Avioni nose srpski grb
03. 07. 2013. u 21:30
Šta sve donosi promena imena nacionalne avio-kompanije „Jat ervejz“. Gotovo idejno rešenje sa novim oznakama za „Er Srbiju“ na našim letelicama
KONAČAN sporazum oko strateškog partnerstva „Jat ervejza“ i „Etihada“ biće postignut najverovatnije već u petak. Ceremonija potpisivanja ugovora, kojim kompanija iz Abu Dabija postaje vlasnik 49 odsto „Jata“, biće organizovana za 10 do 15 dana. Dogovoreno je da država preuzme dugovanja nacionalne avio-kompanije i pobrine se za socijalni program za odlazak viška zaposlenih. Do kraja godine kreće se u kompletnu obnovu flote. Još je neizvesno da li će „Etihad“ preuzeti rukovođenje „Jatom“ 1. avgusta ili mesec dva kasnije. Dogovoreno je i da ubuduće naša nacionalna avio-kompanija nosi naziv „Er Srbija“.
Idejna rešenja za nove oznake na avionima su spremna. Prepoznatljive „Jatove“ tačke zameniće srpski grb, biće tu i srpska zastava, a naziv „Jat ervejz“ odlazi u istoriju. Menja ga prema predloženim idejnim rešenjima „Er Serbia“ ili „Serbia er“.
Stručnjaci kažu da je, ukoliko se promeni ime, važno zadržati postojeće kodove kod međunarodnih organizacija pre svega kod IATE - Međunarodne asocijacije za vazdužni prevoz. Ako Srbija zatraži i promenu JU koda onda je to procedura koja je vrlo komplikovana, jer podrazumeva i izmenu svih komercijalnih ugovora koje nacionalna avio-kompanija ima. Ako se promeni ime, menja se i svaki papir, oznake na avionima, poslovnicama, a brdo para mora da se potroši u reklame odnosno kampanje, kako na domaćem tako i na stranim tržištima. „Jat“ je bio prepoznatljiv brend, tako da puno vremena treba potrošiti da se od „Er Srbije“ napravi ime prepoznatljivo u svetu. Takođe, Srbija će morati da obavesti sve države sa kojima ima potpisane bilateralne ili multilateralne sporazume da se nosilac prava po tim sporazumima ne zove više „Jat“ nego „Er Srbija“. Takođe, „Jat“ će uz zahtev za izdavanje dozvole za zimski red letenja vazduhoplovnu vlast svake zemalje gde leti morati da obavesti o promeni. Ako se menja samo ime kompanije, slotovi (vreme poletanja i sletanja na međunardonim aerodromima) i dozvole neće biti sporni.
Inače, kako „Novosti“ nezvanično saznaju, „Etihad“ je taj koji traži da se ime „Jata“ promeni u „Er Srbija“.
KONDIĆ VODI “ER SRBIJU“
Novi generalni direktor srpske nacionalne avio-kompanije, kada „Etihad“ bude preuzeo rukovođenje, biće Dane Kondić, saznaju „Novosti“. Kondić je poreklom Srbin, a rođen je u Australiji gde se i školovao. Radio je u „Kvantasu“, bio je član UO malezijske avio-kompanije zadužen za komercijalu. Trenutno je zaposlen u „Etihadu“. Ima srpski pasoš.
a gde je kreativnost
03.07.2013. 21:41
...valjalo bi angazovati nekog strucnijeg za ovaj poslic. mislite o teme...
Imam jedan fantastičan predlog, da se oko grba doda i krug sa EUropskim zvezdicama. Ipak smo mi najproeuropskija zemlja na planeti.
pa zar je nase pismo latinica ?
@nemanja - Зашто нема ћириличног натписа за Авио Србију? Ако је ово још увек државна компанија и званично писмо Србије је ћирилица, зашто се опет гази Устав?
@nemanja - Da,srpsko pismo je i latinica!
Komentari (99)