Srpski “mercedes“ spreman za start!

P. Živković

01. 03. 2014. u 21:36

U zemunskoj fabrici „Ikarbus“ ubrzano se, u saradnji sa nemačkim gigantom, završava novi autobus. Počelo kompletiranje vozila n Angažovano 60 firmi iz Srbije

PRVI autobus sa znakom „Mercedesa“ i „Ikarbusa“ na haubi šepuriće se na predstojećem „BG kar šouu“, koji počinje 14. marta na Beogradskom sajmu!

U subotu je ekipa „Novosti“ ekskluzivno prisustvovala „prvoj vožnji“ ovog autobusa po krugu fabrike, koji je posle završetka farbanja prevezen na poslednji, finalni punkt gde će biti ugrađena stakla i sedišta.

- Od kada je 13. januara ove godine stigla šasija, radimo danonoćno i uspeli smo da u željenom roku sve uradimo - ponosan je na svoje radnike i saradnike generalni direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić.

Ovaj autobus, kaže za „Novosti“ prvi čovek zemunske fabrike u restrukturiranju, sa većinskim kapitalom države, plod je poslovno-tehničke saradnje „Ikarbusa“ i „Mercedesa“.

- „Mercedes“ ulaže tehnologiju i znanje, školovaće nam kadrove u svom nastavnom centru, kontrolisaće kvalitet izrade, ali i ukupno poslovanje fabrike - kaže Vićentić koji najavljuje potpisivanje ugovora sa „Mercedesom“ sredinom meseca. - A za dobar projekat uvek se nađe novac.

Ot tog ugovora se očekuje da „Ikarbus“ postane jedan od dvadeset „bodibildera“ nemačkog giganta i da tako stekne pravo da na haubu svojih proizvoda stavi „Mercedesov“ znak.

Čuvena „srebrna zvezda“ blistaće na novom autobusu koji je prefarban u sivometalik boju, sa crnim aplikacijama.

- Na prednjoj maski i volanu, biće znak „Mercedesa“ jer su posle sve tri dosadašnje kontrole, koje su izvršili Nemci, bili veoma zadovoljni - kaže tehnički direktor „Ikarbusa“ Petar Baltić.

Samohodna šasija „Mercedesa“ proizvodi se u Španiji u fabrici „Evrobus“ u Samanu, pored Bilbaoa. Na njoj su montirani motor, menjač i točkovi. Šasija koja je isporučena bila je duga 7,3 metra ali su je, za naše potrebe, prepravili majstori „Ikarbusa“ na željenih 12 metara, kolika je i dužina autobusa. Autobus je do srednjih vrata niskopodni, a iza drugih vrata je urađena nadogradnja, pa je pod povišen u skladu sa najsavremenijim trendovima za ovakvu vrstu autobusa. Na prednjim vratima je platforma za lakši ulazak osoba sa invaliditetom. Kompletna nadogradnja je osmišljena u „Ikarbusu“, a tačno 60 firmi iz Srbije radi na proizvodnji delova od plasitike, stakla (Pančevo) do displeja za pokazivače pravca, klima-uređaj...

- Cilj je da što više delova bude proizvedeno u Srbiji. Za prvi primerak sedišta smo morali da uvezemo iz Poljske, ali smo „spojili“ Poljake i jednu našu fabriku iz Priboja, pa se nadamo da će ubuduće sedišta biti proizvođena u Srbiji - kaže Baltić. Zasada uvozimo vrata, ali će i tu proizvodnju, verujemo, osvojiti kod nas u „Prvoj petoletki“.

Sve što je ugrađeno u ovaj autobus je vrhunskog kvaliteta. Počevši od klima-uređaja (domaći proizvođač), do sistema video-nadzora (četiri kamere). Sve je rađeno od nerđajućih čelika, prohroma, aluminijuma.

Cena ovakvog autobusa, koji je prevashodno namenjen prigradskim linijama, iznosi između 130.000 i 140.000 evra. To je mnogo jeftinije od konkurencije, a po kvalitetu će malo koji proizvođač u svetu prednjačiti. Zato se očekuje da će, pored naših gradova, ovaj autobus tražiti i kupci van granica Srbije.

To je velika šansa za „Ikarbus“ koji trenutno zapošljava 280 radnika i koji je spreman da dnevno proizvede po jedan ovakav autobus.

Dogovoreno je, već, sa nemačkim partnerom, da se u „Ikarubus“ krene u proizvodnju još 6-7 vrsta vozila iz „Mercedesovog“ programa, od „sprintera“, „zglobnih“ pa sve do visokoturističkih autobusa.

PRAVLjEN DA TRAJE DUGO

OVAJ autobus, tvrde u „Mercedesu“, napravljen je da dugo traje i da ima niske troškove eksploatacije.

Tako za motor Nemci tvrde da bi u uslovima rada u Beogradu i sa nivoom održavanja kakav je u GSP „Beograd“, motor bez problema trebalo da prevali neverovatnih 1.800.000 kilometara.

S obzirom na to da su i ostali materijali izuzetno dugovečni (ugrađuju se na primer feritne cevi - jedna vrsta prohroma) i otporni na koroziju, jasno je da će radni vek „IK 112 LE“ biti veoma dug.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (36)

Dragan

01.03.2014. 21:58

Od 13. januara kada im je stigla sasija rade danonocno da bi sastavili 1 (jedan) autobus i do danas (1. mart) jos ga nisu kompletirali. Neka poslusaju moj besplatan i dobronameran savet i neka nadju neki drugi posao, jer za ovaj svakako nisu.

Mile

01.03.2014. 22:53

@Dragan - Узми у обзир и то да је реч о новом моделу, а за то је потребно много више времена јер се ради доста нових делова, а и доста зависи од коопераната који испоручују делове. Значи, прототип није исто што и серијска производња.

m da

01.03.2014. 22:42

Koiko znam NiBUS sastavlja ovako autobuse jos odavno,sa steajerovim motorima.Ali bitna je predizborna kampanja,i naravno fabrika je u Zemunu,tj Beogradu.A sta je sa FAP-om...

pribojac

02.03.2014. 08:33

@m da - Pa da je priboj kojim slucajem kod beograda a ne u Sandzaku mozda bi i proradio

?!?!?!

04.03.2014. 01:32

@m da - @ pribojac - У каквом и којем "Sandzaku", шта ти је сад па то?!?!?!

Dejan

01.03.2014. 22:49

NIje lose da se otvori koje radno mjesto, ali zar ne bi drzavni uspeh bio da je Zastava otvorila predstavnistvo u Njemackoj, ne ovako!!

Ikarus

01.03.2014. 22:55

Pre osamdeset godina su proizvodili jedan od najmodernijih lovackih aviona toga vremena, a danas klicemo srafljenju limova na tudjoj sasiji i to onih koji su jedni od zasluznih sto vise ne proizvode avio komponente i avione! Vise kao jedna komparacija o nasem napredovanju kroz vreme!

Srdj

02.03.2014. 03:46

@Ikarus - Tako rade velike sile: sruse ti kucu pa ti daju sator i hvale se. Al je najgore od svega sto se tom satoru divimo i mi. Ili, kako ide na jednoj odlicnoj americkoj karikaturi na kojoj pored indiosa koji kopa u rudniku zlata stoji konkistador koji kaze: oni su nama dali zlato, mi njima posao.

nesa

01.03.2014. 23:19

kolko vidim od celog busa samo se klima proizvodi u srbiji sve se uvozi sklapa ,daleko smo mi od mercedesa a i ne treba nam :)

Svasta

02.03.2014. 01:02

Cuj ovo proizvodimo autobus sa mercedesovim znakom hoce reci kao proizvodice autobuse kod nas u Beogradu kako bi narod pomislio da uspevamo. Dok sam procito ceo tekst shvatio sam da jedino sta cemo proizvesti u Srbiji za ovaj kao nas autobus su zmigavci od plastike posto koliko sam razumeo sve ostalo se proizvodi u eu i samo mi to fino uvozimo i postavljamo (montiramo) ali dobro mozemo se pohvaliti da ce zmigavci i najverovatnije sami znak mercedes biti proizvedeni kod nas

Stepa

02.03.2014. 12:26

@Svasta - Bogami ovo zadnje,Mercedesov znak,trokraka zvezda,tesko da ce se proizkod ivoditi kod nas.Migavci,ajde i sedista i nesto od bravarije ali ne vise.To ce biti neki lego sistem,sve dodje u kutijama kod nas a ono sto je jevtinije,nasi ce ubaciti u tu kutiju i sklepace nekako.

maki-022

02.03.2014. 08:26

ne bolja je bila ona predizborna kampanja da kupimo 200 solarisa pokrecemo tudju privredu u vreme najvece svetske ekonomske krize.ovo je prototipsko vozilo i zato se radi malo duze kada krene serija i kada se bude sve radilo iz alata bice sve to mnogo brze.a nevalja nam ni to sto se pokrecu mala preduzeca njih oko 60..gde takodje rade nasi ljudi.najbolje je da se svi nbijemo u banke i opstine miliciju i nista ne proizvodimo i cekamo plate sa budzeta.

Bane

02.03.2014. 08:58

Komunisti su ni iz cega podigli industriju koja je radila a svi posle nisu u stanju da prefarbaju to sto je stvoreno,toliko i o ovom novom MERCEDESU...

Srdjan

02.03.2014. 11:30

Dokle vise pesimizma .Ukoliko svi veruju u nesto to se moze i ostvariti .neka pocne svako vec jednom da radi svoj posao

dzoniba

02.03.2014. 13:18

@Srdjan - Evo tebi minus...pa ako ne znas odakle tolike zalihe pesimizma, procitaj desavanja u ovoj zemlji zanjih 25 god...

Vargoplan

03.03.2014. 00:48

@Srdjan - Evo i tebi minus zato sto ces jos 25 godina da spavas i da se nadas da ce neko da te spasi iz letargije. A mozda das plus, pa da makar uz pozitivan stav krenes negde!? Mozda da probas da das sansu Ikarbusu? Nemci su im dali a ti i mnogi drugi ovde nece? O cemu se radi? Naravno da smo vazda sami sebi najgori, zato nam tako i jeste... ;)

Rambo

06.03.2014. 03:28

@Srdjan - Nemci su im dali sansu da prodaju svoje sasije za GSP tih 120, a posle, e posle ce da kazu, nemamo interes ili nemate kvalitet znate...

dzoniba

02.03.2014. 13:24

Mi smo u predizbornoj halabuci najmodernija drzava, sa perspetivom velesile u svakom pogledu....kad prodje sve, gori smo od Bangladesa i Srilanke... tamo nije lepo, kazem vam iz prve ruke...

za SRB

02.03.2014. 13:27

haha, ne mogu da vjerujem koji smo mi pesimisti, daj ljudi da vidimo sta ce da ispadne od sveg ovog pa da onda komentarisemo. sta god pozitivno bar u pocetku mi smo pametni pa odma negativno komentarisemo

Nibuss

06.03.2014. 15:54

@za SRB - Poslacu Vam na p.p. sliku pravog Mercedesa za gradski saobracaj pa cete videti razliku. Puno pozdrava.

profesionalac

03.03.2014. 20:35

Ovo je šarena predizborna laža!Jer u Novom Sadu su godinama sklapani autobusi na VOLVO šasijama.Volvo je slao šasije sa motorima i ostalim agregatima,a novosadska firma ,,NEOBUS" (koja ne radi već 2 godine jer je u stečaju) pravila je ostatak konstrukcije tog autobusa.Znači u pitanju je samo nadogradnja jer 70% autobusa stiže već spremno.Kada su uradili nadogradnju,na autobusu na zadnjoj strani piše sa leve strane neobus,a sa desne volvo.Tako će isto biti i sa takozvanim ,,Mečkama,, u Beogradu!

???

03.03.2014. 22:09

Sve je sjajno osmisljeno,samo plate na minimalcu,kojih zapravo nema...a ni davno obecane htz opreme,ni uslova za rad...hoce li i to mercedes da obezbedi do izbora...

istina

05.03.2014. 01:09

Sklopiće ovaj jedan do izbora ... mercedes ha ha ... pa mercedes da vidi ova dva radnika što sklapaju mercedes zapalio bi nas sve u paketu. Ovo je farsa ali čista.

Gajic

06.03.2014. 00:02

Zar iko normalan veruje da i jedan pogon u kom mercedes ucestvuje direktno sme da izgleda ovako?Zivim u zemun polju i kad god prolazim pored ikarbusa tu se apsolutno nista ne desava ...