde radove izvode španske kompanije "Azvi" i "Rubau". Trasa se savladava mostovima, od kojih najduži imaju 644 metra i 500 metara.
Deonica od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca dužine 26,3 kilometra, gde je izvođač grčka kompanija "Terna", a čija izgradnja se finansira iz kredita Svetske banke, završena je i puštena u saobraćaj 28. novembra. Sledeća deonica od ovog mesta do Srpske Kuće otvorena je pre dve godine, kao i deo auto-puta od Levosoja do granice s Makedonijom. Do povezivanja u punu autoputnu trasu na južnom kraku deli nas još osam kilometara, preko kojih bi asfalt trebalo da pređe u narednih godinu dana.
NAJDUŽI TUNEL U SRBIJI
SA 1.808 metara Manajle će biti najduži tunel na Koridoru i uopšte u Srbiji - navodi zamenik šefa projekta "Jug". - Počeli su radovi sa obe strane na po dva napadna mesta. Do sada je probijeno 1.100 metara.
TREĆINA POSLA
SEKTOR Jug na Koridoru 10 dug je 95,7 kilometara - objašnjava Šubarević. - Prostire se od Grabovnice do granice s Makedonijom. Do sada su otvorene deonice od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca u dužini od 26,3 kilometra, deonica od Donjeg Neradovca do Srpske kuće od osam kilometara, kao i od Levosoja do granice s Makedonijom u dužini od 21,5 kilometara. Ostaje da se okonča izgradnja još 39,9 kilometara auto-puta na južnom kraku Koridora 10.
nenad
14.12.2015. 18:43
Aman ljudi sta je sa obilaznicom oko beograda???o tome niko zivi ne pise a to je zila kucavica koja od bubanj potoka ka rakovici nije ni pipnuta a od bubanj potoka prema mostu na vinci i pancevu da i ne govorim!?
@nenad - Nije samo Beograd Srbija ima i drugog posla.
@nenad - Ne samo obilaznica,vec i odavno zapoceti auto put Kragujevac - Batocina.Kolko primecujemo,Ovde se najveci znacaj poklanja,izmisljenom crnogorskom koridoru 11 koga nema na mapi evropskih puteva i koji vodi u Albaniju preko crnogorskog kamenjara...
@nenad - Potpuno ispravno besnite! Trebalo bi te španske i grčke firme hitno uputiti na izgradnju obilaznice oko bg i sve novinske ekipe iz svih redakcija angažovati 24/7, a ne da se gradi i piše o nekom jugu koji nikome pametnom ništa ne znači. Živela obilaznica oko Bg!
@nenad - Samo beograd, samo obilaznica, a posle jos po 2 mosta preko save i dunava da beogradjanima bude lakse jer ste vi zila kuckavica. A kad dodje do sranja, napakostite neprijatelju igrajuci po tim novim mostovima!Sramotno razmislajnje
Komentari (25)