Mašinovođa zaustavio voz i sprečio tragediju, vrelina iskrivila šine (FOTO)

G. Ć.

01. 08. 2017. u 18:39

Putnički voz na relaciji Kraljevo – Kosovska Mitrovica, koji iz grada na Ibru polazi u 14.45, već u 15.10 morao da se vrati u stanicu u Mataruškoj Banji

Машиновођа зауставио воз и спречио трагедију, врелина искривила шине (ФОТО)

Foto: G. Šljivić

KRALjEVO – Da ni metal, ni čelik nisu otporni na ekstremno visoke temperature najbolje pokazuje nesvakidašnja, gotovo bizarna situacija koja se dogodila u utorak po podne na pružnom pravcu Kraljevo – Kosovska Mitrovica na kojem je, i to na nekoliko lokacija, vrelina iskrivila delove železničkih šina!?

Zato je i putnički voz na relaciji Kraljevo – Kosovska Mitrovica, koji iz grada na Ibru polazi u 14.45, već u 15.10 morao da se vrati u stanicu u Mataruškoj Banji i putovanje nastavi tek posle dva i po sata, odnosno u 17.30 kada su kvarovi na šinama otklonjeni.

- Nije ovo ništa novo, kada upekne „zvezda“ i čelik se savija. Mašinovođa je primetio da su se šine izvitoperile i vratio voz u najbližu stanicu. Na teren su ubrzo izašli šinski radnici kako bi zamenili iskrivljene i zavarili nove delove – kaže jedan od radnika na železnici koga smo zatekli na pružnom prelazu u obližnjem Konarevu.

Sve do varošice Ušće voz će se iz bezbednosnih razloga kretati najbrže 30 kilometara na sat, a nadležne službe će detaljno pregledati prugu.

Foto: G. Šljivić

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

Lux

02.08.2017. 07:38

@Istina - Отиђи некада пругу на овим врелим данима па погледај сам да ли је фотошоп.

Valjevac

01.08.2017. 19:09

Mašinovođa primetio da su šine krive? Pa jel on vozi dva na sat i samo gleda šine?

inzenjer

01.08.2017. 19:11

Nije vrucina "iskrivila" sine. Sine su se zbog vrucine izduzile i zatvorile mali razmak koji se nalazi izmedju dve susedne, znate ono "sva se tela na toploti sire a na hladnoci skupljaju" (uz par izuzetaka) . Posle toga su se sine izvile u stranu, a zbog nemogucnosti daljeg slobodnog izduzenja.

Mića

02.08.2017. 11:18

@inzenjer - Upravo tako, poštovani kolega!Prema tome, mora se zarez dilatacioni malko proširiti a da zimi ne bude previše kratak! (Pa da Slobinim, tj Acinim brzim prugama pičimo u Evropu!)

Jovan

01.08.2017. 19:14

Nisu se iskrivele od vreline nego od starosti, premijer rece kada je bio u Raskoj zimus da ce da srede tu prugu da idu vozovi 100 km/h, ali ni jedan prag jos nisu zamenili, mozda danas zbog tog krivljenja sina.

Mrki Mrgud

01.08.2017. 19:22

Da su sine dobro uradjene i utegnute ne bi se krivile, vec bi se samo izduzivale (istezale). Koliko brzo se kretao taj voz, kad je masinovodja mogao da uoci i da bezbedno zaustavi voz. Masinovodja brzog voza ne bi stigao ni da trepne. A u zemljama sa modernijim zeleznicama i sa isto tako visokim temperaturama ovakav cirkus se ne desava. Kvalitet je u pitanju, moji sinovci.

Ex faca

03.08.2017. 09:54

@Mrki Mrgud - Nemaju veze sa tim ni žuti ni napredni. Pričate gluposti jer ne znate. Vozio sam vozove 33 godine, i mogao bih elaborat da napišem.

Bonaparta

01.08.2017. 19:37

Dobro je da se uopste sine nalaze na pragovima, obzirom da i u tu prugu nije ulagano 50 god.a svaki treci prag je truo.

баунти

01.08.2017. 20:00

Мрки Мргуд је сасвим у праву, сли хвала и машиновођи што није ризиковао живот путника... Има и таквих, нажалост.

alex miles

02.08.2017. 04:40

Ovde u Australiji se to nikada ne desava, i pored toga sto su temperature daleko vise u centru kontinenta, verovatno iz razloga sto ovde ne koriste pragove radjene za vreme Marije Terezije. Smesni ste ! Sunce vam krivo za javasluk !

DrMR

02.08.2017. 11:30

Kakve gluposti, pa šine su napravljene od beinitnih čelika, čija je temperatura topljenja daleko viša od trenutne temperature na suncu. Deformacija šina se dogodila verovatno zbog sleganja terena, ali i od upotrebe. S vremena na vreme bi trebalo zameniti šinske instalacije.

Никола

02.08.2017. 12:07

Из чланка видим да је ниво наставе из хемије и физике у Србији на јако ниском нивоу. Или у Србији вреде закони физике којих нигде другде на свету име. Да се гвожђе топи на 40 целзијусових степени, то још нисам чуо .