Roba traje samo do isteka garancije
25. 06. 2013. u 10:15
I dalje je veliki broj žalbi na slab kvalitet obuće i probleme u rešavanju reklamacija. Televizorima nema popravke već posle dve godine. Uređaji programirani kad da se pokvare
ŽALBE potrošača su svakodnevne. U odnosu na prethodne godine, potrošači su posebno nezadovoljni pogoršanim uslovima za rešavanje reklamacija, odnosno prilikom popravke uređaja ili vraćanje neispravne robe. Najveće glavobolje zadaje im tehnička roba, koja mahom traje koliko i sama garancija. Slične brige muče i evropske kupce.
Pojedini uređaji, kao što su TV prijemnici, kvare se posle dve do tri godine bez mogućnosti zamene delova ili popravke, što ne treba da čudi, jer je njihov rok upotrebe unapred isplaniran.
- Rok trajanja pojedinih električnih uređaja je programiran kako bi se podstakla prodaja novih - ističu u Evropskom udruženju potrošača. - Jedna od najčešćih strategija kojoj pribegavaju proizvođači jeste isprogamiran funkcionalni kvar, koji dovodi do prestanka rada uređaja u celini zbog kvara na samo jednom delu uređaja. Pojedine veš mašine su programirane da obave samo 2.000 do 2.500 pranja, a televizori da rade do 20.000 sati - navodi se u izveštaju.
Goran Kovačević, generalni direktor "Gomeksa", kaže da proizvođači planski prave proizvode da imaju vek dok traje garancija. Elektronska roba se uglavnom i ne popravlja već se zamenjuje. Kovačević dodaje da je to rezultat potrošačkog društva gde i nije poželjno da nešto traje, jer se onda ne može prodavati "novi" model.
- Trgovci bi radije prodavali kvalitetniju robu, jer onda imaju manje problema i zadovoljnog kupca, ali realnost je da velika većina kupaca ipak preferira nižu cenu i onda smo u začaranom krugu - ističe Kovačević.
- Kvalitetna roba ima svog kupca, ali ih je malo, pa to dovodi do više cene proizvoda. Viša cena proizvoda obara prodaju i kvalitetni proizvodi gube mesto na polici.
Kupcima u Srbiji, pored reklamacija, najveće probleme stvara i neispravnost mobilnih telefona dobijenih u paketima usluga, kao i visoki računi usluga i nemogućnost raskida ugovora. Razlozi za obraćanje potrošača za pomoć. Sve više se događa da trgovci odbijaju da neispravan aparat predaju servisu na popravku i da posle završene popravke pozovu potrošača da ga preuzme.
- I dalje je veliki broj žalbi na slab kvalitet obuće i probleme u postupku rešavanja reklamacija - kaže Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača.
- Ukazuju na već tipizirane odgovore akreditovanih laboratorija za obuću. Najčešće tvrde da je do oštećenja došlo zbog nepravilnog nošenja ili održavanja obuće.
Nele
25.06.2013. 10:54
Kad se na to sve doda nakaradan zakon o zastiti potrosaca dobije se totalna anarhija.
Sve zavisi od toga ko je proizvodjac. Proizvodi kompanija Simens, Bosh, Sony, Daikin, Tadiran, Pioneer, Technics, .... su bili i ostali trajni i pouzdani. Nikada nisam imao problema sa njima bar u prvih 15 godina eksploatacije. Sa druge strane, slusao sam iskustva naivnih kolega i komsija koji su kupovali jeftino djubre proizvodjaca VOX, Vivax, Beko, WEG, FOX, ... i prolazili su tako kako su prolazili. Sve sto su ustedeli kupujuci jeftino, kasnije su platili serviserima.
Drzava je kriva sto ne kontrolise poreklo uvoznih aparata.....svet je preplavljen kopijama, falsifikatima, tako na primer televizori poput Samsunga, Sonija, Panasonika se mogu kupiti po vise stotina evra jevtinije ali nisu originalni, od ovih proizvodjaca se ti aparati prodaju kod ovlascenih prodavnica koje daju i visegodisnju garanciju....pogotovo ljudi se zalete preko Interneta i kupe aparate sa nazivom ovih firmi u stvari su to kopije,i u Nemackoj se mnogi zale da su kupili "macka u dzaku" !
@BG - Vidjao sam mnoge manje aparate na tezgama po Buvljaku a one vece na nekim pijacama kako ih nude iz prtljaznika kombija, manjeg kamiona ili karavan automobila. Dok je ovaca, bice i novaca.
@BG - jel ti imas 100 godina,ja imam 46 i uverio sam se da ei je naj....
Komentari (3)