ŽELEZNICE Srbije" su raznim malverzacijama, nenamenskim trošenjem budžetskih sredstava i zloupotrebama službenog položaja, u periodu od 2010. do 2013. godine, pokradene za oko 14 miliona evra. To je direktna šteta, koju je u proteklih godinu dana utvrdila Unutrašnja kontrola preduzeća. Skoro smenjeni direktor tog sektora, Vladimir Teofilović, kaže u razgovoru za "Novosti", da će se šteta uključujući i onu indirektnu, u toku sudskog postupka, popeti na više od 20 miliona evra. A, najstrašnije je, tvrdi, to što se "smenjeni direktori, protiv kojih se vodila istraga, sada vraćaju na bitne pozicije".

Najveća pljačka u istoriji srpskih železnica odigravala se u Novom Sadu. Na Stovarištu 465, u okviru kojeg je i benzinska pumpa, otuđeno je gorivo u vrednosti od 7,5 miliona litara, što je šteta od oko deset miliona evra.

- Nije se poštovala procedura oko prijema i raspodele goriva - ističe Teofilović. - Bilo je više načina krađa. Na primer, dođe cisterna i posle pet minuta, naravno, bez istakanja ode na drugu adresu. A evidentiran je prijem goriva. Ali, nisu to mogli da rade samo radnici na stovarištu, njih 22, nisu oni mogli da organizuju gde će da se distribuira to gorivo, iz Beograda su se vukli konci i to sa najviših pozicija. Na tom predmetu je, po mom nalogu, radio tadašnji moj pomoćnik a sadašnji novopostavljeni direktor sektora Unutrašnje kontrole Slobodan Mićević. On je upravo u istrazi ove velike pljačke, vršio opstrukciju, zbog čega je, između ostalog, smenjen.

Ukupno je za godinu dana Unutrašnja kontrola podnela 23 krivične prijave, među kojima i protiv četiri direktora i četiri sindikalna lidera.

- Četiri sindikata su za godinu dana na ručkove i reprezentacije trošili desetine miliona dinara - ističe Teofilović. - Neki od njih su dobijali na korišćenje i po dva službena stana na ekskluzivnim lokacijama za koje ni dinar zakupa nisu platili, niti za komunalije. Voze službene automobile ne samo oni nego i članovi njihovih porodica. Devizne dnevnice su dobijali čak i kad nisu napuštali zemlju.

Prilikom eksproprijacije zemljišta za prugu Gilje - Ćuprija plaćeno je više novca nego što je bila tržišna cena objekata na tim parcelama, što je nanelo štetu "Železnicama" od nekoliko miliona evra.

- Naneta je šteta i za raskid ugovora sa "Fijatom" gde su nadležni iz "Železnica" dali nerealno visoku cenu kako bi privatniku "nabacili" taj posao - ističe Teofilović. - Za deonicu pruge Štitar - Petlovača plaćeni su građevinski radovi ali nema dokumentacije da su oni i izvedeni po propisu zbog čega ne može da se dobije upotrebna dozvola i niko prugu ne sme da pusti u rad. Strašno je to što se sada oni smenjeni direktori kojima svakog trenutka mogu u kuće da upadnu specijalci i da ih hapse, vraćaju na ključne pozicije. Ono što je uradila Unutrašnja kontrola, dok sam bio na njenom čelu, nije uradilo nijedno javno preduzeće u poslednjih 15 godina. Mi smo se samostalno obračunavali sa korupcijom i kriminalom u "Železnicama". Imena "nedodirljivih" iz "Železnica" do tada nije smeo niko da pomene, a kamoli da im piše krivične prijave.


BAKI VOZI "AUDI"

- PREDSEDNIK Skupštine "Železnica Srbije" Zoran Anđelković troši mesečno za gorivo za službeni automobil "audi A6" čak 150.000 dinara - ističe Teofilović. - Bivši direktor Dragoljub Simonović mu je ukinuo pravo na službeno vozilo, ali ga je on sam sebi vratio pošto je Simonović smenjen.