Voditelj Mirko Alvirović je preminuo danas posle duge i teške bolesti. On je pre dve godine dao poslednji intervju našoj novinarki Bojani Jovanović.

SAT patrole patroliraju već 26 godina našim drumovima, a njihov vođa Mirko Alvirović tri decenije nas informiše o svemu što se na njima zbiva, preko malih ekrana. Naravno, reč je o emisiji “SAT”, koju možemo videti svake nedelje u 15.10 na programu RTS 1. Nakon završene književnosti, a potom i novinarstva, ovaj stari drumski vuk obreo se u AMS Srbije. Zatim je radio kao glavni urednik auto-moto revije, a osmislio je i Informativni centar AMSS, koji i danas daje informacije o stanju na putevima. Zanimljivo je da je pre svega navedenog pisao honorarno za “Večernje novosti”, rubriku “Novosti za vozače”, čime se, kako je istakao, ponosi, jer je to za njega bila najbolja škola novinarstva.

- Oduvek sam se trudio da učinim sve da istraživanjem, tekstovima i prilozima pomognem prosečnom vozaču i svakom učesniku u saobraćaju, kako bi bili bezbedniji u saobraćaju - kaže nam Alvirović. - Tako su nastale i čuvene “Patrole”.

* Koju turu biste voleli da napravite u patroli?

- Nemam posebnu želju. Sada sam više opsednut dogovorom sa kolegama da obiđemo još destinacija po Srbiji i približimo ih onima koji ne mogu da putuju u inostranstvo. Srbija je lepa i ima šta da pokaže. Najveći problem su regionalni i lokalni putevi, pa ćemo se pozabaviti da oni koji su za to odgovorni to i srede.

POSLE DUGE I TEŠKE BOLESTI: Preminuo Mirko Alvirović (VIDEO)

* Kako funkcioniše NAVAK?

- Nacionalna vozačka akademija je moj ponos. To je prva škola bezbedne vožnje u Srbiji, a najveća u regionu, čiji je zadatak da kroz treninge bezbedne vožnje osposobi vozače da budu sigurniji u vožnji, da promene svest i shvatanje o realnim opasnostima, a sve kroz realne i kontrolisane vežbe na specijalnom poligonu. Centar NAVAK zauzima površinu od 33 hektara sa oko 2.000 kvadratnih metara objekata u kojima su učionice, trenažeri i sve što je potrebno za edukaciju vozača. Tu je staza duga tri kilometra, kao i specijalni terenski poligon, a sve se nalazi u mestu Subotište kod Pećinaca. Želimo da naučimo vozače da prepoznaju i izbegnu opasnost pre nego što se dogodi, da steknu iskustvena znanja. U Evropi su ovakvi centri imperativ i nema ih mnogo. Radimo specijalne i noćne obuke, kao i one za službe bezbednosti. Dakle, sve ono što je za svakog vozača važno da doživi, a da ne izgubi glavu. U saradnji sa MUP-om i austrijskom kompanijom OMV, organizujemo i besplatne treninge za mlade vozače, sa probnom vozačkom dozvolom. Pokazalo se da su oni koji su prošli naš trening za 50 odsto manje učestvovali u saobraćajnim nezgodama, a ni u jednoj sa nastradalim licima. Do sada je kroz ovakvu obuku prošlo oko 2.000 mladih vozača i akcija se nastavlja. Interesantno je i to da nam u centar dolazi sve više stranaca.

POGLEDAJTE: Mirko Alvirović o šalama na svoj račun

* Koga biste poželeli za suvozača?

- Ne znam. Toliko sam ih imao, i poznatih ličnosti i slučajnih prolaznika. Bilo gde da se nađem, rado povezem svakog. Najbolji suvozač mi je supruga, takvog saputnika čovek može samo da poželi. Bez obzira na to koliko sam u materiji, ona mi priča o svemu onome što usput možemo da vidimo - planinama, mestima... Uz to, čini mi put interesantnijim. Ne volim mnogo da pričam dok vozim, jer se tako gubi koncentracija.

* Čime objašnjavate toliku popularnost vaše emisije?

- Radimo je s ljubavlju. Da biste bili uspešni u nečemu, morate to da volite. Takođe, razumemo običnog čoveka, vozača, pokušavamo da mu se približimo i njegovim jezikom mu objasnimo najkomplikovaniju stvar i prenesemo znanje. Ne izigravamo velike poznavaoce automobila, tehnike i saobraćaja, ne pametujemo. Uz to, uvek smo aktuelni, pratimo svaki problem koji se pojavi.

SARADNjA SA MUP

NEDAVNO je “SAT medija grup” potpisao protokol o saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova. Predviđeno je da, bez ikakvih troškova za državu i njene ustanove, NAVAK pruži treninge i vrhunsko znanje gotovo svim službama, uključujući i specijalce Žandarmerije, kao i vozače policijskih presretača. Svi će moći da iskoriste kapacitete NAVAK-a i prođu kroz posebne treninge od kojih su neki toliko posebni da se izvode samo u četiri evropske zemlje.