Novi asfalt za 1.100 kilometara

T. S.

21. 05. 2015. u 09:27

U naredne četiri godine, u obnovu 1.100 kilometara puteva u Srbiji biće uloženo 400 miliona evra, najavila je Zorana Mihajlović

Нови асфалт за 1.100 километара

U NAREDNE četiri godine, u obnovu 1.100 kilometara puteva u Srbiji biće uloženo 400 miliona evra, najavila je juče Zorana Mihajlović, ministar saobraćaja. Plan za 2015. je 260 kilometara.

- Rehabilitacija prvih kilometara počinje već sledeće nedelje - ističe Mihajlovićeva. - Ceo projekat je vredan oko 400 miliona evra, od kojih će država obezbediti oko 113 miliona, a za ostatak novca Vlada Srbije je dala garanciju za zajam Svetske banke, Evropske investicione i Evropske banke za obnovu i razvoj. U prvom javnom pozivu posao su dobila domaća preduzeća. Pozivam sve izvođače da poštuju rokove i kvalitet radova jer će izgubiti posao oni koji budu kasnili. Očekujemo od vas da pokažete da srpska putarska preduzeća mogu da urade više od onog što se može čuti u javnosti. Ne očekujem nikakve probleme i nećemo dozvoliti nikakva kašnjenja.

Nosilac ovog posla su "Putevi Srbije" i naplaćivaće penale za kašnjenje izvođačima radova koji su dužni da urade i projekte obnove. Rehabilitacija putne mreže, kako navodi Mihajlovićeva, jednako je važna kao završetak Koridora 10. Vlada Srbije je stala iza ovog projekta i želi da pokaže da taj posao može da se realizuje na vreme i da domaće kompanije dobiju reference.

Prema rečima Zorana Drobnjaka, v. d. direktora "Puteva" rehabilitacija podrazumeva i podizanje bezbednosti saobraćaja. Od 15.000 kilometara puteva u Srbiji oko 75 odsto ili 10.000 treba obnoviti. Ove godine, kako kaže Drobnjak, između ostalih biće rehabilitovani putevi Ljubovija - Mali Zvornik, Mali Zvornik - Banja Koviljača, Aranđelovac - Loznica, Jarinje - Raška, Mrčajevci - Kraljevo, kao i Rudnik - Topola. Po završetku posla bezbednost na putevima biće podignuta za 10 odsto, a troškovi održavanja smanjeni 30 odsto.

PUTARINA PO PREĐENOM

MINISTARSTVO saobraćaja dalo je zadatak "Putevima Srbije" da obezbedi radnike za nove naplatne stanice na auto-putu Beograd - Novi Sad, kako bi se konačno na ovoj deonici severnog kraka Koridora 10 uveo zatvoreni sistem naplate putarine - po pređenom kilometru. Posle teksta u "Novostima", kojim je ukazano na višedecenijski problem da vozači plaćaju naknadu i za delove saobraćajnica koje ne koriste, Ministarstvo je naložilo "Putevima" da angažuje radnike kako kroz sopstvenu racionalizaciju, tako i preko Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje kod korisnika javnih sredstava. Prepreka za uspostavljanje zatvorenog sistema za naplatu putarine na ovoj deonici bila je nemogućnost prijema novih radnika.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Ivan

21.05.2015. 10:14

Putarina od Subotice do Mladenovca za putnicko vozilo kosta 850 dinara u jednom pravcu,a vinjeta za Madjarsku u trajanju od 10 dana kosta 1250 dinara,a o kvalitetu madjarskog i naseg autoputa nije potrebno raspravljati.

Aleks

21.05.2015. 14:41

Novo-stari , preradjeni stari a krscen kao nov koji se raspadne posle veoma kratkog vremena.Vec vidjeno....

Игор

21.05.2015. 16:23

Управо стигао из Пирота у Бабушницу.На два проласка овим путем (који се наставља за Лесковац) обавезна је реглажа трапа.Пут Пирот - Књажевац,који иначе води на скијалиште Стара Планина је још гори од овога.Сви причају о депопулацији југа Србије и миграцијама за Београд,а нико да уради нешта конкретно овде.Даље,коридор 10,део Ниш - Димитровград,неће бити готов ни за три године.Ако се још и пут за Грчку летос пребаци преко Бугарске због кризе у Македонији,напуниће се црна хроника овде.

Smučile mi se rupetine na "novom" asfaltu

22.05.2015. 17:52

Bravo! Plašim se samo, ako su izvođači asfaltiranja munuli koju "paricu" komisiji za prijem radova, da će i taj asfalt, kao na onim putvima koje je "opravljao" Čume pa i neke druge fime, trajati samo nekoliko meseci. Često se nanosi manja debljina asfalta od propisane, a komisije, znano samo njima zašto, to tolerišu pa kada "zagrme" kamioni, puca sve! Zato nadležni pamet u glavu pa u kontrole radova. Ali, ako je ikako moguće, POŠTENO!