BEOGRAD - Novi dizel-motorni voz iz Rusije, prvi od 12 naručenih, krenuo je danas promotivno srpskim prugama, a od sutra će redovno saobraćati između Beograda i Vršca.

Prvi "putnici" danas su u vožnji od Beograda do Pančeva bili novinari i njihov domaćin generalni direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković.

Srpske železnice su prvi put posle pune tri decenije dobile novi voz, istakao je Marković, dodajući da će u naredna dva meseca iz Rusije stići još dva ruska voza, čije se uključivanje u saobraćaj očekuje početkom maja.

Marković je kazao da će svih, ukupno, 11 vozova ruske kompanije "Metrovagonmaš" biti isporučeno srpskim železnicama do kraja ove godine.

"Ovo je veoma značajan dan za srpske železnice i najava boljih dana, novih, komfornijih i tačnijih vozova na našim prugama", istakao je on.

Novi voz iz Rusije koji će saobraćati na relaciji Beograd Dunav-Vršac ponovo će nakon pune tri godine uspostaviti redovan putnički saobraćaj između glavnog grada i Vršca.

Voz će radnim danima i subotom saobraćati dva puta dnevno - iz stanice Beograd Dunav polaziće u 7.20 i 19.20 sati, dok će iz Vršca za Beograd polaziti u 5.15 sati i u 16.45 sati.

Marković je rekao da će za taj voz na delu od Beograda do Pančeva važiti karta "Beo voza", a od Beograda do Ovče "Bus plus".

Marković je ukazao da će srpske železnice iz dela ruskog kredita čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara, nabaviti dodatnih 25 vozova od iste ruske kompanije, kako bi se poboljsao lokalni i regionalni saobraćaj na neelektrificiranim prugama na teritoriji cele zemlje.

Komercijalni direktor "Transmaš holdinga" Suhrat Mahmudov je izrazo zadovoljstvo što ta kompanija sarađuje sa Srbijom i što će se njihovi vozovi koristiti u Srbiji.

Novi ruski vozovi će na nelektrificiranim prugama postepeno zameniti putničke "šinobuse" i "makose" stare više od 30 godina

Dizel-motorni vozovi kompanije "Metrovagonmaš" imaju Mercedesov motor, Fojtov menajč, Knorove kočnice i druge komponente najpoznatijih svetskih proizvođača.

Imaju 120 mesta za sedenje, 126 mesta za stajanje, kamere, klimu, sistem za kontrolu, upravljanje i dijagnostiku, toalet, koji je prilagođen i osobama sa posebnim potrebama, a na srpskim prugama će se kretati brzinom do 120 kilometara na sat.

Cena jednog voza je oko 3,4 miliona švajcarskih franaka, a uz vozove će biti isporučeni i rezervni delovi, alat i oprema za održavanje, potrošni materijal i dokumentacija u vrednosti od 2,5 miliona švajcarskih franaka.

Železnice Srbije i "Metrovagonmaš" potpisali su 2010. ugovor o kupovini 12 novih vozova iz kredita međunarodne železničke banke "Eurofime" od 43 miliona švajcarskih franaka.