Kraljevačka fabika aviona spremna za osvajanje sveta
21. 04. 2013. u 11:18
„Aero-ist Evropa““ potreban zamajac.Zbog nerazumevanja države i banaka prodaja ispod cene
KRALjEVO - Iako je nedavno sa avionima tipa „sila 450“ položila sve vazduhoplovne ispite, ispunjavajući i najzahtevnije nemačke standarde za proizvodnju lakih aviona, kraljevačka fabrika lakih aviona „Aero-ist Evropa“, kao da je opet na samom početku veoma perspektivne proizvodnje sportskih i drugih letilica tog tipa.
Već na predstojećem i svetski poznatom sajmu ovakvih letilica od 24. do 28. aprila u Fridrihshafenu pokraj Bodenskog jezera, Kraljevčane, naime, kao zvanična potvrda kvaliteta i izdržljivosti aviona tipa „sila“, čeka i sertifikat nemačkih vazduhoplovnih vlasti, koji - širom otvara svetska tržišta.
Nemci su, štaviše, za 1,5 miliona evra još ranije ugovorili kupovinu 27 ovakvih aviona od kojih su im četiri već isporučena, najavljujući i nove količine, dok narudžbe stižu i iz Francuske, Italije, Španije, Slovenije i drugih zemalja. Ali...
- U nedostatku obrtnih sredstava za finansiranje proizvodnje, a zbog nerazumevanja države, lokalne samuoprave i banaka, mi smo prinuđeni da naše avione koji, eto, zadovoljavaju i najstrože standrade, prodajemo ispod cene, ne više od cene boljeg automobila srednje klase, samo da bismo nekako došli do obrtnih sredstava i opstali na tržištu, uglavnom inostranom, koje nam se širom otvara. Umesto da od našeg kvalitetnog i tarženog proizvoda imamo zaradu koju bismo opet ugradili u razvoj i nova radna mesta, ta „razlika“ u ceni ostaje na računima bogatih inostranih kupaca - vajka se Milorad Matić Mago (41), Kraljevčanin i većinski vlasnik „Aero-ista“, u kojem 40 odsto kapitala, kao ortak u poslu, ima i Italijan Tomazo Perozini.
A, da sve bude u istom „stilu“, ni od te nagrade SIEPA koja se uglavnom sastojala od obećanja o dodeli stotinak hiljada evra bespovratnih sredstava za podsticaj izvozne proizvodnje i poboljšanje marketinga, do danas - ništa?!
No, ni to nije obeshrabrilo Matića, njegovog ortaka Perozinija i ostale poslovne saradnike da nastave, pa su nedavno napravili i taj prvi srpski laki avion „sila 450“ („srpska industrija lakih viona“), koji je u svemu zadovoljio kriterijume veoma zahtevnih nemačkih kupaca a time, može se nedvosmisleno reći, i standarde „ostatka“ Evrope i sveta. Ali - ništa bez zamajca.
AVION S PADOBRANOM
PRVI srpski laki avion „sila 450“ namenjen je obuci sportskih pilota, a kao i avioni tipa „MP“ koje takođe proizvodi „Aero-ist“, osim uvoznog motora „rotaks“, napravljen je uglavnom domaćim materijalom i znanjem. Mada im je putna brzina 200, ovi avioni mogu da lete i do 270 kilometara na sat, da u vazduhu provedu i po pet i po sati, da pored stotinak litara goriva nose i četiri putnika i, zavisno od želje kupca, da imaju najsavremeniju kompjutersku, navigacijsku i dži-pi-er-es opremu.

Ipak, „sila“ ima i nešto posebno - padobran. Radi se, zapravo, o sigurnosnom sistemu sa raketnim uređajem i padobranom koji, u slučaju bilo kakvog kvara ili „otkaza“ na avionu u vazduhu, može ovu letilicu bezbedno da spusti na zemlju sa sve posadom!
Srki
21.04.2013. 13:12
kao ekonomist savetovao bih da se zadrze na samofinansiranju. U protivnom, radit ce za banke. Ovako ce zapravo najbolje napredovati a cenu kasnije mogu i povecavati kad dodju do neke brojke
@Srki - OBJEKTIVAN S obzirom na to da su okolnosti kakve jesu, potpuno ste u pravu.
U Kraljevu je postojala fabrika aviona i aerodrom jos od 1927. godine.Kad je poceo rat, fabriku i aerodrom su preuzeli Nemci.Ako ima neko upucen neka napise sta se desilo sa tom fabrikom posle rata,zasto je ugasena.I kakva je to Dinkiceva politika da poklanja subvencije tamo nekom Svarovskom ili Boshu za otvaranje fabrika,a kad su u pitanju nasi privrednici, njih cemu da prepustimo da se sami snalaze.Placamo bogatim strancima a gusimo nase privrednike sa odlicnom idejom.
Е,мој земљаче ко ти је крив што ниси странац,па да ти ови наши ''Ајнштајни'' дају џабе и плац,и комуналије,и 10.000Е по радном месту,једино би морао да се са њима сликаш.....
Tacno je da u Kraljevu postojala francuska fabrika aviona u kojoj su radili nasi ljudi, ali i Francuzi za koje je izgradjeno citavo jedno naselje koje i danas postoji u Kraljevu, kao i katolicka crkva. Svi koji zive u Kraljevu znaju za Francusku koloniju, ali danas tu Francuza nema. Posle rata ondasnja vlast i meni nepoznatih razloga premesta fabriku u Mostar gde i danas postoji.
Komentari (9)