EPS: Računi su tačni! Potrošači: Veći iznosi stigli i za prazne stanove!
16. 01. 2014. u 17:43
U „EPS snabdevanju“ tvrde da su decembarske uplatnice za električnu energiju tačno obračunate i da nema sistemske greške. Potrošači i dalje sumnjaju da greška postoji
REDOVNO plaćam sve svoje obaveze, pa i struju. Za decembar mi je stigao za 30 odsto veći račun nego za novembar, pa sam došao u distribuciju da pitam zašto i kako jer mi je stan tri nedelje decembra bio prazan. Uporedio sam račune iz decembra 2012, kada je moja porodica sve vreme bila u stanu, i primetio da se broj potrošenih kilovata malo razlikuje.
Problem Miroslava L., koji se u četvrtak našao u dugačkom redu ispred šaltera distribucije u Beogradu, samo je jedan u nekoliko hiljada potrošača. Decembarski računi su uobičajeno svake godine „trn u oku“ svima, jer su gotovo uvek veći od novembarskih. Posle sumnji ministarke energetike Zorane Mihajlović u tačnost decembarskih računa, u „EPS Snabdevanju“ su u kontroli utvrdili da su decembarski računi za električnu energiju tačno obračunati i da nije došlo do sistemske greške.
- Pojedini kupci su dobili veće račune, jer je potrošnja u decembru u Srbiji bila veća za 24 odsto u odnosu na novembar - kažu u „EPS Snabdevanju“. - Povećanje iznosa na računu u dinarima nije direktno srazmerno povećanju potrošnje u kilovat-satima, jer je iznos koji kupac treba da plati uslovljen zonskim načinom obračuna. I minimalno povećanje potrošnje nekog kupca može da dovede da iz zelene zone pređe u plavu ili crvenu, što povećava iznos računa. Tarifnim sistemom određeno je da se rastom potrošnje u kilovat-satima iznos računa povećava progresivno.
U „EPS Snabdevanju“ ističu i da na povećanje potrošnje utiču i verski i državni praznici kada se već tradicionalno beleži veća dnevna potrošnja. Na nivou cele Srbije to je rast od 24 odsto, a na području Beograda čak 31 odsto. I temperatura je, tvrde, uvećala račune. Izmerene srednje mesečne temperature u Beogradu su u novembru bile 9,8 stepeni Celzijusa, a u decembru tri stepena. U EPS ističu da svaki kupac ima pravo na reklamaciju ukoliko ima i najmanju sumnju u ispravnost računa, jer uvek postoji mogućnost da dođe do greške u pojedinačnom slučaju.
- U novembru sam struju platila 4.000 dinara, a sada mi je stigao račun od 6.700 dinara - žali se Aleksandra S. - Trošila sam isto i u decembru i u novembru. I dalje mašina za veš radi noću, kao i bojler, nisam se dogrevala jer mi je centralno grejanje bilo dovoljno. Trudim se da vodim računa o svakom trošku.
MINISTARKIN PRIMER
- Na primeru dva računa koje je Zorana Mihajlović, ministar energetike, razvoja i zaštite životne sredine, predstavila kao problematične utvrđeno je da je očitavanje brojila tačno i da je obračun ispravan - ističu u „EPS Snabdevanju“. - Uvećani računi ovih kupaca posledica su povećanja njihove potrošnje u decembru.
ACA BG
16.01.2014. 17:54
I to je utvrđeno sve danas pre podne??? Sram vas bilo, ovo je najveća pljačka naroda, posle onih "zajmova", jezde i dafine!!!
Sta do sada nisu bili tacni,sada cu ih tuziti!
Ovi iz distribucije što se više kunu, sve su sumnjiviji. Neko neutralno telo bi to trebalo da ispita. Ima tu ozbiljni propusta.
Drugaciji odgovor nisam ni ocekivao. Mora da bude po vasem. Komsinica, koja zivi u gradu ima kucu i u selu. Povremeno je obilazi. Dobila je Decembarski racun na iznos od 2ooo dinara. Isti racun je visestruko uvecan u odnosu na ostale, prethodne mesece. Krivicu da priznate, naravno da necete.
Stvarno nam treba neka revolucija! Dosta mi je vise da ovaj narod smatraju za totalne debile! Da li stvarno misle da smo toliko glupi! Mozda i jesmo cim toliko cutimo i trpimo! Da li ce ikada ovu drzavui voditi neko kome je stalo do naroda i da nam sutra bude bolje a ne samo pojedincima??? Iko? Bilo ko???
Komentari (42)