Auto-škole bez posla i para!
27. 04. 2014. u 21:26
Obuka za buduće vozače nekada je bila unosna, a od donošenja novog zakona zaposleni u ovoj branši jedva opstaju. Nisu radili 20.621 dan, a izgubili su čak 1.248.323 evra, izračunali u Zajednici auto-škola Srbije
OD oko 900 auto-škola koje su radile do 23. oktobra 2013. do danas je, shodno novom Pravilniku o radu auto-škola, dozvole za obavljanje obuke dobilo samo 337! Pri tome većina njih i dalje zvrji prazna, ne samo što je sve teže pronaći novac u kućnom budžetu za obuku i dobijanje dozvole, već i zbog toga što je ogromni broj mladih iskoristio mogućnost da do 25. oktobra prošle godine polaže po starom pravilniku i po starim cenama.
- Razlog za "ovakvu seču" je loš Pravilnik o uslovima za dobijanje dozvola za rad, koje realno ne mogu da se ispune - kaže za "Novosti" Petar Rašeta, generalni sekretar zajednica auto-škola Srbije, ističući da je zatvoreno mnogo auto-škola, a da najviše trpe kandidati za obuku.
I škole koje su dobile dozvolu za rad, posle višemesečnog iscrpljivanja su izgubile značajna finansijska sredstva, pa je sasvim logično što će pravdu i nadoknadu štete potražiti na sudu.
U Zajednici auto-škola Srbije su izračunali da su škole koje su dobile dozvolu za rad "izdangubile" ukupno 20.621 dan, i izgubile, kako ističu nemarom nadležnih, čak 1.248.323 evra!
- Prestanak rada auto-škola se mogao predvideti i sprečiti, ali je jasno da neko to od nadležnih državnih organa nije želeo, ili nije umeo da spreči - tvrdi Rašeta ukazujući da je Zajednica pokrenula postupak pred Ustavnim sudom za ocenu ustavnosti pravilnika.
Ceo problem je da podsetimo, nastao donošenjem novog Zakona o saobraćaju Srbije koji je stupio na snagu 10. juna 2009. a počeo da se primenjuje 10. decembra iste godine. Bilo je predviđeno da ministar unutrašnjih poslova u roku od šest meseci donese sve neophodne pravilnike po kojima bi se ustrojilo i polaganje vozačkih ispita, ali je to donošenje kasnilo više godina i samo je, u roku, donešen pravilnik o probnoj vozačkoj dozvoli koji je omogućio da lica koja napune 16 godina imaju pravo da polažu vozački ispit - ali po starom zakonu!
Sagovornik "Novosti" kaže i da je veliki problem što sada u Srbiji svega 56 odsto opština ima auto-školu u kojoj je moguće dobiti obuku za B kategoriju. To znači da veliki broj kandidata mora da, uz ionako paprenu cenu obuke (oko 70.000 dinara) dodatno da zavuče ruku u džep da bi se prebacio do najbliže auto-škole.
Pri tome, ni u jednom regionu Srbije ne postoji mogućnost da polažete za 17 kategorija predviđenih novim Zakonom. Svih 337 pomenutih auto-škola vrši obuku za B (putničko vozilo) kategoriju, ali je zato polaganje za kamion ili motocikl moguće samo u 82, odnosno 132 auto-škole. Ko hoće da polaže za upravljanje motokultivatorom, to u dogledno vreme u Srbiji neće moći da učini, jer se nijedna AŠ ne bavi takvom obukom!
-Mi se nećemo pomiriti sa ovakvim stanjem. Neko mora da snosi posledice što je više hiljada ljudi ostalo bez posla, ali i što je svojim činjenjem ili nečinjenjem ugrozio bezbednost saobraćaja - kaže Petar Rašeta, generalni sekretar Zajednice auto-škola Srbije.
nikolas
27.04.2014. 21:59
Jel samo ja ne razumem sta je problem u ovom odeljku o duzini uzeta, krute veze prilikom vuce. Lepo pise da ako je uze moze izmedju 3 i 5, a ako je kruta veza nema minimalne duzine dok je maksimalna 5. Sta tu nije jasno?
@nikolas - I jos kazu cista matematika... Vratite na 40 000 i bice pune skole.
@nikolas - ni ja ne razumem u čemu je problem, kao ni zašto je baš ovaj primer prošao kao 'biser'
@nikolas - I ja sam glup, pa razumem ovo o uzetu i krutoj vezi, ne brini, nisi jedini.
Sve nam unistise u ovoj drzavi Srbiji,mozda dodju rumuni i bugari da nas obucavaju za vozacki ispit.Evropa nema alternativu. More vracaj na staro kako su nasi ocevi polagali vozacki i bili super vozaci.
Komentari (27)