Nabavka novih aviona za Jat
21. 04. 2013. u 12:07
Vlada Srbije nastavlja program stabilizacije srpskog avioprevoznika i u toku je nabavka novih aviona na lizing, izjavio je ministar Mrkonjić
BEOGRAD - Vlada Srbije nastavlja program stabilizacije srpskog avioprevoznika Jat ervejza i u toku je nabavka novih aviona na lizing, izjavio je danas Tanjugu ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.
Razgovara se i sa radnicima koji će otići u penziju, a pregovara se i o prebacivanju duga tog preduzeća na državu, dodao je on.
Razgovor sa kompanijom iz Ujedinjenih Arapskih Emirata ili iz bilo koje druge zemlje neće smetati daljem uključivanju novih partnera u afirmaciju JAT-a, rekao je Mrkonjić.
"Nama je mnogo važno da JAT može da leti sa novim avionima i da ispunjava programe i planove razvoja," dodao je ministar saobraćaja.
U Srbiju će krajem maja stići prvi Erbasovi avioni, najavio je generalni direktor JAT-a Vladimir Ognjenović, i naglasio da srpski avioprevoznik počinje obnovu flote posle više od 20 godina.
JAT trenutno pregovara o zakupu po dva Erbasa 320 i 319 i jednog aviona ATR 500, dodao je Ognjenović.
Prema njegovim rečima, JAT je sa aviokompanijom Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata potpisao "kod šer" ugovor o saradnji, koji ne podrazumeva samo zajedničku prodaju karata već i zajedničke letove.
JAT će tako imati zajedničke letove na 21 destinaciji Etihada, a Etihad na 23 destinacije srpske aviokompanije.
Mile NS
21.04.2013. 13:38
"JAT trenutno pregovara o zakupu po dva Erbasa 320 i 319 i..." - Da li je bre moguće da se uopšte Airbus uzima kao mogućnost ??? Zna li Mrka koliko se taj avion razlikuje od Boing-a na kojem naši piloti lete trenutno i koliko će koštat i probuka i ti h pilota i mehaničara ako će se održavati kod nas ili će i to da se plaća u inostranstvu? Ono, ima se moež se...?
@Mile NS - Obuka pilota ce trajati oko mesec ili dva. JAT tehnika i erbas osnivaju trening centar, a odrzavanje ce se vrsiti od strane JAT tehnike, inace, razlika izmedju boing i erbas je vrlo, vrlo, vrlo mala jer su standardi skoro isti za oba aviona. Imaju iste motore, tj isti standard motora, a motor = 70% troskova odrzavanja aviona.
@Mile NS - Pravo pitanje je da li je uopste rentabilo kupovati avione za nerentabilni jat! A, sto se tice toga koje avione - kakve to ima veze!? Imamo stotine pilota, tehnicara, mehanicara, a svega desetak aviona. Uvek se polovina moze obuciti za jedan tip, a druga polovina za drugi tip aviona! I, inace ih je daleko vise od polovine prekobrojno! Jat treba ukinuti, a ne kupovati mu avione!!
@Mile NS - Ne znam da li si cuo, potpisan je ugovor sa Etihadom, a JAT kao luzerska kompanija postaje istorija, polako ali sigurno!
A sada, prvo pitanje : Ko ce raditi zemaljsko opsluzivanje novih letelica ? Odgovor je jasan - oni koji to znaju i raspolazu neophodnim resursima koji to omogucavaju. Zatim, drugo pitane : Da li je to zavisno preduzece Jat Airways-a speciojalizaovano za zemajlsko opsluzivanje Su Port, jer to bi bilo logicno - Ne ! Sledi pitanje : Zasto ? A odgovor odavno poznat - Zato sto o tome nema ni govora a iskreno niko o tome i ne razmislja ! Da nije zalosno bilo bi smesno ! Sta mislite, zasto ?
Komentari (4)