Darko Bajčetić: I gubitaš može da zarađuje

V. N.

23. 11. 2013. u 21:23

Darko Bajčetić, predsednik „Centro štampa holdinga“, govori za „Novosti“ o kupovini „Štampe“ i „Future plus“. Verujem da ulaganjem i radom firma sa gotovo 4.000 zaposlenih može da bude uspešna

POJEDINCI u Srbiji teško praštaju uspeh. Da je tako svedoči i primer pokušaja pojedinaca da zarad sopstvenih interesa uvuku u smicalice, političke intrige i spekulacije „Centro štampu holding“ (CŠH), preduzeće nastalo kupovinom „Štampe“ i „Future plus“. Zato je jedan od najuspešnijih srpskih biznismena i predsednik CŠH Darko Bajčetić u intervjuu „Novostima“ odlučio da razjasni sve detalje oko kupovine ove dve firme.

Bajčetić je briljantnu poslovnu karijeru započeo osnivanjem „Don kafea“. Svoju zamisao od ideje do realizacije, koju i mi sad zapadnjački zovemo grinfild projektom, ostvario je za nekoliko godina i napravio lidera na tržištu kafe i jedan od najpoznatijih nacionalnih i regionalnih brendova. To je privuklo izraelske investitore da otkupe „Don“.

Zarađeni novac Bajčetić investira u „Centroproizvod“. Novi projekat - novi uspeh. Posrnulu firmu podiže, stabilizuje i prodaje „Nestleu“ i „Doktor Etkeru“. Ni tu ne staje. Odlučuje da ulaže u „Štampu“ i „Futuru plus“.

*Zašto ste investirali novac u dve firme na rubu propasti?

- Mi to ne gledamo tako. Osim što smo videli svoju šansu, mi se rukovodimo i željom da učinimo nešto korisno za društvo. Želeli smo da prođemo dobro kao investitor, ali nam je važnija šira slika da smo od nečeg posrnulog napravili uspešnu kompaniju, koja je sačuvala radna mesta za nekoliko hiljada ljudi i koja će pružiti društvu kvalitet po ugledu na svetske standarde. To je za nas prava satisfakcija i doprinos. Uhvatili smo se ukoštac sa problemima. Videli smo potencijal i mogućnost. Verujemo da ulaganjem, znanjem i mukotrpnim radom možemo napraviti uspešnu firmu.

DESET PUTA SKUPLjE *Kada se uporede preuzimanja „Štampe“ i „Future plus“, zaključak je da je ova druga firma mnogo više plaćena?
- Tačno. Za sto odsto udela u „Štampi“ platili smo pet miliona evra. S druge strane, za polovinu udela u „Futuri plus“ izdvojili smo neverovatnih 27,66 miliona evra.

*Koliko ste uložili u kupovinu „Štampe“ i „Future plus“?

- Preduzeće „Štampa“ smo kupili 2011. godine od privatne nemačke kompanije AZ MEDIEN GRUPPE. Platili smo pet miliona evra sto odsto vlasništva. To smo uradili u trenutku kada su se povlačili sa srpskog tržišta. „Štampa“ je bila u blokadi i imala je veoma loše rezultate. AZ nije hteo više da finansira gubitke, koji su prema znaničnim podacima iz APR-a u 2009. iznosili nešto više od 2,5 miliona evra, u 2010. godini nešto više od minus 6,5 miliona evra, a u 2011. godini nešto više od minus 7,5 miliona evra. Što se tiče „Future plus“, Vlada Republike Srbije je dve i po godine preko „Telekoma“ finansirala i održavala ovu firmu i tražila investitora. Niko nije bio zainteresovan jer je bila u stečaju sa velikim gubicima i 2.300 zaposlenih. Tek kada se pojavila mogućnost da kupimo „Štampu“ javili smo se kao investitor i dogovorili smo se da kupimo potraživanja od „Telekoma“ prema „Futuri plus“.

*Tu za vas nastaju problemi i pritisci za vašu firmu?

- Kada smo kupili „Štampa sistem“, prethodni dogovori koje smo postigli vezano za „Futuru plus“ nisu više važili i tada počinju razni dodatni zahtevi i prohtevi koji nas uvode u jednu potpuno iscrpljujuću i finansijski neizvesnu priču.

*Da li je tačno da ste za „Futuru plus“ platili više od njene realne vrednosti?

- Za nas je ta kuća bila strateški potencijal, ali činjenica je da je njena tržišna vrednost bila minimalna. „Futura“ je dve i po godine bila pod stečajem, potpuno ojađena i niko nije hteo da investira u nju. „Telekom“ bi otpisao potraživanja jer nije pronašao nekoga ko je hteo da ih otkupi. Umesto da dobijemo neki podsticaj ili olakšice u trenutku kad smo se pojavili kao investitor, koji rešava problem 2.300 zaposlenih, ali i pokriva „Telekomovo“ finansiranje gubitaka u „Futuri“ od gotovo 600.000 evra mesečno, od nas je zahtevano da platimo 19,5 miliona evra za otkup potraživanja „Telekoma“ od „Future“. I to za polovinu firme, koja je imala negativan kapital od 3,6 milijardi dinara i 880 kioska bez ikakve druge nepokretne imovine i drugih vrednosti.

RAČUN DOSTIGAO 27,66 MILIONA EVRA *Kada se sve sabere, koliko ste platili „Futuru plus“?
- Da bismo obezbedili poslovni ambijent koji pruža bilo kakvu sigurnost i stabilnost, ali i da bismo opravdali ovako visoku investiciju, potpisujemo i ugovor sa „Telekomom“ o generalnoj distribuciji elektronskih dopuna. Tada stiže novi zahtev da investiramo dodatnih 7,4 miliona evra za kupovinu četiri najveće distributivne mreže. Time se povećava iznos investicije u „Futuru plus“ na 27,1 milion evra. Ni to nije sve. Iako smo ugovor o primopredaji „Future plus“ potpisali 20. decembra 2011. godine, a do tog momenta je „Telekom“ bio obavezan da se brine o ovom preduzeću, ispostavljena nam je faktura za novembar i decembar od 560.000 evra. Time dolazimo do zbira od 27,66 miliona evra.

*Kako ste regulisali svoje obaveze prema „Telekomu“ na osnovu duga „Future plus“?

- Pored dogovorenih nešto više od 5,5 miliona evra gotovine, koji uključuju i 700.000 evra duga prema izdavačima, tražili su nam da pokrijemo potraživanja u iznosu od 19,5 miliona evra koja je „Telekom“ u suprotnom morao da otpiše. Apsurdno je da smo nešto što nema nikakvu tržišnu vrednost i što niko nije hteo da kupi dve i po godine, morali da prihvatimo kao obavezu. Ovo smo prihvatili da bismo dobili bar neku prednost, kao što je ugovor o generalnoj distribuciji, ne znajući u tom trenutku da za to treba dodatno da kupimo i distributere.

*Pojedinci pokušavaju da pogrešno tumače ugovor o kompenzaciji dela duga prema „Telekomu“. Zašto?

- Iznos od 14 miliona evra, za otkup potraživanja, plaćamo kroz brendiranje velikog broja objekata i pružanje drugih usluga, koje bi za nas predstavljale izvor prihoda i gotov novac u tekućem poslovanju, jer su u pitanju usluge za koje su zainteresovani drugi klijenti. Pri tome se pojave pojedinci koji spekulišu tako što pogrešno tumače našu kompenzacionu marketinšku obavezu prema „Telekomu“ i smatraju deo vezan za marketinške usluge bezvrednim. Nisu marketinške usluge bezvredne, nego potraživanja „Telekoma“ prema „Futuri“, koja smo mi na kraju morali da otkupimo za velike pare. Da se razumemo, mi ovde za nešto što nije imalo vrednost jer je kompanija bila pod stečajem, bez nepokretne imovine i drugih vrednosti, sa 2.300 zaposlenih, plaćamo živim novcem iz tekućeg poslovanja!

*Na kraju, da li se ovolika investicija isplatila?

- Mi smo još neprofitabilan sistem. Iznos profita je daleko od iznosa koji je dovoljan da se pokriju gubici na nivou konsolidovanih kompanija, koji su u 2011. godini iznosili 13 miliona evra, 2012. godine šest miliona evra, a za 2013. godinu plan je da ćemo godinu završiti sa 1,5 miliona evra minusa. Kada ulazite u posao u koji investirate toliko novca, očekujete da će se zauzvrat bar poštovati poslovni dogovori i ugovori jer se kompanija sa 4.000 zaposlenih može održati jedino sa stabilnim i dugoročnim poslovnim odnosima. Naša kompanija je ispoštovala sve preuzete obaveze precizirane ugovorima koje su u skladu sa zakonom i tržišnim principima, što je potvrdila i Antimonopolska komisija. Osim toga, naša kompanija predstavlja i branu sivoj ekonomiji, pre svega zbog toga što jedan veliki deo prometa čine akcizni proizvodi. Napominjem i to da država od nas samo za poreze i doprinose na zarade mesečno prihoduje oko 700.000 evra!

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (44)

€ mesetar

24.11.2013. 11:14

Da ublazi se rizik, moze na vise nacina, ali uglavnom to zavisi od na koji nacin UO spekulise sa finasijama firme.

predrag

24.11.2013. 12:55

ja radio u centroproizvodu koji mi je kao firma , namerno , ostao duzan jer nisam bio "podoban" , firmu su doveli u stanje jos ,pre devedesete, zavisnosti - lepo odradjen privatni posao- u vreme milosevica ; tako da je don kafa - samo paravan za tzv. dokapitalizaciju , kojima je centroproizvod nekoliko puta pokusao da podvali drzavi , tako da je preko, konacno dolaskom ,demokrata na vlast to i uspelo ... a pare otkud nekome sa zelenog venca gde je prodavao kafu u kiosku , toliki novac

Jelena

25.11.2013. 11:50

@predrag - Smesno je to sto vi koji ste dobili otkaz zbog svog nerada kritikujete sve ostale ljude koji rade posteno, A to otkud novac nekome ko je radio na zelenom vencu i prodavao kafu, je pravi primer kako obican covek sa ambicijom i zeljom moze da uspe. Darko Bajcetic takvima kao sto si ti treba da bude primer. Da je bar vise takvih ljudi kao sto je on.

misirac1941

25.11.2013. 13:03

@predrag - Predraze, Da si bio vredan i posten radnik u CP kao ostali koji su ostali da rade sada ne bi kritikovao vec bi i dalje tamo radio. A to da ti je neko ostao duzan to je izmisljotina a i da je istina zasto nisi isao u inspekciju rada ili na sud i borio se za svoja prava? Zasto mene nije niko otpustio iz CP-a vec su bili zadovoljni sa mojim radom a i plate su bile dobre!? Don Kafa je velika firma koja se bavila preradom, pakovanjem, distribudijom i prodajom trgovinskim lancima i STR radnjama.

kikiriki

24.11.2013. 13:05

Zasto gospodin Bajcetic ne kaze za koliko je smanjio plate zaposlenima u Centroproizvodu i zasto je posle toga ta firma posrnula pa je prodao Nestleu i dr Etkeru.Jednu firmu koja je u to vreme bila medju liderima prehrambene industrije u regionu on je upropastio.

misirac1941

25.11.2013. 10:49

@kikiriki - kikiriki, to nije istina. Centro proizvod je bila pred stecajem dok je nije kupio Darko Bajcetic. Radnici su u pogonu krali, zahvaljujuci ugradnji kamera to je spreceno, prodaja je bila losa a plate su vremenom rasle. Kafe kuvarica je imala 400 eura platu u CP za vreme Bajcetica. Sada ga svi pljujete sto vam nije vise poslodavac i sto je firmu prodao poslodavcu koji sa njom ne ume da upravlja a pritom svi zaboravljaju ekonomsku krizu koja je dosla 2008-me godine i jos traje.

Jelena

25.11.2013. 11:45

@kikiriki - Napokon, neko ko normalno razmislja! Taj covek je pomogao da toliko ljudi ne ostane bez posla, zasto ga kritikujete, Ja poznajem neke ljude koji su radili u CP dok je on bio vlasnik, bili su jako zadovoljni. Sad je kriza i normalno je da svaki poslodavac smanjuje plate. To se desava svuda oko nas. A za Bajcetica provereno znam da je kao Direktor , za pozeleti...

Sima Postenjacina

24.11.2013. 15:38

Kada su plate vecine radnika tj prodavaca 20000 din, a pitanje 'viska zaposlenih' resavate svakodnevnim otpustanjem radnika bez dinara otpremnine, naravno da cete ostvarivati manji gubitak u poslovanju. Genijalno resenje, sve preko ledja obicnih radnika! Zato njihovu kompaniju i napusta kvalitetan kadar, a ostaje samo ko mora. Ccccc

Dule

25.11.2013. 10:42

@Sima Postenjacina - Vrednog i postenog radnika niko ne otpusta jer mu je tesko naci zamenu. Otpustaju se losi i neposteni radnici i naravno visak jer su preko vlasti i raznih stranaka zaposljavani nepotrebno. manje plate su druga stvar, nazalost zivimo u Srbiji gde je najnizi standard u Evropi. U Stampi i Futuri prodavac zavisno od ciljeva prodaje moze da ima platu sa prevozom od 23000 pa do 35000 ako radi na jakom objektu i ispunjava ciljeve prodaje. U Maxi-ju kasiri imaju po 17000 platu pa uporedi!

Maki

25.11.2013. 13:32

@Sima Postenjacina - Dule, u pravu si. Zasto ne uporede sa ostalim kompanijama, ja znam da se sve uredno zaposlenima u Darkovim firmama uplacuje na racun u banci, rednovno sve. I ljudi su i dalje nezadovoljni. Nek postave sebi pitanje da li bi negde drugo sa istom kolicinom posla mogli da zarade vise. NE! Jedino preostaje da se covek trudi da napreduje.

misirac1941

25.11.2013. 15:37

@Sima Postenjacina - Maki, plate u Stampi se uplacuju 15-tog u mesecu a ako 15-ti pada za vikend ili praznik plate znaju i par dana ranije da se iplate. Futuri se plate uplacuju pocetkom meseca i redovne su. Ljudi zaboravljaju u kojoj zemlji zive i koji posao obavljaju. U trafikama ima ljudi razlicitih profila uglavnom sa trogodisnjim skolama i sa osnovnom skolom i da li oni mogu da rade na boljim poslovima. Svakom zelim bolje u zivotu i ako je nezadovoljan neka ide dalje, neka ne radi posao koji ne voli.

Sima Postenjacina

25.11.2013. 20:14

@Sima Postenjacina - Dodji ti u kiosk dva sa dva metera, da vidis da li je isto lepo kao u Maxiju. vi ljudi nemate pojma o cemu pricate, ustanite u 5 ujutro i dodjite na moj kiosk da vidite milinu od posla. Radim zato sto nemam izbora, ali sam covek od krvi i mesa i imam prava da kazem da je plata mnogo mala, a posao tezak. Da li se pitate gde je toalet u kiosku? Pa nema ga, a dalje prepustam vasi masti na volju. Ajde uzdravlje sveznvajuci i prepametni komentatori

Dule

25.11.2013. 21:15

@Sima Postenjacina - Simo Postenjacino, zasto onda ne ides da radis u Maxi ili neku STR radnju ili privatni kiosk za manju platu gde ti ne bi uplacivali doprinose kao sto je to u Stampi ili Futuri. Pritom imas zagarantovano radno vreme od 40 sati nedeljno koje se postuje a ko radi prekovremeno isplati mu se svaki sat. Skoro je jedna radnica Stampe na slabijem kiosku sa 40 prekovremenih sati i ostvarenim ciljevima dobila platu od 40000 din. Da li je je neko pod pretnjom i prinudom naterao da i radis u kiosku?

Dule

25.11.2013. 21:26

@Sima Postenjacina - Simo Postenjacino, radnici u trafikama su slabo placeni i u najrazvijenim zemljama u odnosu na visinu standarda u tim zemljama. Sta mislis da Nemac koji radi u kiosku u Nemackoj ima veliku platu u odnosu na njihov standard. I on je nezadovoljan platom kao i ti jer je tamo zivot dosta skuplji nego u Srbiji. Onaj ko zeli vise u zivotu zavrsava skole i muci se dok ostali idu linijom manjeg otpora, izlaze, gledaju tv a kada shvate da su prokockali zivot onda pocinju da kukaju i svi su im krivi..

Futura

15.12.2013. 08:23

@Sima Postenjacina - Prvo, kaze se "ju je naterao". Drugo, 40 prekovremenih sati ti ni jedan organizator nece pisati. Trece, u "dvosmencima" radis 5 dana po 8 - 8 i po sati, a 6. dan (u jednoj nedelji) radis oko 10. To je preko preko 50 sati, a niko tu ne pise prekovremeno!

Dule

17.12.2013. 21:53

@Sima Postenjacina - Futuro, onih 35000 koje dobijaju radnici koji ispunjavaju sve prodajne ciljeve i koji rade na objektima sa vecim prometom pa imaju vece plate! Nemoj da lazes za to radno vreme koje si naveo za dvosmenski objekat, svi imaju 40 sati nedeljno prema ugovoru! Reci u kom objektu radis pa da proverim? Zasto se ne zalis regionalnom menadzeru, direktoru i inspekciji rada ako je to istina? Organizatori pisu sve i imas pravo zalbe ako ti ne pise! Za gresku u kucanju pametnjakovicu ,,Da li te je" a ne,,ju"!

Stampina radnica

18.12.2013. 00:19

@Sima Postenjacina - Ja sam ranije radila kod privatnika a sada radim u Stampinoj trafici i zadovoljnija sam 100 puta. Prvo plata je redovna svakog meseca i doprinosi se uplacuju sto kod privatnika bas i nije cest slucaj. Kod privatnika sam bila osigurana preko biroa jer nije placao!. Sto se tice plate za ovaj tip posla i nije losa. Za moj objekat koji i nije puno jak je od 24-29000 ako prodjem ciljeve + doprinosi kojih nema kod privatnika! Dule je u pravu za plate u MAXI od 17000 din, u IDEA 18000 - beda!

Stampa 9 godina

18.12.2013. 12:43

@Sima Postenjacina - Koleginice u pravu si i ako danas nije lako ziveti u Srbiji! Ako pogledam neke poznanike koji rade u trgovinama drugih firmi i upredim plate onda nam je prosek plata veci nego kod njih. Naravno vecini njih ne uplacuju doprinose ili im traze da rade preko omladinske. S obizrom da sam zavrsila trgovacku skolu mogu da radim u trgovini i ovo mi trenutno najbolja opcija. Neka mi neko kaze gde ima bolje pa da konkurisem tamo? Daj Boze da Bajceticu uspe da ne zavrsimo svi na birou rada sto je moguce.

smilja

15.07.2014. 00:52

@Sima Postenjacina - ko napisa ovu lepotu od komentara ya bajcetica i centroholding mora da su neki superviyori ili koordinatori. plata u stampi i futuri je ako imate 40 prekovremenih sati i sve predjene targete najvise 28000, ali to je retkost. najcesce je ako ste srecnici pa vas nekazni neki kreten koji viri iya kioska najosnovniji minimalac, broj radnih sati u mesecu puta 115 din plus 28 dinara za topli obrok i isto toliko za regres, naravno za ceo mesec, i nisam neradnik vec neko ko prelazi sve normative

Razocarana

27.08.2015. 17:15

@Sima Postenjacina - Da li je vredan i posten radnik onaj koji radi u jednosmencu i nedeljno ima 10 sati prekovremenog rada koji mu naravno nije placen. Posle 5 meseci taj isti radnik na popisu ima 100 dinara manjak! Jel to posten radnik? E takav radnik kao nagradu dobije otkaz bez obrazlozenja!!!!

cipiripi

25.11.2013. 00:11

I pored mnogo bolje ponude koju je dala Podravka.Centroproizvod je kupila don kafa zato sto je gospodin Bajcetic u rodbinskoj vezi sa jednim tadasnjim rukovodiocem Centroproizvoda.I na kraju ie doticni gospodin Bajcetic prodao firmu Nestleu i dr Etkeru a radnici imaju sve manje i manje plate bez obzira sto je C roba/pudinzi,slagovi,v,secer,supe,prasak za pecivo,cipiripi,oblande..veoma dobro prodavana roba.Kakav je to onda uspeh gospodina Bajcetica?

Dule

25.11.2013. 10:29

@cipiripi - cipiripi, Ne mozes da krivis Darka Bajcetica za manje plate koje radnici nakon prodaje dobijaju od Nestlle i dr Etker-a. Uostalom taj Nestle je promenio ambalazu na dosta uspesnih proizvoda i imao jos nekih losih poteza. Takodje zaboravljas ekonomsku krizu. Nema firme koja u poslednjih par godina nije imala smanjenje plata. Bajcetic je ulozio, podigao firmu, prodaju, plate. Imao si dobru platu, sada ga krivis sto je prodao firmu pa dobijas minimalac.

Petar

25.11.2013. 10:11

Ljudi, najveci nas problem je to sto samo znamo da kritikujemo ljude koji rade. Kakav god da je, on nije otisao da ulaze u inostranstvo, vec je ovde i pomaze da opstane firma sa 4000 zaposlenih. Da je bar vise ovakvih ljudi.

Zabluda

24.01.2014. 14:41

@Petar - A da li ti stvarno mislis da je ostavio pare u Srbiji??? Uostalom, da se bilo kome ukazala prilika (koja se, budimo realni ne ukazuje tek tako) da kupi obezvredjeno drzavno preduzece, za koje je sigurno da ce biti profitabilno, za sitnu lovu ko ne bi sutra bio uspesan privrednik??? smesno...

Ekonomista

05.02.2014. 17:11

@Petar - Mislim da je ostavio u Srbiji jer je imao ogromna ulaganja u propale kompanije i treba vratiti ulozeno. I nije bitno gde su pare vec da su ta preduzeca sada ekonomski stabilna i da zaposleni primaju licni dohodak i da prehranjuju svoje porodice. I Centro Proizvod i Stampa su bile pred stecajem, Futura je kupljena u stecaju i uz ogromno ulaganje postale stabilne kompanije. Imam utisak li bi ljudima bilo draze da su i CP i Stampa otisle u stecaj a zaposleni sa radnim knjizicama na biro.

Petar

25.11.2013. 10:19

Zato nam tako i ide sto sve mora da se kritikuje. Bolje da se zasuku rukavi i da pocne da se radi. Darku Bajceticu sve pohvale, kiosci su fenomenalni, setite se kako je to pre par godina izgledalo. Sa njihovim kioscima grad je lepsi.

miki

25.11.2013. 15:47

@ - Neka kaze samo za koliko para rade radnici u njegovim kioscima i zasto svakog meseca placaju kazne za neke ne postojece gubitke i nedovoljnu angazovanost na poslu (kako se radnicima navodi)

miki

25.11.2013. 15:47

@ - Neka kaze samo za koliko para rade radnici u njegovim kioscima i zasto svakog meseca placaju kazne za neke ne postojece gubitke i nedovoljnu angazovanost na poslu (kako se radnicima navodi)

Diplomirani Ekonomista

25.11.2013. 16:20

Svaka cast gospodinu Bajceticu! Darko Bajcetic je bio nagradjen kao poslovni covek godine 2009-te. Ovakve uspesne privrednike ne treba mesati sa tajkunima koji su se obogatili na racun drzave i na tudjoj nesreci kao sto je Miskovic, Karic i kompanija. I nisu mi jasni ljudi koji kukaju na stanje u zemlji i na nemastinu a pisu negativne komentare za ljude koji rade posteno i zaposljavaju veliki broj ljudi. Kamo srece da Srbija ima vise privrednika kao sto je Bajcetic, svima bi bilo bolje!

Peca

25.11.2013. 18:03

@Diplomirani Ekonomista - Sjajan komentar, kamo srece da ima vise ljudi kao sto je Bajcetic.4000 ljudi dobija redovno plate, zdravstveno osiguranje, koriscenje odmora,Mogu slobodno da kazem, da je na sjajnom putu gospodin, i da se zahvalimo sto postoji i veruje i ulaze u ovu Drzavu.

Neko

16.12.2013. 13:00

@Diplomirani Ekonomista - CIsta laz. Od kraja 2012 plate u stami su isle samo dole. Radnicima se daju otkazi na osnovu tehnoloskog viska, a na prevaru, tj ne znanje zakona i prava, radnicima se uvaljuje da potpisu ugovorni sporazum o raskidu ugovora o radu. Da ne spominjem potrebu nadredjenih da radnike drze u stalnoj tenziji i strahu, kao i konstantne pretnje otkazom. I jos nesto trenutna plata u stampi je zakonski minimalac + topli obrok + naknada za prevoz...sto nikako nije 35000...

Zlata

17.12.2013. 22:03

@Diplomirani Ekonomista - Neko, ti lazes! Ja radim u Futurinom objektu koji ima promet od 6 milona na mesecnom nivou i sa svim ostvarenim prodajnim ciljevima dobila sam platu 35000 hiljada din. Kada sam menjala koleginicu zbog bolovanja nisu skracivane smene, imala sam 40 prekovremenih sati i platu 40000 din. Jeste da ima posla i da je tesko, ali ko radi i ispunjava prodajne ciljeve koje ti ne spominjes ima sansu da zaradi! Prema meni i koleginicama sef je fin i imamo dobru saradnju sa njim! Kakve pretnje? Ko ti je sef?

Zlata

17.12.2013. 22:14

@Diplomirani Ekonomista - Prvi put cujem da se nekom uvaljuju da potpisu papire za sporazumni raskid. Laž! I ko bi pametan tako nesto potpisao, vec bi se zalio inspekciji rada! Nemoj da plasis radnike jer sigurmo i nisi prodavac vec ,,Neko,, ko se samo tako predstavlja! Ima nekih mojih kolega koji su dobili otkaz ali zbog muljanja ubacivanja sopstvene robe, pića, kradja i manjkova na stetu kolega, totalnog nerada na stetu prometa i kolega koje nisu mogle da prodju prodajne ciljeve zbog njih! U Maksiju imaju manje plate!

Stampa 9 godina

18.12.2013. 12:58

@Diplomirani Ekonomista - Neko baronu, kakav pritisak ako radis sve po ugovoru o radu. Dodje mi sef u trafiku svaka 3 dana zadrzi se pola sata u kontroli i nema ga naredna 2-3 dana. Kako je onima sto rade kod privatnika u trgovini gde su non stop sa vlasnikom u radnji pa im isti samo gundja po ceo dan. I opet je prosek plata veci nego kod konkurencije. Uzgred, meni niko ne preti otkazom jer sve radim kako treba. Mozda ti ne radis kako treba pa to precutkujes. Nije lak zivot u Srbiji, ali ima i neradnika to je uzas!

smolja

15.07.2014. 00:57

@Diplomirani Ekonomista - iyvinjavam se draga ylato ali mislim da yaobilayite istinu

Dule

03.08.2014. 02:16

@Diplomirani Ekonomista - Smoljo, ne mogu da pročitam i protumačim šta ste hteli da napišete...

Sindikalac

25.11.2013. 18:27

Stampa sistem je retka firma u Srbiji koja je imala povecanje plata prodavaca od 2010-te godine kada je bio minimalac od 19000 din da bi za godinu dana od kupovine plate skocile do 33-35000 din sa ostvarenih svih 5 prodajnih ciljeva. Prodavac dobije prodajne ciljeve na pocetku meseca koje su izrazeni finansijski i ako se potrudi svojim radom sebi uveca platu za vise od 10000 din. Uvek ima neradnika kojima to ne odgovara i koji stvaraju otpor. To vazi i za Futuru! To su proverljive cinjenice!

misirac1941

27.11.2013. 20:27

Centro Proizvod je pre kupovine od strane Darka Bajcetica bila posrnula kompanija. Nakon ulaganja od 33 miliona Eura u Centro Proizvod, iskorenjivanju kradja, osmisljavanju novih proizvodnih i prodajnih planova kompanija je stala na noge i postala izuzetno profitabilna gde je plata jedne kafe kuvarice iznosila 400 Eura. Isti je slucaj sa Stampom i Futurom, ogromno finansijsko ulaganje i vracanje velikih dugova sa povecanjem plata radnika i pozitivim rezultatima u poslovanju na korist svih!

Petar

28.11.2013. 09:51

@misirac1941 - Tada je Gospodin Bajcetic izabran za poslovnog coveka godine, Izuzetno uspesan covek, koji vodi racuna o svojim zaposlenima. Ponavljam, koliko bi bilo bolje da postoji jos ovakvih ljudi.

Lazar

28.11.2013. 16:17

Bilo bi dobro kada bi imali vise sposobnih preduzetnika i poslovnih ljudi koji uspevaju da podignu posrnule firme i obezbede radna mesta za ovaj napaceni narod. Na Stampi i Futuri se vec vidi napredak! Kiosci su sredjeni, popunjeni robom, prodavci ljubazniji, izdaju fiskalne racune... Samo napred!