Neće biti zakona o konverziji kredita u švajcarcima

Tanjug

04. 12. 2015. u 14:49

Guverner Narodne banke Srbije (NBS) Jorgovanka Tabaković izjavila je danas da ni centralna banka ni Vlada nemaju pravo da donesu zakon o konverziji kredita vezanih za švajcarski franak, jer bi to bilo neustavno

Неће бити закона о конверзији кредита у швајцарцима
BEOGRAD - Guverner Narodne banke Srbije (NBS) Jorgovanka Tabaković izjavila je danas da ni centralna banka ni Vlada nemaju pravo da donesu zakon o konverziji kredita vezanih za švajcarski franak, jer bi to bilo neustavno.

Tabaković je, na novinarsko pitanje o radikalizaciji protesta udruženja bankarskih klijenata Efektiva zbog kredita u "švajcarcima", podsetila da je NBS još u julu 2013. godine dala preporuke bankama za rešavanje tog problema, koje je manji deo njih i prihvatio, dodajući da je centralna banka time uradila sve što je do nje.

Postupajući po tim preporukama "vraćeno je 5,13 milijardi dinara ili po osnovu neopravdanog, jednostranog podizanja kamata, ili po osnovu olakšavanja kredita u švajcarskim francima", rekla je ona.

"NBS od toga ne može više, a ne očekujem ni da Vlada više od poreporuka učini iz jednostavnog razloga - bez obzira na to što želite da pomognete više od 20.000 porodica, niko nema pravo da donese zakon, ni Vlada ni bilo ko drugi, koji bi se vrlo izvesno pokazao neustavnim, po iskustvima iz okruženja, i na kraju svaki takav zakon bude trošak svih građana Srbije".

Tabaković je i ovog puta ponovila da je reč o ugovornom odnosu između banke i klijenta, da je to mesto gde se kredit odobrava, gde se reprogramira, i dodala da kao što će vlada svojim poreskim podsticajima podržati te reprogramirane obaveze, to će učiniti i NBS.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (41)

Brana

04.12.2015. 16:51

Vraćeno je 5,13 milijardi dinara ili po osnovu neopravdanog, jednostranog podizanja kamata, ili po osnovu olakšavanja kredita u švajcarskim francima, rekla je guverner Tabaković. Donošenje Zakona o konverziji duga građana koji su zaduženi u švajcarcima, je neustavno i ne može ga doneti ni Vlada ni Centralna banka. Žao mi je tih ljudi, ali, ni Guverner ne može mimo zakonskih ovlašćenja.

filip019

04.12.2015. 21:00

@Brana - ne treba se kriti iza 5.13 miliardi dinara, već reći koliko je isplaćeno guvernerki i deset njenih najbližih saradnika za godinu dana...

Ivanka

04.12.2015. 16:55

A kako je nekome palo na pamet da bih ja, koja živi u malom stanu sa četvoročlanom porodicom i nije ništa uradila po pitanju svog konfora, plaćala dugove nekog ko se "ispružio više nego što mu je veliki pokrivač"?

Hedona

04.12.2015. 17:14

Svi znamo da je zakon koji Dinkić doneo na štetu svih građana Srbije, ne samo korisnicima tih kredita, nego na štetu svih građana Srbije. Sramota da zbog ličnih interesa svih funkcioneri sadašnje opozicije bore za vlast. Bolje bi bilo kao da su postupili kao i Dinkić pokupili se i otišli iz države, jer su svoj posao uništenja Srbije završile, a vidimo tek sada posledice njihove vlasti. Naći će se rešenje preko švajcarskim kompanija i banaka i znamo da to neće brzo.

Aleksandar

04.12.2015. 17:17

Mi smo vec tuzili banke. I doci ce dan kada ce istina pobediti. A ovo gospodjo Tabakovic o cemu vi pricate, ne stoji. Zakon o obligacionim odnosima je na strani duznika jer ugovor je nistavan onok trenutka kada drugu stranu dovede u nemoguci polozaj izmirivanja obaveza iz istog tog ugovora, to nas dovodi da su ovi ugovori zelenaski. To ce se na Sudu i dokazati. Mislim da je posteno da i Vi na sudu dokazete kako ste "dobili" stan od 144m2.

Maja

05.12.2015. 09:53

@Aleksandar - Gospodine, izvinite ali niste u pravu. Vi ste običan laik. Ja sam pravnik sa dugogodišnjim iskustvom, i ne postoji zakon koji propisuje da država treba da štiti Vas - koji ste hteli da ispadnete pametni i da kupujete stanove i kućerine, a da diskriminiše one ljude koji žive u granicama svojih mogućnosti. Možete Vi da tužite koga god hoćete - ali zapamtite da Vam je sve uzalud.Pa drugi put - pardon, u sledećem životu, razmislite prije preduzimanja neke akcije.

Znamo mi takve pravnike

06.12.2015. 10:00

@Aleksandar - Vi kanda niste čuli da je svaka tužba rešena u korist klijenata...

MILOS - KALINIC

04.12.2015. 17:19

Na veliku zalost gradjana Srbije mnogi su se jednostavno kockali su se sa bankama i potrcali su za pola procenta manjom kamatom, ali su se grdno prevbarili i bili prevareni, sada bi da drugi placaju njihovu kockarsku lakomislenost. Ali to neka bude za nauk kada sledeci put uzmu kredite da se malo bolje informisu.

emilija

04.12.2015. 18:13

@MILOS - KALINIC - Ja sam uzela kredit u evrima , a komsija u svajcarcima i tada mi je rekao kako nisam uradila dobru stvar. I sta sad ?!

Vizantijski vizionar

04.12.2015. 18:04

Zeljeni standard netreba graditi drugacije nego na temelju demokratije, vladavine prava i pravne osnove i samo nakon politickih a demokratskih odluka, da bi procedura imala smisla.

Melita

04.12.2015. 18:09

Banke nigde ne odustaju, pa ce neko morati da plati sve to. Ako ne duznici onda drzava iz budzeta svih nas. Zasto bih ja placala tudje dugove, pogresne procene? Jel pita mene neko kako zivim vec decenijama? Taj ko je uzeo kredit ima, verovatno, siguran posao. Mene niko ne pita kako se snalazim. To jednostavno nije u redu.

sunce

04.12.2015. 18:18

Guverner je u pravu. Narodna Banka Srbije je u skladu sa svim zakonskim propisima pomogla koliko je mogla duznicima u francima, sto je najbitnije drzava se nece dodatno zaduzivati niti cemo mi, svi koji su uzimali kredite u francima neka snose sami odgovornost tih kredita...nekolicina njih želi da mi vraćamo njihove dugove, malo nelogično. Samo pravedno i zakonski

TVRDJAVA

04.12.2015. 18:21

Da li vi shvatate da su se pojedinci zaduživali i da ne mogu ostali gradjani da optplacuju njihove kredite.

Kimi

04.12.2015. 18:22

Trebali ste zutima da se žalita koji su vas lepom pricom o medu i mleku i navukli da se tako naivno zaduzite.

simeon

04.12.2015. 18:22

Ja sam u životu sam platio sve moje pogrešno donete poslovne odluke. Zaduživanje u švajcarcima je to isto. Pogrešna poslovna odluka.

milan

04.12.2015. 18:35

Najbitnije je da gradjani nece snositi posledice.NBS je pomogla koliko je mogla.U svakom slucaju, trebamo biti zadovoljni.

mile

17.12.2015. 17:44

@mala - Ne traže dužnici kredita pomoć od građana niti odbanke novce već samo pravdu jer banke nisu donele svajcarce u Srbiju već samo eure ali su svesno zbog planskog rasta pisali tj.zaduživali građane u svajcarcima.Kako su to rešili u Čeh. Poljskoj ,Mađarskoj , Grna gora ,Hrvatska svi su rešili a naša vlada ,ministarstva,NBS Jorgovanka i ostali štite strane banke a ne svoj narod.Ujedno čestitam vlastima susednih država koji su se izborili sa bankama za svoj narod. Bravo i Bravo Susedima .

Paja345

04.12.2015. 18:45

Zelim da razumem mnoge da su se zaduzili, da bi resili neko svoje pitanje ili problem. Ali nemojte ocekivati da vam ja sada vracam kredit ili da se drzava dodatno zaduzuje zbog toga, a na racun nas gradjana. Svako treba dobro da razmisli kad dize kredit, i da predvidi sve varijante. Banke prodaju novac a ne daju na kredit. i u tome zele da zarade. Ne treba sve svaljivati na drzavu i od nje traziti nesto nemoguce.

Danijela

04.12.2015. 19:09

Pogrešna procena je koštala mnoge ljude, država je uradila dosta toga za dužnike u švajcarcima, kao i guverner.

Miroslav

04.12.2015. 19:25

Zao mi je tih ljudi, ali ne mogu svi gradjani da placaju cenu ljudi koji su uzimali kredite u svajcarcima.

Nikola

04.12.2015. 19:27

Zakoni treba da vaze za sve gradjane, tako da se i ovim gradjanima treba pomoci u skladu sa zakonima ali tako da ostali gradjani ne budu diskrimisani.

sima

04.12.2015. 21:02

Guverner je u potpunosti postupio sa zakonskim propisima. Ne može se očekivati da država vraća tudje dugove.

Rakon

05.12.2015. 00:07

@sima - U samom startu je bila pogrešna logika da se neko zaduži u stranoj valuti a platu prima u dinarima.

mima

04.12.2015. 21:59

Svi mi imamo,manje ili vise,neki dug tj dugovanje.Niko od nas ne moze ocekivati da nesto sto smo se sami zaduzili,znaci niko nas nije naterao,jednostavno nestane preko noci i da ga nema.Drzava je pomogla koliko je mogla.Slazem se sa guvernerom.

Rajko

04.12.2015. 22:55

Nije naš narod uzalud rekao da je dug zao drug. Svako je znao uslove pod kojim uzima kredit, posledice loše procene su tu. Žao mi je tih ljudi, ali odgovornst i posledice odluke da uzmu kredit su samo njihove. U tim stvarima nema solidarnosti, zašto bi građani, poreski obveznici preuzeli deo tereta na sebe?

Lena

04.12.2015. 23:00

Guvernerka je u potpunosti u pravu, NBS je koliko je mogla pomogla ljudima koji su imali svoja zaduzivanja u francima, ali svakako veoma je bitno i to sto se zamlja nece vise zaduzivati...

slavko

04.12.2015. 23:05

Ma samo vi uzimajte kredite opet. Pa jel realno da neko drugi vraca ono za sta ste sami odgovorni?

obilic

04.12.2015. 23:13

Ne vidim potrebu da se drzava dodatno zaduzuje,ili da jos gore gradjani placaju ceh nekih duznika.

Daša

05.12.2015. 00:05

Nisu neka mala deca uzela kredite, pa da su ih lako prevarili. Odrasli moraju da snose posledice svojih odluka!

Rale

05.12.2015. 00:09

Dok su uzimali kredite da idu na godišnje odmore nisu pitali državu ni narod da li da uzmu ili ne. Sada neka ne traže od istih da rešavaju njihove probleme.

Bojan

05.12.2015. 02:36

Nije sa njihove strane pošteno što zahtevaju konverziju kojom bi zadužili građane. Sami su uzimali te kredite, moraju da se snađu i nađu rešenje, ali ne i da uvlače ostale.

LEPA - MARO

05.12.2015. 07:48

Posto sam i sam bio korisnik kredita iz kojeg sam izasao tako sto sam platio skoro duplo i znam kroz kakve sam muke prosao. Uzeo sam kredit u evrima , dok je moj komsija u svajcarcima, dobro se secam kako me je peckao, i tada mi je rekao kako nisam uradio dobru stvar, i da sam lud sto sam uzeo kredit u eurima.

Dragan

05.12.2015. 10:49

Dame i gospodo, Bog je u svakom pogledu mocniji od naroda, banaka i drzave. Ako vam on ne moze da pomogne, budite sigurni da ne moze ni drzava. Zelim vam vise srece i jos vise znanja i pameti sledeci put kada se budete zaduzivali.

saskica

06.12.2015. 20:36

Nema ni banke vise.Trebali su misliti kada su kupovali stanove kao da su na Beverli Hilsu.Guverner odlicno balansira

pera

08.12.2015. 08:55

Alo bre botovi, kakvi su Vam sendvici. Jel se Vesa otvorio, pa dodao malo kulena ??? Ili mozda neka kobaja sa belim lukom. ? Mnogo vam bre los zadah...