ZAPAD UDARA NA PORODICU: Da li će i u Srbiji ukinuti mamu i tatu

J. Matijević - B. Caranović

10. 06. 2018. u 11:01

Polemike u našoj zemlji posle odluke nekih država da u zakon stave neutralno seksualno opredeljenje i da u službenim formularima bude samo "bespolna" oznaka - roditelj. Radi li se o još jednom ataku sa Zapada na tradicionalnu porodicu

ЗАПАД УДАРА НА ПОРОДИЦУ: Да ли ће и у Србији укинути маму и тату

Ilustracija Toše Borkovića

NEUTRALNI, ni muški, ni ženski pol, prošle godine priznao je Ustavni sud Nemačke, u Holandiji predlog ovakvog zakona je pred parlamentom, a u Kanadi od pre dva meseca umesto termina "otac" i "majka" u službenim formularima piše "roditelji".

Najava da će ove novine, pre ili kasnije, stići i kod nas, izazvala je polemike u javnosti i među stručnjacima. Dok jedni smatraju da bi to bio atak na srpsku tradicionalnu porodicu, drugi veruju da su odluke koje ozakonjuju srednji pol - ostvarivanje osnovnih ljudskih prava.

Mnogi se pitaju da li bi srpska porodica, već načeta "ekskluzivitetima" sa Zapada, mogla biti još više poljuljana ako ovakvi predlozi stignu i do nas. Može li to da utiče na psihologiju mladih, na njihove stavove i razvoj? Ima, međutim, i mišljenja da se samo ljubavlju, razumevanjem, podrškom i prihvatanjem, bez obzira na seksualna i polna opredeljenja, doprinosi zdravlju porodice.

Sociolog prof. dr Zoran S. Nikolić tvrdi da su ozakonjavanje trećeg pola i uvođenje "neutralnog roditelja" nesumnjivo pretnje braku i porodici. I to ne tradicionalnoj, nego normalnoj porodici koja zadovoljava svoje primarne biološke, psihološke i društvene funkcije. Kako kaže, ukoliko se propisima legalizuje ponašanje koje odstupa od proverenog i usvojenog, vremenom će prerasti u društveno prihvatljivo i steći legitimitet.

ZAŠTO RUŠIMO STUBOVE CIVILIZACIJE? NE očekujem u skorije vreme zahteve međunarodnih institucija da i Srbija prihvati ove zakone - smatra sociolog prof. Zoran S. Nikolić. - Mada u igrama oko naše zemlje, čini mi se, važi pravilo da nema nikakvih pravila. Opstanak i uzdizanje srpskog društva vidim u povratku duhovnim institucijama i vezivanju za onaj prostor koji nam kao etnosu i društvu, čak i po genetskim predispozicijama, kao i kulturnim vrednostima, istinski odgovara. Pitanje je kome je u interesu, generalno u svetu, da devastira i poništi stubove na kojima počiva ova civilizacija?

- To bi sigurno kod dece i mladih izazvalo vrednosnu dezorijentisanost i ozbiljne teškoće u poimanju polova - kaže naš sagovornik. - Deca ne biraju ko će im biti roditelji, pa je nametanje ovakvih stavova deci zapravo nasilje prema nemoćnima i nedužnima. Ako zakonska vlast tako nešto podupire ili zbog bilo kakvih razloga okreće glavu, onda imamo posla sa društvenom neodgovornošću.

Potpuno suprotno mišljenje ima dr Milica Ristić, psihijatar i psihoterapeut.

- Porodica u našem društvu nije ugrožena trećim polom, već malim platama, nesigurnim radnim mestima, otkazima ženama nakon povratka sa porodiljskog bolovanja, neefikasnom socijalnom, zdravstvenom zaštitom i obrazovanjem - kaže dr Ristić. - Predstavnici državnog ili religijskog sistema u raznim društvima skloni su da zamaskiraju realne pretnje porodici, za koje su sami odgovorni.

Po mišljenju naše sagovornice, zdrava porodica je zajednica koja dosledno i dugo svim svojim članovima omogućava zdrav život i razvoj, podršku, bliskost, ljubav i slobodu, a funkcioniše u skladu sa zakonima.

- U našim društvima je, nažalost, počesto forma važnija od suštine - kaže dr Ristić. - Čuva se slika "tradicionalne porodice" uprkos tome što su otac ili majka samo telesno i finansijski prisutni, što su deca često svedoci ili trpe porodično nasilje. A zapravo nije važno da li su roditelji istog ili različitog pola ako dete dobija ljubav, pažnju, podršku, brigu za zdravlje, obrazovanje...

Kada je reč o trećem polu, u pitanju je autentični doživljaj identiteta, psihološki fenomen i osnovno ljudsko pravo.

Foto Shutterstock

- Transrodne osobe, interseksualne, homoseksualne, heteroseksualne i biseksualne - svi mi imamo ista prava i obaveze - kaže dr Ristić. - To su prirodne pojave i stanja, od kada je sveta i veka. Poruke da su transrodna stanja i homoseksualnost opasni štetne su za porodicu i pojedince, jer dovode do produbljivanja patnje i razdora, gubitka podrške i ljubavi.

Seksolog prof. dr Aleksandar Milošević se slaže da treba poštovatio različitosti i razumeti da je seksualni nagon različit od potrebe za produženjem vrste.

- To znači da i homoseksualne i transrodne osobe imaju nagon za produženjem vrste - kaže dr Milošević. - Države koje to prihvataju osluškuju sve svoje zajednice i donose takve zakone. Ali, ono što je opasno jeste da se ovakve odluke i zakoni nameću u svim sredinama i nacijama, jer je u nekim kulturama potrebno mnogo više vremena da ih prihvate. Mislim da Srbija još nije spremna za takve i slične zakone, mada je neminovno da će kad-tad zakucati i na naša vrata. Primera radi, iako je godinama trajala polemika, a naše društvo se opiralo, na kraju je Zdravstveni fond prihvatio da finansira operacije promene pola za 10 transrodnih osoba godišnje.


DETE TRAŽI MODEL ZA IDENTIFIKACIJU

- TEZA "roditelj" i "roditelj" bez naznake pola prkosi biološkoj činjenici da dete nastaje u interakciji muškarca i žene - kaže mr Marija Tepurić, klinički psiholog. - Tradicionalno viđenje porodice - otac, majka, dete - umnogome je drugačije nego ranije. Sada deca odrastaju i u vanbračnim, razvedenim, jednoroditeljskim porodicama, zatim - uz očuha, maćehu, usvojena...

I pored toga, kako kaže naša sagovornica, uspevaju da u svom neposrednom okruženju pronađu istopolni model za identifikaciju.

- Brinem kako će svoj polni identitet formirati dečak koji raste sa dva ženska roditelja, ili devojčica koja raste sa dva muška - kaže Tepurić.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (104)

Hisar 008

10.06.2018. 11:29

Za ovakva nametnuta rešenja ne sme se dozvoliti odluka bez izjašnjavanja naroda.Nije tačno da zapad nameće uslove,naši lobisti nameću pitanja,pa i ev."brisanje tate i mame".Globalizaija(enormno bogati) pokušava ukinuti i ograničiti narode.

Мома

10.06.2018. 11:30

Некима би требало забранити да буду мађе и тате. Није само родити дете. Треба имати знање и осећај

Aca

10.06.2018. 11:38

Nema od ovoga nista.Srbija je tradicionalna i konzervat.zemlja i neguje zdrav zivot i porodicu a ovoga smo daleko milenijumuna.

meda

10.06.2018. 11:47

ne prepisujmo ništa iz gejevskih i pederskih zemalja, kod njih deca mogu da se rađaju kako oni mogu da zamișljaju... oni će kupovati decu po svetu, upisivaće da su njihova i doneo ih kobac a ne roda....

domaci izdajnici

10.06.2018. 11:50

ma ne znam sto izbacujete stvari na ovu temu. to samo barvarske drzave kao sto su nemacka franchska i ostali mogu da usvoje

Jedan primer, pa me osudjujte kako hocete

10.06.2018. 11:52

Mene zena "bije" kad zasluzim, i ja nju.Onda se izljubimo, zagrlimo, izmirimo, i Idemo dalje, u dobru i u zlu. Petnaest godina ne uvodimo druge da nam resavaju probleme u braku, ne treba nam pomoc drzave za to. Imamo tri sina, koji znaju ko u kuci nosi pantalone, ko suknju. Vaspitavamo ih i stapom i sargarepom, u skladu sa nacelima koje su nama ostavili nasi roditelji, a njima njihovi. I apsolutno nam nije potrebna drzava da nam uredjuje roditeljstvo, niti bi joj dozvolili pristup.

Динарска дивизија

10.06.2018. 11:55

Није важно да ли су родитељи истог или различитог пола!?Како родитељи могу бити истог пола?!

Mačak

10.06.2018. 11:58

Dajte otkačite se više od te evrope i od njihovih zakona samo možete zlp očekivati od njih

Dačo

10.06.2018. 11:58

Izgleda da je najteže biti normalan roditelj,šta vi očekujete od bolesnika da bude šta ?????

DW

10.06.2018. 12:05

Kaže se udar Zapada?! Neko treba da izglasa takav zakon zar ne? Pa da vidimo koje stranke će podržati takav zakan? Kako vidim već se javljaju neki lobisti sa prefiksima dr koji pokušavaju da objasne da je pol društvena, a ne biološka kategorija i da treba poštovati svačiji seksulani nagon ma koliko on devijantan bio. Zašto ne osnovati i Društvo za prava nekrofila?

Любитель

10.06.2018. 12:07

Сачекајте мало са правном регулацијом овог питања, ускоро ће генетичари успети да реше мутацију и дефинишу полове како су биолошки предвиђени.

Vaske

10.06.2018. 12:08

Koliko će se narod zaglupljivati zavisi koliko od nas samih toliko i od političke elite u Srbiji.

Korto Malteze

10.06.2018. 12:11

Srpska porodica je "ukinuta" lošim odlukama državnih verskih predstavnika, tranzicijom, nemoralom, korupcijom, kriminalom, sebičnošću, nezaposlenošću itd. Najlakše, za sve nam neko drugi kriv.

Душан

10.06.2018. 12:11

Моје деће сигурно НЕЋЕ бити у прилици да тако нешто чује јер ћемо га (и ћерку) повући са такве наставе. Будите УБЕЂЕНИ у то.

Logic

10.06.2018. 13:33

@Душан - Oprosti, Dušane, nisi baš dobro pročitao. Nije u pitanju samo škola gde naša deca mogu da se podvrgnu psihološkim prepravkama njihovih osnovnih karakteristika. U pitanju si ti,njihov otac, i tvoja žena, njihova majka.Vi se brišete kao takvi, vi postajete roditelji, kao, recimo, neka vrsta insekata. Možda da bismo se na uzvišen način razlikovali od pasa, konja, svinja gde se zna otac - majka. To je u papirima moga psa jasno određeno.

Miki - Zg

10.06.2018. 12:13

Hoće ,jer Srbija je opitni labaratorij Zapada ?Sve se može desiti Srbima ,otimanje teritorija -demokratski ,ukidanje -brisanje mame i tate ,poništavanje pravoslavnih vrijednosti ,atak na pravosudni sistem da suci biraju sami sebe i svima sude ( iber ales ) .Uz veliki novac od srpskih tajkuna i Zapadnih f ondova ,blokiraju se saobraćajnice ,pravi se haos na svakom koraku -nezamislivo u svijetu demokracije !

тлн

10.06.2018. 12:18

Нема то ништа са западом! Такав народ и таква власт.

тако то иде

10.06.2018. 12:19

Има аутора који су у својим књигама лепо објаснили да читава ова експанзија сексуалних слобода има везе са конзумеризмом и развојем потрошачког друштва, иако на први поглед не делује да је тако. Светски моћници форсирају овакве теме зарад профита, а не због тобожње бриге за људска права. Што је слабији идентитет то се више купују замене у виду овога или онога. Људско право је и да имаш шта да једеш и да се огрејеш, али некако нема милитатнтних феминисткиња да то агресивно бране.

Zoran Kg

10.06.2018. 12:28

Ne mogu da se ukinu mama i tata , a da se ne ukinu baba i deda i tako nazad. Sto se ticebtreceg pola to se nekad zvalo - smetenjak.

Xxxxx Xxxxx

10.06.2018. 12:32

Boze dragi,ovim ljudima je toliko dobro i dosadno,da zaista više ne znaju šta da rade.A ovde ce se uvek naci neko da odobrava i da bude u trendu.

Logic

10.06.2018. 12:35

Nemam problema sa svojom polnom identifikacijom.Iz biološki tradicionalnog braka imam decu.Nemam problema sa ličnim pravom drugih ljudi na sopstvenu polnu identifikaciju. Imama averziju prema bilo kome vidu prinude.Imam averziju prema nasilju nad MOJIM pravima putem ozakonjenja jezičke monstruoznosti.Roditelji-dvoje.Samo jedna osoba? Roditelj-muškarac roditeljka za ženu, zbog rodne ravnopravnosti? Kao vojnik, vojnikinja? Bumerang, vama ozakonjenim nasilnicima nad mojim pravima!

Вук Вукша

10.06.2018. 12:41

Моја ћерка је већ упућена у те глупости ,а сигурно ћу да одем у школу да се распитам уколико у наставном програму има таквих лаџи и обмана. Нећу дозволити мом детету да иде на часове без морала где нам децу уче да је нормално имати тату и тату.

MatijaBG

10.06.2018. 15:08

@Nislija - Pa sve žene "s Jug" imaju brkove i bradu, u pravu si, za nas iz Beograda je to nezamislivo!

Нишоле

10.06.2018. 17:10

@Nislija - Пре него што се призна Косово, најбоље да се прво призна Београд, одвојите се као засебна држава и да немамо ништа више са вама, па ви дајте педерима и параде и бракове и децу, а ми ћемо да вас заобилазимо.

MatijaBG

10.06.2018. 12:43

Uf, evo opet teme za "srbovanje"....a kada ćete pisati malo o Homoseksualnosti u Crkvi? Ono,da vidimo da li su i kod njih te "pošasti" došle sa Zapada.

MatijaBG

10.06.2018. 15:06

@MatijaBG - Da, Pahomije i Kačavenda su Katolici samo takvi....onaj ko je siguran u svoju sexualnost, nema potrebe da se bavi tuđom!

Miki - Zg

10.06.2018. 17:04

@MatijaBG - A 100 % sam siguran da si ti katolik i da se držiš moralnih vrijednosti biskupa pedofila i LGBT ljubitelja ?

Драган Р

23.08.2018. 08:01

@MatijaBG - Докле ћете да изврћете ствари? Нико није ни рекао да је хомосексуализам дошао са Запада. Било га је од када је века и света и биће га у свим земљама и свим сегментима друштва, па и у цркви. Са Запада нам се намеће да оно што је до пре двадесетак година и хиљадама година уназад сматрано неприродним и менталном болешћу, прихватимо као нешто нормално, чак пожељно. Не ради се ту ни о каквој толеранцији, већ о невиђеном терору мањине над огромном већином и разарању основног стуба друштва-породице.

Милош

10.06.2018. 12:48

Ништа нама Запад не може да наметне. Да ли ћемо ми прихватити то зависи искључиво од нас. Нажалост, посматрајући поступке ове и претходних власти, сва је прилика да хоће.

Mustikla

10.06.2018. 12:49

Došlo vreme da je bolesno da decu imaju mama i tata već gej i lezbejke preko epruveta sodoma i gomora

penzionervolonter

10.06.2018. 13:11

Bombastičan naslov -zapad udara na porodicu ! Gde to piše da sve što se na zapadu pojavi mora da se primeni kod nas ?Pa mnogi naopaki zakoni i propisi koji su kod nas doneseni ,nemaju nikakve veze sa zapadom , mada su ih zakonodavci tako pravdali i obrazlagali !

penzionervolonter

10.06.2018. 13:26

@penzionervolonter - Primer sa šestomesečnim tehničkim pregledima za starije automobile ,koji se nigde u Evropi ne primenjuje !

Dejan

10.06.2018. 13:46

@penzionervolonter - Mozda zapad to trazi od nas ali i dalje ostaje cinjenica da sve te stvari donesu ili bolje receno izglasaju nasi ljudi u parlamentu. Gledajte koga zaokruzujete

bigserb

10.06.2018. 14:34

@penzionervolonter - Izvini, ali nisi u pravu! Do pre samo 15-20 godina je homoseksualizam u citavom svetu, pa i u SZO (Svetskoj Zdravstvenoj Organizaciji), bio smatran bolescu I nalazio se pod tackom mentalnih bolesti! Kada su zapadnjacki gej lobiji uspeli, prvo u svojim zemljama, da nametnu homoseksualizam kao seksualno opredeljenje, a ne kao mentalni poremecaj, onda je to promenjeno i u SZO! Tako da je 100% tacno da sve ono sto se pojavi na zapadu, mi kasnije usvajamo bez da vidimo treba li to nama ili ne!

MatijaBG

10.06.2018. 15:18

@penzionervolonter - Srbima jedino novac iz EU , tj.zapadnjački novac, nije "pošast"...:)

Dragan

10.06.2018. 15:19

@penzionervolonter - Slažem se. Od pobede "petooktobarske demokratije" 2000. godine zakoni se u Srbiji uglavnom i donose na štetu običnih građana, a na korist strancima i tajkunima. Jedina tri dobra izuzetka za koje znam su Zakon o zabrani pušenja kojim je u preduzećima i ustanovama zabranjeno pušenje u zatvorenim prostorijama, Zakon kojim je ukinuto obavezno služenje vojnog roka i Zakon o sprečavanju nasilja na sportskim borilištima koji na žalost ne važi za povlašćene huligane sa vezama među političarima.

Klmn

10.06.2018. 15:19

@Petar - Kapitalizam kao potrošačko društvo preživljava na tome da stalno nalazi načine da proizvede potrebe kod ljudi koji ce za zadovoljenje tih novostvorenih potreba biti spremni da troše svoj lako ili tesko zarađen novac. Sto ga lakše zarade, lakše ga troše jer je bezvredan papir ili plastika. Kad ne zna sta još da proizvede onda izmišlja nove grupe ljudi pa im kreira identitet stvarajući im nove potrebe i tako u nedogled. Roboti ce možda zaustaviti taj perpetum mobile jer ce se okrenuti protiv njega

Mr.Q

10.06.2018. 13:34

Opomena političarima: Nemoj da vam pada na pamet ovako nešto da sprovedete...Neće vas ništa spasiti od gneva naroda!!!

Dragan

10.06.2018. 13:43

Cilj velikih je jasan, male zgaziti, potlaciti, asimilirati, unistiti im identitet, nacini kako to ostvariti su mnogobrojni. Unistiti ili pak omalovaziti instituciju porodice je cilj "nambr van". Medjutim postoje kod malih sa mozgom nacini da se to izbegne, gde smo mi tu, ne bi da licitiram ali u svakom slucaju stojimo nisko.

zoran

10.06.2018. 13:54

Rusi i Francuzi o tome nece ni da pricaju !!Perverzije sa Zapada i iz Skandinavije ruse porodicu i olako otimaju decu na perfidan nacin ! Znate li gde su ta deca koja su ,,usvojena,, od stranaca !? Trgovina dece , a moguce i organima, biva tako olaksana ! Pravoslavlje cuva tradicionalnu porodicu i nikad ne dirajte u ispravnu porodicu !

Maljenki

10.06.2018. 15:14

@zoran - Postoje univerzalije kao nešto svima nama zajedničko a ovi insistiraju samo na razlikama da nas podele i zbune i učine impotentnim za svaki otpor. Ako je nešto aksiom, onda je to tvrdnja koja se ne proverava i o čemu se vise ne pregovara. Slažem se s Marijom da se treba bojati kao stručnjak i roditelj za uticaj modela identifikovanja na decu, ali i da struka treba da argumentuje i verbalizuje tu bojazan inače ce dobiti nove klijente a kako od njih živi, onda je borba protiv tog zakona izgubljena

MatijaBG

10.06.2018. 15:15

@zoran - Njistaknutiji Pravoslavci, borci za porodicu su Pahomije i Kačavenda...zašto homoseksualnost unutar crkvenih zidina nije greh, a izvan njih je smrtni greh?

Поглед са Ртња

10.06.2018. 14:02

Најстрашније је што је велики број деце које усвајају истополни родитељи узет из алкохоличарских породица или тамо где је неко од родитеља био насилник. Тако да та деца из једне ненормалне породице прелазе у другу.

Somborac

10.06.2018. 15:33

@Linglong01 - Ocigledno nisi upucen sta si napisao. Na zapadu se uci da su istopolni brakovi isto sto i, da ih nazovem, normalni brakovi.

Voja

10.06.2018. 14:29

Ne znam ko su ove druge dve gorenavedene spodobe sakrivene iza diploma?Cuj ti njih tradicionalizam,nasilje,siromastvo... Prava treceg pola?Koja prava kada im priroda/Bog nisu dali prava da imaju decu te ih mi vestacki izmisljamo a njihova prava o mogucnosti sticanja porodice opet zavisi od "streight" porodica? Transrodne osobe imaju potrebu za produzenjem vrste?Znaci transrodne osobe imaju potrebu da im ja ili neko drugi produze vrstu? Pa ovo je za zatvor.

Čika Velja

10.06.2018. 14:33

Odlicna ilustracija na pocetku! Sasvim istinito govori o tome kako nasesti na prevaru i pristati da budes prevaren! "Nisam ja,kaze Adam,Eva me nagovorila"??? E bas...ali da zmija nije dala vrlo intetesantna i golicljiva obecanja,kako bi danas znali kako se vodi kampanja za vlast? Obecas narodu,narod te izabere,a ti se nasmejes naivnom narodu!!!

PG-CG

10.06.2018. 14:38

@MatijaBG, to što možda ima homoseksualaca u crkvi, ne znači da moramo da uvodimo u poridicu svu tu zapadnu prljavštinu... Homoseksualaca i lezbijki ima i na istoku i na zapadu, ali nam svi ti "savremeni" zakoni dolaze sa Zapada tj. iz EU...

neko

10.06.2018. 14:40

Iza sarade o transrodnim osobama stoji feminizam tkzv. vestice. Jos jedan nacin da se razbije i desetkuje porodica a time se prvenstveno desetkuju prava oceva jer kada se totalno razbije porodica "majke" ce uvek naci nekog da im napravi dete a ono po pravilu pripadne njima kao i maltene dozivotno izdrzavanje(alimentacija) a od skora imaju i prava da ti zaplene imovinu od babe i dede. Zanimljivo.

kole

10.06.2018. 14:40

Rušenje svih civilizacijskih tekovina je jedan od proklamovanih ciljeva "Novog svetskog pretka"... Takođe, zbunjivanje ljudi oprečnim informacijama, dovođenje u pitanje svih uzora iz prošlosti,i još štošta...

komentator

10.06.2018. 14:53

Vidim da je i tzv. stručnjacima ispran mozak i da su dobro "podmazani" novcem LGBT lobija. Dragi Bože, spasi nas.

Naelektrisani miš

10.06.2018. 14:56

Da bi se organizam zaštitio, tumor se hirurški otklanja. Prosta stvar. Pitajte "baćuške".

Dux

10.06.2018. 15:02

Da li to znaci da dete treba majci da se obraca sa "roditelju ja sam gladan". Ovo je sigurno nepodnosljivo.

Анти Антифа

10.06.2018. 15:03

Породично насиље није постојало док није ЕУ,НАТО и разне НВО нису окупирале Србију

E moj bato i seko

10.06.2018. 15:05

Psihijatrija zapadne orijentacije je kao i psihologija, često sluškinja režima jer je interesuje iznalaženje intelektualnih objašnjenja za sve čudnovatosti pojedinaca i grupa koje treba radno osposobiti i sto pre uklopiti u društvo u stalnoj tranziciji. Individualnost se samo deklarativno stavlja u prvi plan, a radi se o tome da se pojedinci potkupe tzv. pravima i slobodama, da bi se za uzvrat lišili drugih sloboda a pre svega na udruživanje protiv sistema koji nas sve eksploatise. Prodane duše.

драгана

10.06.2018. 17:07

@E moj bato i seko - Bravo!Baš tako!Angažuju se "stručnjaci","naučnici" raznih oblasti da "otkrićima" i "dostignućima" prosvete i opravdaju razne iskrovljenosti,poremećaje, bolesti i laži.

Vlada Legenda

10.06.2018. 15:31

Da,da,to je taj zapad kome mi "hrlimo" u zagrljaj!To su te evropske vrednosti koje će kod nas biti primenjene u punoj meri sa ciljem da nas toliko unište da cemo na kraju spasti na pašaluk....onaj beogradski!

Vuk

10.06.2018. 15:49

ovo naši su se prodali odavno....sad prodaju i porodične i tradicionalne vrednosti

zaliv.net

10.06.2018. 16:02

Ovo definisati ustavom! Homoseksualizam je do nedavno bio bolest a sad se ta bolest ravnopravno tretira....dokle bre vise!?

драгана

10.06.2018. 16:33

@zaliv.net - Ako i nije bolest ,sigurno je poremecaj ličnosti ili psihe E,sad.Njihovi "stručnjaci" i "naučnici","istraživači",...naš obaveštavaju o "dostignućima","saznanjima".Ko vjeruje - neka tako živi.Boles' bez "T".

Kanadjanin

10.06.2018. 16:12

U Kanadi sam 25 godina i u svalom dokumentu koji sam potpisao za maloletnu decu UVEK je pisalo "Roditelj ili staratelj". NIKAD nije pisalo "Mama, tata, maceha, ocuh ili ...".

драгана

10.06.2018. 17:02

@Kanadjanin - Bože Vas,sačuvaj!Kao,Vi ste začuđeni "primitiviznom" onih koji sebe nazivaju majkom ili ocem?Uživajte,Vi nama u Kanadi.

поштено говорећи

10.06.2018. 16:19

када видим ове кретенске државе Запада, волио би да смо у Африци...често морам да се запитам који је њима (Западу) Кц, зашто не могу да буду нормални!? Стално проблеми са њима.

LOGOS

10.06.2018. 16:46

A gde je u ovoj priči Bog ? A ko smatra da su mu pra roditelji bili majmuni,on i moze da ovu odvratnost prihvati ,ali pošto ipak vecina Srba misli da je Bog tvorac svega vidljivog i nevidljivog,pa samim tim i Adama i Eve,onda moralne nakaze na zapadu i ova naša bedna manjina koja daje svoj obraz i moral za pare,neka rade sta hoce,ali mi Srbi cemo UVEK mamu zvati mama,a tatu - tata !

Predrag

10.06.2018. 16:47

Svi komentaršui a ne shvataju suštinu. Suština je da treba smanjiti populaciju u svetu a potpuno iskoreniti Srbe i očistiti teren za druge narode (ne obavezno šiptare. Sve je smišljeno i ostvaruje se u pet etapa. Prva etapa je etapa tolrancije. Sada je druga etapa "zakoni" .poslednja etapa je da većina bude da većina bude lgbt. Tada će se ići na duže u zatvor. Zato se sa zlom treba sada boriti, posle može da bude kasno. Jasno?

NEBOJSA

10.06.2018. 16:47

Nece vise biti ni cerke ni sina ocigledno jer nece biti ni tate ni mame pa je onda za ocekivati da vise nema.ni upotrebe penis i vagina jer svi smo dobili sa zapada penis da budemo vagine i cutimo na ovo zlo. A sve ce da prati pesma ti si cerko tatin sin.

драгана

10.06.2018. 16:50

Porodica naših ljudi na radu u Italiji.Žena ,majka upisuje podatke u dokument.U dokumentu stoji:roditelj 1 i roditelj 2,sa prostorom u koji treba upisati imena.Ona(hrabro!)precrta "roditelj 1",ispravi u "OTAC",upisavši ime oca i precrta "roditelj 2",ispravi u MAJKA",i potpiše svoje ime.Ode direktoru škole i laže da insistira da se njen dokument ispravi.Naravno da su uvažili.U drigi roditelji su ucinili isto.Jedan:nula za Srpkinju na gostujućem terenu!Ha!

zare

10.06.2018. 16:57

Gdja Zorana Mihajlovic, zena zaduzena za ovaj zakon, to ne sme i ne treba da predlozi ! Znam da je supruga znam da je majka jednog lepog decaka , i uopste ne verujem da ce joj tako nesto pasti na um ! Svaka cast Rusiji, cini mi se i Francuskoj, gde tako nesto nije moguce ! Ostavite se Skandinavije, Kanade i drugih, koji ovako nesto namecu ! Ostavite narode da neguju svoju tradiciju i porodicu, ne popustajte siledzijama u ovakvim opasnim pokusajima, odbacite ih jasno i glasno !!

драгана

10.06.2018. 16:57

Roditelji se mogu izboriti da do ovoga ne dođe.Deca su njihova i mogu da INSISTIRAJU na preciznosti.Dece je inače sve manje,pa prosvetnim radnicima nije svejedno koji broj dece upisuje razred.Hrabro,MAME i TATE. U vašim rukama je sve.To su VAŠA,a ne deca Evropejaca.Ne dajmo da naša deca budu marionete političara.Neka daju svoje b*lje.

Bole

10.06.2018. 17:20

tek ćete da vidite nove eksperimente sa otuđenim Srbima koji misle da je eu naš cilj

smb

10.06.2018. 17:34

gradjani i drustvo u celini nije izgleda jos shvatilo da vazi "sila boga ne moli". svi znamo iz istorije da su iz afrike dugo odvodjeni robovi i ko ih je porobljavao. jel ih neko pitao da li hoce? naravno da nije. nisu samo oni krivi koji drustva razaraju. krivi su mnogo vise oni koji to dozvoljavaju. jaki napadaju, bilo je i bice. mi u njih ne spadamo. sta radimo za zdrav razum? nista. svakakva novina se prihvata kao "moderna". rezultat vidimo. razum nije zabranjen. (jos ga ima). pozdrav.

Sinisa

10.06.2018. 17:50

Te ideje seksualne opredeljenosti nosite nazad na Zapad.Srpska deca treba da imaju mamu i tatu.

Heti Lamar

10.06.2018. 17:59

U Švedskoj imaju službu koja navodno vodi brigu o paravima i zaštiti detata - a u praksi oduzimaju decu i zbog sitnih prekršaja a posebno roditeljima migrantima i dodeljuju ih švedskim gej parovima. Ako se ovde dozvole gej brakovi a potom i dozvoli usvajanje dece - pitanje je a od koga će to gej parovi "dobijati" odnosno usvajati decu? Svoju ne mogu da imaju - moraće da imaju tuđu. Ona agencija iz Švedske ima rešenje.. i to rešenje je monstruozno

Petrusija

10.06.2018. 18:05

Ne vidim zasto toliko buke. Pa nase porodice ce to da uzdrma samo ako te promene prihvatimo. Mozemo da kazemo NE i cao. Jedino ako se narod boji da kaze ne, onda imamo siri problem.

MATRIKS

10.06.2018. 19:31

Kada jedna masina bude proizvodila jajne celije a druga spermatozoide onda ce one biti roditelj 1 i roditelj 2.

miami

10.06.2018. 19:44

Unistavanje drzave I naroda se vrsi na prvom mestu unistavanjem porodice kao osnovne jedinke svakog srustva.

неко из масе

11.06.2018. 10:31

Некада су била Адам и Ева а данас Адам и Стева.