Štadlerove kompozicije ne mogu u Beograd, vagoni niži od perona za čak 36 centimetara!

T. Spalević

11. 03. 2015. u 18:30

"Železnice Srbije" kasne sa uvođenjem novih švajcarskih elektromotornih vozova iako je to bilo najavljeno još za jesen prošle godine. Na 464 putnika jedan toalet

Штадлерове композиције не могу у Београд, вагони нижи од перона за чак 36 центиметара!

"Železnice Srbije" kasne sa uvođenjem novih švajcarskih elektromotornih vozova

ŽELEZNICE Srbije" još nisu pustile u saobraćaj "Štadlerove" elektromotorne vozove iako je to bilo najavljeno još za jesen prošle godine. Najveći problem je što naše preduzeće nije obezbedilo radionicu i tehničku opremu da bi švajcarski proizvođač u garantnom roku mogao da održava ova nova vozna sredstva.

Uz to, reč je o niskopodnim vozovima pa bi u četiri beogradske stanice, koje imaju visoke perone, putnici praktično morali da uskaču i iskaču iz vagona. Takođe, na 464 putnika, koliki je kapacitet ove četvorodelne garniture, postoji samo jedan toalet.

- Ukoliko se problem prostora za održavanje prioritetno ne reši, postoji opasnost da se izgubi garancija proizvođača - kažu za "Novosti" u "Železnicama Srbije". - U toku je opremanje depoa "25. maj" u Zemunu, gde će "Štadlerovi" vozovi biti održavani. U prethodnoj godini pokrenuta su dva tendera, čija je realizacija u toku. Prvi se odnosi na opremanje hale u smislu nivelacije koloseka, koji će služiti za održavanje i montažu mostnog krana neophodnog za "Štadlerove" garniture. Drugi tender se odnosi na nabavku specifične opreme za održavanje švajcarskih garnitura.

Dok se ne obezbede tehnički uslovi, garniture neće biti puštene u saobraćaj, jer bi to moglo da znači gubitak garancije, a samim tim i da stvori problem njihove eksploatacione sposobnosti. Istovremeno, "Železnice" rade na obezbeđivanju tipskih dozvola za uključivanje novih vozova u saobraćaj, koje izdaje Direkcija za železnicu. Nakon dobijanja tipske dozvole, predstoji i obezbeđivanje serijske dozvole za svaki voz.

Do sada je u Srbiju stiglo devet vozova švajcarskog proizvođača, od ukupno 21 kompozicije, koliko je ugovoreno. Do septembra ove godine planirano je da stigne i preostalih dvanaest. Ugovor vredan 99 miliona evra, potpisan je 4. marta 2013. godine, a finansiranje je obezbeđeno iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj. Pre toga, ovaj kredit pune tri godine nije bio realizovan, zbog čega su "Železnice" platile penale u iznosu koji premašuje 1,8 miliona evra.

Inače, novi elektromotorni vozovi namenjeni su za regionalni železnički putnički saobraćaj između većih gradova u Srbiji. Očekuje se da će se njihovim uvođenjem u saobraćaj značajno unaprediti nivo kvaliteta usluge.

- Stanice sa visokim peronima su Zemun, Rakovica, Vukov spomenik i Pančevački most - navode u "Železnicama". - Razmatramo mogućnost prilagođavanja pojedinih perona na ovim stanicama saobraćanju švajcarskih garnitura. Prvo će biti doneta rešenja za stanice Zemun i Rakovica, a kasnije za Vukov spomenik i Pančevački most. Kada je reč o toaletima u novim vozovima, njihov broj je u skladu sa definisanom tenderskom dokumentacijom.

ZA BRZINE OD 160 NA SAT

NOVI elektromotorni vozovi koji će saobraćati srpskim prugama su četvorodelne garniture, osposobljene za brzinu od 160 kilometara na sat. Kapacitet voza je 464 putnika, od čega je 234 mesta za sedenje i 230 za stajanje. Nove garniture, tvrde u "Železnicama", imaju najsavremeniju opremu: dži-pi-es sistem, sistem za informisanje putnika, auto stop uređaj, klimu, toalet univerzalnog tipa i ulaznu rampu za invalidska kolica.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (29)

Demokrata, EU!

11.03.2015. 18:35

pa neka pišaju kroz prozore, kada se nekom bude kakilo, nek izadje iz voza. Nemamo uslove, moramo da se snadjemo nekako!

SELJAK

12.03.2015. 10:20

@Demokrata, EU! - Samo taj koji misli da kaki treba da sedne u prvi vagon,izidje obavi nuzdu i kesa se za zadnji vagon.

АРТИЉЕРАЦ

11.03.2015. 18:53

Ne znaju da kupe ni sijalicu, jer bi na tenderu prošle one za 110 volti.

Aleksandar

11.03.2015. 19:03

Ovim slepcima iz Zeleznica neko ruke da odsece! To nije provi put da pogrese sa kupovinom kola. I sad ce da prilagodjavaju perone, a sta ce sa starom garniturama? I taj idiotizam sa jednim WC-om. Sta, kao nisu znali koji su kapaciteti? Ljudi, pa jel nas neko tukao da kupujemo te vozove? Dokle god zeleznica bude politicko prihvatiliste sa ogromnom birokratijom, tako ce i biti. A ko ce novac od kredita da vrati? Ko placa penale? Zeleznica?

Mare FCRS

11.03.2015. 19:22

Ушрафиш степеник од 18 центиметара. Ако нисте то способни, ево ја ћу.

Млађа

11.03.2015. 22:27

@Mare FCRS - Проблем је што је вагон нижи од перона.Онда мораш да обијеш перон да би висине изједначили.

banjaluka

12.03.2015. 07:50

@Mare FCRS - Nije problem ni u vozu ni u peronu. Prvi i manji problem je sto onaj ko je to nabavljao nije vodio racuna o tim stvarima. Drugi i mnogo gori problem je sto za taj propust nece odgovarati. Ne bi me iznenadila vijest da ti vozovi zbog nekog razloga ne mogu saobracati Srbijom.

zoran

12.03.2015. 11:06

@Mare FCRS - Nesto slicno postoji i BiH u sarajevu stoje talgo vozovi koji ne mogu da saobracaju onim prugama. Pa novi tramvaji nisu mogli da saobracaju beogradom dok nisu sredili sine sa novim vecim poluprecnikom.Vazne su masne provizije.

ерцов из печалбе

11.03.2015. 19:55

за ово имам само један немачки израз: шилдбиргерштрајх апсолутно неодговорно,криминално,корумпирано!!! апс за све одговорне и пенале да плате лично

Neško

11.03.2015. 21:14

Baš če taj Stadlar da vozi punom brzinom za jug Srbije hajmo nemoj da se lažemo :( !!!!!!?!?!?!?!?!?!?

Sale

12.03.2015. 17:34

@Goran - Da bi nesto nekada izgubio morao bi to nesto prvo nekada i imati!! Ti autobusi nikada nisu ni postojala, tako da se ne mogu ni izgubiti. Sve su to bile samo lazi Vucic Aleksandra

bata

11.03.2015. 22:34

ako su niski za BG nisu niski za NIS slobodno ih posljite kad se toliko otezate sa Beogradskim visim kolosecima ,ili uopste ne planirate na Jug Srbije ,postoji samo za vas BG voz, BEO voz i PROKOP koji pravite 100 godina

bole

12.03.2015. 09:52

@bata - Jуг им треба само пред изборе,дођу,виде,обећају брда и долине и оду,а народ им поверује и на крају добије ...,оно што је тражио.

Ne vidim problem

12.03.2015. 07:14

Neka se ne zaustavljaju na tih nekoliko stanica, i sve je u redu. Ima na hiljade stanica u Srbiji i sad je problem sto ne moze da stane na 4. Nije to gradski voz, nego regionalni.

Ovo je zlonamerna vest

12.03.2015. 07:16

Treba biti iskren pa reci, da nije problem u vozovima, nego u peronima koji su, pre 40 godina bili planirani za ICE vozove, odnosno, projektant nije dobro predvideo visinu perona za ono sto nama treba.

Realista

12.03.2015. 10:00

Господо зашто су купљени возови који не одоговарају инфраструктури? Колико ће да кошта адаптирање перона? Шата ако сутра купе неке друге возове који ће имати још ниже или више подове? Да ли у ђелезници постоји иједна разуман човк који се разуме у проблематику набавке возова? Наравно све ово ће бити плаћено из буџета , али за образовање и здравство новца нема па се снижавају плате!

dm

12.03.2015. 10:02

Ovo je prilika da se konačno počne sa rekonstrukcijom stanica u ž.čvoru,koje su i bez ovog problema u očajnom stanju,bez info sistema,bez toaleta,parkinga,vestibila itd.I da nisu kupili ove vozove moralo je da se krene u rekonstrukciju i da se sve platforme ujednače sa Prokopom.

SELJAK

12.03.2015. 10:10

Jedan VC za 450 punika, ovi svajcarci ne se&& svakog dana,zato je ta država i narod tplko bogata

Obicno idu cetiri

12.03.2015. 18:45

@SELJAK - mi smo trazili jedan. Narod nema sta da jede, pa nece ni da ...

Siniša

12.03.2015. 11:02

Srbiji je najisplativije da potpuno ukine železnički putnički saobraćaj. Ovo kako izgleda poslednjih 25 godina ne liči ni na šta i za puko preživljavanje železnica neprestano se izdvajaju velika sredstva iz budžeta, stranke muljaju i sl. ...

dm

12.03.2015. 12:48

@Siniša - Da to bi neki hteli,da se ukine železnica koja se u celom svetu vraća na velika vrata kao spasonosno rešenje od zagađenja,skupe nafte itd.I šta da se pogušimo od izduvnih gasova i ginemo zbog loših puteva,uz to naša železnica troši većinom domaću struju a ne uvoznu naftu.Naprotiv, ovo što Vlada uz pomoć Evropskih stručnjaka uvodi renesansu železnice je ogromna stvar za Srbiju i privredu kao i putnike,niko nije rekao da će renoviranje železnice posle decenija zapuštanja biti lako.

milos

05.07.2015. 15:52

meni samo nije jasno 36cm nije velika visinska razlika, svim vozovima kada udju u stanicu vrata budu na istom mestu zasto se samo ne izbije po metar ipo perona na 4 mesta gde su vrata stadler voza i napravi 1-2m spust kao onaj za invalidska kolica u domove zdravlja, taj posao moze da se zavrsi na 1 dan po peronu bukvalno a ne ceo peron da se susta to za srednja vrata koja su predvinjdjena za ulaza invalidskih kolica biciklova a na prva i poslednja moze samo dva stepenika