Naša hrana zavodi svet
23. 06. 2015. u 10:02
Svetska izložba "EKSPO 2015" u Milanu je bila obojena mirisima i ukusima Srbije. Prilika da se promovišu tradicionalni specijaliteti i osobenosti svih krajeva
Političari i privrednici predstavili su potencijale Srbije
MILANO
OD SPECIJALNOG IZVEŠTAČA
ITALIJA je prvorazredni partner Srbije i vodeća zemlja po ukupnoj sumi stranih investicija. Robna razmena je u 2014. bila četiri milijarde evra, a investicije iz ove zemlje su dostigle dve milijarde evra. Činjenica je da je "Fijat automobili Srbija" najveći srpski izvoznik. Ovo je prilika da se uspostave nova partnerstva, a poseban akcenat je u oblasti poljoprivrede.
To je juče izjavio potpredsednik Vlade Srbije Ivica Dačić na Svetskoj izlozbi "EKSPO 2015", koja se održava u Milanu.
U Italiju su juče doputovali i ministar privrede Željko Sertić i ministar sporta Vanja Udovičić, kao i gradonačelnik Beograda Siniša Mali i predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež. Ceo EKSPO juče je bio obojen bojama, mirisima i ukusima naše zemlje, jer je bio nacionalni dan Srbije.
Naša zemlja se na svetskoj izlozbi predstavlja sa temom "Okusi hranu. Oseti život". Svojim učešćem na ovogodišnjoj izložbi, naša zemlja želi da, na upečatljiv i kreativan način pokaže da se ključ održive proizvodnje hrane nalazi u spoju negovanja tradicije i ulaganja u savremene tehnologije. Posetioci su juče imali priliku da se upoznaju sa domaćim specijalitetima, ali i da uživaju u koncertu Gorana Bregovića.
EKSPO traje šest meseci, a do oktobra će na desetine privrednika i kompanija imati priliku da promovišu svoje proizvode u paviljonu Srbije. Vojvođani su prvi u Milanu pokazali sta imaju da ponude na "svetskoj pijaci". Promovisali su svoje tamburaške orkestre, belocrkvanska jezera, sremske vinarije, a posetioce EKSPO su pozvali i na festival "Egzit". Svojih pet minuta za promociju dobiće i Guča i Beograd, kao prestonica hedonizma. Aduti Srbije su i Dunav i Istočna Srbija, neolitsko nasleđe i Lepenski vir, ali i Leskovac, pirotski ćilim, ajvar, paprika...
Inteza Sanpaolo je zvanični globalni partner Svetske izložbe u Milanu. Ova kompanija ponudila je nove proizvode i usluge posetiocima.
POSETIOCI POKREĆU "VODENICU"
PAVILjON Srbije nalazi se unutar "biomediteranskog klastera". Prve "komšije" su nam Italijani, sa najvećim izložbenim prostorom. Tu su i Alžir, Crna Gora, Egipat, Grčka, Libija, Liban, San Marino, Tunis i Albanija. Štand naše zemlje je skroman, ali ipak privlačan. Sa velikim žrvnjem i vodeničkim kamenom koji se okreće, i virtuelno melje žito. Ideja organizatora bila je da se na taj način promovišu pšenica, brašno i hleb, kao strateški proizvodi Srbije. Broj posetilaca štanda raste svakog dana, a na vratima su ugrađeni specijalni brojači - što više ljudi ulazi, kamen se brže okreće.
D. Morrissey
23.06.2015. 11:33
Pa sto neizvezete tu hranu vec jednom?
@D. Morrissey - A šta da izvezu, kada su izvozne cene naše hrane skuplje od mnogih najpoznatijih svetskih robnih marki? Naši političari se busaju u grudi o kvalitetu naše hrane, zatim organske hrane itd. a ko redovno prati srpske medije zna koliko često teških skandala prati sve te izjave. Okolina zagađena, voda u mnogim gradovima nije za piće, problemi deponiranja otpada nisu rešeni, sve više kancerogenih oboljenja u SRB itd. a mi pričamo o "zdravoj hrani". Na te priče stranci ne padaju tako lako kao Srbi.
@D. Morrissey - Sve je skoro otrovano što se proizvede u Srbiji, ali zato imaš na sreću i mogućnost da kupiš i stranu uvoznu hranu. Zato kupujem redovno iz Nemačke!
O nasem trosku. A, bas im pristaje sampanjac, k'o piletu sise...
Komentari (4)