Iz Kragujevca stižu “panda“ ili novi “fijat 500“
09. 05. 2014. u 21:16
Delegacija Vlade Srbije sledeće nedelje putuje u Torino da ugovori izradu novog vozila u našoj zemlji. Srbija bi volela vozilo iz „B” segmenta koje bi cenom više odgovaralo našem tržištu
U narednih desetak dana bi, kako „Novosti“ saznaju, trebalo da se donese odluka o pravljenju novog modela „fijata“ u Kragujevcu koji bi sa proizvodnih traka FAS mogao da siđe već početkom 2016. godine. Kod nas bi u jednoj od najmodernijih „Fijatovih“ fabrika u svetu, prema nezvaničnim najavama, mogla da se pravi nova „panda“ ili neki od novih modela iz porodice „500“, „hečbek“ ili „sports-vagon“.
Ipak, i „Fijat“ kao i svi drugi veliki proizvođači vozila, nerado pričaju o svojim razvojnim planovima. Siguno je samo da će sledeće sedmice delegacija srpske vlade posetiti sedište „Fijata“ u Torinu gde će obrazložiti ideju premijera Aleksandara Vučića koji je rekao da će „zamoliti čelnike torinskog giganta da u Srbiji pravi još jedan model automobila“.
Reč je o vozilu iz takozvanog „B“ segmenta koji bi cenovno, bio mnogo atraktivniji za srpsko tržište ali bi, naravno, bio namenjen i izvozu, gde bi zahvaljujući uspehu „fijata 500 l“ išao već utabanim stazama.
Na Đurđevdan je u Mičigenu, u jednom od sedišta „Fijat-Krajsler“ grupacije, generalni direktor kompanije Serđo Markione, investitorima, predstavio planove ovog giganta do 2018. godine.
Cilj je da se sa sadašnjih 4,4 miliona prodatih jedinica u prošloj godini taj broj poveća na sedam miliona u naredne četiri godine.
Markione je predstavio planove za sve brendove („fijat“, „krajsler“, „dodž“, „džip“, „alfa-romeo“, „maserati“, „ferari“), a ono što nas posebno zanima je očekivanje da se prodaja „Fijata“ sa 1,5 miliona u 2013. poveća na 1,9 miliona vozila u 2018. što podrazumeva više novih modela među kojima je i „supkompaktno“ vozilo, mali pik-ap, koji bi bili prvenstveno namenjeni tržištu SAD, baš kao i „500H krosover“. Za evropsko tržište primarni model će biti baziran na novoj „pandi“, ali i na modelu iz „B“ segmenta koji bi trebalo da nasledi „grande punta“.
Istovremeno je „Fijat“ najavio i pravljenje jeftinijih vozila za tržišta Kine, Indije koji će konkurisati sličnim modelima „Dačije“ („Renoa“), „Pežoa“, „Folksvagena“...
DEKI
09.05.2014. 22:35
Od proizvodnje naslednika GrandePunta u Kragujevcu nema nista, on je vec planiran za Poljsku. Za Srbiju se mozda moze izdejstvovati Panda ili postojeci GrandePunto. Cena od 8-9.000EUR je mnogo primerenija srpskom trzistu, nego 11-13.000EUR, koliko kosta 500L.
@DEKI - Kakvo bre srpsko trziste kad bi to gledali ne bi proizvodili nista najbolje proizvoditi sto je moguce skuplji automobil jer se izvozom dobija veca kolicina deviza i povecava izvoz.
@DEKI - ali se prodajem automobila na domaćem tržištu smanjuje uvoz automobila....
@ - Da,on će ih zamoliti,ovo je takva farsa da nije tragično sve oko nas možda bih se i nasmejao.Očito su odavno odlučili da proizvode još jedan model u Srbiji,a i već su govorili o tome više puta.Sada PV pokušava jeftinom demagogijom da pripiše sebi.
Само треба знати да се инвеститор не моли да дође, већ конкретним подстицајним мерама привлачи. У то свакако не спада блокада пруге којом се превозе аутомобили, незавршетак деонице аутопута Крагујевац Баточина, неизградња обилазнице који су обећани да ће бити завршени до почетка продукције ФИАТ 500Л-а. Такође покушаји нелегалног рушења локалне власти са којом је ФИАТ успоставио одличну сарадњу не иду у прилогу новом дилу са ФИАТ-ом
Komentari (5)