Nabavka novih aviona za Jat

Tanjug

21. 04. 2013. u 12:07

Vlada Srbije nastavlja program stabilizacije srpskog avioprevoznika i u toku je nabavka novih aviona na lizing, izjavio je ministar Mrkonjić

BEOGRAD - Vlada Srbije nastavlja program stabilizacije srpskog avioprevoznika Jat ervejza i u toku je nabavka novih aviona na lizing, izjavio je danas Tanjugu ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

Razgovara se i sa radnicima koji će otići u penziju, a pregovara se i o prebacivanju duga tog preduzeća na državu, dodao je on.

Razgovor sa kompanijom iz Ujedinjenih Arapskih Emirata ili iz bilo koje druge zemlje neće smetati daljem uključivanju novih partnera u afirmaciju JAT-a, rekao je Mrkonjić.

"Nama je mnogo važno da JAT može da leti sa novim avionima i da ispunjava programe i planove razvoja," dodao je ministar saobraćaja.

U Srbiju će krajem maja stići prvi Erbasovi avioni, najavio je generalni direktor JAT-a Vladimir Ognjenović, i naglasio da srpski avioprevoznik počinje obnovu flote posle više od 20 godina.

JAT trenutno pregovara o zakupu po dva Erbasa 320 i 319 i jednog aviona ATR 500, dodao je Ognjenović.

Prema njegovim rečima, JAT je sa aviokompanijom Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata potpisao "kod šer" ugovor o saradnji, koji ne podrazumeva samo zajedničku prodaju karata već i zajedničke letove.

JAT će tako imati zajedničke letove na 21 destinaciji Etihada, a Etihad na 23 destinacije srpske aviokompanije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Mile NS

21.04.2013. 13:38

"JAT trenutno pregovara o zakupu po dva Erbasa 320 i 319 i..." - Da li je bre moguće da se uopšte Airbus uzima kao mogućnost ??? Zna li Mrka koliko se taj avion razlikuje od Boing-a na kojem naši piloti lete trenutno i koliko će koštat i probuka i ti h pilota i mehaničara ako će se održavati kod nas ili će i to da se plaća u inostranstvu? Ono, ima se moež se...?

INAT

21.04.2013. 17:18

@Mile NS - Obuka pilota ce trajati oko mesec ili dva. JAT tehnika i erbas osnivaju trening centar, a odrzavanje ce se vrsiti od strane JAT tehnike, inace, razlika izmedju boing i erbas je vrlo, vrlo, vrlo mala jer su standardi skoro isti za oba aviona. Imaju iste motore, tj isti standard motora, a motor = 70% troskova odrzavanja aviona.

Asgard

21.04.2013. 19:08

@Mile NS - Pravo pitanje je da li je uopste rentabilo kupovati avione za nerentabilni jat! A, sto se tice toga koje avione - kakve to ima veze!? Imamo stotine pilota, tehnicara, mehanicara, a svega desetak aviona. Uvek se polovina moze obuciti za jedan tip, a druga polovina za drugi tip aviona! I, inace ih je daleko vise od polovine prekobrojno! Jat treba ukinuti, a ne kupovati mu avione!!

INAT

21.04.2013. 20:44

@Mile NS - Ne znam da li si cuo, potpisan je ugovor sa Etihadom, a JAT kao luzerska kompanija postaje istorija, polako ali sigurno!

Molim Vas

22.04.2013. 11:09

A sada, prvo pitanje : Ko ce raditi zemaljsko opsluzivanje novih letelica ? Odgovor je jasan - oni koji to znaju i raspolazu neophodnim resursima koji to omogucavaju. Zatim, drugo pitane : Da li je to zavisno preduzece Jat Airways-a speciojalizaovano za zemajlsko opsluzivanje Su Port, jer to bi bilo logicno - Ne ! Sledi pitanje : Zasto ? A odgovor odavno poznat - Zato sto o tome nema ni govora a iskreno niko o tome i ne razmislja ! Da nije zalosno bilo bi smesno ! Sta mislite, zasto ?

Voja

23.04.2013. 16:43

Ministar je pravi patriota kad zeli da sacuva brend Jat-a. On zna sta je dobro za njega i poziciju na kojoj se nalazi. Sve sto bude uradio bice u korist ekipe iz finansija a na stetu gradjana Srbije. On prebacuje 300 mil. Eura duga na gradjane Srbije. Pravi novi Jat sa novim zaduzenjem. Strani investitori opet trljaju ruke jer imaju super klijenta iz ministarstva saobracaja. Tanjug je objavio jos jednu od bajki kako je vaskrsnuo Jat pod dirigentskom palicom estradnog eksperta. To je Srbija.