Stižu kineski inženjeri za brze pruge: Do Pešte za tri sata

T. Spalević

26. 11. 2013. u 21:25

Stručnjaci "Kineskih železnica" u četvrtak u Beogradu. Na trasi dugoj 400 kilometara, vozovi će ići 160 kilometara na sat

STRUČNJACI "Kineskih železnica" već u četvrtak dolaze u Beograd, a dvodnevnu posetu iskoristiće za obilazak pruge Beograd - Budimpešta i razgovore sa nadležnima u Srbiji i Mađarskoj, otkriva za "Novosti" Aleksandar Antić, ministar saobraćaja. Ovo je prvi rezultat dogovora o zajedničkom projektu modernizacije pruge Beograd - Budimpešta, koji su premijeri Srbije, Mađarske i Kine postigli pre dva dana u Bukureštu. Danas putovanje od Beograda do Budimpešte traje čak osam sati, a kada pruga bude obnovljena vozovi će razdaljinu od tih 400 kilometara prelaziti za oko tri sata.

- Šta će se konkretno raditi na pruzi još nije definisano, a projekat će svakako biti usaglašen sa realnošću - kaže Antić. - Ekipa stručnjaka dolazi iz Kine i tek će se raditi razrada projekta, ne samo u tehničkom nego naravno i u finansijskom delu. Nama je potrebna pruga za normalne brzine zbog teretnog saobraćaja. To znači modernizaciju, koja podrazumeva da se teretni saobraćaj na pruzi odvija brzinom od 120 kilometara na sat, a putnički 160 kilometara. Prema grubim procenama vrednost investicije je 2,4 milijarde evra, od kojih je za srpski deo pruge potrebno manje od 900 miliona. Taj novac biće potrošen na obnovu potojećeg i izgradnju drugog koloseka. Treba imati u vidu i to da će se deo od Stare Pazove do Novog Sada u dužini od 43 kilometra modernizovati iz ruskog kredita. Projektna dokumentacija za taj deo pruge se radi i biće završena tokom sledeće godine. Iz IPA fonda obezbeđeno je 3,95 miliona evra za izradu projektne dokumentacije od Novog Sada do Subotice i to se takođe radi.

VREME PUTOVANJA ZBOG lošeg stanja železničke infrastrukture, danas vozovi u putničkom saobraćaju putuju između Beograda i Novog Sada između 90 i 100 minuta, a između Beograda i Subotice između 220 i 248 minuta. Modernizacijom ove pruge, vreme putovanja vozova između Beograda i Novog Sada bilo bi skraćeno na svega 40 minuta. Poređenja radi, iz Beograda do Novog Sada dnevno ima 20 polazaka vozova i 91 polazak autobusa. Cena povratne karte u putničkom vozu je 410 dinara, a povratne autobuske karte 1.200 dinara.

Modernizacija međunarodne pruge Beograd - Novi Sad - Subotica - Budimpešta prioritetan je projekat "Železnica Srbije" i od izuzetnog značaja za funkcionisanje putničkog i teretnog saobraćaja. Srpske železnice pripremaju svu neophodnu dokumentaciju i spremne su da brzo i efikasno daju svoj maksimalan doprinos realizaciji projekta, koji bi se finansirao iz kineskog kredita, navodi Dragoljub Simonović, generalni direktor "Železnica".

Prema procenama "Železnica", obnova i izgradnja na našoj teritoriji koštaće oko 870 miliona evra i kroz Srbiju će biti remontovano i modernizovano oko 200 kilometara pruge. Idejni projekat je već urađen, a Saobraćajni institut CIP radi pojedinačnu projektnu dokumentaciju za modernizaciju ove pruge po fazama.

Prvo kreće modernizacija pruge Stara Pazova - Novi Sad i taj deo se finansira iz ruskog kredita, a početak radova očekuje se sredinom naredne godine. Za završetak posla potrebno je oko tri godine, pa se puštanje u saobraćaj može očekivati polovinom 2017. godine. Procenjena vrednost tog posla je oko 300-350 miliona evra.


POSLE MOSTA ZEMUN - BORČA, GRADILI BI PRUGU KA MAĐARSKOJ

PREDSEDNIK Srbije Tomislav Nikolić sastao se u utorak sa delegacijom kineske kompanije CRBC, koja ga je izvestila da će radovi na mosti Zemun - Borča biti završeni u roku, ali i da su zainteresovani za gradnju brze pruge Beograd - Budimpešta, kao i auto-puta Pojate - Preljina.

- Delegacija kompanije CRBC, koja obavlja najveći deo radova na mostu Zemun - Borča, izvestila je predsednika da je 70 odsto radova završeno i da je ostalo oko godinu dana da kompletan projekat, zajedno sa pristupnim saobraćajnicama bude završen - rekla je savetnica predsednika Stanislava Pak Stanković.

Prema njenim rečima, predsednik je preneo delegaciji kineske kompanije da je upoznat sa činjenicom da je problem nastao zapravo sa srpskim partnerom na izgradnji mosta, koji je "praktično bio kočnica u nastavku radova". Ti problemi, kako je rekla, biće prevaziđeni uvođenjem više podizvođača u posao.

Stanislava Pak Stanković je navela i da je predsednik Nikolić garantovao kineskim i svim drugim investitorima u Srbiji da se njihovi srpski partneri više nikada neće birati po političkoj liniji, kao što je ranije bio slučaj.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (28)

Srbin

26.11.2013. 21:41

Samo napred braco, da naselite sto vise Srbiju svojim radnicima, sa vama je buducnost. Nadam se da ce nasi radnici imati tretman kao radnici u Kini. Kina je zemlja u kojoj radnici i seljaci zive bolje od menadzera,privatnika, to je najpravednija zemlja na svetu, jos i bratska.

SaleSale

27.11.2013. 09:57

@Srbin - Nadam se da je sarkazam. Putujem po Kini. Rade po 10 sati na dan 7 dana sedmicno za 250 evra mesecno.

Super Stojko

26.11.2013. 22:28

Ja mislim da bi umesto ka Budimpesti, brzi vozovi trebali da idu KROZ Srbiju. Na primer, da se skrati onih 6 sati od Beograda do Nisa, za pocetak bar na pola. I nadam se da ce uraditi elektrifikaciju pruge Nis-Dimitrovgrad, red je, da i do Istanbula mozemo za 6 sati...

Darko

26.11.2013. 22:28

Navijam za velike projekte, projekte koji ce promeniti Srbiju ... Da li je to brza zeleznica, kanal Dunav - Morava - Vardar, ulaganja UAE u IT industriju, privatizaja JAT-a, nije mi bitno, mada bi bilo lepo da se sve to ostvari pa da procvetamo i da malo ( za promenu ) uzivamo u nasoj voljenoj Srbiji ....

milorad

27.11.2013. 08:51

@Darko - Trla baba lan-A za koliko desetina godina,.Preko mosta na Adi već idemo,a ove snove ćemo još dugo da sanjamo.

Milan

27.11.2013. 14:22

@Darko - Od projekta "Morava-Vardar" nema ništa, niti ulaganja u IT, a za ostalo videćemo!

Petar XXL

27.11.2013. 00:51

Ako se trose velike pare za modernizaciju, potrosite jos malo i pravite najmodernije super brze pruge. Beograd-Budimpesta ispod dva sata.

Morava

27.11.2013. 06:26

Kakve bre pruge, daj da zapocne jos koji rijaliti da uzivamo u sovovima. Ja se uzdam najvice u Grand produkciju.

Radule

27.11.2013. 17:55

@Morava - Piši slova sa znacima,kakavi sovovi kad može šovovi.Tvoje je da znaš da pišeš ispravno.Ti si ovde i nepismen i ne koristiš ispravno pravopis.Pre nego li pošalješ komentar,ponovo ga pročitaj i ispravi eventualne greške.

Mirjana Sekulic

27.11.2013. 07:41

brze pruge-miloševićev sindrom još uvek drži naše političare!!25 godina od početka kampanje švedskog standarda,brzih pruga ,narod daj bože da ikad dočeka taj dan ,političari odavno koriste blagodeti šv.standarda i brzih aviona!!

Gaston

27.11.2013. 08:26

Konačno da se usmere na razvoj železnice, da se pomerimo sa sredine 19 veka iako su na pojedinim prugama tada vozovi išli brže nego danas. Mada moje je mišljenje da treba da se iskoristi ova prilika i da se urade pruge mnogo većih brzina a ne samo 160km, Ipak su kinezi u toj oblasti poslednju deceniju zauzeli značajnu poziciju u svetu.

Zeleznicar

27.11.2013. 09:51

Jedna stvar, ne postoje brze pruge nego brzi vozovi, a pruge su za velike brzine.

Milan

27.11.2013. 14:20

@Zeleznicar - Brze pruge ili pruge za velike brzine, je jedno te isto, druže!

momcilo

27.11.2013. 09:54

ovo je veliki plus za neulazak u EU, nemcima I fracuzima ce se ova vest veoma dopasti. srbija ce uci u EU za sto godina .

Milan USA

27.11.2013. 10:01

Sada ce med i mleko. Eto Kineza. Ha, ha, ha.... Nadam se da ce ljudi da zive lepo kao u Kini.

Dorcolac

27.11.2013. 10:53

Dobro je,napokon.Pa to je ona ista brza pruga iz 1990 g.sto je Sloba zapoceo.Ha,ha.Ovde je brza jedino propast.

ma

27.11.2013. 11:21

Pruge za vozove koji dostižu 160km na sat, 400km za oko 3 sata !!! Da je srece da su i prethodnici bili zainteresovani za ovakve projekte, samo radite!!!

Angel Martinoski

27.11.2013. 12:05

Posle zavrsetka mosta Zemun-Borca,bilo bi pozeljno da se od Ovce izgradi jedan krak modernog puta sa severne strane Panceva .Tako da bi se prolaskom pored pancevackog aerodroma spojio sa medjunarodnim putem za Vrsac odnosno Rumuniju.Ta realizacija bi u mnogome doprinela da se rastereti sam grad Pancevo u pogledu saobracaja a ujedno i da se u velikoj meri smanji zagadjenje ,i onako vec ,zagadjenog gradskog podrucja.Nadleznji bi trebali ozbiljno da razmisle o tome.

Kole

27.11.2013. 13:27

Konacno. Pravi potez, a mozda bi mogli odmah da prave za brzine od 200km/h, to je u susednoj Austriji vec normalna stvar, nije neka nemoguca brzina. Kroz Vojvodinu je bar ravno i do Budimpeste nema ni krivine ni tunela. Teren za gradnju je najlaksi moguci.

Milan USA

27.11.2013. 13:48

@Kole - Ma to je nista. Sigurno ce za "bracu" Srbe da naprave voz koji ide 500 km/h. Znas ono "Nas i Kineza 1,3 milijarde".

Ivana

27.11.2013. 14:52

Meni se cini da ce ovo biti super saradnja, i znacajna relacija kako za putnicki, tako i za teretni saobracaj

Simke

27.11.2013. 17:05

Bilo bi dobro da sada se odmah pocne sa projektom pruge koja bi mogla da izdrzi brzinu voza do 250 km/h,treba misliti na buducnost,takve pruge postoje u zapadnim zemljama.

srba

27.11.2013. 19:39

U Evropskoj Uniji kao brze pruge definisu se pruge sa prosecnom brzinom vecom od 300 km a isto je i u Kini,Japanu ai u rusiji se gradi pruga sa prosenom brzinom od 400 km tako da ovo sto bi se pravilo ne moze da se zove brza pruga

RAKI

01.12.2013. 18:18

trebaobiseizgraditi jedan spoj ove pruge prema hrvatskoj pa njima ce ionako evropska unija izgraditi brzu prugu pa sve zajedno bi ce nam od koristi