Stari most kod Beške: Novo, a mora da se krpi

Đ. Vukmirović

05. 07. 2014. u 18:20

Uoči prolaska velikog broja turskih radnika, saniraju se oštećenja na starom mostu. Kompletna obnova bila krajem 2013. Moguće da će biti potrebna zamena cele srednje trake

Nalet pre svega turskih radnika iz zapadnih zemalja, koji se očekuje ovog vikenda i koji će, krećući se od severa ka jugu Srbije, protutnjati i preko starog mosta kod Beške, taj objekat dug preko dva kilometra dočekaće bez udarnih rupa. Radnici "Bačka puta" iz Novog Sada su u petak završili krpljenje opasnih oštećenja na kolovozu na četrdesetak kvadratnih metara i saobraćaj će moći da se odvija nesmetano.

- Naš posao je bio da saniramo udarne rupe locirane na dužini od otprilike 400 metara srednje kolovozne trake, gledano iz pravca Novog Sada, i to smo i uradili - kaže Snježana Ružić, šef gradilišta. - Oštećenja asfalta, doduše zasada ne tako drastičnih, ima i na preostalom delu te trake.

Pre nego što su udarne rupe zakrpljene, kaže jedan od radnika "Bačka puta", gotovo da nije bilo dana a da bar jedan automobil, zbog oštećenja, ne ostane na starom mostu. Ovo ne bi bilo čudno da kompletna sanacija tog mosta, uključujući, razume se, i presvlačenje novim asfaltom, nije okončana krajem prošle godine, dakle pre jedva nešto više od šest meseci! Taj posao je obavio konzorcijum subotičkog "Vojputa" i beogradske "Mostogradnje", a naručilac posla bili su "Putevi Srbije".

- U ovom trenutku ne možemo da kažemo zbog čega su oštećenja nastala, pravu sliku imaćemo tek kada, sredinom naredne sedmice, zbog ranije planiranog testa opterećenja, stari most zatvorimo, a saobraćaj preusmerimo na novi - kaže, za "Novosti" Predrag Živković iz "Mostogradnje".

Kao mogući razlozi prebrzog propadanja novog asfalta pominju se njegov loš kvalitet, zatim loš kvalitet nove vrste uvozne hidroizolacije koja je stavljena ispod njega i prvi put korišćena kod nas i, najzad, to što je sanacija rađena od oktobra prošle, do januara ove godine, dakle van građevinske sezone. Oštećenja su, inače, takva da se ne isključuje ni mogućnost da asfalt sa cele srednje trake bude uklonjen i da bude postavljen novi.

- Po mom mišljenju, to, ipak, neće biti neophodno i biće dovoljno da se asfalt zameni na osamdesetak metara - ocenjuje Živković. - Mislim da je suština problema u činjenici da ja sanacija rađena van sezone, ali to, zbog bankrota austrijske "Alpine" kojoj je, inače, taj posao prethodno bio poveren, nije moglo da se uradi ranije.


PAPRENO, A LOŠE

SANACIJA starog mosta kod Beške je, inače, koštala čak 1,7 milijardi dinara. Kada je, 27. decembra prošle godine, pušten u saobraćaj, "Putevi Srbije" su saopštili da su "radovi izvedeni kvalitetno i temeljno, tako da je staroj i oronuloj konstrukciji, savremenim i vrhunskim materijalima produžena upotrebna vrednost i time obezbeđeno nesmetano korišćenje bez većih ulaganja u narednim decenijama". Stvarnost, međutim, pokazuje da i nije baš tako.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

Demokrata, EU!

05.07.2014. 20:45

Mora da se zakrpi, valjda nećemo da se sramotimo u EU?! I skupo će koštati !!

Zoran

05.07.2014. 22:11

Prošao sam novim mostom mesec dana posle puštanja u saobraćaj. Na samom mostu je asfalt bio u redu, i sada je, ali posle mosta su već tada bili kolotrazi i veliki nabori na putu. Važno je da je gos'n Mrka na slobodi...

Icebreaker

05.07.2014. 23:20

@Zoran - Punila se kasa SPS...a tako se nazalost pune i ostale...preko nasih dzepova...dokle cemo da budemo ovce ?!

Kerber-NS

05.07.2014. 23:29

Mislim da je Velja Ilic rekao sve onim svojim "Pa ljudi ja razumem da vi kraduckate, ali bre vi kradete" :)

vozac

06.07.2014. 01:15

Cesto prodjem tom deonicom, rupe su se pocele pojavljivati vec u februaru, dva meseca nakon pustanja u promet, i sad tek o tome pisete, posto su vec dva ili tri puta krpljene. Cudno da se takve stvari najcesce dogadjaju tamo gde SPS vodi glavnu rec, ali niko ne reaguje. Tako je u Novom sadu u svim javnim preduzecima gde SPS upravlja ili je upravljao-ogromni dugovi pocev od PU Radosno Detinjstvo pa na dalje.... a koliko vidim nije to samo u Novom Sadu, tako je svuda, na zalost...

MaBreGadeMiSeVise

06.07.2014. 03:12

Aj u 5 marke da će sad gospodin Čume da popravlja asfalt ? Ako ne on, onda neki slični gospodin..

rajko

06.07.2014. 09:00

Jos nisam pronasao pravi naziv za nasu drzavu. Zato su propadali svi tenderi kao brinu o nasoj drzavi i kazu da su skupi.A u stvari je pravi razlog sto nemogu nista da ukradu, i zato cemo krpiti jos dugo dugo ,kod nas je sistem pola pije pola sarcu daje.

djordje bg

06.07.2014. 10:38

Sve dok se ne budu poceli hapsiti narucioci posla,izvodjaci radova (direktori),nadzorni organi i svi ostali u lancu imacemo takve puteve ,zgrade,mostove.Odgovorno tvrdim imamo i ljude i znanje da uradimo kvalitetno svaki objekat.Zasto to ne radimo nisu krivi inzenjeri i radnici,problem je na visem nivou.Kako je moguce da asfalt propadne za godinu dana,linije i pesacki prelazi se ne vide za par meseci,zgrade tonu,pucaju,mostovi i putevi nemaju upotrebnu dozvolu i nista se ne desava.

mi

06.07.2014. 12:59

Pa cekajte, kolko znam Mrka na ovoj strani mosta jos nije odigrao kolo.....kad na mostu postave sator i stolove, te pecenje i kad zapeva pevaljka onda ce tek biti sve na svojem mestu....dotle strpimo se malo...

beska

06.07.2014. 13:35

@ - Lopovi sve i jadna nasa drzava,em je gorivo skupo i jako lose a putevi katastrofa.Gorismo nego Albanija i siptari.

Dragan

07.07.2014. 18:05

Naterajte izvođače radova da okrpe sve za džabe,a ako se bune pronađite im sve malverzacije u vođenju knjiga pa im zatvorite firmu preko kazni.Ne dajte im da dobiju više nijedan posao u državi pa nek propadnu.