PREVARANTI su i ovog leta uspeli da prevare hiljade naivnih građana i da od njih prikupe dragocene lične podatke koje su im sami dali, jer su naseli na lažne profile turističkih agencija i učestvovali u nepostojećim nagradnim igrama.

Protekle nedelje su u turističkoj agenciji "Viva travel" bili šokirani dolaskom brojnih građana koji su tražili svoje autobuske karte i besplatno letovanje u Leptokariji (koju ova agencija ne prodaje). Osvojili su ih, kažu, nagradnoj igri koju ova agencija nikada nije organizovala. Naime, prevaranti su otvorili lažni profil na "Fejsbuku" sa logom ove agencije tražeći od ljudi podatke kao što su slika lične karte sa obe strane na kojoj se vide sve četiri ivice. Takođe, tražili su od ljudi da pošalju fotografiju na kojoj u ruci drže natpis "Skril".

- Kada smo shvatili da je u pitanju prevara odmah smo obavestili policiju i javno svuda objavili da je reč o lažnoj nagradnoj igri - kaže Mirko Milanović iz "Vive". - Bili smo veoma iznenađeni što su građani nastavili da se prijavljuju za nagradnu igru za koju smo jasno objavili da je prevara! Još više nas čudi što ljudi nisu primetili da na tom profilu nema ni jedne starije objave i da to, uopšte, nije zvanični profil naše agencije.

Prevaranti nisu organizovali lažnu nagradnu igru samo sa logom ove agencije, već su to uradili i sa "Argusom", "Travelendom" i mnogim drugima. Tačnije, prevaranti kradu podatke već godinama!

- Prošle godine su ime "Sabre" zloupotrebili tri puta za dva meseca - kaže Vladimir Vlaho iz ove agencije.

- Prijavili smo policiji i nikada nije otkriveno ko su ljudi koji organizuju lažne igre i za šta koriste podatke naivnih građana koje sakupljaju prilikom ove prevare. Normalno je što su ljudi naivni, jer se čovek uvek nada da će nešto dobiti, pa iz agencije odu razočarani. Nama ovi prevaranti oduzimaju vreme i dovode nas u neprijatnu situaciju.

PROČITAJTE I: Naši turisti ostali bez uplaćenog hotela u Hurgadi

Još je zanimljivije da prevara još traje i da građani i dalje prevarantima mogu da šalju svoje podatke!

Lažni profili turističkih agencija i demantiji



Ime agencije "Argus" je zloupotrebljeno još u junu i stotine ljudi su nepoznatom broju na vajberu slali sve što su im tražili.

- Nas su hakovali na "Instagramu" i ponudili 1.000 vaučera sa popustom, između ostalog i za Hrvatsku, koju mi uopšte ne prodajemo - kaže Srđan Andrejević iz "Argusa". - Prijavili smo slučaj policiji, Turističkoj inspekciji i "Instagramu". Niko nije uhvaćen, ništa nije otkriveno, čak je lažni nalog i dalje aktivan na "Instagramu" koji ga nije izbrisao iako smo to tražili!

STARIJI PODLOŽNIJI

ZANIMLjIVO je da je vrednost nagrade zbog koje su ljudi bili spremni da daju sve lične podatke i fotografije ne prelazi 50 evra. Još je zanimljiviji podatak da se radi o ljudima starijim od 40 godina koji nisu ni proverili da li je nalog lažan, već su nastavili da se prijavljuju i kada je jasno objavljeno da je reč o prevari.