Mašine kao atrakcija
23. 04. 2014. u 07:05
Srbija ima bogato industrijsko nasleđe, koje će u narednom periodu biti uobličeno u turistički proizvod zanimljiv domaćim i stranim posetiocima
SRBIJA ima bogato industrijsko nasleđe, koje će u narednom periodu biti uobličeno u turistički proizvod zanimljiv domaćim i stranim posetiocima.
Sa 150.000 turista godišnje Avalski toranj je jedna od najposećenijih turističkih atrakcija Srbije i okosnica nove turističke grane. Kao najveći turistički centar Beograd je započeo eru industrijskog turizma koja će se u narednom periodu proširiti na čitavu Srbiju: Kragujevac, južni Banat i Srem, Šumadiju ...
- Beograd je riznica industrijskih postrojenja iz 19. i 20. veka koja bi bila zanimljiva turistima - kaže Miodrag Popović, direktor Turističke organizacije Beograda. - Kao što je Savamala blago koje smo počeli da koristimo, rubna područja će biti prava atrakcija poput „Kolubare“ u Lazarevcu i TE Obrenovac. Ni tu se nećemo zaustaviti, već ćemo ponuditi i izlet do Kragujevca.
U turističkoj ponudi se već nalazi nekoliko atrakcija, pored Avalskog tornja, tu su i Astronomska opservatorija, Glavna pošta, Muzej vazduhoplovstva, automobila, železnički, i muzeji „Nikole Tesle“ i nauke i tehnike (stara termoelektrana). Međutim, prestonica obiluje zanimljivim objektima poput mlinova, štamparija, Kapetanije, tekstilnih i pamučnih kombinata, pivara, termoelektrana, hangara, livnica, klanica, ciglana, zvonolivnica, šećerana, ložionica, nekoliko železničkih i crpnih stanica, parobroda i parnih lokomotiva. Svi ovi objekti su u očuvanom stanju i većina i dan-danas radi!
MUZEJ ROMANTIKE
JOŠ je enigma u šta će se pretvoriti Železnička stanica „Beograd“. Jedna od ideja je da se pretvori u muzej železnice sa kojeg će ići jedan kolosek oko Kalemegdana i njime bi saobraćali samo Plavi voz i „Romantika“. Druga ideja je da se stanica pretvori u nešto poput muzeja impresionista „Orsej“ u Parizu. U svakom slučaju, uz Savamalu, čitav plato bi posle izgradnje Beograda na vodi bio najpopularniji deo grada.