Naši migovi biće u klasi najboljih na svetu
19. 03. 2018. u 09:01
General Branko Bilbija o modernizaciji našeg ratnog vazduhoplovstva. Za kompletiranje "kišobrana" nad državom potrebne i rakete PVO velikog dometa, kao što su S-300 ili S-400
Foto Tanjug
"MIGOVI" koji su prošle godine stigli kao ruska donacija Vojsci Srbije, posle izvršene modernizacije i planiranih modifikacija, biće potpuno ravnopravni s letelicama koje se koriste i na Istoku i na Zapadu.
Ovo, za "Novosti", ističe general-major Branko Bilbija, nekadašnji opitni pilot i čovek koji je imao jednu od ključnih uloga u nabavci letelica ovog tipa za nekadašnju JNA. Ovaj nesumnjivi vazduhoplovni autoritet naglašava da bi za Srbiju bilo idealno da ima ukupno 16 višenamenskih aviona, kakav je "mig-29". Da bi "kišobran" nad državom bio kompletan, što pre nam je potreban i raketni sistem PVO velikog dometa, kakav je S-300 ili S-400, čime bi plafon dejstva bio podignut iznad dosadašnjih 12.000 metara. Protivvazduhoplovnu odbranu Srbije zaokružio bi sistem srednjeg dometa, kakav je "Pancir" ili "Tunguska".
PROČITAJTE JOŠ: NOVA SRPSKA ČUDA: "Sila“ osvaja Ameriku, „Pupin“ napada kosmos, a „Stršljen“ razara — sve!
- Nabavkom "migova" dobićemo kvalitetnu zaštitu vazdušnog prostora, objekata i jedinica raspoređenih u Srbiji. Time stičemo uslove i da efikasni štitimo svoje nebo, jer prema međunarodnim propisima svaka zemlja mora da obezbedi zaštitu svog vazdušnog prostora kako bi se nesmetano odvijao civilni avio-saobraćaj - objašnjava Bilbija.
PROČITAJTE JOŠ: "Migovi" u upotrebi od juna 2018. godine
Mnogi ne shvataju, kako navodi naš sagovornik, da smo od Rusa dobili kao poklon osnovnu varijantu aviona, koji će posle modernizacije i modifikacija dostići "4 plus plus" nivo. To znači da će samo konstrukcija i pogon "migova" ostati nepromenjeni, ali će sve ostalo biti u skladu sa sadašnjim vremenom. U "migove" će biti ugrađen radar čija će upotreba, zavisno do refleksivne površine, biti moguća i do 250 kilometara, što je više nego duplo u odnosu na postojeće mogućnosti.

- Srpski "migovi", i u ovom segmentu, dostići će avione kakvi se koriste u zapadnim armijama. Nedopustivo je kada mnogobrojni kvazistručnjaci u javnosti upoređuju "mig-29" iz osamdesetih godina sa avionima ovog tipa koji se koriste danas. To je nedopustivo i anahrono. Nameće se pitanje da li su "kante" i "krševi" i "miraži" ili F-16, koji se i te kako koriste u vojskama sveta. Svaki avion je dobar ukoliko se, uz mogućnosti modernizacije, na pravi način održava - navodi Bilbija.
U avionima koji su ojačali Vojsku Srbije, prema njegovim rečima, potpuno će biti inovirani instrumenti, pokazivači i uređaji. Sistem upravljanja biće osavremenjen tako da će pilot raspolagati svim informacijama potrebnim za sopstveno pozicioniranje, kao i pozicioniranje protivnika i meta po svim parametrima. "Migovi" će moći da lete u složenim meteorološkim ouslovima, a biće opremljeni savremenim senzorima i neuporedivo modernijim sistemom navođenja.
Kao najveći iskorak u domenu naoružanja "migova", general Bilbija vidi uvođenje savremenih raketa srednjeg i velikog dometa kojima će biti opremljeni. Veliki korak napred biće i televizijski i laserski vođene rakete i bombe, kojima će se obezbediti preciznost kakvu dostižu i savremeni avioni zapadnih zemalja.
Kritike aranžmana koje je država napravila sa Rusijom, prema mišljenju generala Bilbije, nisu utemeljene.
- Oni koji kažu da bi nam više odgovarali avioni ili raketni sistemi zapadnih proizvođača ne greše, ali samo ukoliko dokažu da je to po ceni i svim ostalim detaljima celishodno. Ljubav i naklonosti prema Istoku ili Zapadu je jedno, a stručna analiza nešto sasvim drugo. U kritikama koje se često čuju ima dosta neukosti, ali i loše namere - ističe Bilbija.

Uz sistem S-300 plafon dejstva premašio bi naših dosadašnjih 12.000 metara dometa Foto shutterstock
IMAMO DOVOLjNO PILOTA
RATNOM vazduhoplovstvu potrebno je između 20 i 30 obučenih i spremnih pilota. General Bilbija naglašava da Vojska Srbije trenutno ima deficit pilota, ali i da do sada nije imala veće potrebe za njima.
- Vreme potrebno da se završe remont i modernizacija biće dovoljno za preobuku letačkog sastava - napominje Bilbija. - Naša vojska ima izgrađen put razvoja pilota, od početne obuke do "miga 29". Važna karika u tom procesu je "supergaleb G4", koji se koristi kao prelazni tip aviona. Međutim, najveći izazov koji je pred državom jeste stvaranje uslova za nesmetano letenje.
Goran Kocic
19.03.2018. 10:12
da da,jos da dobiju akumulatore,,,
@Goran Kocic - koliko su dobri migovi 29 pokazalo se 99 svaki koji poleteo nije vise sleteo jos su bili bolji od ovih sto nam poklonise nasa braca rusi. za uzvrat sta ce trazit jednog dana videcemoKako rece gospodin presednik neki dan da nijedna CORBA nije za dzabe e videcemo kliko ce nas ova nasa kostat
@Goran Kocic - Burazeru,to je poklon koji cemo platiti oko 180 miliona evra,plus Ruska strana dobija ugovor o odrzavanju aviona u periodu od 10 godina.Inace operativna upotreba najnovijeg (tog) MiG-a je 2028 godina.Mislim da smo sklopili posao veka :D
Indija navodno odustaje od nabave su30 i nabavlja rabljene Mig 29 koji će biti modernizirani po srpskom 4++ standardu.
Najbolji u klasi oldtajmera.
Komentari (33)