Moda preča od boraca sa Kadinjače (FOTO)

V. ILIĆ

14. 09. 2018. u 10:55

Modna kuća "P....S.... fešn" snimila editorijal u spomen-kompleksu. Muzej u Užicu odobrio, hteli da promovišu istorijsko nasleđe

Мода преча од бораца са Кадињаче (ФОТО)

Spomen-obeležje palim borcima Depositphotos

SAMO nekoliko minuta nakon što je na internetu objavljena fotografija čačanske modne kuće "P....S.... fešn", koja je napravljena u Memorijalnom kompleksu "Kadinjača", korisnici društvenih mreža osuli su paljbu po menadžmentima ove kompanije i Narodnog muzeja u Užicu, koji upravlja spomenikom posvećenom palim borcima užičkog Radničkog bataljona. Zamerke su se odnosile na to da je neprimereno snimati modni editorijal na kosturnici, pored posmrtnih ostataka heroja. S druge strane, u modnoj kući, kao i u Narodnom muzeju, kažu da fotografije menekenki u prikladnim odevnim predmetima ni na koji način ne skrnave memorijalni kompleks, niti bacaju senku na žrtve rata.

Jelena Karanac, pi-ar modne kuće iz Čačka, kaže da su za snimanje na Kadinjači tražili, i dobili, dozvolu od direktorke muzeja Slavice Stefanović. Jedini cilj ove kampanje bio je, kako navodi, promocija grandioznog spomenika i kulturno-istorijskog nasleđa Srbije, ali je, nažalost, sve drugačije shvaćeno i sada su zlonamerno stavljeni na stub srama.

- Svi modeli su bili prikladno odeveni, odnosno zakopčani do grla. Svaka fotografija napravljena je u prisustvu kustosa muzeja, i sve su date na uvid direktorki. Nijedna nije snimljena na mestu gde je kosturnica, tako da ni na koji način nije narušen ovaj monumentalni kompleks - kazala nam je Jelena Karanac. - Neverovatno je da su se za fotografije prvo "zakačile" nekakve "tviterašice", valjda im je to zanimanje. Mi nismo željni senzacije, niti nam je potreban ovakav vid publiciteta, samo smo želeli da budemo modna kuća prepoznatljiva po promovisanju Srbije i njenih lepota...

Direktorka muzeja u Užicu Slavica Stefanović potvrdila nam je da je ova ustanova dala dozvolu čačanskoj kompaniji da snimi modni editorijal, ali pod nadzorom kustosa. Sve je, veli, urađeno po dogovoru i ona ne vidi da je spomen-kompleks ni na koji način oskrnavljen. Dodaje da su sve fotografije snimljene u delu aleje Radničkog bataljona i kod spomenika "Sunce slobode", ni blizu kosturnice.

- Ovaj editorijal je pravo promovisanje kulturno-

-istorijskog nasleđa i, po pravilu, trebalo je da za ovaj posao i platimo modnoj kući "P....S.... fešn". Mi to nismo učinili, ali to se tako radi u svetu. Verujem da ti koji su najglasniji u osudama nikada nisu ni obišli naš memorijalni kompleks - kaže ona.

JASENOVAC

SNIMANjE ovog modnog editorijala na Kadinjači verovatno bi prošlo neopaženo da se nedavno nije podigla slična bura nakon što je jedna australijska kompanija, koja se bavi prodajom naočara, snimila reklamni spot i fotografije u Jasenovcu. Reakcija javnosti naterala je ovu kompaniju da povuče sav reklamni materijal uz izvinjenje, i napomenu da su oni samo želeli da istaknu lepotu arhitekture ovog spomen-kompleksa.

ČUKIĆ: NE SKRNAVITE STRATIŠTA

PREDSEDNIK SUBNOR Dušan Čukić kaže, za "Novosti", da Kadinjača nije mesto za pravljenje bilo kakvih kataloga ili neko savremeno šenlučenje:

- Bez obzira na možda dobre namere, ne može da se dozvoli da se skrnavi mesto gde su poginule desetine boraca iz Užica braneći slobodnu teritoriju - kaže Čukić za "Novosti". - Takvi monumentalni kompleksi nisu za neke hepeninge bilo kakve vrste. Ako bi se nastavio takav odnos onda ćemo sutra videti i žurke kod spomenika Neznanom junaku, ili, recimo, na Kajmakčalanu. Bez obzira na opravdanja direktorke muzeja, prisustvo kustosa i što su te devojke bile pristojno obučene ne može se prihvatiti da se na takvim mestima prave modni katalozi.

(S. J. M.)









Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (7)

3:)

14.09.2018. 23:13

@ GEdNERALna - Morbidnije mi je to sto u 21. veku nasi ljudi i dalje jedu na groblju

Чикириз

14.09.2018. 13:40

У праву су из компаније. Модна колекција је сасвим прикладна за место на ком је сликана и све то заједно веома лепо изгледа!Ничим се не скрнави меморијал. Да рекламирају купаће костиме или доњи веш то би већ било то али овако сасвим је ок. И не видим ништа лоше ( напротив) ако се млади тек венчани парови сликају испред споменика у шумарицама!

Čika Velja

14.09.2018. 16:23

Kosti njihovih predaka su po mermernim grobnicama,a za ove sto zavrsise u blatu i vlastitoj krvi,ko njih je*e!!!To je bila i kap koja je prelila casu kad se Juga raspadala...jer ko je*e vasih 1,5 miliona zrtava za zajednicku slobodu!!!

Strašno!

14.09.2018. 16:45

Ove koji su to dzvolili i i odgovorne iz firme koja je baš tu želela da promoviše svoju "novu kolekciju" odmah uhapsiti zbog skrnavljenja tog spomenika tuge i užasa."Manekenku"koja na sve liči ali najmanje na manekenku nego više na devojku ispijenu od noćnog života i upotrebu droge, pod hitno poslati na test da li koristi narkotike i eventualno je odmah uputiti na lečenje.Sramota je da takav lik devojke treba da bude idol hiljadama našim još uvek zdravih devojaka koje stvarno liče na -devojke!

Dragon

14.09.2018. 18:56

Morbidno i sramota. Jos je u uvodnom tekstu izrecena neistina da su se zrtvovali. A istina je, da je Radnicki bataljon formiran prisilno i zrtvova zarad spasavanja vrhovnika sa ljubavnicom i kravom. Ova istina je poznata Novostima.

Buki

14.09.2018. 22:26

Sta je tu strasno? Pa ja koja zivim u Srbiji ne bi znala kako izgleda spomenik, da ne bese ovog teksta sa manekenkama. Kako gaze kosti, a sta rade turisti koji takodje hodaju i slikaju se? Nisu se manekenke slikale nage, čak i da jesu kakvo je to skrnavljenje? Treba da im zahvalimo sto ce sada spomenik videti i oni koji nisu znali da postoji.

Ivan

14.09.2018. 22:30

Zasto preterujete ljudi? U svemu vidimo negativno i ruzno. Prvo, da nema ove objave ne bi se niko setio Kadinjace, a kada se vec pojavila ova vest, odmah rafali napada. Niti su devojke vulgarno obucene, niti su iz modne kompanije bilo cime skrnavili spomenik. Ne glumite moraliste, a garantujem da mnogima od vas deca nisu ni cula za Kadinjacu, ali za Zadrugu jesu sigurno. Mrzim licemerje.