Tržište internet oglašavanja u Srbiji svake godine raste 100 odsto, ali je i dalje iza zemalja poput Češke, čije tržište je deset puta veće od našeg, ocenio je predavač na IT akademiji Dragan Varagić na konfereniji "E trgovina 2013".

"U poslednje dve godine sve veći broj firmi 'dolazi' na internet, a internet oglašavanje postaje jako važan faktor u pogledu dolaska do korisnika", izjavio je Varagić Tanjugu na marginama ovog skupa.

S vremenom, kako je rekao, internet oglašavanje i prisustvo na internetu poslovnih ljudi i kompanija postaje „sve važnije i važnije".

Varagić ocenjuje da položaj Srbije u internet oglašavanju zavisi od toga s kim se merimo. Tako se Srbija, po njegovim rečima, nalazi ispred Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Albanije, ali Češka ima deset puta veće tržište internet oglašavanja, odnosno ljudi plaćaju deset puta više za oglašavanje na internetu nego što je to u Srbiji.

"Važno je da se to tržište razvija, i bez obriza na to što se kaže da je kriza imamo svake godine više od 100 odsto porast oglašavanja iz prostog razloga što privrednici vide da od toga imaju koristi", ukazuje Varagić.

Prednost internet oglašavanja u odnosu na druge vidove marketinga, smatra on, predstavlja merljivost, odnosno mogućnost da se precizno izračunaju efekti na osnovu prodaje.

Osvrćući se na važnost osvežavanja sajtova i održavanja "koraka s vremenom" u njihovom vizuelnom identitetu i utisku, Varagić napominje da internet prezentacije preduzeća treba da budu ažurne i da se vodi računa o dopunjavanju sadržaja novim informacijama.

"U praksi se pokazalo da čim firma ima koristi od interneta, ođednom sve to postaje vrlo ažurno, lepo, javljaju se nove verzije sajtova, novi sadržaji. Kad imate firmu koja hoće da zarađuje pare, pošto na žalost u Srbiji postoje firme koje neće da zarađuju pare zato što ne rade kako treba, kada vide da dobijaju sredstva od nečeg, oni se odmah trude", kaže Varagić.

Internet oglašavanje je bila jedna od tema na upravo završenoj ovogodišnjoj konferenciji "E trgovina 2013" na Paliću.

Prema rečima direktora agencije "E trgovina" Nebojše Đurića, cilj skupa je bio informisanje internet trgovaca iz Srbije i regiona na temu zakonskih izmena i promena u ambijentu za elektronsko poslovanje i trgovinu uopšte.

Đurić smatra da je skup, koji je otvorio potpredsednik Vlade i ministar spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija Rasim Ljajić, i na kojem su učestvovali predstavnici pomenutog ministarstva, Uprave carina i banaka, ispunio očekivanja.

On napominje da je, pored dolaska Pej pala, koji je konačno u prvom segmentu rešen, na konferenciji postavljeno i pitanje da li će se konačno usvojiti Zakon o platnim uslugama, koji treba da uđe u skupštinsku proceduru.

"Taj zakon je jako bitan zato što će dozvoliti otvaranje tržišta elektronskog novca, odnosno njegovog emitovanja na teritoriji Srbije. To će omogućiti trgovcima da, sem platnim karticama, naplaćuju robu i usluge i nekim drugim sistemima koji će se možda pojaviti ili doći na tržište Srbije, a nisu bili do sada prisutni", rekao je Đurić Tanjugu.