Zastoj u “Fijat Srbija“ zbog novog modela?

M. ĐOŠOVIĆ

09. 09. 2014. u 21:30

U kompaniji „Fijat Srbija“ počela kontrola traka za proizvodnju velikog „punta“. Drugi tip vozila iz Kragujevca biće sličan „Sitroenovom“ - „pikasu“. Prodaja u EU i SAD

RADNICI u kompaniji „Fijat automobili Srbija“ će se do kraja meseca odmarati još desetak dana, kako bi stručnjaci iz Italije započeli pripreme za serijsku proizvodnju novog modela u torinsko-srpskoj fabrici. Kako „Novosti“ saznaju, montažne linije se šteluju za proizvodnju - velikog „punta“.

Novi automobil će zadržati „lik“ još uvek aktuelnog automobila „punto klasik 188“, ali će biti komforan kao „Sitroenov“ model „pikaso“. Ovaj najnoviji tržišni adut italijanske kompanije, namenjen pre svega evropskom i tržištu SAD, prema prvom planu, trebalo je da se proizvodi u Poljskoj.

Prvu informaciju o tom poslu preneli su radnici sa Apeninskog poluostrva, koji su u prethodne četiri godine radili na izgradnji nove fabrike i pokretanju serijske proizvodnje modela „500L“. Oni sada žele da pokrenu sopstveni biznis (uglavnom ugostiteljski), jer imaju najavu dolaska novih radnika iz Italije. Već su započeli „partnerski odnos“ sa nekoliko restorana, prodavnica obuće i dva salona lepote, ali se zvanično ne „deklarišu“ kao (su)vlasnici. O svim tim poslovima ne žele javno da govore, ali potvrđuju i da će, do polovine naredne godine, u centru Šumadije boraviti oko 3.500 radnika. Do tada bi ovdašnji radnici trebalo da savladaju serijsku proizvodnju novog modela. Kompanija „Fijat automobili Srbija“ (FAS) saopštila je juče da su uzroci privremenog zastoja proizvodnje dešavanja na svetskom tržištu automobila, koja su uslovljena ekonomskim parametrima i ekonomskom krizom, kao i da je to uobičajen metod koji se uspešno primenjuje u ovakvoj situaciji, omogućavajući kompaniji da ubrzo nastavi rad. - U savremenom poslovanju, privremeno kratkotrajno zaustavljanje proizvodnje jedan je od uobičajenih metoda koji se uspešno primenjuju u ovakvoj situaciji, omogućavajući kompaniji da ubrzo nastavi sa radom - navodi se u saopštenju kompanije.


ČUVAJU RADNA MESTA

KOMPANIJA „Fijat automobili Srbija“ navodi u saopštenju da je svesna neophodnosti održavanja poslova za svoje zaposlene, kao i sopstvenog značaja za ekonomiju kako Kragujevca tako i cele Srbije. Kompanija je istakla da je privremeno zatvaranje fabrike usmereno ka tome da se poslovanje, a samim tim i radna mesta, ljudski i materijalni resursi sačuvaju i stave u punu funkciju u najskorije vreme.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (9)

MatijaBeograd

09.09.2014. 22:04

Postoji li ista sto Vuciceva vlast nece upropastiti......hoce li barem posten kokosinjac otvoriti od dolaska na vlast?

Vlaja

10.09.2014. 01:09

Ovo je izmisljotina. Nikakvog novog modela nece biti ni sledeće godineFabrika stoji jer nema prodaje automobila.

Torinsko srpska fabrika

10.09.2014. 08:32

Kako mizerno zvuci, celu nacije uporediti sa gradom u Italiji!

Dejan L

10.09.2014. 09:07

Prvo, Punto 188 je Punto IIDrugo, Punto 199 je Grande Punto (Evo) - Punto IIITreće, Picasso je mpv na C platformiČetvrto, Ako bude klase Picasso, biće na platformi Bravo-aPeto, 500L je konkurent C3 Picasso-uŠesto, ako bude na bazi Punta 188, neće proći Kreš test