Štadlerove kompozicije ne mogu u Beograd, vagoni niži od perona za čak 36 centimetara!
11. 03. 2015. u 18:30
"Železnice Srbije" kasne sa uvođenjem novih švajcarskih elektromotornih vozova iako je to bilo najavljeno još za jesen prošle godine. Na 464 putnika jedan toalet
"Železnice Srbije" kasne sa uvođenjem novih švajcarskih elektromotornih vozova
ŽELEZNICE Srbije" još nisu pustile u saobraćaj "Štadlerove" elektromotorne vozove iako je to bilo najavljeno još za jesen prošle godine. Najveći problem je što naše preduzeće nije obezbedilo radionicu i tehničku opremu da bi švajcarski proizvođač u garantnom roku mogao da održava ova nova vozna sredstva.
Uz to, reč je o niskopodnim vozovima pa bi u četiri beogradske stanice, koje imaju visoke perone, putnici praktično morali da uskaču i iskaču iz vagona. Takođe, na 464 putnika, koliki je kapacitet ove četvorodelne garniture, postoji samo jedan toalet.
- Ukoliko se problem prostora za održavanje prioritetno ne reši, postoji opasnost da se izgubi garancija proizvođača - kažu za "Novosti" u "Železnicama Srbije". - U toku je opremanje depoa "25. maj" u Zemunu, gde će "Štadlerovi" vozovi biti održavani. U prethodnoj godini pokrenuta su dva tendera, čija je realizacija u toku. Prvi se odnosi na opremanje hale u smislu nivelacije koloseka, koji će služiti za održavanje i montažu mostnog krana neophodnog za "Štadlerove" garniture. Drugi tender se odnosi na nabavku specifične opreme za održavanje švajcarskih garnitura.
Dok se ne obezbede tehnički uslovi, garniture neće biti puštene u saobraćaj, jer bi to moglo da znači gubitak garancije, a samim tim i da stvori problem njihove eksploatacione sposobnosti. Istovremeno, "Železnice" rade na obezbeđivanju tipskih dozvola za uključivanje novih vozova u saobraćaj, koje izdaje Direkcija za železnicu. Nakon dobijanja tipske dozvole, predstoji i obezbeđivanje serijske dozvole za svaki voz.
Do sada je u Srbiju stiglo devet vozova švajcarskog proizvođača, od ukupno 21 kompozicije, koliko je ugovoreno. Do septembra ove godine planirano je da stigne i preostalih dvanaest. Ugovor vredan 99 miliona evra, potpisan je 4. marta 2013. godine, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Pre toga, ovaj kredit pune tri godine nije bio realizovan, zbog čega su "Železnice" platile penale u iznosu koji premašuje 1,8 miliona evra.
Inače, novi elektromotorni vozovi namenjeni su za regionalni železnički putnički saobraćaj između većih gradova u Srbiji. Očekuje se da će se njihovim uvođenjem u saobraćaj značajno unaprediti nivo kvaliteta usluge.
- Stanice sa visokim peronima su Zemun, Rakovica, Vukov spomenik i Pančevački most - navode u "Železnicama". - Razmatramo mogućnost prilagođavanja pojedinih perona na ovim stanicama saobraćanju švajcarskih garnitura. Prvo će biti doneta rešenja za stanice Zemun i Rakovica, a kasnije za Vukov spomenik i Pančevački most. Kada je reč o toaletima u novim vozovima, njihov broj je u skladu sa definisanom tenderskom dokumentacijom.

ZA BRZINE OD 160 NA SAT
NOVI elektromotorni vozovi koji će saobraćati srpskim prugama su četvorodelne garniture, osposobljene za brzinu od 160 kilometara na sat. Kapacitet voza je 464 putnika, od čega je 234 mesta za sedenje i 230 za stajanje. Nove garniture, tvrde u "Železnicama", imaju najsavremeniju opremu: dži-pi-es sistem, sistem za informisanje putnika, auto stop uređaj, klimu, toalet univerzalnog tipa i ulaznu rampu za invalidska kolica.
Demokrata, EU!
11.03.2015. 18:35
pa neka pišaju kroz prozore, kada se nekom bude kakilo, nek izadje iz voza. Nemamo uslove, moramo da se snadjemo nekako!
@Demokrata, EU! - Samo taj koji misli da kaki treba da sedne u prvi vagon,izidje obavi nuzdu i kesa se za zadnji vagon.
Ne znaju da kupe ni sijalicu, jer bi na tenderu prošle one za 110 volti.
Ovim slepcima iz Zeleznica neko ruke da odsece! To nije provi put da pogrese sa kupovinom kola. I sad ce da prilagodjavaju perone, a sta ce sa starom garniturama? I taj idiotizam sa jednim WC-om. Sta, kao nisu znali koji su kapaciteti? Ljudi, pa jel nas neko tukao da kupujemo te vozove? Dokle god zeleznica bude politicko prihvatiliste sa ogromnom birokratijom, tako ce i biti. A ko ce novac od kredita da vrati? Ko placa penale? Zeleznica?
KATASTOFA!! Ko je ovo birao, jko je ovo kupovao?
Komentari (29)