OCENJIVANJE OBRAZOVNIH USTANOVA: Škole u proseku dobile jaku trojku
22. 01. 2019. u 16:02
Prethodni ciklus ocenjivanja škola završen je prošle godine. Najvišu ocenu, četvorku, zaslužilo oko 20 odsto institucija. Broj jedinica se smanjuje
AP Photo
NISU samo đaci ti koji dobijaju ocene. Ocenjuju se i škole, i to kroz proces spoljašnjeg vrednovanja (eksterne evaluacije), čiji je novi ciklus počeo ovih dana. Prethodni ciklus ocenjivanja škola završen je prošle godine, a izveštaj koji je napravio Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja pokazao je da naše škole za rad zaslužuju - jaku trojku. Četvorka je najviša ocena, pa one koje dobiju trojku i četvorku tretiraju se kao škole u kojima se dobro radi.
- Prvi ciklus spoljašnjeg vrednovanje završen je u 98 odsto ustanova - kažu u Ministarstvu prosvete.
- Urađena je revizija standarda i pokazatelja kvaliteta rada, a revidirani standardi i pokazatelji kvaliteta rada koristiće se u sledećem ciklusu spoljašnjeg vrednovanja, u školskoj 2019/2020.
PROČITAJTE JOŠ - ZABUNA MEĐU PROSVETARIMA: Od novog polugodišta brojčane ocene za drugi strani jezik
U Ministarsvu naglašavaju da će novi ciklus vrednovanja trajati šest godina.
Inače, prema izveštajima Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja, u školskoj 2016/2017. vrednovano je 110 škola. Njih 21,8 odsto dobilo je četvorku, trojku čak 60,4 odsto, dvojku 15,8 odsto, a jedinicu dva odsto. U školskoj 2015/2016. analiza je urađena za 121 školu, a pokazala je da dve trećine dobro rade, dakle ocenjene su sa 3 i 4, pri čemu dominira ocena 3 u 52,9 odsto škola, a četvorka u 13,2 škola. Ocenu dva dobilo je 32,2 odsto škola, a jedinicu je dobilo tek 1,7 odsto škola.
U 2014/´15. godini, 50,5 odsto njih ocenjeno je trojkom, četvorku je dobilo 16,8 odsto, dvojku 28,8 odsto škola, a najnižu ocenu ima - 3,8 odsto škola.
Za dve školske godine 2012/´13. i 2013/´14. Zavod je dao jedan izveštaj prema kom je oko 80 odsto škola ocenjeno ocenom 3 ili 4, pri čemu treba istaći da je tri puta više škola sa ocenom 3 - 60 odsto. Ukupno 34,2 odsto vrednovanih osnovnih i 33,8 odsto vrednovanih srednjih škola dobijaju ocenu 1 ili 2.
- Mi se pred proveru nismo "doterivali" - kaže, za naš list Merica Buj Bjelogrlić, direktorka OŠ "Olga Petrov" koja je ocenjivana u septembru, a direktorka ne očekuje da će u ovom novom krugu uskoro doći na red.
Škola je ocenjena sa više od 3,75, što je vrlo visoka ocena, a direktorka je dobila - četvorku.
- Pred ocenjivanje, rekla sam kolegama - radite kao i do sada, i dobro smo prošli. Nije dobro stvarati lažnu sliku ni o sebi, ni o drugima - kaže naša sagovornica, i napominje da su oni obaveštenje o evaluaciji dobili sedam dana ranije, te da sve i da su hteli da doteruju stvari nisu imali vremena.
Direktorka smatra da kontrola nije loša stvar, da bi možda mogla da bude i češća, jer niko ne dolazi s lošom namerom.
- Ako nešto ne radimo dobro, treba da popravljamo. Uvek čujete nešto dobro od kolega - ističe Merica Buj Bjelogrlić.
Патриота
22.01.2019. 16:14
То оцењивање је највећа глупост, код мене је дошла инспекторка која је седела 15 минута и видела како радим, могу замислити колико може да се види (иако ме је похвалила и школа добила 4)!!!!А да не причам да су неке школе давале оправдане часове и добре оцене проблематичној деци само да тај дан не дођу у школу!!!
Eksterna evaluacija je neopevana glupost! Mogu li ljudi koji su ucitelji, psiholozi ili sociolozi da ocene i vrednuju sta je bitno, koliko dobro po dubini ili sirini je nastavnik matematike , fizike ili hemije naucio djake? O srednjim strucnim skolama da i ne govorim. Ti je kompetencija tih ljudi jos manja!!! Sta reci?? Neko je kao i za inkluziju uzeo pare koje se sad moraji oprati!
Komentari (1)