OKO 300.000 putnika moglo bi u Beogradu dnevno da se preveze vozovima. To je plan gradskih vlasti prezentovan novom rukovodstvu "Železnica Srbije". Ovo preduzeće je već formiralo radni tim i pregovori sa Beogradom su započeti. Linija "BG voza" proširiće se od Batajnice do Ovče, od Batajnice do Resnika, a u perspektivi su i remonti pruga do Lazarevca i Mladenovca, kao i izgradnja do Surčina.

- Stručnjaci u gradu su shvatili da treba iskoristiti potencijal "Železnica Srbije", da valja obnoviti pruge koje već imamo, što je za pet ili šest puta manja investicija od izgradnje metroa - kaže, za "Novosti", Miroslav Stojčić, novi generalni direktor "Železnica Srbije". - "BG voz" je jedna sličica u našem poslovanju koja uspešno svetli, i taj model planiramo da ponudimo i ostalim lokalnim samoupravama, poput Novog Sada, Niša, Kraljeva, Užica... Gradovi treba da finansiraju te projekte, a naše je da obezbedimo putnicima poštovanje reda vožnje. To u Beogradu savršeno funkcioniše. Planiramo remont pet garnitura, da opremimo stajališta informacionim sistemima. Jer i stanice su ogledalo jednog grada.

Segment putničkog saobraćaja, kaže novi direktor, mora da bude slika "Železnica". Ta slika u javnosti je sada, izuzimajući "BG voz", katastrofalna.

Naš korisnik mora da zna kada će da stigne na svoje odredište - navodi Stojčić. - Velike probleme imamo oko krađa, grafita... Mi znamo koje su to lokacije, Zemun Polje, deo između Rakovice i Resnika i za to nam je potrebna podrška MUP. Ali, nećemo mi da budemo inicijatori nezadovoljstva putnika, zato što voz nije stigao na vreme ili zato što je garnitura prljava. To mora da se menja. Putnički saobraćaj prvo moramo da podižemo na lokalnom nivou, tu dnevnu migraciju, da radnike prevozimo na posao, studente i đake do fakulteta i škola. Realno je da sa novim redom vožnje imamo bolju organizaciju na elektro-deonicama, jer stižu nam nove garniture. Ključna je saradnja sa lokalnim samoupravama i sa drumskim prevoznicima oko jedinstvenog tarifnog sistema.

DRUGI OPERATERI

NA pitanje kada bi drugi operateri mogli da krstare našim prugama, Stojčić kaže:

- Čuli smo za primer Makedonaca. Njihova vlada je zabranila pristup stranim operaterima na prugama do ulaska u EU. Srbija prvo mora da osposobi nacionalnog prevoznika tako da može da izdrži konkurenciju. Naš je cilj da povećamo tržišno učešće. Ono je devedesetih godina bilo 30 odsto, danas je na nivou od 12 odsto.