Od danas se širom Evrope obeležava Evropska nedelja (ne)plodnosti (European Fertility Week) novom kampanjom #40razloga, a prema procenama u Srbiji problem sa neplodnosti ima 400.000 parova, dok u EU neplodnost pogađa više od 25 miliona ljudi.


Naime, ciljna stopa nataliteta po ženi u Evropi bi trebalo da bude 2,1, ali istraživanja pokazuju da je prosek 1,58, a u pojedinim zemljama poput Italije i Grčke i do 1,4.

To, dodaju, znači da će se, po prognozama, radno stanovništvo u EU smanjiti za oko 40 miliona ljudi do 2080. godine, a opadajuća stopa nataliteta u kombinaciji sa starenjem stanovništva znači da je Evropa u opasnosti da u sledećih 50 godina izgubi svoju ekonomsku, kulturnu i ukupnu međunarodnu moć.

Pročitajte još:Više beba rođeno u 19 gradova Srbije

Navode i da situacija u Srbiji nije bolja od evropskog proseka - u našoj zemlji žene u proseku imaju po 1,5 dete, dok svaki treći par nema dece.

"Po dostupnim procenama, oko 400.000 parova u Srbiji ima problema sa neplodnošću. Kao i u EU, stigma i tabu su rasprostranjeni na našim prostorima, i veoma je važno raditi na podizanju javne svesti i edukaciji društva o pitanjima i problemima steriliteta", kaže predsednica "Šanse za roditeljstvo" Sandra Jovanović.

Pročitajte još: U Beogradu Svetski kongres perinatalne medicine

To udruženje je ove godine primljeno u punopravno članstvo "Plodnosti Evrope" (Fertility Europe) asocijaciju evropskih organizacija i udruženja pacijenata, koje se bave pitanjima plodnosti i steriliteta.

"Srbija mora više da učini za lečenje, podršku parovima i pojedincima koji se bore sa neplodnošću. Ako se nešto ne promeni, prognoze su tmurne. Čak i do toga da demografi tvrde da ako dospemo do stope rađanja od 1,3 deteta možemo nestati kao nacija", upozorila je Jovanović.

Cilj Evropske nedelje (ne)plodnosti je da približi činjenice o neplodnosti svim Evropljanima, pozivajući na veću svest i politiku podrške radi rešavanja nejednake dostupnosti procedura za lečenje neplodnosti u Evropi.

Evropska nedelja (ne)plodnosti je pokrenuta 2016. godine i stvorena je da bi se skrenula pažnja na dilemu o neplodnosti, temu o kojoj se retko govori u Evropi.

Kampanja #40razloga zašto je neplodnost važna, započeta je video-snimkom koji pokazuje prave razloge zbog kojih je neplodnost važna stanovnicima Evrope.

Nakon toga, "Plodnost Evrope" objaviće #40razloga za brigu o plodnosti koji su zasnovani na nauci i brojevima, svakodnevno na Fejsbuku i Tviteru.