Treće dete spasava Srbiju!

R. DRAGOVIĆ

02. 03. 2017. u 22:02

Država i demografi pripremaju mere kojima će se suprotstaviti izumiranju stanovništva naše zemlje. Podsticaji za rađanje biće godinu dana testirani u četiri opštine. Različite mere po regionima

Треће дете спасава Србију!

DA bi Srbija odložila demografsku katastrofu koja je očekuje već za vek ili dva, potrebno je obezbediti da naredne generacije budu brojne kao i postojeća. Proporcija ove borbe je jasna - 100 prosečnih majki trebalo bi da rode ukupno 210 dece. Najveći problem, već je jasno, biće motivacija žena da rode prvo, kao i treće dete.

Da bi popravila sumornu demografsku "krvnu sliku" Srbije, država je osmislila niz poteza čiji će cilj biti podsticanje rađanja. Nove mere biće isprobane tokom jednogodišnje primene u četiri pilot opštine širom Srbije.

Kako za "Novosti" kaže ministarka zadužena za populacionu politiku Slavica Đukić Dejanović pilot opštine biće izabrane tako da najbolje uvažavaju karakteristike određenih delova Srbije. Cilj njenog tima jeste promena propisa, kako bi se novim zakonima postigao cilj - rađanje većeg broja dece.

- Primećeno je da na obodu Beograda majke mnogo vremena gube na prevoz dece do vrtića i škola, i zato ćemo tu probati sa organizovanim prevozom dece - objašnjava ministarka Đukić Dejanović. - Izvesno je da će po jedna pilot opština za nove mere biti na jugoistoku zemlje gde postoji potreba za više edukacije i informisanje stanovništva o reproduktivnom zdravlju. Nove mere biće testirane i u jednoj šumadijskoj, kao i jednoj višenacionalnoj opštini, kakvih je više u Vojvodini.

Suština novih mera biće konkretna pomoć u rešavanju problema. "Beogradski ključ" podrazumevaće rad asistenata koji će brinuti o prevozu dece. Na jugu će država pokušati da podstakne proizvodnju i ekonomsko jačanje porodice, kako bi se majke odlučile na rađanje. Sličan paket spreman je i za centralni i severni deo Republike.

Podatak koji je u fokusu demografa jeste da je čak trećina žena pri kraju reproduktivnog perioda, starosti 30 i 34 godine, bez dece. Ovaj procenat u Beogradu drastično je veći i iznosi 43 odsto. Prosečna Srpkinja stara više od 30 godina koja nije zasnovala porodicu, ima visoko ili više obrazovanje, sama je i najčešće živi u gradu.

Nasuprot ovom profilu, najviše naslednika rađaju žene bez osnovne škole, a njihov prosečni skor je gotovo 2,5 dece po jednoj majci. Situacija je najteža kod visokoobrazovanih žena, koje u proseku imaju po 1,37 dece. Najveći natalitet u Srbiji beleže Romkinje, Muslimanke, Albanke, Vlahinje, Slovakinje, pa tek onda Srpkinje.


NESIGURNE I NEZADOVOLjNE

DA žene sve kasnije stupaju u brak i sve manje dece donose na svet utiče niz faktora.

- U ovom krugu razloga je produženo školovanje, želja za materijalnim dobrima i napredovanjem u karijeri, težnja ka uživanju u životu i povećano ulaganje u svoj identitet - ocenjuje direktorka Centra za demografska istraživanja Mirjana Rašević. - Padu broja rođene dece kod majki rođenih u razdoblju od 1930. do 1975. godine doprinosili su brojni društveni faktori, od kojih i danas imamo osećaj nesigurnosti, nezadovoljstva u partnerskoj zajednici... Na osnovu toga prognoza je da će broj dece po majci pasti ispod ionako nedovoljne stope od 1,8.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (67)

Nemanja

02.03.2017. 22:59

Nista nije uradjeno na povecanju nataliteta. Sve je zamajavanje naroda. Ljudi nemaju sebe da izdrazavaju, mladi su bez posla, opsta apatija i tuga, beznadje.

Nikola

02.03.2017. 23:58

@Nemanja - Slažem se, Nemanja. Visoka stopa nezaposlenosti je predvorje depopulacije. Kako da zasniva porodicu neko ko nema ni za sebe...?Šta mogu da ponudim sem dobrote i ljubavi svojoj budućoj porodici...?Na žalost, samo od ljubavi se ne može živeti.Pa danas prilikom upoznavanja prvo što me pitaju ženske osobe je "Gde radiš?", ni ne zapamte mi ime kada dobiju nepopularan odgovor "Trenutno nigde". U struci nigde nema posla već 3,5 godine, van struke imam 15 i po godina staža, zdravlje mi je propalo.

louie

02.03.2017. 23:59

@Nemanja - Moja baba je rodila i odgojila 6-toro dece u periodu pre i posle drugog svetskog rata i to kao samohrana majka jer joj je muz poginuo u partizanima. Nemoze mi niko reci da se 45-te zivelo bolje nego danas. Samo onda su ljudi bili ljudi a ne mlakonje koje samo kukaju kao danas.

Ceca

03.03.2017. 01:14

@Nemanja - Loue Upravusi Slazem Se Sa Tobom 100%Danas Kukumacu Puno a bez obzira na situaciju Opet su danas uslovi koliko Toliko Laksi.Tvoja Baba je bila Heroj kao I Moja pazile su svoju Decu I nikom Se nisu Zalile.

Mila

03.03.2017. 07:14

@Nemanja - ...mislim da ti baba nije odmah posle porođjaja išla da joj urade nadogradnju noktiju i kose...da nijje bila u postporođajnoj depresiji...kuckala poruke na "fejsu i tviteru"...čekala da muž uradi u kući "isto onoliko koliko i ona"...jer je mama naučila da ne pravi budalu od sebe i radi u kući "sve sama"...e,pa ove nove ne rađaju više od jednog...čisto za teranje inata i alimentaciju...a one vaspitane domaćinski(šta li to beše?) rađaju decu jer ih žele i vole...i nemaština nije tu baš neki faktor

Mislim...

03.03.2017. 08:17

@Nemanja - Ako misliš da se poljoprivredno-partizansko društvo 1945-e kao i post II svetsko ratovska Titova vladavina utemeljena na američkim kreditima može porediti sa današnjim loše sprovedenim kapitalizmom prodaje i rasparčavanja imovine, osiromašenja naroda i otimanja poljoprivrednog zemljišta, onda s tobom nešto nije u redu.

Predrag

03.03.2017. 00:20

@Aleksandar - Da da Bog vama bar troje, pa i cetvoro. Upamtimo jednom svi Srbi za svagda, Nema jake familije bez dosta dece!! Na zapadu familije vladaju drzavama i uopste svetom. Familije. Te familije ne prave po JEDNO dete. Gledajte svakog tajkuna, kriminalca, politicara, imperije se grade sa dosta dece. Sirotinja ima po jedno.

Aleksandar

03.03.2017. 17:10

@Aleksandar - Da znate koliko dugo i kakvu bitku vodimo da bismo dobili potomstvo...e moj prijatelju. Nas je bilo trojica braće. Stariji je umro, mlađi poginuo...poroda iza sebe nisu ostavili. A ja, na žalost, još nemam svoju decu, pa zato velim da Bog da da dobijemo bar TO jedno...Svakome ko ih ima želim da su im deca živa, zdrava, srećna i radosna, pa da ako Bog i nas pogleda.

Burazi Jaci Od Cele Kafane

02.03.2017. 23:11

Ali "za vek ili dva"...ha,ha...kao da je rec o kojoj godini.Mozda tada svi budemo Zemljani,pa bude nebitno koliko ima bas Srba. Mozda tad i muskarci budu radjali. Mozda se sve bude odvijalo vestacki,u inkubatorima...Daleko je to....

Kosovka

02.03.2017. 23:29

Uvedite stimulans odmah za sve majke Srbije. Da sva deca primaju iznos onoliko kolilo se daje staratelju koji se upotpunosti brine u gajenju tudjeg deteta.

miami

03.03.2017. 01:45

@Kosovka - Zasto pomagati Novi Pazar ili Sjenicu, kad je tamo vec visok natalitet?

Sasa

03.03.2017. 00:22

Sada ce Vucic odmah da sasece onu njegovu ''trudnicku mafiju'' koja samo radja, a nista ne radi kao on koji je gle cuda citav zivot na budzetu, bez dana pravog radnog staza.

Srpkinja

03.03.2017. 01:10

Treba da se pomogne mladjim zenama Novcano Da im Se olaksa koliko toliko barem do 10godina.Zene menje provodite Vremena Na Kompjuteru Posvetite se Porodici.Ocevima treba pomoci da imaju Stabilan Posao Da bih mogao da se brine o Familiji. To Podhitno Treba Uraditi I zato Vlada mora naci Novac.ZIVELI Ziveli!!

Pera Peric

03.03.2017. 01:25

Eto a premijer se zalio skoro,kako trudnice gledaju kako samo da zatrudne,kako ne bi radile i jos brdo nekih gkupih komentara.Pa je posle bilo kao izvuveno iz konteksta i nije tako mislio.

miami

03.03.2017. 01:44

Srpska zena nece da radja, osim ako joj muz nije Arapin ili Turcin. Oni ih valjda dodatno motivisu. Drugo, besmisleno je pomagati one opstine gde je natalitet ionako visok I trece, treba kopirati uspesna zakonska resenja koja funkcionisu. Ali to nece da se desi, sve dok su na vlasti populisti ili levicari.

Chicago

03.03.2017. 03:24

Jos jedna laz pred izbore. Imam 3 deteta,odlicni djaci,vrhunski sportisti a jedno od njih je clan reprezentacije Srbije.Grad iz koga poticemo nije u stanju da pomogne ama bas ni malo ili su nezainteresivani dok nedonese medalju e onda ce da pohrle da se slikaju.Od Boga zdravlje nek predstavlja US kad smo mi takvi kakvi jesmo.

JesteTako

03.03.2017. 15:07

@mamakoka - A i to jedno pitanje je gde se skoluje i da li ce se ikada vratiti u Srbiju.

QQ-LELE

03.03.2017. 05:01

Moja sestra ima blizance, drugo i trece dete. da li vi znate koji su to troskovi. Od kada su se rodili, sve placaj duplo,od pelena,hrane, a sada kada idu u skolu, knjige, za jednog 15000 x2 dinara, pa patike, ekskurzija 18000x2 ,sve placaj duplo, a plata 35000 dinara. i kako da se usudis da imas trece dete. a moras i prvo da obezbedis sve ovo.

mićko

03.03.2017. 05:58

Dok mi uopšte pre stupanja u brak mislimo o nekom neviđenom Biznisu nikada tu nema napretka .moj otac je od 1943 do1960 imao 7oro dece koji nije imao ni zaprežna kola mi dadas imamo svi svoje porodice kuće stanove koje smo imali pre 30 godina .Tako se stvaraju porodice

Марко

03.03.2017. 06:35

Потрудите се да првородке не излазе згрожене и једва живе из болнице , потрудите се да за упис у вртић човек не мора да јури везе и да скупља силне папире ....

Nigde nije uspelo

03.03.2017. 07:05

pa neće ni u Srbiji... Jedini izlaz je, kao u svim razvijenim zemljama, imigranti.

zubac

03.03.2017. 07:10

Ne razumem ovo isprobavanje na godinu dana, jel to znaci da roditelji imaju 3 mjeseca da se odluce da imaju dijete ? novcani stimulans bi donjeo rezultate , kao i neka kampanja od strane ljudi na vlasti,crkve itd.

Драгомир

03.03.2017. 07:17

Србин направио једно или два детета а ТРИ ДРЖАВЕ,бато!

2 gr mozga

03.03.2017. 07:32

Ubrzajte vi mogućnost zaposlenja, a ne saobraćaj na obodu Beograda. Većina uzroka slabog nataliteta je nabrojana, ali rešenja nisu. Kasno stupanje u brak osoba koje se školuju i koje žele da ostvare svoju karijeru je uslovljeno nemogućnošću zaposlenja. To treba stimulisati. Frontalna stimulacija rađanja će da stvori sirotinju o kojoj će kasnije država morati da se brine. Dakle treba stimulisati rađanje u porodicama koje imaju perspektivu i koje će same moći da izdržavaju decu.

Tanja

03.03.2017. 07:33

Ja ih imama troje,i toplo preporucujem da vam je u ovoj nasoj lepoj drzavi jedno dete plafon.A mogla bih esej da napisem zasto tako mislim!!!

Milisav

03.03.2017. 07:40

Platu od države do punoletstva trećeg deteta, kako bi majke mogle da se posvete potomstvu...

andrija

03.03.2017. 08:00

Znam lično porodice sa četvoro dece... jedva sastavljaju kraj sa krajem, a država ih dodatno satire, roditeljima prete otkazi, itd...

Srbija

03.03.2017. 08:00

He pa ljudi čitam i ne mogu da verujem...pa kako mislite da povećate natalitet? tako što trudnicama ne plaćate bolovanje? Moja žena je trudna, treće dete, od decembra nije primila ni dinara za trudničko bolovanje?? Treba da se živi da se plaćaju računi,vrtići, lekarski pregledi za trudnice koji su preskupi? Kako? Kada je bila trudna sa drugim detetom nije primila ništa skoro pola godine e onda je dobila u jednom mesecu sve pa je dobila da plati porez na prihod?? Koji nam nikad nisu vratili...???

Снешка

03.03.2017. 08:03

Наравно, да рађају и гладују, а кад их одгаје да чекају 10 година да се та деца запосле. Дајте мајкама бар минималац плату по детету , па онда да причамо о троје деце

Srpkinja

03.03.2017. 08:04

Imam troje dece. Ako drzava odluci da usvoji zakon za odlazak u penziju za cetvrto dete, bez razmisljanja bih rodila :)

ranko75

03.03.2017. 08:34

Vazno je da clanstvo u EU nema alternative,da nece biti referenduma o ulasku u EU,nego ima da idemo milom ili silom.To je zato da se resi pitanje nasega nataliteta.Stojeci cvrsto na EU vrednostima Vucic je prvi put u srpskoj istoriji provodi gej parade,on zna kako se podize natalitet.Kada uvede istopolne brakove deca iz njih ima samo da kuljaju.Povecao je dug sa 18 na 27 milijardi,povecace i natalitet,gej parade su prva mera na tom putu.Birajmo ga za predsednika,bez njega nema nataliteta!

Francesco

03.03.2017. 19:55

@urke - Bravo Kizo, lepo primećeno. Naravno, nova serija Iphone stiže uskoro, gde to patrijaršija da propusti. A tek nove alu felne za Audišu....

Budući otac

03.03.2017. 08:47

Subvencije koje delite na godišnjem nivou tajkunskim firmama i javnim preduzećima (800 mln. evra godišnje) pod šapom stranačkih poslušnika, dajte svakom novorođenom detetu (oko 65.000 dece godišnje se rodi) to je preko 10.000 evra po detetu i rešen problem!!! Kroz nekoliko godina drastično bi se povećao natalitet!

ГАРНЕТ

03.03.2017. 08:54

Adekvatan dodatak ili penzija za majku sa troje i vise dece, kakav pilot, samo mazanje ociju..

Blanka

03.03.2017. 08:56

CIJE trece dete?Romi i Albanci imaju pet puta po trece dete!?Sve to na socijalnom,na ledjima Srba!A srpkinje-robinje!Ako zatrudnis ostade bez posla!Ovo sto pisete je bilo u proslosti! Sadasnjost je drugacija.Prosecna Srpkinja sa visokim obrazovanjem radi u prodavnici mesovite robei starahuje od otkaza,zato ne sme da radja!

zaliv.NET

03.03.2017. 08:59

Pa kad je deciji dodatak 2600din i to samo ako su roditelji nezaposleni, ako je podsticaj nekih 150000din za drugo dete i to u 24 rate, ako za grejanje i komunalije placamo 100eur a plate nam oko 300eur....pa ko je lud da misli o drugom ili trecem detetu? Da spavamo ispod kutija u parku? Neozbiljan tekst, neozbiljna drzava! Pa cak i da dodje to toga da 100 majki imaju 210 dece pa oko 150 dece ce da zavrsi u drugim zemljama ako imaju bar malo mozga!

bikkojisedi

03.03.2017. 09:19

Kakvu izdajnicku vlast imamo čudilo bi me da nove mere za podsticaj radjanja ne isprobaju u Presevu Novom Pazaru i u ciganmali.

Vladimir

03.03.2017. 10:03

Nema parcijalnih rešenja, sve je to magla i prašina.Treba zakonima definisati da svaka majka koja rodi treće dete dok je radno sposobna prima minimalnu zaradu, bez obzira da li je zaposlena ili ne, kao i da svaka majka nakon prestanka radne sposobnosti prima do kraja života minimalnu penziju, bez obzira da li prima i redovnu penziju.Za 10 godina će problem biti rešen, a za 30 godina će nas biti 20 miliona.Samo tako i nikako drugačije. Žene moraju da se osete zaštićeno.

sale

03.03.2017. 10:04

Sa decijim dodatkom od 2400 dinara hahahahahahahaha koji podsticaj a Vuline a o migrantima brines i dajes im kao da su ti deca, nema u ovoj drzavi podsticaja ona ima druge prioritete nju deca ne zanimaju a ni omladina cim pusta da joj se omladina masovno iseljava na zapad trazeci bolji zivot , to je problem drzave nema perspektive za mlade ljude.

Mila

03.03.2017. 12:45

@sale - ...migrante plaćaju "naši evropski prijatelji" u nadi da će ovde da se "prime",tj.reše da ostanu...ali neće...oni su i poslati da naruše mir "ujedinjene Europe...iii...srećan im put u Germaniju i ostale "demokratske" zemlje...tražili su,neka kusaju...

Samir

03.03.2017. 10:04

Najjednostavnija mera bi bila plaćeno porodiljsko odsustvo za sve trudnice (ako ta naknada bude oko 200 evra mesečno to je trošak za državu od oko 170 miliona evra godišnje. Imajući u vidu na kakve se sve gluposti novac troši ovo bi bio pametno potrošen novac. No, vlasti u Srbiji ovo nikada neće uraditi jer ih je strah da će od toga najviše koristi imati nacionalne manjine prvenstveno Romi, Albanci i Bošnjaci.

Srba

03.03.2017. 10:11

ljudske resurse u Srbiji vec decenijama trosi srpska administracija,budzetlije zamenim zamenu ja pa njegov cukun deda, ugasili su srpska sela ,sad kad je selo opljackana dolazi red na sitnu radnici gradjanstinu

oldlala

03.03.2017. 10:22

Ako ne vise ali bar minimalnu platu odredjenu zakonom za trece dete bi bio lep podsticaj zenama da rode trece,i neverujem da drzava taj novac nebi mogla da izdvoji,a ako ga bas nema neka negde ustede.I jos nesto ja bih uveo da zene koje imaju dvoje ili vise dece idu pet godina ranije u penziju i eto dve stvasri koje nekostaju drzavu mnogo a verujem da bi pomogle.

Ђорђе

03.03.2017. 10:24

Како у истој држави ромкиње,албанке ,муслиманке могу да рађају а српкиње не могу?Зар оне немају те страхове и несигурни материјални положај?Код срба и српкиња свест треба променити паметном и осмишљеном пропагандом.Онда дати свакој жени која роди 4 -то дете просечан лични доходак у наредни 20 год.И видећете резултат.

Veljko

03.03.2017. 11:07

Rešenje je jednostavno....Izađemo na izbore, pa onda nastavimo da izlazimo na izbore dok ne dobijemo koliko toliko pristojnu vlast koja iza sebe ima iskustvo rada u privredi ili odgovarajućoj delatnosti, a ne vlast "profesinalnih političara= profesionalnih lezilebovića= profesionalnih mrsi..da=prodavaca magle"... Pa kada promenimo kolektivnu "nesvest" o korupciji i počnemo da cenimo umne ljude, a ne "snalažljive", kada iskorenimo izreku "bolje bistar nego magistar",.....pa navalimo. :)

miki

03.03.2017. 11:11

Ja kao mlad čovek sedim kući,izdržavaju me roditelji radim kad ima posla kad nema ništa....nemam ni za sebe a planirao sam troje dece.

ranko75

03.03.2017. 11:12

Treba promeniti poreski sistem. Za ljude koji posle 25 godina nemaju dece uvesti porez i tim parama pomagati porodice sa troje i vise dece.Gejevima dozvoliti da paradiraju ako hoce svaki dan, ali svaki ucesnik parade da plati 100 eura za ucesce i tim parama pomagati porodice onih koji imaju troje i vise dece. Sa lezbejkama postupiti isto.Abortuse strogo zabraniti ilegalne, a legalni ako nije zbog opasnosti za zivot majke ili deteta oporezivati 10 godina u korist porodica sa troje i vise dece.

Francesco

03.03.2017. 19:51

@ranko75 - Imam dete ali mi nije jasno zbog čega bi neko kao neženja hranio tuđu decu? Niti ja želim da neko drugi hrani moje dete niti želim bilo kakve dečije doplatke, socijalne pomoći i ostale ciganluke. Dovoljno sam sposoban da ga hranim i oblačim sam, naravno uz pomoć supruge. Ja bih pre kastrirao ove što naštancaju po petoro pa onda kukaju po novinama kako nemaju ni za leba. Socijalizam je završen, dobrodošli u kapitalizam, sistem bez sistema, opstaju najjači i najsposobniji. Prijatno.

Bane

03.03.2017. 11:53

Statiska je jasna - nisko obrazovane žene 2,5 dece po majci, visokoobrazovane žene 1,3. Po podacima se jasno vidi da što je žena obrazovanija, natalitet je manji. Zaključak izvucite sami. Srbija (i hrišćanska civilizacija u globalu) je propala onog trenutka kada je pre 70-ak godina prihvatila takozvanu " ravnopravnost" polova koja je u praksi uništila porodicu. Zapad se još nekako snalazi preko regrutovanja izbeglica ali je to već počelo da daje bumerang efekat u vidu islamizacije.

Petar

03.03.2017. 12:08

Tvrdite sledece: Podatak koji je u fokusu demografa jeste da je čak trećina žena pri kraju reproduktivnog perioda, starosti 30 i 34 godine, bez dece. Ovaj procenat u Beogradu drastično je veći i iznosi 43 odsto. Prosečna Srpkinja stara više od 30 godina koja nije zasnovala porodicu, ima visoko ili više obrazovanje, sama je i najčešće živi u gradu. A mera koju sprovodite da povecate natalitet je reproduktivno obrazovanje!? Znaci, znate gde je problem, samo pojma nemate kako da ga resite.

ranko75

03.03.2017. 12:15

Svi znamo da izumiremo i to jeste prava cuma. Kada je dosla na vlast ova vlada je zatekla dug Srbije od 18 miliona eura, bili smo najbolji u bivsos SFRJ. Sada smo duzni 27 milijardi,to jest za nepune 3 godine je uvecan dug za 50%. U situaciji kada nas kosi bela kuga logicno je zadati pitanje koliko je iz tih 9 milijardi eura direktno potroseno kao stimul za radjanje dece. Kada smo duzni da znamo da smo ulozili u potomstvo a ne u nesto daleko od nas i nejasno da li je i sta ce biti od toga.

Student Masinstva

03.03.2017. 12:40

Nase skolstvo voli da tupi, praveci nabubane strucnjake koji zavrsavaju fakultet u kasnim dvadesetim, jesu oni strucnjaci, ali nemaju dana radnog staza do tada niti porodice, jer su svoju mladost posvetili fakultetu daveci se preteranom teorijom i jugoslovenskim mentalitetom profesora, kako nesto sto nije tesko nije korisno. Jeste fakultet 5 godina, ali prosek na masincu je 7, na ETF cak 9. Vi vidite gde je tu problem, siguran sam da studenti ne upisu da bi ziveli na racunu mame i tate.

Nikola

03.03.2017. 13:19

Родитељи Живојина Мишића су имали једанаесторицу синова, а рађали су децу средином 19. века. То су биле жене са села, без епидурала, царских резова и бабица, него на наслоњачу и рашири ноге, па ако ти пукне материца, пукла је, и тако по 10-15 пута. А приде робовска држава, где је Турчин увек могао да ујаше у домаћинство и узме или чак убије неко од деце. Истина, у данашњој Србији већина народа далеко више личи на обичне робове него у оно време, ваљда отуд оваква перспектива за опстанак...

Prolaznik

03.03.2017. 15:06

@Nikola - U to doba, u Struganiku nije bilo Turaka vec 80. godina. Ako ih je ikada i bilo, u pitanju je planinsko selo ispod Suvobora.

SkY

03.03.2017. 15:02

Које треће Дете немаш за себе камоли за Децу! Море!!!!!!!!

mali alex

04.03.2017. 11:53

Eeee moj narode , oćete gej parade i povećanje nataliteta, pa ne ide to baš tako .

pogrešan ugao

05.03.2017. 08:31

Nisam za to da država pomogne na takav način rađenje trećeg deteta.Ukoliko se ne nađe model da se preko crkve isključivo za kršteno trećerođeno dete obezbede dodatni prihodi, slika Srbije bi za par decenija bila potpuno pogrešna.Ovu subvenciju ili kako najavljuju do punoletstva trećerođenog deteta uglavnom bi koristili romi, muslimani i albanci a ponamjmanje srbi.Neko će reći nacionalista, da jesam, kao i roditelj troje dece.