Arapi bi da iznajme aerodrom, od „Telekoma” dve milijarde, “Dunav” ide Nemcima?

E. V. N.

28. 04. 2014. u 21:30

Prodajom dobijamo preko potreban novac, a u loše vođene državne firme ući će profesionalni strani menadžment

PRIVATIZACIJA, partnerstvo i koncesije. To je put na koji će nova vlada Srbije usmeriti najveća javna preduzeća.Prodajom dobijamo preko potreban novac, a u loše vođene državne firme ući će profesionalni strani menadžment. Time će se staviti tačka na višegodišnje bacanje para iz budžeta na neke od gubitaša.



NIKOLA TESLA“

BEOGRADSKI aerodrom "Nikola Tesla", čija je vrednost na Beogradskoj berzi 18,9 milijardi dinara, mogao bi da dobije koncesionara iz Ujedinjenih Arapskih Emirata. Nije reč o "Etihadu" već o drugoj kompaniji, koja je između ostalog zainteresovana i za ulaganja u našu vazdušnu luku. Kako su obavljeni tek početni razgovori, nadležni ne žele da otkrivaju ime firme. Koncesija bi bila po modelu javno-privatnog partnerstva. Proširenje kapaciteta beogradskog aerodroma neophodno je i zbog razvoja nacionalne avio-kompanije. Obaveza koncesionara bi bila izgradnja trećeg terminala, druge piste, kargo centra, hotela, parkinga...

TELEKOM

NAJBRŽE će do novog vlasnika doći "Telekom Srbija", od čije prodaje bi u državnu kasu moglo da se slije oko dve milijarde evra. Prema najavi premijera Aleksandra Vučića, bilo bi realno da privatizacija bude okončana tokom naredne godine. On je uveren da će naša zemlja, zahvaljujući poboljšanoj međunarodnoj poziciji Srbije, moći da ostvari znatno veću cenu za "Telekom" od one koju bivša vlada nije mogla da dobije 2011. Tada je minimalna cena za 51 odsto akcija bila utvrđena na 1,4 milijarde evra.

Ministar finansija Lazar Krstić istakao je u ponedeljak da postoji ogromno interesovanje za "Telekom", kao i da se nada da će cena biti zadovoljavajuća. Cenu određuje tržište, ali se kompanija, prema uveravanjima iz Vlade, neće prodati budzašto. Osim "Dojče telekoma", koji bi mogao da bude zainteresovan za širenje na srpsko tržište, u igri za novog vlasnika "Telekoma" mogli bi da budu i investicioni fondovi, posebno oni iz arapskih zemalja. U "Telekomu" u ponedeljak nisu želeli da se izjašnjavaju na ovu temu, ali je generalni direktor Predrag Ćulibrk, u nedavnom intervjuu za naš list istakao da ako bi bilo više zainteresovanih, u toj utakmici, cena bi mogla da bude i veća od dve milijarde evra.

ELEKTROPRIVREDA

- EPS je najvrednija kompanija u državnom vlasništvu, ali država malo dobija od nje - naglasio je premijer. -Prošlogodišnja dobit bila je 20 milijardi, ali je likvidnost kompanije loša. Ipak, smatramo da bi bilo loše rešenje da prodajemo čitav EPS. Najbolja opcija bi bila ulazak manjinskog partnera do kraja sledeće godine. Partner bi birao većinu menadžmenta i povećao efikasnost poslovanja. Za takvu saradnju zainteresovana je jedna od vodećih svetskih firmi u energetskoj industriji.

Poslovodstvo EPS je eskpoze predsednika Vlade razumelo kao signal da treba ubrzati planiranu reorganizaciju i korporativizaciju, što, tvrde, i jeste plan njihovog menadžmenta.

- Cilj je da modernizacijom kompanije, EPS postane što efikasniji i uspešniji. Nijedna ozbiljna energetska kompanija ne bi pristala da bude strateški partner ovako organizovanog EPS i izvesno je da, ako se ne promeni način upravljanja i ne otklone sve neracionalnosti, niko neće biti ni zainteresovan za dokapitalizaciju ili bilo kakav vid partnerstva - ističu u EPS.

S druge strane, profesor Elektrotehničkog fakulteta Nikola Rajaković smatra da bi privatizacija EPS omogućila kratkoročnu "tanku" finansijsku korist, ali bi bila veoma rizična. On ističe da postoji opasnost od postepenog prelaska EPS u većinsko vlasništvo stranog partnera i mogućnost znatnog povećanje cena struje, a da Srbija može da postane i tržište za prodaju tuđe električne energije.

LUTRIJA

Lutriju Srbije prozivaju da ima monopolsku poziciju na tržištu, ali je poslovala sa - gubitkom od 151 milion dinara u 2012. Premijer kaže da postoje zainteresovani partneri koji žele da kupe licencu za organizovanje igara na sreću.

RTB "BOR"

RTB "Bor" u restrukturiranju, iako ostvaruje profit, vuče ogromne dugove. Vlada je smatra najvrednijom kompanijom u istočnoj Srbiji, koja bi, uz finansijsko restrukturiranje imala veliki broj zainteresovanih investitora. U Vladi očekuju da značaj RTB "Bora" raste usled skore pojave interesovanja za istraživanje i eksploataciju rude u okolini ovog grada.

DUNAV OSIGURANjE

"Na spisku" za privatizaciju je i "Dunav osiguranje", jedna od vodećih osiguravajućih kuća u Srbiji. Lane je upisalo 16 miliona dinara dobiti. Njegova privatizacija trebalo bi da počne u prvoj polovini godini. Ranije je za "Dunav" bio zainteresovan nemački "Alijanc", a pominjala se i delimična prodaja Evropskoj banci za obnovu i razvoj, po principu već viđenom za neke državne banke...


ŽELEZNICA ODVAJA PREVOZ ROBE

Da bi se iz "Železnica Srbije" izdvojio i privatizovao prevoz robe, prvo mora da se promeni zakon. Kako kažu stručnjaci u ovoj oblasti, mnoge železničke uprave su privatizovale robni transport. Za taj segment i ranije su kao i sada bile zainteresovane i domaće i strane firme. U svakom slučaju, ko bude novi vlasnik prevoza robe plaćaće „Železnici“ naknadu za korišćenje infrastrukture.

EKONOMISTI: PROFESIONALIZACIJA

EKONOMISTA Milan Kovačević smatra da je sada važno raditi na popravljanju vrednosti javnih preduzeća, kako ne bi bila prodata jeftino. Saša Đogović, saradnik Institut za tržišna istraživanja, ističe da je potpuno transparentno i jasno dijagnostifikovana "metastaza" u javnom sektoru, zbog čega se zahteva profesionalizacija upravljanja i pronalaženje rešenja za državna preduzeća. Član Fiskalnog saveta Vladimir Vučković naglašava da je dobro što će se, kada su u pitanju javna preduzeća, ići na privlačenje investitora ili privatizaciju gde god je moguće, jer se pokazalo da je država loš vlasnik i da ma koliko dobre namere imala, dolazi do velikog odliva sredstava preko javnih preduzeća.

-Sa prodajom javnih preduzeća se možda neće mnogi složiti, ali ako se jedna vlada ne oseća sposobnom da upravlja javnim preduzećima i ako jedna vlada zaista ima osećaj da je bolje da strani menadžeri upravljaju našim velikim preduzećima, pa zar nije bolje da proda to strancima nego da na loš način njima upravlja - rekao je Danijel Cvetičanin, profesor Univerziteta Singidunum.


Zabranjeno preuzimanje teksta, ili njegovih delova, bez odobrenja redakcije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (145)

Spaky

28.04.2014. 21:38

Lutrija Srbije posluje sa gubitkom???? Kako je to moguce kad polovina od uplata ide u nagradni fond..... ! Da to je zemlja Srbija sve je tu moguce.....

miki

28.04.2014. 21:43

Srbija na prodaju ,hajdemo ko da više,tri firme za sto evra,ajde još malo pa nema više........

Joe

28.04.2014. 21:47

Nista ne brinite dragi glasaci. Privatizovace se i Vodovod ali Kanalizacija cvrsto ostaje u vasim rukama. Bice para za skoro dva meseca penzija. Pravi domacini. Jer kada pravi domacin prodaje kravu koja najvise mleka daje. Kada su deca otisla ili ih se svih odrekao, a on i baba na samrtnickoj postelji. Tada treba misliti na sutra i ko ce platiti troskove ... pokopa. Cao Bela, sretno i inteligentno.

Mile

28.04.2014. 21:48

Kako vas bre nije sramota. Je li vam to uslov za dalje pregovore za EU, da slomite kicmu privrede Srbije do kraja....Sve sto donosi zaradu prodati i otici u roblje pre ulaska.Zato NE u EU!!!Vidim da se spremaju motke za jesen, naros vise nema sta da izgubi, sve ste mu uzeli, go, bos, gladan i prodan. Lose vam se pise vrlo brzo.

duh vremena

28.04.2014. 21:53

tako je Hrvatska prošla katastrofalno, kroz ista i slična poduzeća strani kapitalisti izvlače kapital iz zemlje i naroda a od pdv-a se hrane državni radnici i vraća jedan mali deo duga a neretko se i krade di god se stigne....čista katastrofa

delkanpo

28.04.2014. 21:55

Najbolje je da gospodin premijer stavi kompletnu Srbiju u đuture i da završimo sa ovim groteskama.

Mile

28.04.2014. 22:08

Sve dogovori, privatni dilovi, protivustavno tajni ugovori... A da vi raspišete i neki tender?!

Milan

28.04.2014. 22:24

Ајде Јано кућу да продамо, све да продамо само да играмо. А играћемо док те паре не потроше на текућу потрошњу и делом их покраду. После тога ћемо да будемо робље у сопственој земљи. Природа нам је све дала, земља нам пружа све могуће потенцијале али шта вреди кад смо "неспособни" да то искористимо. Зато ће доћи неко други да нам газдује и да нам продаје 3 пута скупље струју произведену од нашег угља. После тога остаје да се прода пољопривредно земљише и извори воде. Ајде Јано кућу да продамо...

Герасим

28.04.2014. 22:25

Све на добош,старно смо пукли.И шта ћемо кад се и ове паре потроше на плате и камате.Јел неко стварно мисли да је у реду распродавати отаџбину. Шта ће ови клинци ,где ће ,куда ће,да робују'?у фема логоре а овде ће да населе...

Realista

28.04.2014. 23:02

@Герасим - Ма какве плате!? Плате се смањујњу!

Dragan Jovanović

28.04.2014. 22:33

Tako je!! Prodati sve i za što manje novca, kako bi smo privukli što više stranih investitora i ostvarili veliku konkurenciju, radi povećanja plata radnicima i ujedno i smanjenja cena! Odličan i veoma pametan potez Gospodina Aleksandra Vučića! Vidi se da Gospodin Aleksandar Vučić već sada zna šta radi, iako je tek osnovao novu Vladu! Imate podršku celog naroda Srbije!!!

Dragan Jovanovic

28.04.2014. 23:01

@Dragan Jovanović - Jao,hahahah ti imenjace i prezimenjace si izuzetno NAIVAN.Da se tvoj miljenik nesto pita pa u redu ali ON se NE PITA nista.Uostalom,sve znamo i sve nam je jasno tako da me moj odgovor na tvoj komentar strasno suvisan.Ne kiti sebe tudjim perjem...

Petar

28.04.2014. 23:32

@Dragan Jovanović - Hahaha, cekaj jel ovo sala ili ozbiljan komentar? "Prodati za sto manje novca kako bi smo [sic!] privukli sto vise stranih investitora"? Evo brate, ja od sutra prodajem nove Mercedese za 300 evra po komadu, da li verujes da ce strani investitori poceti da me zivkaju da uloze pare u moju firmu?

Bezposlen

29.04.2014. 00:08

@ST - Ljudi moji ne mislim da sam nešto posebno pametan, ali ako trebaju eksperti i Krstić ja Jejla da bi se prodalo ovo što je ostalo od Srbije, e onda stvarno nemam reči! Pa ovakav potez je znao napraviti i neko ko zna voditi pijačnu tezgu! Razmišlja li neko šta ćemo sutra, šta ćemo ostaviti deci i da li smo korektni prema našim dedovima i očevima koji su stvarali ove kompanije mukom i znojem?! Izvinite, ali ovo mi deluje kao kad neka proplaca dobije nešto u nasledstvo pa sve razkrčmi za tri dana.

Dr. Marks bez Engelsa

29.04.2014. 08:26

@ST - U potpunosti se slazem i dodajem da je izvesni Novosadjanin lepo govorio: "Gedo, gluperdo, svu si zemlju procerd'o, sve si spisk'o, sram te bilo, Gedo, bekrijo!" Treba svi da odemo pred zgradu Vlade i otpevamo im ovu pesmu sto glasnije mozemo!

samo napred

28.04.2014. 22:50

ne znam kome smeta (osim parazitima i kancelarijskim bubasvabama zaposlenim preko veze)da dodje gazda i vodi firme kako treba.samoupravljanje(tjst kradja drustvene imovine)nas i je dovela u ovu bedu.drzava ce svakako ubirati profit i poreze,a narod dobiti bolje firme i usluge, i skinuti vojsku kancelarijskih parazita sa grbace.

Lemi

28.04.2014. 22:56

'Prodajom dobijamo preko potreban novac, a u loše vođene državne firme ući će profesionalni strani menadžment'.Kakav nonsens! Taj isti profesionalan strani menadzment moze da se plati od strane drzave bez da se prodaje vlasnistvo, aman zaman!

Marko

28.04.2014. 22:58

Ono cega se pametan stidi, nesposobni i raspikuce se ponose. Birali ste nesposobne i demagoge sada cete biti robovi u svojoj drzavi.

bambi

28.04.2014. 23:03

Zasto prodavati firme koje nisu u gubitku zbog svog loseg rada vec zbog nelikvidnosti tj.lose naplate?.vi politicari koji sad hocete da prodajete eps ste od njega napravili socijalnu ustanovu preko koje dobijate glasove.na kosovu se ne placa struja decenijama da se ne dize tenzija sa siptarima,kad su rusili slobu dos reko narode ne placaj struju da ga lakse srusimo.umesto da smanjite KRADJU na olovku po firmama vi odma u privatizaciju.

Zacudjeni

28.04.2014. 23:07

Kako je Lutrija Srbije uspela sa 236 zaposlena da izgubi 151 miliona dinara? 640 hiljada po jednom zaposlenom? Zar su nam najveci gubitas oni koji nam uopste nisu ni potrebni?

momcilo

28.04.2014. 23:10

o ovome se nije govorilo u predizbornoj kampanji, kako odjednom se znaju kupci, kako se isplati nemackoj a ne isplati se srbiji, a nemci 10 puta mere pre nego sto preseku. zasto se ne zavrnu rukavi , pa se srpskoj dijaspori ne ponude deonice. odgovor je jasan zato sto stranci lakse dodju do vlade nego dijaspora.

DEZURNI...

28.04.2014. 23:11

Evo ih,krenula je armija sa minusima...pa jel imate malo obraza pa da stavite minus?Zar komentari nisu na mestu?Zasto sve rasprodati?Jos ovo imate,nemate vise nista,samo duse da nam prodate...eeee toooo nece moci...Pa za ovo ne treba neki ekspert.Ovo moze svako,ajde samo da prodamo...Gospodo,kad cete nesto ostaviti buducim generacijama,nesto sami stvoriti?Za rasprodaju je lako...ako je to uslov za EU da na kolenima,gladni i bosi udjemo i da zavisimo od njih neka slobodno kazu...

bambi

28.04.2014. 23:11

Im jos da dodam;PA NIJE MOJ DEDA BIO UDARNIK NA PRUZI DA BI VI TO SAD KRCMILI!generacije su stvarale da bi banda prodavala.bolesnik se leci a ne prodaje svoje organe!

Racionalni potrošač

28.04.2014. 23:11

Sem prodaja, nikakvog ja ovde plana ne vidim, a nastojaću da otkažem sve nepotrebno, od fiksnog telefona, pa nadalje (osiguranje, nema loto, itd).

momcilo

28.04.2014. 23:22

ovo je moj komentar od pre dvadana u vezi formiranja vlade "poljoprivreda nije spomenuta, proizvodjaci nisu spomenuti, dijaspora nije spomenuta............ ako nema proizvodjaca ko ce dati inicijative I ideje? " 8 pluseva, 49 minusa. I ko je sada u pravu. niko od proizvodjaca nema u vladi, sve neki doktori, teoreticari, koji nemogu da smisle nas proizvodjace, jer mi ne znamo da visoko obrazovano palamudimo, ali kada dodje do konkretne akcije, teoreticari samo prodaju, ne znaju za proizvodnju

Milanče

29.04.2014. 10:13

@momcilo - Bravo, Momčilo! To je sve banda koja je njivu i fabriku videla samo u nekakvoj skripti nekakvog "megatrenda". Pojma nemaju ti šta je novostvorena vrednost i da opredmećeni rad jedini pravi realne pare. Sve ostalo su njihove magle i nebuloze.

giber

28.04.2014. 23:22

Nije ovo rasprodaja. Sta se bunite. Sve te firme su odrpane vec odavno. Ni jedna ne vrijedi pisljiva boba. Zasto ne ponuditi nekom manjinski paket, zasto ne uci u javno-privatno partnerstvo. Podrzavam sa napomenom da netreba srljati posto poto i kao sto rece uvazeni strucnjak treba malo popraviti situaciju u tim firmama kako bi se postigla bolja cijena. Treba napraviti dobre ugovore i ostaviti drzavi dobru poziciju u tim firmama i mogucnost da se kvalitetno kontrolisu iste i nece biti problema.

E pa

29.04.2014. 10:20

@giber - ako se popravi situacija u tim firmama, što bi se uopšte prodavale. Da li bi Vi prodali koku koja nosi zlatna jaja. I ko kaže da je u njima, posebno u Telekomu, loša situacija. A ako i jeste, za to su odgovorni ovi koji bi da prodaju. Oni postavljaju upravu. Ako nemaju, a nemaju, kadrove, što ne najme strance. Tako su pre 20-30 godina Kinezi počeli zapošljavanjem penzionisanih nemačkih direktora i vidimo gde su sada. Nisu rasprodavali zemlju. Doduše, nisu bili kolonija kao što je Srbija.

giber

28.04.2014. 23:26

Ponestalo mi slova htio sam dodati da 90 posto Vas licemjera rado bi bilo robovima u njemackoj, austriji svedskoj i ko zna gdje a kada treba da se donese svjez kapital u zemlju koji ako se dobro iskoristi moze da pokrene sve ekonomske tokove u Srbiji onda nebiste da radite. Rad nije robovanje. Placete da nema posla da nemate kruva jesti i sad kad se nazire neko svjetlo na kraju tunela lajete ko bjesni psi i prijetite motkama. Dajte ljudima priliku.

asad

28.04.2014. 23:27

nama treba jedan veliki Srpski ustanak,da proteramo sve policatare i strane placenike iz zemlje da bi nam svanulo,do tad cemo robovati u vlasitoj zemlji

Света

28.04.2014. 23:28

Коме одговарају пословодне структуре у државним предузећима? Влади која их је именовала. Ако се смењују те структуре значи да и онај ко их је поставио треба да одговара тј. да буде смењен. Када стратешка предузећа преузму странци онда се уводи и страни програм, језик и страно законодавство. После тога стиже преузимање и министарства просвете и одбране. Након тога и СПЦ почиње да игра по нотама власника државе. а власник државе биће неки принц или принцеза док се не појави нови Карађорђе.

pp

29.04.2014. 06:24

@Света - slazem se, ali ipak treba imati onu stvar , da bi neko bio Karadjordje, takvih nema u toj zemlji kao i sam sto vidis

Kum Zorzo

28.04.2014. 23:32

Kad ubogi,polupismeni srpski seljak zapane u krizu,dugove,onda iz obora,stale, prvo prodaje kravu koja daje najmanje mleka a onu bolju, sto daje vise mleka ostavlja za sebe...dok ovi vrli srpski ministri,vizionari,experti svetskog glasa i renomea, prvo rasprodaju monopolska preduzeca.....racunaju sta ce ovoj zemlji, ovom narodu profit i zarada,lepo narod zivi i od praznih obecanja...kad necemo osiguranje,telekomunikacije,energetiku....ostaje nam jedino da naturizam razvijamo...

Dobro da nas ima jos,svugde po Svetu???

28.04.2014. 23:39

Ajmo sad svi do jednog,da kukamo,placemo i penimo se pred ovim kompjuterima,slomimo neku tastaturu itd,ali nemoj mo nista preduzeti,a najbolje i da se ne organizujemo i nemoj mo slucajno na ulice da pokazemo nase nezadovoljstvo.Sto,ovi ili oni koji na finjaka dolaze na vlast,ne bi se tako i ponasali,sve rasprodaju i usput nesto i oni zarade,a strani investitor pokupi kajmak,mi budemo jeftina radna snaga,bez ikakvih prava,i tako Srbiji cveta buducnost u moderno robovlasnistvo.Spavaj Srbine,hrci!!

masa

28.04.2014. 23:40

Čovek je sve lepo rekao još u kampanji. A čto narod ne razume šta u Srbiji znače reforme, ide na dušu - novinarima. Pre svega onima sa RTS, ali i vama u Novostima. Ni jedan tekst niste objavili niti su oni na RTS reč progovorili kako biste objasnili neukom narodu da reforme znače veće cene i takse, manje plate i penzije, veće otpuštanje zaposlenih, zatvaranje fabrika i prodaju porodičnog srebra u vidu najboljih kompanija.Vučić radi samo ono što je obećao.

momcilo

29.04.2014. 09:20

@masa - @masa, narod nije neuk, vec svako treba da radi svoj posao. onaj ko zna napraviti dobar sir nije neuk, I on moze varati ako hoce, kao i novinari , koji ne zele da informisu narod ili politicari koji upredizbornoj kampanji ne kazu sta ce ciniti. imas dve vrste krivicnih dela cinjenje I ne cinenje. u ovom slucaju je ovo drugo, samo jos dmitrovic I maric nesto kazu, a svi ostali "mudro" cute, gledaju samo sebe.

Горислав Музикравић Дрнч

28.04.2014. 23:43

Не дамо Србију, не дамо српске ресурсе, не дамо земљу! Све сте им дали!Где ће вам душа.

daćeš , daćeš...

29.04.2014. 10:15

@Горислав Музикравић Дрнч - Ni ne znaš da ćemo dati ... dokle god se tvoja izjava koju si napisao ovde ne budule orila ispred vlade srbije u BG iz grla barem milion ljudi , deliće srbiju i šakom i kapom. I biće bole u srbiji...njima . (i veruj mi , delim ista osećanja sa tobom u pogledu ovog jadnog stanovništva , ovo nije provokacija nego prosta konstatacija ) .

Doktor

28.04.2014. 23:47

Poslije ovih privatizacija oseticemo boljitak rece Vucic, nadam se da ce tako bit ali se bojim da strani investitori nece postovati dogovor koji potpisu sa vladom a vlada ce i tad biti nemocna da se suprostavi strancu. Struja gas ce da poskupe i srecu ce nam vise naplacivati, zivotno osiguranje nam nece vredit nista, ni vozom ni avionom neces pobec, bices uvek spiuniran, u rudniku ces moc radit pri izdrzavanju kazne zatvora zbog dugova, stranci ce se bogatit na tvojim ledjima bice jos bogatiji.

DraganDj

29.04.2014. 00:06

Strasno. Ovo malo dobrih firmi ce biti prodato, domaci kapitalisti sruseni kroz "sporne" privatizacije, profit i znoj naroda ce se odlivati u inostranstvo, Srbi postati obespravljeno belo roblje u svojoj zemlji a Srbija najbednija kolonija Novog Svetskog Poretka. I slepac je ovo mogao da vidi godinama unazad. Je su li zato srusili manje poslusan DS i zamenili mnogo poslusnijim kadrovima iz bivse radikalne stranke?

Darko

29.04.2014. 07:31

@DraganDj - Sve što si rekao je tačno. Jedino si pogrešio jer govoriš u budućem vremenu. Mi već danas jesmo sve to što si naveo.

volks

29.04.2014. 07:59

@DraganDj - Velika Britanija je 1988. prodala svoje železnice Japancima ali Japanci nisu odneli šine u Japan nego su razvili železnice, obnovili infrastrukturu itd....

elktricar

29.04.2014. 08:41

@DraganDj - Izgleda da su svi zaboravili, ili se "po programu" zaboravlja, da su svi ovi politicki "glumci" isti i losi jer, sve ovo je ipak pocelo "petooktobarskim demokratskim" tornadom otimacine ... Tamo je pravi uzrok ove lopovske "selidbe" kapitala !!!

Fly

29.04.2014. 00:22

Ovo je sansa da se uz koncesiju aerodroma" Nikola Tesla" u isti paket ukljuce i aerodromi u Nisu i Kraljevu i tako pokrenu i drugi delovi Srbije.

Aleksandar

29.04.2014. 02:24

@Fly - A ko će da putuje iz Niša ili Kraljeva? Aerodrom u Nišu je veoma loš po prodaji karata praktično pred gašenjem, da ne spominjem Kraljevo koje bi bilo sigurno još lošije..

dzoniba

29.04.2014. 03:25

@Fly - Koga jos to zanima...tu da postoji nesto zanimljivo davno bi i bilo uradjeno ....mala smo mi zemlja....mala je frekfrentnost na tom podruciju

sava

29.04.2014. 00:43

Srbija ce se uskoro zvati Srpski Arapski Emirati smesno i za plakati.Ove Zapadne protue rasprodase sve sto je od Srbije ostalo,pa me ne cudi ni uskoro ovo ime napred navedeno.

marica

29.04.2014. 00:43

Ovo za aerodrom Nikola Tesla nije lose resenje da se iznajmi, na taj nacin bi doslo do priliva novca.EPS moze da izvrsi dokoapitalizaciju, a za Telekom je jedino resenje prodaja, posto drzava nema novaca da ulaze, a Telekom nema akumulirani kapital koji bi usmerio u investicije u modernizaciju.

Miami

29.04.2014. 00:46

Nasi strucnjaci nisu dovoljno u toku da mogu da komentarisu ,sta bi bilo kad bi bilo. Ovde u Americi ,sve su privatne kompanije ,a cena struje je oko 3-4 puta niza. Znate zasto? Zato sto ne moraju da placaju nepotrebne partijske parazite.Oni se u EPSu mere hiljadama..A onda imamo skuplju struju u Srbiji odo ove ovde u Americi.

gvardiola

29.04.2014. 00:46

nek nasa drzava uvede red u te firme - zasto bismo to davali nemcima da rade -

Seljober

29.04.2014. 01:11

Bas da vidimo i tu vladu koja ce se usprotiviti moru stranih investitora koji ce jurnuti u Srbiju. Pa kad veliki strani investitor prikaze gubitak umesto dobiti (koju ce izneti iz zemlje) cik mu kazite nesto. Ovaj odmah zove ambasadora zna se kog. I vlada zglajzne *ocas posla.

Miki

29.04.2014. 01:14

obzirom da nafta caruje još 25 godina a posle toga niko ne zna što će biti a nije ni bitno treba sve na kerozin da nam pomognu nekako iz UAE oni imaju i mogu .Mi smo izgleda ipak dobre sreće u svemu tome.

Seljober

29.04.2014. 01:31

Samo Srbadiji niko nije rekao da sa stranim investitorima dolaze i strana pravila a odlazi kapital,ruda,suma.zene,deca.....

Prevara glasača

29.04.2014. 01:47

Vučić je trebao u predizbornoj kampanji da kaže da će da prodaje EPS, Telekom, Dunav, Borske rudnike itd... . Ovako je prevario ogroman broj glasača, što nikako nije u redu. Nije on dobio mandat od glasača da rasprodaje jedino valjano, što je ostalo neprivatizovano u Srbiji. Aerodrom da se iznajmljuje arapima, a naši ga itekako dobro vode, i donosi pare u državnu kasu takođe bi bio sumnjiv posao.

Kole

29.04.2014. 01:47

Logicno da prodajemo profitabilne firme. Svaki mudar seljak prvo proda svoju najbolju kravu. Ekspertska politika.

nikola

29.04.2014. 02:23

u telekomu treba prodati samo manjinski deo od nekih 40% jer je to jedino preduzece koje posluje sa dobitkom!!! prihod bi im bio veći da ne finansiraju Bus-plus, C.cvezdu, Partizan i druge gubitase!!! I Klubove na doboš!!!! Dosta se traćio narodni novac na njih!!!

Somebody74

29.04.2014. 02:35

I u čemu se ova vlast razlikuje od prethodne? I jedni i drugi rasprodaše sve što iole vredi....

Slavko

29.04.2014. 02:58

Kako je Lutrija napravila gubitak. To prosto nije moguce. Ni matematicki ni logicki. Dobijas pare prodajuci nista. Polovinu tih para podelis u nagrade a polovinu zadrzis, platis zaposlene, zakup prostorija i ostatak je profit. Suludo je privatizovati firme koje posluju sa profitom, pogotovu Telekom. To je suv novac.

dzoniba

29.04.2014. 03:23

Kakve su to price o gubitku Aerodroma Beograd...To nije istina...pa zar bi nesto sto gubi vredelo 19 milijardi dinara???!!!

eto tako

29.04.2014. 04:38

Kao drzavljanin cg,nemam pravo da Vama solim pamet,ali mogu ostaviti komentar.Privatizacije mozda i jesu jedini spas za sve nase zemlje,ali pametne privatizacije,narod je kod nas glup,zato smo odje dje i jesmo.imamo primjere lose privatizacije i u slo,hr,cg. nikad akcije glavnih resursa ne treba prodavati preko 50% akcija.treba odabrati pametne,kompetentne partnere,iskoristiti njihovo znanje da nam bude bolje.a ne da nam je cilj prevara prtnera,kradja samih sebe.vucic ako je pravi radice ovako.

Бошко

29.04.2014. 06:08

Вучић који има имање у Босни из које потиче без проблема распродаје Србију јер има резервну домовину.

pp

29.04.2014. 06:19

evo sad mozete da vidite da nam ne treba NATO da rasturi zemlju, imamo ih dovoljno u vladi. kad sve rasprodaju vidjet cemo onda gdje ce svi ovi sto navijaju za zapad odnosno ameriku i eu. ubrzo ce doci i stihovi bila jednom jedna zemlja....

Naopaki

29.04.2014. 06:33

Predlazem da se zameni himna Srbije i uzme od Sase Matica pesma-Sve je na prodaju!

из главе

29.04.2014. 06:50

да неки фараон да добије лиценцу и почне да зида пирамиду по Србији, Србима ни тад не би просветлио главу

mirko

29.04.2014. 07:01

Dragi moji, kad prodate energetski sektor zavrsicete svoju pricu. Svako iole razuman zna da to nije pametno, ovo je drugi 5.oktobar drago mi je da uzivamo u demokratiji.

divna

29.04.2014. 07:38

Bravo za program! Ja mislim da bi se za Zapadnu Moravu dobilo vise nego za Juznu? U stvari, najbolje je prodati obe. Ako uz to prodamo i Kopaonik, necemo morati da smanjujemo penzije do kraja godine! Pruga Beograd Bar je veliki gubitas! Prodajom starih isluzenuh sina i zeleznickih mostova bi obezbedili preko potrebne sirovine za Zelezaru Smederevo a mi bi dobili ekoloski cistiju Srbiju. Zeleznica nam nije potrebna jer nema sta da se prevozi osim crnogoraca u Srbiju... Zivela SNS na celu sa....

mile

29.04.2014. 07:44

Kažu, Lutrija Srbije u 2012 god. poslovala sa gubitkom od 151 mil. dinara? Da čovek ne poveruje. Šta oni tamo proizvode i izvoze pa su poslovali sa tolikim gubicima. Gledam u mom mestu u njihovoj poslovnici, ide bingo, loto, greb-greb, redovi do vrata. Na izvlačenju MILIONI se vrte u bubnju a oni, gubitaši. Mnogo se ljudi moji krade u ovoj našoj maloj zemlji.

Dule Los Angeles

29.04.2014. 07:56

Posto je brzometno resio korupciju,drogu,kriminal,pravosudje,sacuvao KIM.,Svemoguci se"bacio"na -Privredu! To mu je-Fah! Od Naroda je dobio mandat,a sa Zapada pojacanja u sferu Ekonomije,Finansija,i Drzavne uprave,i-gazi napred. Do kraja mandata Srbija ce biti Nemacka i Arapska kolonija! Od silne bike i busanja,dobili smao-RasProdaju. Kao posle Oktobarske. Ista formula! Ista pamet! Zbog toga ce mo"Biti Ponosni"!? Grcka ce za nas biti-Gazda.Sacuvali su Ostrva,Privredu..a mi uvozimo Arape i Svabe!

bljak

29.04.2014. 08:00

Jesu li ovo smislili ovi super strucnjaci nove srpske vlade? Imam i ja stan , plodne njive i sumu al` nije na prodaju. Cuvao moj deda, cuvao otac a onda ja da sve prodam!? Sta posle? Tako se kod normalnog sveta ne radi! Dakle, odosmo u roblje!!!

Deba

29.04.2014. 08:03

Ijuu, pa ja nisam znao da je naš gospodin vladar ovoliki naprednjak, pa on će zaseniti i žute plaćenike koji su bili pre njega na vlasti. Pa ovo je klasična izdaja, države i njenih resursa, ali umesto poljoprivrednih kombinata i stočnih gradi se Beograd na vodi, neka ga samo naprave od sira, da ima narod šta da jede u Beogradu.

Mali bata

29.04.2014. 08:15

Srbiji nije potreban novac ona ima prirodne resurse i kapital. Nakon velikih promena koje drustvo treba, razumno je verovati da do kraja ove godine Srbija ce imati drugaciju, geo politicku i ekonomsku sliku nego danas.

Dr. Marks bez Engelsa

29.04.2014. 08:17

A sta cete, "gospodo", kada i ta preduzeca rasprodate i unistite? Hocete li, mozda, poceti da prodajete i gradjane? Zar niste nista naucili iz posledica Dinkiceve privatizacije?

ivan seljak

29.04.2014. 21:02

@Dr. Marks bez Engelsa - skoro svi srbi imaju po dva bubrega. moj komšija godinama normalno funkcioniš sa jednim.

Milivoje

29.04.2014. 08:39

Ko je odgovoran za ove gubitke u firmama? Naročito ova Lutrija, najmanje zaposlenih, a najveći gubitaši, tu nešto smrdi. Koliku platu ima Bajatović, a koliki gubitak Srbijagas, i tu se nešto oseća. Jesu li ovi gubici ovoliki samo da bi se preduzeća prodala za bagatelu? Sramota!

arapin

29.04.2014. 08:40

Aerodrom se ovde predstavlja kao gubitas, jer svoje obveze od nekadasnjeg Jata, a danas Air Serbia-e, u iznosu od preko 30 mil.eura ne moze da naplati.Air Serbia se hvali rastom prihoda , ali od osnivanja ni dinar nije uplatila za pruzene usluge Aerodromu.Zato su resili da ga daju u koncesiju arapima ,predstavljajuci ga kao gubitasa , a on to nije ni u kom slucaju.Naravno , sve u cilju velikog srpsko -arapskog prijateljstva...

Kreator

29.04.2014. 09:01

koliko vas je izaslo da glasa? svaki drugi nije. eto vam sad vucic. on ce rasproda sto drugi nije smeo.

Dragan

29.04.2014. 09:03

Sta ce aerodromu druga pista kada je i ova jedna uglavnom neiskoriscena sa max 70 poletanja i sletanja za 24 sata?

arapin

29.04.2014. 11:03

@Dragan - Ne znam odakle dolaze ovakvi eksperti, verovatno su brojali avione dok su cekali nekoga ...

Jovan

29.04.2014. 10:25

@!? - One već imaju partnera -lutrija Srbije, i ako se prati unazad šts e tamo dešavalo, jasno je kako su na gubitku jer se novac izvlači na različite načine. To isto nas čeka prvatizacijom sveg ostalog. dobićemo nešto crkvacie, time se vratiti rate kredita, država lištiti obaveza prma zaposlenima a novac koji će te firme stvarati ide napolje. Dok se ne počne subvencionisati poljoprivreda i stočarstvo, nema nema pomoći. Od prodaje treba dati subvencije seljacima i onima koji bi da obrađuju zemlju.

Realista

30.04.2014. 08:10

@!? - Kakva poljoprivreda i kakvo stoćarstvo?? U razvijenim zemljama se poljoprivredom bavi manje od 10% čak manje od 55 stanovništva i prehranjuje sve ostale, iyzozi i td...Nema ništa bez industrije, samo što ova vlada nema ni reč o industrijskoj proizvodnji biločega! Novac se stvara proizvodnjom a ne rasprodajom!

bane

29.04.2014. 09:25

tako je,sve treba prodati,od ovih firmi obican covek nema nikakvu vajdu,ves su sluzile za uhlebljenje citavih porodica zaposlenih pa sad kukaju,a ziveli su na ledjima obicnog coveka,mene licno ne interesuje sta ce biti sa tim firmama,jer su nas ionako gulile ceo zivot,sve lopovi od obicnog radnika pa do rukovodstva,zato smo i dospeli ovde gde smo.

Jug

29.04.2014. 09:42

Prodajte aerodrom u Nisu, oni se bave gradskim prevozom.Ko zna i ume, aerodrom moze postati vazna raskrsnica i profitabilan.Kod njih ni kafana ne radi.

Miki

29.04.2014. 09:58

Ajmo jos malo pa nestalo,velika rasprodaja a onda kada to prodamo onda slede oranice,sume,putevi...

E pa

29.04.2014. 10:06

premijer i vlada odrađuju ono za šta su ih "zapadni prijatelji" postavili. Loše sam mislio o Tadiću i njegovima, loše mislim i sad ali ovo je još gore. Ostaje jedino ulica.

Deki

29.04.2014. 10:21

"Preko potreban novac "se dobije i potroši, šta posle? Koliko je firmi i srpskog bogatstva rasprodato do sada i šta smo bitnije dobili od te "trgovine"? Ne postoji dobar kredit, a ovaj je najgore vrste! Polako, ali sigurno postajemo robovi i zavisnici, a ovaj (ne)čovek je tu, da nam sve to približi, kako bi lakše progutali i omogući takav scenario, kako je jedan pametan čovek već primetio (Maksim). Šta je sledeće, zabraniće nam da koristimo naše seme u poljoprivredi?Otvaraće fabrike nikla??

ne-patriota-samo-gradjanin

29.04.2014. 11:07

@Deki - Prvo se dobije novac od prodaje, pa kad se firma proda pravom vlasniku, koji zna da posluje, nakon toga se ubire porez od firme, njenih radnika, i to svake godine. Tako funkcionise zapad. Ovako samo se iz budzeta finansiraju trutovi, neradnici, lezilebovici i sto je mnogo vaznije uzima se od onih kojima bi taj novac bio kud i kamo potrebniji, bolnice, siromasni!! Ljudi manite se vise komunizma i putinizma, to samo vodi u bedu i ratove. Okrenimo se redu, radu i disciplini, da nam krene na bolje!

draganche

29.04.2014. 11:41

@Deki - Samo Telekom uplacuje u budzet 200 miliona evra i druga je kompanija na listi koja puni budzet. Ti bi takvu kompaniju da prodas da bi od tih 200 miliona drzava dobila 10% koliko je porez na dobiti??Ne kolje se bik zbog 1kg mesa!

Prodavajte ono što je vaše

29.04.2014. 10:30

Verovatno ste sve ovo nasledili pa misite da možete s njim raditi šta hoćete... Ne treba tu ništa prodati, samo promeniti menadžment. Nesposobne direktore, partijske kadrove sa Sega-Mega Trenda i lezilebovce izbaciti i prebaciti u privredu... Jbt...jedina smo zemlja gde je lutrija gubitaš...

političkinekorektan

29.04.2014. 10:57

I posle ovog mučnog teksta na kraju mišljenje "ekonomista". Da li ću dočekati da čujem mišljenje nekog profesora sa državnog fakulteta a ne tamo neke sa singidunuma, megatrenda, bankarske akademije... "...ako vlada ima osećaj da je bolje da strani menadžeri upravljaju..." pa neka upravljaju, kakve to veze ima sa prodajom firme. Država je vlasnik i može da postavi stranog menadžera. Kakve sve gluposti neću čuti od ovih naših "ekonomskih stručnjaka".

okjolim

29.04.2014. 11:03

Mislio sam da će gro Vučićevog ekspozea biti na temu :kako sačuvati Kosovo,zaposliti mlade,konačno strpati mafiju u zatvor.Čovjek je govorio kao da je iz NJemačke ili Arap.Prodati sve što vrijedi.Pa zar to nije radio i Tadić.Izgleda da oni koji su Vučića lagodno doveli na vlast sada traže poravnanje računa.P.S.Spasavaš tijelo tako što mu prodaješ kožu.Teško razočarenje.

Принцип

29.04.2014. 11:03

Ако једна влада није способна да води предузећа како је онда способна да води државу?Није ваљда да Србија нема способне менаџере, па да смо толико неспособни сва та предузећа би одавно скроз пропала и не би се имало сада шта продавати.Продајом ЕПС, РТБ БОР и Телекома ми остајемо без кичме привреде и постајемо економска колонија Запада.Следеће што следи је продаја природних ресурса , земљишта, вода, шума. За 5 година нећемо имати шта да продамо а наша деца живеће као робови у властитој земљи.

ja

29.04.2014. 12:58

Neznam da li će ovo da objave , ali moram da narodu skrenem pažnju šta je " zadatak" ovoj vladi. Ova vlada ima zadatak da rasproda sva preostala državna preduzeća i to se zna unapred kome. Drugi joj je zadatak da " ne prizna Kosovo", ali da uradi sve ostalo. Priznanje Kosova su ( stranci) namijenili drugoj vladi za nekoliko godina. Volo bih da nisam u pravu u bilo čemu, ali se bojim da će tako biti.

baba Simana

29.04.2014. 14:26

Sve je na prodaju........tuga.Ako misle i dalje da na taj nacin dolaze do novca a ne nasim radom,nasim idejama i projektima od kojih cemo imati visak vrednosti tako drzavu moze da vodi i baba hurana.

Nik

29.04.2014. 14:39

Moj komentar je pre pitanje - šta će biti kada se sve to desi, kade se i te pare "podele i potroše"? Moja pretpostavka - "seča knezova"! :)

CNN

29.04.2014. 14:47

Plaše nas grčkim scenarijom. Po grčkom scenariju treba sve rasprodati kako bi se spasili, samo ne kažu da je Grčka sve rasprodala, uvela restriktivne mere štednje i sada duguje više nego na početku krizi. Sem uopštenih floskula o kreiranju boljeg poslovnog ambijenta nova vlada nema ideju kako da pokrene privredu, jer fabrike grade puteve, a ne putevi fabrike.

pablo

29.04.2014. 15:17

Da li ste sigurni da SRBIJAGAS ima toliko radnika?Bar koji dolaze na posao..

MN

29.04.2014. 15:49

Pa jedino kako mozemo dobiti neki novac je prodaja tih nekoliko drzavnih preduzeca. Sta se moze drugo uraditi? Globalizacija je ukrupnjavanje kompanija / profita, a biti npr. veliki operater pored nemackih, americkih.. i drugih kompanija je prosto nemoguca misija. Jedino treba biti dovoljno pametan i izvuci dobar novac.

Nole

29.04.2014. 15:55

Priznali ste Kosovo, i Vojvodinu niko ne zna, prodali ste celu zemlju, svu vodu niko ne zna. Preduzeća sva odavno za tepsiju ribe... Zamolite NATO da prestane sa kišom. Gotovi smo hrana,.... Bar ovo za kišu objavite

eto tako

29.04.2014. 16:07

Ljudi sto je ovo,odakle nama pare da sva ova preduzeca rade i ostanu u 100% ili znantno vecem vlasnistvu drzave.Kad su preduzeca bankrotirala ili su na ivici bankrota.a za to su krive generacije i politika 80 i 90tih.treba naci prave partnere,nikako prodavati nasim i ruskim "kontraverznim biznismenima",jer je nas cilj obogatiti se a drugi nek ispastaju,i rezultat je ovo sto sad imamo.Treba dovesti najbolje evropske korporacije,najbolje bi bilo iz norveske i njemacke,a i emirati koji bas ulazu.

domorodac

30.04.2014. 00:49

@bole - e moj bole, o kakvom ti privatnom sektoru pricas, 20 godina sam u istom, stepen bezumlja, raspada i rasula je biblijskih razmera... pogledaj ekipicu iz udruzenja poslodavaca, ako smo vec kod termina lopovi... predpostavljam da si veoma mlad, gledaj oko sebe, nemoj da ti mediji "formiraju" misljenje...

kriticar

29.04.2014. 16:47

Interesuje me jel ovo oko 9000 zaposlenih u Telekomu stvarnih 11.500 zaposlenih...

ekonomista

29.04.2014. 16:49

Smatram da je drzava los poslodavac, sto se u predhodnim godinama dalo videti, pa zato treba uvesti malo reda u nase gigante kao sto su Dunav osiguranje i Telekom. Takodje smatram da ne treba prodati bas u potpunosti, ostaviti nekih 20% u drzavnom vlasnistvu, i ubirati koliko-toliko profita, koji bi mogao da se sliva u PIO fond.

Steva

29.04.2014. 17:45

@ekonomista - Druze ekonomista,tako strucni objasnite nam ko je vlasnik Telenora,Dojce telekoma? Da ne pominjem Gazprom,Etihad....Drzava ili pojedinci?Mega trend taj svasta iskoluje...

Miro I.

29.04.2014. 17:48

@sonja - @ Sonja, nama niko ne moze pomoci, dok ne pocnemo da radimo 8 sati da bi bili placeni 8 sati- komunizam je umro sad se mora raditi, nema vise dotiranja firmi.

Srbin

29.04.2014. 17:09

Ovo je prava stvar,samo pametno to sve uraditi,ovde vidim najvise pljuvanja predpostavljam neradnika koji ili rade u Drzavnim firmama ili im neko od rodbine tamo radi,cinjenica je da se u svim ovim firmama a ima ih osam najvise radi dnevno 2-3 sata ,mislim na kompletnu kancelarisku elitu,cast izuzecima koji odrade posteno svoje radno vreme u tim firmama,cinjenice su da oni imaju veoma visoke plate za svoj nerad,te plate vuku ovaj nas prosek u celoj Drzavi,a plate im daju svi gradjani Srbije.

Steva

29.04.2014. 17:42

@Srbin - Samozvani Srbine ne laprdaj.Da imas trunku znanja,obrazovanja,zivotnog iskustva,mudrosti a ne samo partijsku direktivu znao bi i bio svestan da se vitalne grane privrede,monopolske preduzeca,koja usput donose profit,pod uslovom da zelis da tvoja zemlja bude razvijena i nezavisna od ikog, neprodaje nikom,pogotovo ne stranim kompanijama ciji su vlasnici druge drzave. U cijem je vlasnistvu Telenor,Gasprom,Etihat...blage ti veze nemas sa zivotom i ekonomijom kao ni tvoj partijski sef...

eto tako

29.04.2014. 18:58

@Srbin - i zarade na racun gradjana,to jeste gase se i zatvaraju firme.ta je politika nadam se iza nas.mi nismo norveska,rusija,emirati pa da drzimo sve u potpuno nasem vlasnistvu.ovo su unistene drzave,i zato su nam potrebe privatizacije a ne prodaje,privatizacije to jeste prodaje do 50% akcija (najvaznijih resursa).to jeste da niko ne moze donosti odluke na stete nasih gradjana u tim korporacijama a da drzava na to ne moze odgovoriti.nadam se da ce se tako raditi,jer svi zele da valjda da zarade.

Srbin

29.04.2014. 20:00

@Srbin - Istina uvek boli,izvolite gospodo kancelariski pacovcici koji ste rak rana ove napacene Drzave ,jel ste teski neradnici sa nekakvim diplomama ,predjite u privatni sektor i dokazite drustvu u ovoj Drzavi da ste vi veliki strucnjaci ,a slazem se da ne treba rasprodavati ,ali se isto tako zalazem da vise hiljada u nasim javnim preduzecima kancelariskih parazita su visak

čiča

29.04.2014. 17:20

E za ovo je bilo potrebno ići u školu , rasprodati sve što još vredi u Srbiji pa kad se i to potroši onda nam ni Bog više neće pomoći. E moj Vučiću ako ti je ovo plan za oporavak Srbije odustani dok još nije kasno

Niko

29.04.2014. 17:21

Ne treba nista prodavati u drzavi.....svaka prodaja unistav narod..pare ce se potrositi na penzije...I potom necemo imati nista...bicemo na milos I nemilost privatnog vlasnika..koji ce moci da diktira cena kako zeli...Treba dozvoliti da se kupe iskljucivo firme koje ne posluju,prodajte IMT..IMR...Elektronsku industriju Nis...pa neka se tamo prave neki novi uredjaji...

krole

29.04.2014. 18:26

Prodaju se preduzeca koja ostvaruju dobit, pa to nema nigde u svetu. Da ne pricam o gluposti da prodas telekomunikaciju i struju strancima!

Iz Sveta

29.04.2014. 19:23

@krole - Nije tacno - ima i te kako u svetu da se prodaju najbolji zapadnim kompanijama. Pa prepuna vam je Afrika, Istocna Evropa, Latinska Amerika i Juzna Azija takvih primera.

Dr.

30.04.2014. 01:23

@krole - Pa zato im je takav standard u odnosu na zapadne zemlje koje kupuju ito po pravilu dobre firme.

Doktor ekonomije iz NY-a

29.04.2014. 19:00

Mala lekcija koju konsultant iz McKinsey-a sigurno dobro zna. Problem u celom svetu trenutno je sto velike internacionalne kompanije vise ni ne placaju porez. Posto su locirane po celom svetu, nastimuju se knjige tako da jedna do dve lokacije gde su porezi najmanji su profitabilni, dok sve ostali su na nuli ili cak u minusu. To je vrlo prosto - samo se naplate sulude svode za interne usluge razlicitih delova firme. Tako se plati simbolicni porez na tax-haven-u, a drzave dobiju veliko nista.

srednjoskolac ekonomije

30.04.2014. 14:10

@ Doktor ekonomije iz NY-a - G.dine doktore, Hvala na maloj lekciji. A kako onda SAD prikupljaju sredstva za daleko najveci budzet na svetu u iznosu od 2840 milijardi dolara godisne? ( podatak sa sajta CIA world facktbook). Hvala, Srednjoskolac

Pogledaj google/publicdata

30.04.2014. 17:30

@ Doktor ekonomije iz NY-a - Proveri google/publicdata. Ima lepo statistika koliko porez na plate i capital gains (tj. profit na deonicama i kupo-prodaji kuca) sacinjava procenat poreza celokupne drzave. U 2011: - USA 92.26% - Japan 50.77% - U.K. 48.11% - Nemacka 38.32% - Svedska 16.71% - Rusija 3.65% Znaci, ostatak poreza dopunjavaju svi ostali porezi ukljucujuci i porez koji placaju firme. Sasvim jasno se vidi da u Americi narod placa skoro ceolokupan porez, a u Svedskoj i Rusiji firme. Doktor je upravu.

@srednjoskolac ekonomije

30.04.2014. 20:16

@ Doktor ekonomije iz NY-a - Broj zaposlenih u americi: 145.742.000 Porez: 2.840.000.000 Prosecna plata u americi: 69.677 porez / broj zaposlenih = 19.487 Prosecna stopa poreza = porez po zaposlenom / prosecna plata = 27.9% Znaci srednjoskolac, sa manje od 28% poreza na zaposlene sve pare su prikupljenje od gradjana. Nije nista ni potrebno od firmi. E sad, razlika je u tome sto u americi vlada slobodno trziste pa moraju platiti dobro jer ces otici kod drugog, a kod nas se bojim da zdrave konkurencije slabo da ima.

A posle aerodroma, šta je na redu?

29.04.2014. 21:19

Turčin i arapin braća rođena. Kad im neko nešto dadne, vrlo brzo im porastu apetiti pa bi da uzmu sve. Skupo će da nas košta nečije druženje sa arapima.

Dr.

30.04.2014. 01:36

Zivim u Norveskoj i sve vece firme su u drzavnom vecinskom vlasnistvu. Elektroprivreda Norveske, Telenor , Statoil itd...I pitate se zasto je drzava Norveska bogata . Ali ovi politicari ovde traze odgovornost rukovodstva za rezultate. Smanjenje zaposlenih u postojecim firmama=veca produktivnost i otvaranje novih perspektivnih firmi,smanjenje drzavnog aparata i vise rada,vise postenja i ljubavi prema drzavi koje se ogleda u placanju poreza je spas za Srbiju.Volim Srbiju !!!

Andrej

30.04.2014. 13:55

@Dr. - Gospodine, Norveska je bogata jer ima naftu a ne zbog toga sto su joj javne ustanove drzavne. Inace sem nafte, sta Norveska proizvodi? Izvoz su joj 90% sirovine ( podjite na statisticki sajt Norveske) , struktura kao u Africi. Ja imam jedan zivot i NE zelim da se vozim ovakvom zeleznicom nego privatnom kompanijom koja pruza pristojan nivo usluga. Ja zivim u Srbiji i ja ne koristim tu zeleznicu zbog ocajnog kvaliteta i za nju placam iz svojih poreza iako ne putujem

Milan

30.04.2014. 17:32

@Dr. - Jesi li bio ti u Americi? Zeleznica na nivou nase - ne preterujem. A jesi bio u Skandinaviji? Zeleznica kao iz naucno fantasticnih filmova, jedino je Japan bolji, mada i Kina sad preti. Znaci - kapitalizam ne znaci bolju zeleznicu. To mi mozda prodaju snove, ali nije tako...

Telekom je vec prodat u izbornoj kampanji

30.04.2014. 12:00

nije Sejik iz Arabije poslao Milijardu dolara ,zato sto ga je sarmirala Vlada Srbije ,dali su 1 milijardu i sada ce u narednih 3 meseca dati jos jednu i to je bio dogovor //suma sumarum 2 milijarde dolara za celu kompaniju ||| Elektroprivreda je bila procenjena na 17 milijardi dolara i , a sada vlada tvrdi da vredi oko 2 jer je postala akcionarsko drustvo //// Ironija je da rasprodaju celokupnu imovinu gradjana Srbije ,a istovremeno ukidaju i smanjuju naknade porodiljama