Za kućepazitelja ide 300 dinara po stanu

Z. RADOVIĆ

21. 11. 2015. u 18:44

Vlasnici nekretnina u velikim zgradama moraće da plate profesionalca koji će se brinuti o imovini. Angažuju ih oni koji ne mogu da se slože ili ne žele papirologiju

За кућепазитеља иде 300 динара по стану

SVI vlasnici nekretnina u zgradama koje imaju više od 30 stanova moraće da izdvoje od 200 do 350 dinara za profesionalnog upravnika. Istu obavezu imaće i građani koji nisu uspeli da se dogovore ko će se brinuti o zajedničkoj imovini u zgradi. Na to će ih obavezati novi zakon o stanovanju čija je javna rasprava počela pre nekoliko dana.

Sređivanje liftova, uređenje ulaza, popravka krova, instalacija, zamena fasade, zahtev za uređenje zelenih površina, samo su neki od poslova kojima bi trebalo da se bave predsednik i skupština stanara, a oni uopšte ne postoje u većini zgrada. Cilj pisaca zakona je da se profesionalizacijom upravljanja uspostavi sistem odgovornosti za održavanje stambenog fonda.

Pojedini stanari već su ovaj posao poverili agencijama koje se bave profesionalnim upravljanjem. U Beogradu ih ima osam, dok u većini ostalih gradova još ne postoje ovakve firme. Profesionalni kućepazitelji smatraju da su obuka i licenciranje dobri potezi nadležnih.

- Radimo od 2011. godine i ova oblast nije bila precizno regulisana. Dobro je što će sada biti ustanovljeni kriterijumi ko može da se bavi ovim poslom - kaže Marko Petković, vlasnik preduzeća "Houm 011". - Sa devet zaposlenih brinemo o 160 ulaza. Uglavnom nas angažuju ljudi koji ne mogu da se dogovore ko će preuzeti odgovornost ili stanari koji su se tek uselili u novu zgradu i nemaju vremena da se bave papirologijom. Mi im organizujemo i čišćenje snega tokom zime i menjamo sijalice, a čišćenje zgrade je dodatna usluga koja se plaća odvojeno.

Petković napominje da u predlogu zakona ne piše u koliko zgrada će jedan čovek moći da upravlja.

- Ukoliko se zakon bude primenjivao, mnogo ljudi bi moglo da dobije posao - smatra Petković. - Ipak, nije baš jasno kako će neko od nas otići u zgradu i predstaviti se kao prinudni upravnik. Mislim da će tu biti dosta problema.

Aleksandar Ribać, vlasnik firme "Moj upravnik", veruje da će to ipak moći lako da se organizuje.

- Zgrade će biti proglašene javnim dobrom i ako se stanari sami ne dogovore, opština će im po javnom postupku odabrati upravnika - kaže Ribać. - Nije tačno određeno koliko može trajati prinudna uprava, ali će osoba koja dobije taj zadatak imati rok da održi sednicu skupštine stanara. Na njoj će biti izabran jedan od vlasnika nekretnina ili će se odlučiti da angažuju profesionalca. Ukoliko zgrada ima više od 30 stanova, neće imati taj izbor.

POLA STAMBENOG FONDA U SISTEMU

Gradsko stambeno preduzeće u Beogradu trenutno održava oko 14.000 zgrada u Beogradu, a to je polovina stambenog fonda u prestonici. Na pitanje da li bi "Gradsko stambeno" moglo eventualno da pošalje svoje ljude na obuku za profesionalne upravnike, s obzirom na to da će biti baš mnogo posla u ovoj oblasti, ukoliko se zakon bude striktno primenjivao, u ovom preduzeću kažu da još nemaju stav o tome, jer zakon još nije usvojen.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

Ajde?

21.11.2015. 19:04

Osam firmi.Ovo je nesto sto je unapred spremano i taj zakon se donosi ciljano da odabranim donese novac.A,da istrazite ko su vlasnici firmi,i u kakvim su vezama sa ovima sa vlasti

Nastojnik

21.11.2015. 19:16

To se nekada zvalo nastojnik. Nastojnik je imao i besplatan stan u zgradi koju je odrzavao. Posle privatizacije svi stanovi za nastojnike su privatizovani odnosno otudjeni.

miki

21.11.2015. 19:33

Ova vlast nas i dalje pljačka i krade.Da li će se,kad im vidimo leđa,naći neko da protiv njih pokrene krivične i prekršajne prijave,da ih smesti gde im je mesto,da im porodice pošalju u centre za socijalni rad i da im se konfiskuje imovina koju danas kradu od građana?

Nebojsa007

21.11.2015. 21:33

Ja placam ciscenje hodnika 600 din a sramota me kad vidim kako je aljkavo ocisceno.

Dragan

21.11.2015. 23:24

Po meni ovo je OK. Ako se stanari dogovore izmedju sebe kako ce da odrzavaju svoje zgrade, nece morati da placaju nikome ni jedan dinar. Ako ne mogu da se dogovore, onda jedni sa drugima imaju mnogo veci problem od tih 250 ili 300 dinara mesecno. Sacuvaj me Boze takvog komsiluka.

Vojvodina

22.11.2015. 07:18

Nemoguce je u zgradi gde zivi nekoliko porodica postici dogovor. Pre ce da gaze preko smeca nego da plate nekome da odrzava zgradu. Ako prokisnjava krov nikog to ne interesuje, nek se brine onaj kome prokisnjava. Zgrade i kvartovi su gori nego na Bliskom istoku. U hodnicima svaki stan ima drugacija vrata . Strasno.

Beba

22.11.2015. 07:53

jos jedna pljacka u nizu ove lopovske vlasti.Nema vise mesta po drzavnim firmama za SNS kadrove,pa su osnovali firme da zaposle srednjoskolski kadar i jos malo napune svoje dzepove

stanar

22.11.2015. 11:09

Sa ovim Ribacem je moja zgrada potpisala ugovor o oglasavanju u liftovima (firma ISEE MEDIA) i nikada nismo dinar dobili... Ne javlja se na telefon, ne moze se doci do njega, svasta obecava pa nista ne bude... Sada sa novoosnovanon firmom hoce opet gradjane da pravari! STRASNO!!!

prevareni

22.11.2015. 11:39

@stanar - Postavani stanaru, i ja sam sa ovim takozvanim direktorom Aleksandrom Ribacem sklopio ugovor o poslovnoj saradnji na osnovu kojih je moja zgrada trebala da ostvari odredjena sredstva, ali sve je ostalo mrtvo slovo na papiru - nikada ni jedan dinar nismo dobili. Obzirom da sam bio izigran, uradio sam malo istrazivanje o ovom Ribacu - ima nekoliko firmi, bavi se klasicnom prevarom, obecava svasta, a ne ispunjava nista... Toliko...

Sanja

22.11.2015. 11:50

@stanar - Moja zgrada je podnela tuzbu protiv istog za naplatu. Dve godine je reklamirao druga pravna lica, a novac nikad nije uplatio. Isto sam predlozila i prijateljima cijim zgradama takodje nikad nije platio.

Zoran Vukov

22.11.2015. 11:24

Gradsko stanbeno je trebalo da se privatizuje kada su to učinile prateće službe koje su održavale zgrade u društvenom vlasništvu. I sada vlasnici plaćaju održavanje ali ne upravljaju uplaćenim novcem. Uplaćeni novac za održavanje MORA DA STOJI NA RAČUNU KOJI KONTROLIŠU VLASNICI STANOVA a ne kao sada gde se plaća održavanje koje se ne obablja a sada se želi uvesti zakonski okvir po kojem mogu da bez kontrole fakturišu i zadužuju vlasnike za održavanje njihove imovine čime se otima njihovo pravo.

PABLO

22.11.2015. 12:51

Ovima na vlasti nikada dosta para. Neka svoje vile proglašavaju javnim dobrom, pa tu nek udomljuje i plaćaju svoje partijske pajtaše. Bezobrazluk!

Sale

22.11.2015. 13:21

Ovo je sve pripremljeno da pojedine rodjacko kumovske firme ovih lopava na vlasti zarade preko ledja osiromasenih gradjana!

dooaltona

23.11.2015. 16:53

Zgrade su na osnovu volje zakonodavca pravna lica.Ulaskom u sistem JP to pravo se praktično izgubilo jer JP ne polaže račun Pravnom licu koliki su troškovi održavanja zgrade ni kolika je nadoknada JP za izvršenu uslugu u posredovanju kod održavanja.Možda bi najbolje bilo da se JP transformiše u kreditnu zadrugu za održavanje zgrada .