Srpsku robu u Hrvatskoj uvek čeka rampa

D. MARINKOVIĆ

20. 06. 2013. u 21:30

Dok je hrvatska roba preplavila domaće tržište, naši proizvodi su tamo slabo zastupljeni. Na investicije iz Srbije ne gleda se blagonaklono

SRPSKA roba je i dalje veoma slabo zastupljena na hrvatskom tržištu. Čvrst gard stvaraju mnogobrojne prepreke. Najveće „kočnice“ su necarinske barijere, komplikovane procedure pri uvozu, neusaglašenost naših standarda sa propisima EU, ali i medijska kampanja protiv uvozne robe. Tako, samo 10 naših firmi posluje na hrvatskom tržištu, dok je u Srbiji prisutno 280 kompanija iz ove susedne zemlje.

Preduzeća iz Hrvatske su kod nas preuzela veliki deo prehrambene i konditorske proizvodnje. Nekada naše najveće kompanije „Soko štark“, „Dijamant“,“Frikom“... sada su strane - u rukama hrvatskih vlasnika.

RECIPROCITET DA bi se „više poštovali stavovi Srbije“, Vlada mora da insistira na tome da se uvede princip reciprociteta, kako bi se jednako tretirao kapital. Inače, zahtev za reciprocitetom bio bi krajnja mera koju Srbija može da zahteva, ali za to je neophodna zajednička akcija državnog vrha. Srpski političari trebalo bi da u direktnim pregovorima zahtevaju reciprocitet u investicijama, čime bi doprineli poboljšanju negativnog bilansa.


Na investicije i robu iz Srbije, međutim ne gleda se blagonaklono, što otežava prodor naših kompanija. Većina privrednika koji rade u Hrvatskoj ili koji su pokušavali da otpočnu biznis kod komšija ističu da „naša roba nije još tamo dobrodošla, mada se polako situacija menja nabolje“.

I statističke brojke pokazuju da nismo dovoljno prisutni na tom tržištu, jer i dalje Srbija godišnje plasirala u Hrvatsku robu za oko 110 miliona dolara manje vrednosti od one koju odatle primi, odnosno ima veći uvoz od izvoza. Srpske investicije u Hrvatskoj iznose oko 40 miliona evra, dakle 12 do 13 puta manje od hrvatskih u Srbiji. Tamo posluje tek desetak naših firmi, među kojima „Svislajon“, „Metalac“, NCA „Investments grup“, „Tarket“, „Galeb grupa“...

Domaće firme se žale da im je teže da plasiraju svoju robu u Hrvatsku nego u obrnutom smeru. Rade Veselinović, vlasnik „Galeb grupe“, kaže da imaju firmu u Hrvatskoj, ali da slabo rade, daleko ispod svojih mogućnosti. Takođe, navodi da su pre nekoliko godina hteli da kupe jednu firmu na tamošnjem tržištu, ali da su bili sprečeni u tome.

- Imamo stalne kupce, nema nekih većih problema, ali postoje izvesne vancarinske barijere koje koče poslovanja - dodaje Veselinović.

MANjE IZVOZIMO STATISTIKA pokazuje da je ukupna robna razmena Srbije i Hrvatske lane iznosila 915,7 miliona dolara. Izvoz Hrvatske u Srbiju iznosio je 513,2 miliona dolara i veći je za 9,8 odsto nego 2011. godine. U tom periodu, Srbija je plasirala robe u Hrvatsku u vrednosti od 402,5 miliona dolara, što je pad za 13,7 odsto. Tako je ostvaren deficit na strani Srbije od čak 110,7 miliona dolara. Uz to, struktura srpske robe u razmeni sa Hrvatskom je nepovoljna, preovlađuju sirovine i proizvodi nižih faza obrade.


Modna kuća „Mona“ u Zadru i Osijeku u poslednje vreme prodaje značajne količine svoje robe, pre svega torbi, što je kako kažu, „prosto neverovatno“.

- Trenutno imamo u Hrvatskoj dva velika kupca i nema problema u plasmanu robe - kaže Đorđe Momirović, generalni direktor „Mone“. - Problem je, međutim, što smo neorganizovani kao privreda, da nastupimo na drugim tržištima, mislim da je to generalno problem. Spremamo se da opet „napadnemo“ hrvatsko tržište, ali teško je ako se zaista ne uloži u reklamu, bar sa aspekta modne industrije.

Predsednik UO „Metalca“ Dragoljub Vukadinović kaže za „Novosti“ da već sedam-osam godina posluju u Hrvatskoj bez problema i beleže sve veću prodaju.

- Robu plasiramo preko dva kanala distribucije, jedan preko „Konzuma“, a drugi preko naše firme u Zagrebu, gde imamo i skladište - dodaje Vukadinović.

BROJKE

280 hrvatskih firmi posluje u Srbiji

10 srpskih kompanija radi u Hrvatskoj

110 miliona dolara deficit sa Hrvatskom

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (80)

DejanBg

20.06.2013. 22:04

Mislim da nisu potrebne nikakve carinske, birokratske, zakonske i bilo koje druge prepreke srpskoj robi u Hrvatskoj, kad najvažnija barijera stoji i hrani se sama od sebe. Hrvati jednostavno ne podnose ni Srbe ni Srbiju ni srpsku robu niti će uraditiišta što bi Srbiji moglo da koristi. To su proste činjenice a neki u Srbiji se samozavaravaju. Reciprocitet je jedini zdrav odnos prema našem susjedu.

misa

20.06.2013. 22:04

da smo pametni trebali bi organizovano ignorisati monopl u trgovini koji ovde nastaje a sa kojim naša privreda nestaje

Bojan @

20.06.2013. 22:05

Pa normalno.Sta se mi Srbi cudimo i lupamo minuse.Iskreno oduvek sam ih cenio sto za razliku od nas Srba,znaju sta hoce,vole svoju zemlju,bore se za nju svim sredstvima i dozvoljenim i nedozvoljenim,kako u ratu,tako i sada u miru.Njihovi glumci,novinari,biznismeni,starlete,pevacice,firme,uzimaju lovu nama u Srbiji samo tako!To sto mi vec 90 god.nemamo samopostovanje,dostojanstvo,treba da se zapitamo sami?Ali na kraju balade zavrsice ponovo kao sluge Austrijancima! A mi,valjda smo naucili lekciju

Tom

20.06.2013. 22:19

da je pogrešna i promašena politika najbolje se vidi na ovakvim primerima. Ako sa Hrvatima nismo mogli uspostaviti paritet u razmeni, a gde će mo onda. Mi im još otvaramo tržište. Neka nas muzu i dalje.

Milorad Rankovic

20.06.2013. 22:21

ništa novo tako je bilo iza vreme tita, radio sam u trgoviini u čuvenom belju.

OTAN

20.06.2013. 22:33

Ko je prodao domaće firme,da to možda nisu bivši vlasnici, "braća" Srbi kojima je evro vredniji od patriotizma?!"U Srbiji postoji 90 multimilioner". Kakose nijedan od njih nije setio da kupi Frikom,Grand-kafu,Dijamant,Štark, Rodu...i tako promovisao domaći proizvod? E, sad kukajte kako se na domaćim rafovima nalazi ogroman procenat strane robe i brendova!

Srbinovic

20.06.2013. 22:33

Uvesti im reciprocitet pa neka kmece. Reciprocitet je zlatna rec i mnogo je postenija od onoga cime se koriste Hrvati.

Mile

20.06.2013. 22:45

Ma nije valjda!!!??? Nemoguce!!! Da nisam Srbin umro bi od smeha, ovako samo mogu da ocajavam. Ubice nas ulizistvo i potkupljivost! Ma o cemu ja pricam? Najvaznije je da su Hrvati zadovoljni, da nas tapsu po ramenu i da je neki olos od Srbina strpao koju hiljadicu u dzep. A za drzavne interese i interese srpskog naroda koga je briga. Zaplesimo u ritmu Gibbonijevih pesama. Svima koji idu tamo na more zelim predivan odmor!

Flavije Jovijan

20.06.2013. 22:51

Ovo treba, po hitnom postupku, resiti primenom principa reciprociteta! U reciprocnom odnosu, koliko oni uvoze nasih artikala toliko mi da uvozimo njihovih, i da to bude u priblizno istoj vrednosti. I, kraj price!

Srbija

20.06.2013. 23:09

Jbg,oni ne prodaju tako lako obraz,dok nasi pojedinci za neku sicu prodace sve svoje,oni se nama nikad nisu izvinuli za ratne zlocine na nasim ljudima,nasi vodeci trce na sav glas da se izvine,kod nas moze bilo koji njihov pevac odrzati koncert,nas kod njih treba da strepi za zivot ako odrzi,kod njih svi kupuju domaci proizvod,kod nas prvo strani pa ako ga nema onda nas.Nisam nacionalista,ali brate ako bilo ko nama udari rampu u vezi bilo cega,zasto ne bi i mi njima.Pozz svim Srbima sirom sveta

milan

20.06.2013. 23:11

Ako roba iz Srbije kao sto kazu u Hrvatskoj "nije dobro dosla" ! a zbog cega je roba iz Hrvatske u Srbiji dobro dosla ? ja se ovome ne mogu nacuditi.!!! Nas narod to moze odmah izmeniti , jednostavno da bojkotuje Hrvatsku robu. Ovo sto se sad desava je rezultat poltronske politike DS i Bote . Citavu deceniju DS je maksimalno radio na upropascivanju Srbije na svim mogucim poljima : poltickim , bezbednosnim , ekonomskim, kulturnim ,obrazovnim, pravnim itd itd . Uzasne stetocine su bili.

Branko

20.06.2013. 23:22

Ne gleda se nigde blagonaklono na tzv.tuđe pa je takva reakcija "razumljiva" a posebno, što se Evrope tiče, na prostorima bivše Jugoslavije, setimo se samo poziva sa vrha države o bojkotu proizvoda iz SLO i sličnih trica i kučina. "Patriote" bi kupovale "domaće" pa makar toga domaćeg i ne bilo. Kupovale bi, valjda - virtuelno.

Đani

20.06.2013. 23:26

Laž,ja kupujem kao hrvat,laž ,moguće da negdje i ima zapreka,no luđaka i ludih gljiva neće nestati nikad

Mile

20.06.2013. 23:41

Zasto ne objavite komentar? Zar sam rekao nesto neistinito? Pozivam li na mrznju? Ili sam bio ironican zbog odsustva zastite elementarnih interesa drzave Srbije...

Zoran Bomba

20.06.2013. 23:53

A sad tupavi narode trkom u strane trgovine kojih je u zemlji srbiji na svakom cosku.

Vožd

20.06.2013. 23:57

Zar mi nemamo istu takvu rampu??? Šta čekate "gospodo pošteni političari". Eto vam šansa da se dokažete pred svojim narodom i Srpskim seljakom.

4c

21.06.2013. 00:03

Patoloska,umobolna mrznja te nacije je razlog.Nije malo sta su nas masakrirali i protjerali nego ce posao dovrsiti i u,i sa Srbijom.Sve je razlog srbijanska politika izvinjenja i poltronstva.

mili

21.06.2013. 00:27

Pa to je greska nasih politicara koji su sve rasprodali i neprijateljima. Drage Srpkinje i Srbi ne dajte da se neprijatelj bogati na vas racun.Bojkotujte i vi hrvatske proizvode i naravno i more.

Mihajlo

21.06.2013. 01:15

Samo napred Srbi I kupejte is 'rvatske I pomazite njihovu ekonomiju dok nasa propada.

ZG

21.06.2013. 01:52

Lažete! Pune su trgovine u HR vaših proizvoda, sad je drugo pitanje koliko se kupuju, kakve su kvalitete, kakve su im cijene, ali da ih ima, ima ih i zato tvrdim da novinar besramno laže!

Jabre

21.06.2013. 01:53

Ja ne kupujem ništa hrvatsko uvek postoji alternativa, zašto bi pomagao privredu zemlje koja je terala moj narod da nosi plave trake na rukavu ?

ZG

21.06.2013. 10:07

@Jabre - Plave trake?? Hebote, ti si očito još pod utiskom filma Schindlerova lista!

Hrvat

21.06.2013. 02:03

Mi ne jedemo ono što ne znamo šta piše mislim na ćirilici, ne znamo šta kupujemo

Miki -Zg

21.06.2013. 12:24

@Hrvat - Gospodine nedavno u Širokom brijegu ,Hercegovina i veliki Hrvati su svojatali ćirilicu kao svoju .Kako brzo zaboravište pismo svojih bližnjih predaka.

bio 10 dana

21.06.2013. 02:59

bio sam u hrvatskoj mrzovoljni su niko se ne smeje kao da sam posetio psihijatrijsku bolnicu , nose vojne uniforme pricaju izmisljotine iz gradjanskog rata sfrj , isprani mozgovi setaju po ulici prebrojavaju krvna zrnca ma to je 100% bolesna atmosfera i nelagodan osecaj , sve ostavlja jako los utisak, podvale i prevare su deo zivota i ne vidim zasto bih neko ulagao napor pored toliko zemalja koje zele da njihovi gradjani lepo zive ,u evropu kroz madjarsku cesko slovacku tu je osmeh

toma

21.06.2013. 13:28

@bio 10 dana - U pravu si skroz ,samo pogledaj na internetu koliko ljudi posjeti Hrvatsku a koliko Srbiju pa nam objasni zašto je to tako

sunovrat

21.06.2013. 03:31

Srpski sunovrat poceo je sa avnojevskom Jugoslavijom. Do tada je poredak na tabeli bio sasvim drugaciji.

Sadman Sway

21.06.2013. 05:51

Srbski proizvodi (pehrambeni) su povoljni i kvalitetni. Osim toga to mi je poznato i radije ću kupiti nešto od Soko štarka ,nego kekse iz Švedske ili Francuske. Na žalost politika i diktat iz EU nalaže "kupujte smeće iz EU"

грађанин

21.06.2013. 05:54

Ови наши ''политичари'' никао да науче шта је реципроцитет у међународним односима...... Свакако,клечање(ТН)извињавање унаоколо(БТ) дефинитивно није.... Пробајте господо,да бар мало поштујете себе и нас пред светом,није уопште тешко,а не шкоди....

sMile

21.06.2013. 05:57

Ni9je tacno da ima barijera, Carina, bojkota, problem je sto Srpska roba nevalja i sto ne ispunjava proveru kvalitete,, osim plazma keksa, malina i kupina sve ostalo je katastrofa,,?? ;-))

istina

21.06.2013. 06:11

mi Hrvati bojkotujemo Srpsku robu,sve sto je Srpskog porekla ide u smece,ili se vraca na rafove,neka Srbi svoje jedu,mi necemo sigurno.

darko

21.06.2013. 07:21

Pa tome smo samo i isključivo mi sami krivi.Prvo treba da se kupuje domaća roba pod uslovom približnog kvaliteta i cene a drugo naš izvoz se rešava na višem nivou od mojih komentara.Kada bi hrvatska roba na granicama (pogotovo kvarljiva ) stajala po pet dana zbog proceduranih stvari onda bi i "komšije" porazmislile da li imaju računa da nas ograničeno i po potrebi mrze.

Владимир

21.06.2013. 10:28

@KaGeBe - Нисмо. Само смо под окупацијом не квалитетних људи, генерацијски.

lune

21.06.2013. 07:49

Da je samo to. Zastupnici velikih stanih brendova u Hrvatskoj pokušavaju na sve načine da otmu tržište i u Srbiji, po cenu da unište one koji to već rade u Srbiji. Predstavništva stranih firmi koja za ovaj region imaju centralu u Zagrebu čine sve da ometaju poslovanje srpskih firmi ovde, na najperfidnije moguće načine. Raspitajte se malo, ima toga koliko hoćete.

ZG

21.06.2013. 10:10

@lune - Nije HR u regiji sa vama, mi smo u EU, vi ste u regiji sa BiH, C.Gorom, Kosovom, Makedonijom i Albanijom.Inače, pišeš budaleštine!

Flavije Jovijan

21.06.2013. 17:49

@lune - A, sto ti onda ne citas sajtove iz svoje eu regije nego izlazis na sajt srpskih medija da citas te "budalastine"!? Sta te to vuce da svakodnevno citas srpske novine i ostavljas svoje komentare!? Zasto se konacno ne okrenes novinama iz svoje regije i pocnes tamo da komentarises vesti!? Meni nikada ne bi palo napamet da otvorim sajt hrvatskih novina, a kamo li da tamo ostavim neki svoj komentar! Cak ni ne znam naziv nijedne hrvatske novine, niti me to zanima! Zasto si na kompu ukucao novosti.rs!!?

pst

21.06.2013. 07:55

Srbi su dokazali da su narod koji slabo pamti. Zbog laži o evropskoj uniji niko ne sme da kaže da su naši proizvodi u hrvatskoj diskriminisani o firmama koje tamo trguju je izlišno pričati a mi ne smemo da kažemo da treba bojkotovati razne ideje i ostalu boraniju jer mi njima trebamo kao tržište ali inače, oni ne mogu da nas gledaju. Iskreno ne treba mi nikakva roba iz lepe njihove daleka im bila.

sini2

21.06.2013. 08:15

Dobro jutro glupi moji Srbijanci!!!! Pa, vi tek sada skapirali da u Hrvatskoj niste dobrodosli...ni vi, a ni vase firme....a, da su vas izdajnici-dosmanlije, prodalim hrvatrima za sitne pare....EEEEE, budala, majko moja mila..... ;(

dejan vuksanovic

21.06.2013. 08:21

Nema rampe za Srbske proizvode, vec se oni prepakuju ili pakuju kao hrvatski i tako prodaju tamo! Udariti embargo na sve hrvatske proizvode bi bila najbolja inekcija da se Srbski superiorni proizvodi prodaju u hvatskoj!

ZG

21.06.2013. 10:12

@dejan vuksanovic - Srpski superiorni proizvodi? A što bi to bilo, možda rakija brlja i slanina?!

Mirjana

21.06.2013. 08:40

Gde je tu reciprocitet????Nemamo mi sto oni imaju,a ni oni nemaju sto mi imamo!!!Konkurentnost i nize cene ,veliki izbor i kvalitet su merila, a mi prihvatamo sve sto je tudje!!!!Posle Miskovic kriv ,upropastio "male proizvodjace"!!!

SMOKI

21.06.2013. 08:45

Staviti vece akcize na svu robu iz Hrvatske. Nikako ne dozvoliti da roba iz Hrvatske bude jeftinija od drugih uveznih roba. Uvek mora biti skuplja. Mere trebaju biti na snazi sve dok se ne izjednaci bilans sa Hrvatskom.

ZG

21.06.2013. 10:14

@SMOKI - Smoki, mi smo sad na jedinstvenom EU bescarinskom tržištu od 510 mil, potrošača, izašli smo iz CEFTA i zaboli nas više za vaše tržište od nekoliko mil. siromašnih potrošača!

Flavije Jovijan

21.06.2013. 17:42

@SMOKI - Jeste, samo ste vi na to jedinstveno eu trziste pusteni da na njemu kupujete njihovu robu a ne da im je prodajete vasu! Tamo ne mozete da prodate nista zato vam jeste stalo do ovog malog trzista, ali opet 3 puta veceg od vaseg! Zasto se onda toliko upirete da robu plasirate ovde ako nekoliko miliona siromaha nije dostojno vaseg truda!? Zasto uopste izlazite na sajtove srpskih novina i ostavljate svoje komentare!? Zasto nisi na sajtu francuskih novina napisao neki svoj komentar, ili belgijskih!?

SMOKI

21.06.2013. 08:55

Staviti vece akcize na svu robu iz Hrvatske. Nikako ne dozvoliti da roba iz Hrvatske bude jeftinija od drugih uveznih roba. Uvek mora biti skuplja. Mera trebaju biti na snazi sve dok se ne izjednaci bilans

Владимир

21.06.2013. 08:58

Зато што нас овдашња неокомунистичка банда идаље држи у вазалном положају у односу на све "бивше републике". Реципроцитет би решио тај проблем заувек.

Nenad

21.06.2013. 16:56

@Владимир - slazem se sa tobom . samo reciprocitet . koliko oni naseg uvoze toliko mi njihovog . Hrvati ne zele da konsumiraju robu iz Srbije ,makar bila najeftinija .

srbenda

21.06.2013. 09:05

Hahahah kakav uspeh srpske vlade i sposobnih srpskih menadjera.Nesposobni da vode sami sebe a kamo li drzavu!!!!!

Чича Шумадинац

21.06.2013. 09:11

А што се ми то чудимо... одавно се зна шта нам хрвати мисле и желе, све најгоре, и сад ово није јасно,како бре, по принципу реципроцитета и тачка. Али махери суони и словенци, подмажу где треба а нама зинуло д..е, а народ конарод.

Србин

21.06.2013. 09:17

Зато што ми себе не знамо да ценимо и зато што нам је све туђе слађе, зато смо ту где јесмо. Реципроцитет!!!

na celom svetu samo Crvena Zvezda

21.06.2013. 09:25

Tekst koji je zakasnio, ovo se desava vec skoro 10 godina. To je zato sto smo mi tamo dobrodosli, sto nas vole i sl. Umesto da se svakog dana govori i pise o ovakvim stvarima objavi se 1 tekst u 4-5 meseci. Ta rampa je najveci problem jer nasi prozivodi ne mogu ni da se primete. Pa vi iz novosti malo malo pa reklama hrvatsko more bla bla bla. Kad kupujem vidim gde se pravi, moze nemacko, madjarsko, kinesko, domace ali kada vidim da je prozivedeno tamo ne hvala.....

MN

21.06.2013. 10:02

@na celom svetu samo Crvena Zvezda - Bravo, isto tako i ja radim. Obavezno čitam deklaraciju i njihovo zaobilazim u širokom luku.

ZG

21.06.2013. 10:18

@na celom svetu samo Crvena Zvezda - Pišeš gluposti, npr u Kauflandu u ZG imaš pune police proizvoda iz Srbije: ajvar, mlijeko, masline, čokolade, keksi, napolitanke, to je samo što se mogu u ovom trenutku sjetiti, a nudi se još masa srpskih proizvoda. Drugo je pitanje koliko ih potrošači kupuju, ali ne lažite više da ih nema i da je kao neka rampa, ima vaših proizvoda masa na policama HR trgovina!

jokala

21.06.2013. 10:24

@na celom svetu samo Crvena Zvezda - NEMOJ DA IH RASPLACES. todoric je duboko usao u srbiju.

tone

21.06.2013. 10:57

@na celom svetu samo Crvena Zvezda - Jos jedan cija cela porodica radi bas kao i ti i slaze se sto se tice njihovog mora.

Miki -Zg

21.06.2013. 11:48

@na celom svetu samo Crvena Zvezda - Ispravak nije 10 već 23 god. Nije problem ovih vlasti u Hrvatskoj ,već u podaničkim Vladama Srbije.Slovenci i Hrvati kupe sve odgovorne u Srbiji za ručak ,maltene za 1 dinar.Kod kuće ti isti ne žele neprijateljsku robu !

Miki -Zg

21.06.2013. 12:17

@na celom svetu samo Crvena Zvezda - ZG,uskoro ću to provjeriti,znam da nešto robe ima iz Srbije u Getrou i Konzumu

Flavije Jovijan

21.06.2013. 17:36

@na celom svetu samo Crvena Zvezda - I, ne radi se samo o proizvodima u rafovima! Svaki nas kablovski operater nam posalje hrt1 i hrt2, a neki tu dodaju i slovenacki, bosanski, makedonski, crnogorski kanal. Pokusajte samo da zamislite situaciju da neki hrvatski operater kroz kabl pusti rts1 i rts2! Pogledajte koliko su nam svojih serija uvalili! Pogledajte njihove pevace, pevacice, grupe! Mora se reciprocitet uvesti u svim oblastima, a ne samo u oblasti trgovinske razmene!

Icebreaker

22.06.2013. 10:37

@na celom svetu samo Crvena Zvezda - Matori...vegeta vam se reklamira u 19:30 pre dnevnika rts-a...sto i sam znas da je prime time...pola srbije gleda....zivo me zanima da li bi mogao neki srpski proizvod da se reklamira na htv-u u isto vreme....letele bi glave sa televizije...toliko o vasoj toleranciji...a reklama prodaje proizvod

rade smederevac

26.08.2013. 22:03

@na celom svetu samo Crvena Zvezda - ZG. Ukljuci mozak kad pises o robni kao npr,proizvodi masline jer takvih nema u SR, a ja koji provodim mnogo vremena u HR vidim da u konzumu ili plodinama mozete naci ajvara,ljutenice i koju nevazanu robu koja se tek ponekad kupi. Nije da u SR. nema adekvatne robe vec je politika ne kupovati robu SR porekla.To je istina a sve ostalo su rekla-kazala.

josip,zagreb

21.06.2013. 10:43

pljunite u šake i primite se posla. Svaki Vaš npr. poljoprivredni proizvod će ići, samo treba ga kvalitetno napraviti i znati prodati. Puno se auta vaših trgovaca može vidjeti u Hrvatskoj, u pravilu pred restoranima gdje se krka janjetina. A poslje "neće da kupuju jel nas mrze" Nikad nisam na TV-u vidio ni jednu reklamu iz Srbije.

Istina

21.06.2013. 10:46

Najveća rampa srpskim proizvodima su sami građani Hrvatske koji neće da kupuju robu od neprijatelja. Svoja preduzeća neće prodavati Srbima ni za veću cenu od realne jer ko bi svoje prodavao neprijatelju. Mi smo nažalost brzo zaboravili sve, za malo para svoja bogatstva prodajemo neprijatelju. Verovatno toliko i vredimo.

zoks

21.06.2013. 12:52

@Istina - Istina,zato je i rekao portparol nato-vaca Dzejms Shej, "bombardujte Srbe spokojno,brzo ce to oni zaboraviti"!Nema naroda na svetu koji ima toliko pripadnika koji nemaju trunku jednu samopostovanja! I konstantno se iscudjavaju zasto nam se ponavljaju ruzne stvari??!!A nas koji to imamo nazivaju velikosrbima,Cetnicima,nacionalistima!

josip,zagreb

21.06.2013. 10:58

npr: moj stric prije par godina kupuje traktor. Neće legendarni IMT(prije rata uvijek prvi izbor) jer je na glasu "ni sijena" onoga nekad.Kupuje nekakav Indijski(ha-ha) sličan IMT-u kao jaje jajetu i zadovoljan je.Srbomrzac ili ne činjenica je da je nekad Tito Gandhija učio što je mjerna jedinica za što.......

Бранко Стеванович

21.06.2013. 11:11

Treba voditi ekonomsku politiku, a mi je ne vodimo u odnosu na komsije. Treba biti dostojan i ne uzimati i ne davati mito, ali mi nismo dostojni i nas ce lako hrvati ili slovenci ili bilo ko da podmiti.Mi smo definitivno nedostojni, i kada govorimo o nekoj slavnoj proslosti, to samo govori koliko smo posle toga nisko pali.Jos nam je arcibal Rajs pisao kakvi smo, a to je bilo davno, i jos smo gori.

Idler

21.06.2013. 12:42

Dajte se više uozbiljite. Ja kad idem u pojedine trgovine ovdje po Zagrebu moram se dobro potruditi kako bih našao neki proizvod koji nije srpski. Zamisli čuda, nit njemački, nit engleski nego baš redom sve srpski proizvodi. Hajd mi objasnite kako je to moguće ako je istina ovo što piše u članku !?

Flavije Jovijan

21.06.2013. 17:23

@Idler - A, zasto mislis da ovom clanku ne bi trebali da verujemo nego da verujemo bas tebi kako u Zagrebu, toboze, ne mozes da zivis od srpskih proizvoda. Clanak se, inace, uklapa u opsti utisak ljudi koji su poslednjih godina putovali u Hrvatsku da nigde nisu videli u rafovima srpske proizvode, dok smo mi ovde hrvatskim preplavljeni. Na primer, ovde cu hrvatska vina uskoro poceti da pronalazim u postanskom sanducetu, a u Hrvatskoj niko nikada nije video nijedno nase vino!