Mercedes stiže iz Zemuna

P. Ž.

20. 01. 2014. u 21:13

Šestomesečni pregovori „Ikarbusa“ sa nemačkim gigantom u završnoj fazi. Planirana proizvodnja autobusa i kombi vozila sa "euro 6" motorom. Posao za svih 280 radnika

PREGOVORI "Ikarbusa" sa moćnim "Mercedesom" oko poslovno-tehničke saradnje traju više od šest meseci i nalaze se u završnoj fazi.

- Prošli smo uspešno već sve procene "Mercedesa" i uskoro očekujemo i potpisivanje ugovora, potvrđuje za "Novosti" generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić.

Prvi čovek zemunske kompanije objašnjava da ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji znači da će se u pogonima "Ikarbusa" praviti sve vrste najsavremenijih autobusa i kombi vozila na "Mercedesovoj" šasiji, što bi uz maksimalno upošljavanje svih 280 radnika značilo i angažovanje nekoliko desetina "komponentaša" iz cele Srbije.

Nemački gigant, koji u svom okrilju ima i čuveni autobuski brend "Setra", pravi trenutno najsavremenije i "najzelenije" autobuse, opremljene motorima sa "euro 6" standardom. Gama modela koji će se praviti u Zemunu obuhvata gradske i međugradske autobuse, ali i autobuse visoke turističke klase, kao i kombi vozila namenjena prevozu putnika.

U kompaniji "Mercedes-Benc Srbija i Crna Gora", zasada nisu hteli da govore o detaljima buduće saradnje, ali ističu da su veoma zadovoljni što će do nje doći.

BROJKE 250 autobusa godišnje sadašnji kapacitet fabrike
1954. proizveden je prvi autobus u "Ikarbusu"
20.000 autobusa ukupno je proizvedeno od osnivanja

Trenutni proizvodni kapacitet "Ikarbusa" je oko 250 autobusa, ali niko ne sumnja da će sa "zvezdom" na haubi autobusi proizvedeni u Zemunu lako naći put do brojnih tržišta.

Prvi autobus "Ikarbus" je proizveo 1954. godine i do sada je iz njegovih pogona izašlo više od 20.000 autobusa, od kojih je značajan deo izvezen. "Ikarbus" je proteklih nekoliko godina uspeo da sopstvenim snagama (na šasiji MAN) proizvede nekoliko najsavremenijih niskopodnih autobusa, od kojih su neki pokretani i prirodnim gasom.

- Dolazak "Mercedesa" je svakako značajan potez, ali imam utisak da smo kao država propustili da "Ikarbusu" damo dodatni gas jer za njegove proizvode postoji veliko tržište i u Srbiji, pre svega u Beogradu - ocenjuje profesor dr Ljubodrag Savić. - Očekujem da posle otpočinjanja naših pristupnih pregovora sa EU ovaj dolazak velikog igrača poput "Mercedesa" dodatno "uveri" investitore da je klima za ulaganje u srpsku privredu sada njima bliža.

PROTOTIP ZA SAJAM

U POGONIMA "Ikarbusa" trenutno se završava prototip autobusa na "Mercedesovoj" šasiji.

- Planiramo da ovo vozilo, izrađeno po najsavremenijim standardima, predstavimo na predstojećem međunarodnom sajmu privrednih vozila u Beogradu - kaže generalni direktor "Ikarbusa" Aleksandar Vićentić.

"Beotrak 2014", međunarodni Sajam privrednih vozila, biće održan u Beogradu od 25. do 29. marta ove godine i novi model "Ikarbusa" biće svakako jedna od zvezda ove manifestacije.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (28)

Bojan @@

20.01.2014. 23:09

@IvanGrozni - Verovatno je to optimalan broj koji je potreban.Predpostavljam da Nemacki strucnjaci znaju koliko im radnika treba.Ne ocekujes valjda da Nemci treba da zaposle sefovu surnjaju i sestru ?? Ne ocekujes valja da ce Rusi u NIS da zaposle bratanicu i sestricinu nekog budze is skupstine grada Novog Sada ?? Ne ocekujes valja da ce Arapi da prevoze avionom pevalje,kvazi biznismene,zene nasis cenjenih politicara za dzabe ?? Pa to je unistilo i onu Jugoslaviju.Kancelarijski pacovi.Na jednog rad.5 rodjaka

CNN

21.01.2014. 14:23

@IvanGrozni - Brkaš babe i žabe. Ozbiljna investicija je FIAT koja je uposlila preko 3000 radnika, 280 radnika je suviše smešno da bi bilo vest.

balkanac

20.01.2014. 21:55

Ovo je neka greška! Pa zar nije Vučić bio u Prboju i rekao da če "Merceds" da dođe tamo u "FAP"? Znači da se pribojci ipak pakuju, pa za Beograd, jer kada definitivno za 6 meseci skvikne FAP, u Priboju, al ovaj put istinski, neće više biti leba.

Milena92

21.01.2014. 15:24

@Zoran - Ikarbus je bez posla godinama, dok GSP nabavlja autobuse od ko zna koga iz inostranstva. Ikarbusu su obećavali narudžbe iz GSP i Djilas i Čučković, ukucajte ključne reči na google.rs pa ćete naći potvrdu ovoga što pričam i niko nije pomogao. Obećavali su nam da će kupiti čak 20 autobusa i ništa. Samo prelistajte štampu i sve ćete ovo videti! Ovo je prvi put da ćemo zaista svi imati posao!

Kobaja grande

20.01.2014. 22:36

Prodaja magle. Cilj je da pod pricom "dolazi mercedes" stave sapu na GSP Beograd, koji je najveci kupac autobusa u Srbiji. Nema nikakvog partnerstva sa Mercedesom, on ne ulaze Mercedes ni dinara. Mercedes ce prodavati svoje motore i sasije Ikarbusu, a onda ce oni raditi nadgradnju. Klasicna prodaja polu-proizvoda i nista vise. Pribojski FAP ima vece kapacitete, ali cudnim cudom niko i ne pomislja da im pruzi sansu. A mogu da proizvedu i kamione i autobuse koji su znatno jeftiniji od zemunskih.

Bojan @@

21.01.2014. 12:01

@Kobaja grande - Mislim da pogresno razmisljas.Da li ti stvarno mislis da takav jedan gigant planirada zivi od GSP-pa da je sve to i tacno ? Ako je uopste tacno ? Mislim da ides u pogresnom pravcu i da gresis.Da li stvarno mislis da Nemac zavisi od voznog parka GSP-a ?? Preispitaj se sta si napisao.Trebalo bi drugacije da razmisljamo.A to je da iskoristimo njihovo znanje,da preko njih modernizujemo nase masine i opremu koja je u proseku starija od EU 30 god.!I sto najvaznije sa njima mi dobijamo pot.trz.cele EU

Laane

21.01.2014. 14:57

@Kobaja grande - Mnogo gresis Bojane. Obrati paznju, prosecan Nemac dodje na more, pa se cenjka sa svojim klincem da li da kupe sladoled od 1 evra ili od 1,5 evra. Poslovna filozofija im je takva (za razliku od nase, nazalost) da idu napred malim koracima, ali kontinuirano. Nijedan kupac koji moze da im donese i jedan jedini evro za njih nije mali, niti za potcenjivanje. Takva filozofija - malo po malo, ali u kontinuitetu - ih je i dovela na vrh. Uzgred prodaja bilo cega GSP-u uopste nije mali posao.

Laane

21.01.2014. 15:03

@Kobaja grande - I jos nesto, praksa je pokazala (praksa zemalja u razvoju) da taj tzv. "transfer znanja" preko stranih direktnih investicija nije dao zeljene rezultate. Svoja znanja sve jake kompanije kriju i cuvaju "kao zmija noge" i imaju pravo, jer im je to jedini nacin da opstanu u surovoj trzisnoj utakmici. Tako da ako znanja i vestine ne steknemo sami (i ponesto iskopamo od njih), tesko da ce biti tako kao sto ti tvrdis... "da ovladamo tehnologijom, modernizujemo masine...".

Bojan @@

22.01.2014. 12:20

@Kobaja grande - Tu se slazem sa tobom,gledaju svaki euro.Tako su vaspitani zadnjih 80 god. i to im je toliko uslo u krv.Da je to postalo normalno.Toliko su do savrsenstva doveli sistem da sve bude pod konac,ta svako zna svoj deo posla.Sve to radi kao casovnik.Prodaja GPS nije mali posao,ali smatram da mi mozemo u buducnosti da iskoristimo to sto oni imaju klijetne,kupce sirom sveta.Imaju jake politicko ekonomske veze.Mi recimo i da napravimo najbolji bus,pitanje je da li svako hoce da kupi od nas.A preko nemaca

Realista

21.01.2014. 01:30

@Kosovo i Metohija - Mislim da je tvoj komentar krajnje neumesan i zlonameran. Kao prvo i FAP i Ikarbus su i ranije saradjivali sa "mercedesom" .Kao drugo jel mislis da ekonomski ponizena Srbija moze ista korisno da uradi za Kosovo i Metohiju? Tek sredjena i ekonomski i socijalno i vojno mze da bude neki iole vazan faktor. Ovako mozemo samo to vase tralala pevanije o KiM da ponavljamo. Industrija i proizvodnja na prvom mestu sve ostalo dolazi kao posledica ekonmskog uspeha! Ako ne verujes, pogledaj Kinu!

Jana Perisic

21.01.2014. 13:08

Videcemo do kraja sta ce biti ostvareno. Nemci su tvrd poslovni orah, a nismo ni mi suntavi.

Jana Perisic

21.01.2014. 13:11

Velika steta sto je vise nasih fabrika slicnih vozila u jako losem stanju pa se investitorima ulaganja ne isplate. Kasnimo, jer ne narod hteo DS punih 12 godina, izmedju ostalog.

Branik

21.01.2014. 14:59

E, da je FAP u Beogradu, radio bi i on. Ko im je kriv kad su poverovali pa se sklonili sa pruge. Obecano resenje se ne vidi, a mart je blizu.I Ik je 280 radnika, a u Priboju ceo grad radi u FAP i za FAP.

Ikovac

21.01.2014. 17:52

FAP nažalost ne kasni 20, nego 30 godina. Autobusi koje oni proizvode nezadovoljavaju više ni uslove koje je propisao GSP Beograd, a koji su praktično u zapadnom svetu već 20 godina. Jednostavno nije bilo volje, počevši od radnika da naprave kvalitetan proizvod u ovom slučaju autobus, pa ni do rukovodstva da taj proizvod učini atraktivnim. Smatraju da nije važno kako izgleda autobus, e pa to je netačno, one ružne nabudžene autobuse na kamion šasijama samo radnici mogu smatrati proizvodom.

Bojan @@

22.01.2014. 12:01

@Ikovac - Bravo za komentar ! Nas narod ne shvata da se zada vec uveliko radi na konceptu EURO 6 motora! Tacno je sto kazete,pitanje je koliko nasa tehnologija proizvodnje zadovoljava potrebe savremenog drustva.Da li neko zna da li imamo odelenje mladih strucnjaka i naucnika koji bi osmislili novi motor,nacin sto boljeg sagorevanja goriva,ustede,potrosnje.Da li ima odelenje koje bi se bavilo samo dizaniranjem novih linija,odelenje za buseve sa litijumskom baterijom ili hibridne.Ima li plan za robota u pro

прћо

22.01.2014. 18:10

@Ikovac - непостоји одељење које само прати светска достигнућа а камоли истраживачки или развојнилола институт / роботи -можда нешто

Ivan

21.01.2014. 17:59

Nažalost tih nekoliko hiljada radnika FAP-a ne umeju ni autobus da naprave, za razliku od ovih 280 Ikarbusa. I još nešto, rukovodstvo Ikarbusa je samoinicijativno uzelo šasiju i počelo sklapanje prototipa od čega je nastala ideja za saradnju. Nije Ikarbus idealan, ali bar imaju neke ideje i žele da ponude nešto na tržištu nečekajući da ih neko kupi, jer preduzeće ne mora da bude u privatnom vlasništu da bi poslovala u plusu.

Bojan @@

22.01.2014. 11:52

@Ivan - Bravo za komentar ! Odlicno ! Ako je ovo istina za svaku pohvalu je da su ljudi samoinicijativno pokusali da naprave nesto od svoje firme,od svojih zivota.Ne cekajuci da sve probleme rese Dacic,Vucic,Tadic,Djilas,Ceda...Oni za pocetak ne bi trebali bar da smetaju !!!

lipko

21.01.2014. 18:05

Pa i ovaj posao nije los za Ikarbus samo da se ova saradnja ostvari u potpunosti ili da se fabrika ugasi koja postoji već lepih 90 godina i da na njenom mestu nikne neki mega market kao sto se dogodilo sa Zmajem iz Zemuna koji je imao 7000 radnika a dans ne postoji . Zato je najbitnije da se radi nesto u fabriki . Prosla dva meseca u Ikarbusu se radi na remontu GSP-ovih autobusa tako da stanje i nije tako lose i uradili si nekoliko autobusa za privatnika iz Beograda i ljudi su primili platu .

komunista

21.01.2014. 20:59

vec vidjeno......komunizam na delu.............nisu politicari tu da dovode fabrike vec da stvaraj uslove za razvoj privatnih fabrika i privatne inicijative.........tacno je da ce sad gsp morati da kupuje te "jeftine" mercedese ko sto je kupio i "jeftine " solarise........naime samo stotinak sasija i kraj price.............kome nije poznato mercedes ima fabriku u turskoj. ko normalan misli da ce ovde biti fabrika za proizvodnju autobusa.............na delu je spasavanje ostatka samoupravljac

komunista

21.01.2014. 21:19

Komunista ne preteruj :)ima zakon o javnim nabavkama a i IKARBUS placa sve poreze i doprinose :)

Duh

22.01.2014. 00:22

Sve ovo ima dobre i lose strane i moze biti mac sa dve ostrice. Prosperiracemo, ako ikarbus odrzi svoji razvoj. Dakle, ako mlad skolovan covek izadje sa masinskog fakulteta, i dodje u ikarbus u sktor razvoja kod inzenjera koji projektuju nadgradnje. Taj mladi inzenjer uci od starijih, dakle skoluje se kadar, mlad preuzima posao, mator ide u penziju i to je ta prirodan selekcija. I to je prefektno. Ali ako naprave samo montazu, e tu onda vise nema razvoja i skolovani ljudi tu vise ne trebaju.

Bojan @@

22.01.2014. 12:10

@Duh - bravo bravo bravo !!! za komentar ovo me je odusevilo !! ima jos ljudi koji razmisljaju kao ja !! da mnogo toga mora da se promeni !! bravo !!Niko ovo nije napisao koliko se ulaze u ispitne centre,koliko se naucna dostignuca 21 veka koriste u samoj proizvodnji autobusa.Gde su nasi inzinjeri,naucni radnici,inovatori ?Sta je to novo sto mi svetu mozemo da ponudimo ?Odlicno ste primetili da nema vise prenosenja znanja sa starijih kolega na madje.nase fabrike ne koriste robote u proizvodnji ?