Stižu kineski inženjeri za brze pruge: Do Pešte za tri sata
26. 11. 2013. u 21:25
Stručnjaci "Kineskih železnica" u četvrtak u Beogradu. Na trasi dugoj 400 kilometara, vozovi će ići 160 kilometara na sat
STRUČNJACI "Kineskih železnica" već u četvrtak dolaze u Beograd, a dvodnevnu posetu iskoristiće za obilazak pruge Beograd - Budimpešta i razgovore sa nadležnima u Srbiji i Mađarskoj, otkriva za "Novosti" Aleksandar Antić, ministar saobraćaja. Ovo je prvi rezultat dogovora o zajedničkom projektu modernizacije pruge Beograd - Budimpešta, koji su premijeri Srbije, Mađarske i Kine postigli pre dva dana u Bukureštu. Danas putovanje od Beograda do Budimpešte traje čak osam sati, a kada pruga bude obnovljena vozovi će razdaljinu od tih 400 kilometara prelaziti za oko tri sata.
- Šta će se konkretno raditi na pruzi još nije definisano, a projekat će svakako biti usaglašen sa realnošću - kaže Antić. - Ekipa stručnjaka dolazi iz Kine i tek će se raditi razrada projekta, ne samo u tehničkom nego naravno i u finansijskom delu. Nama je potrebna pruga za normalne brzine zbog teretnog saobraćaja. To znači modernizaciju, koja podrazumeva da se teretni saobraćaj na pruzi odvija brzinom od 120 kilometara na sat, a putnički 160 kilometara. Prema grubim procenama vrednost investicije je 2,4 milijarde evra, od kojih je za srpski deo pruge potrebno manje od 900 miliona. Taj novac biće potrošen na obnovu potojećeg i izgradnju drugog koloseka. Treba imati u vidu i to da će se deo od Stare Pazove do Novog Sada u dužini od 43 kilometra modernizovati iz ruskog kredita. Projektna dokumentacija za taj deo pruge se radi i biće završena tokom sledeće godine. Iz IPA fonda obezbeđeno je 3,95 miliona evra za izradu projektne dokumentacije od Novog Sada do Subotice i to se takođe radi.
Modernizacija međunarodne pruge Beograd - Novi Sad - Subotica - Budimpešta prioritetan je projekat "Železnica Srbije" i od izuzetnog značaja za funkcionisanje putničkog i teretnog saobraćaja. Srpske železnice pripremaju svu neophodnu dokumentaciju i spremne su da brzo i efikasno daju svoj maksimalan doprinos realizaciji projekta, koji bi se finansirao iz kineskog kredita, navodi Dragoljub Simonović, generalni direktor "Železnica".
Prema procenama "Železnica", obnova i izgradnja na našoj teritoriji koštaće oko 870 miliona evra i kroz Srbiju će biti remontovano i modernizovano oko 200 kilometara pruge. Idejni projekat je već urađen, a Saobraćajni institut CIP radi pojedinačnu projektnu dokumentaciju za modernizaciju ove pruge po fazama.
Prvo kreće modernizacija pruge Stara Pazova - Novi Sad i taj deo se finansira iz ruskog kredita, a početak radova očekuje se sredinom naredne godine. Za završetak posla potrebno je oko tri godine, pa se puštanje u saobraćaj može očekivati polovinom 2017. godine. Procenjena vrednost tog posla je oko 300-350 miliona evra.
POSLE MOSTA ZEMUN - BORČA, GRADILI BI PRUGU KA MAĐARSKOJ
PREDSEDNIK Srbije Tomislav Nikolić sastao se u utorak sa delegacijom kineske kompanije CRBC, koja ga je izvestila da će radovi na mosti Zemun - Borča biti završeni u roku, ali i da su zainteresovani za gradnju brze pruge Beograd - Budimpešta, kao i auto-puta Pojate - Preljina.
- Delegacija kompanije CRBC, koja obavlja najveći deo radova na mostu Zemun - Borča, izvestila je predsednika da je 70 odsto radova završeno i da je ostalo oko godinu dana da kompletan projekat, zajedno sa pristupnim saobraćajnicama bude završen - rekla je savetnica predsednika Stanislava Pak Stanković.
Prema njenim rečima, predsednik je preneo delegaciji kineske kompanije da je upoznat sa činjenicom da je problem nastao zapravo sa srpskim partnerom na izgradnji mosta, koji je "praktično bio kočnica u nastavku radova". Ti problemi, kako je rekla, biće prevaziđeni uvođenjem više podizvođača u posao.
Stanislava Pak Stanković je navela i da je predsednik Nikolić garantovao kineskim i svim drugim investitorima u Srbiji da se njihovi srpski partneri više nikada neće birati po političkoj liniji, kao što je ranije bio slučaj.
Srbin
26.11.2013. 21:41
Samo napred braco, da naselite sto vise Srbiju svojim radnicima, sa vama je buducnost. Nadam se da ce nasi radnici imati tretman kao radnici u Kini. Kina je zemlja u kojoj radnici i seljaci zive bolje od menadzera,privatnika, to je najpravednija zemlja na svetu, jos i bratska.
@Srbin - Srbine procitaj tekst pre nego sto ga posaljes.
@Srbin - Nadam se da je sarkazam. Putujem po Kini. Rade po 10 sati na dan 7 dana sedmicno za 250 evra mesecno.
Ja mislim da bi umesto ka Budimpesti, brzi vozovi trebali da idu KROZ Srbiju. Na primer, da se skrati onih 6 sati od Beograda do Nisa, za pocetak bar na pola. I nadam se da ce uraditi elektrifikaciju pruge Nis-Dimitrovgrad, red je, da i do Istanbula mozemo za 6 sati...
Navijam za velike projekte, projekte koji ce promeniti Srbiju ... Da li je to brza zeleznica, kanal Dunav - Morava - Vardar, ulaganja UAE u IT industriju, privatizaja JAT-a, nije mi bitno, mada bi bilo lepo da se sve to ostvari pa da procvetamo i da malo ( za promenu ) uzivamo u nasoj voljenoj Srbiji ....
Komentari (28)