IZMENE PROPISA: Za dva promila - oduzimanje automobila

Zagorka USKOKOVIĆ - Petar ŽIVKOVIĆ

20. 10. 2016. u 15:00

Šta donosi Nacrt predloženih izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koji bi trebalo da bude usvojen 1. januara: Odzvonilo tehničkim pregledima na crno. Stroži uslovi za vozače početnike

ИЗМЕНЕ ПРОПИСА: За два промила - одузимање аутомобила

Karikatura Toše Borkovića

MINISTARSTVO građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izradilo je Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koji bi, posle zakonske procedure, trebalo da bude usvojen 1. januara 2017. godine.

Nacrt zakona predviđa značajne izmene i dopune važećeg Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, koji je donet 2009. godine, a jedna od onih koje su najviše uzburkale javnost jeste ta da će se vozilo oduzimati vozaču koji bude uhvaćen s više od dva promila alkohola u krvi.

Osnovnim predloženim odredbama predviđeno je da se Nacrtom zakona uređuju sistem bezbednosti na putevima, ponašanje učesnika u saobraćaju, nadležnosti i odgovornosti, ograničenja i saobraćajna signalizacija, znaci i naredbe kojih se moraju pridržavati učesnici u saobraćaju. Detaljnije se reguliše način osposobljavanja kandidata za vozače i posebno se posvećuje pažnja mladim vozačima. Regulisaće se detaljno i usluge tehničkih pregleda, a ceo postupak će ubuduće morati da bude sniman i povezan sa informacionim sistemom MUP-a. To praktično znači da je odzvonilo tehničkim pregledima na crno. Vlada Srbije će propisati najnižu cenu tehničkih pregleda, kao i obuke za vozače, tako da "besplatnim tehničkim pregledima" više neće moći da postoji nelojalna konkurencija.

Nacrtom zakona predviđeno je da se mora osnovati telo za koordinaciju poslova bezbednosti saobraćaja na putevima i proširuju se ovlašćenja i nadležnosti Agencije za bezbednost saobraćaja.

KAMERE NA SVE STRANE Kada je reč o saobraćajnoj signalizaciji, predviđena je dopuna kojom se uređuje postavljanje kamera za snimanje saobraćaja na nosače signalizacije, i biće ih mnogo više nego do sada. Uz to, predviđene su i mobilne ekipe koje će snimati saobraćaj.

Odredbama Nacrta zakona predviđaju se novi izvori finansiranja bezbednosti saobraćaja, kao što su novčane kazne za privredne prestupe, takse za uviđaje saobraćajnih nezgoda i deo premija polisa osiguranja od auto-odgovornosti. Biće definisana njihova raspodela između budžeta Republike Srbije, budžeta jedinica lokalne samouprave, Ministarstva unutrašnjih poslova i Fonda za bezbednost saobraćaja i precizirana namena sredstava za finansiranje bezbednosti saobraćaja.

Odredbama Nacrta zakona definiše se da putevi moraju biti projektovani, izgrađeni, zaštićeni i održavani tako da se saobraćaj na njima može odvijati bezbedno.

Predviđa se uspostavljanje sistema licenciranja revizora i proveravača i preciziraju se uslovi koji se moraju ispunjavati za sticanje licence.

Nacrtom zakona predviđena je izmena odredbe kojom se definišu starosni uslovi za dobijanje vozačke dozvole i predlaže pooštravanje ograničenja u pogledu uslova za upravljanje s probnom vozačkom dozvolom, odnosno: produžava se rok njenog važenja, proširena je lista vozačkih kategorija za koje se ona izdaje, preciziraju se ograničenja u vezi sa snagom motora, produžava se vremenski period zabrane upravljanja vozilom s probnom vozačkom dozvolom, preciziraju se ograničenja brzine kretanja za ove vozače, predviđa se da vozač koji ima probnu vozačku dozvolu za upravljanje vozilom kategorije B, dok ne navrši 18 godina života ne sme da upravlja vozilom bez nadzora osobe koja vozačku dozvolu kategorije B ima u trajanju od najmanje pet godina.

ZABRANjENA PRODAJA Na javnom putu i uz njegov zaštitni pojas nije dozvoljeno podizati spomen-obeležja i drugih objekta koji nisu u funkciji odvijanja saobraćaja. Biće zabranjena prodaja, odnosno preduzimanje drugih radnji kojima se ugrožava bezbednost saobraćaja.

Odredbama Nacrta zakona kojima se regulišu psihofizički uslovi za upravljanje vozilom predloženo je pooštravanje dozvoljene granice alkoholisanosti i predviđeni su stepeni alkoholisanosti vozača, instruktora vožnje i kandidata prema utvrđenom sadržaju alkohola u krvi.

Kada je reč o vozačkim dozvolama za kategorije motornih vozila, precizirana je obaveza upisivanja u vozačku dozvolu svih kategorija vozila kojima vozač ima pravo da upravlja. Dopunom odredbe predviđeno je da se kazneni poeni koji su izrečeni vozaču s probnom vozačkom dozvolom prenose u evidenciju kaznenih poena vozača posle isteka roka važenja probne vozačke dozvole. Ukoliko je istekao rok od 24 meseca od dana pravosnažnosti odluke o prekršaju - kazneni poeni se brišu.

Nacrtom zakona predviđeno je da kandidate za vozače može da osposobljava samo privredno društvo ili srednja stručna škola koja se bavi obrazovanjem učenika za zanimanje vozač motornih vozila, ako ispunjava propisane uslove, kao i kada dobije dozvolu.

OBILAŽENjE "PREKO PUNE" Odredbama Nacrta zakona preciznije se određuju prvenstvo prolaza vozila, preticanje i obilaženje. Dozvoljava se "preticanje i obilaženje bicikla, radne mašine, traktora, motokultivatora i zaprežnog vozila na mestu gde je to zabranjeno saobraćajnom signalizacijom ili na način da se prelazi vozilom preko neisprekidane uzdužne linije pod uslovom da se pretiče na bezbedan način i bez ometanja ostalih učesnika u saobraćaju".

ANTIRADAR - 40.000 DINARA

Upotreba mobilnih telefona u toku vožnje je zabranjena, a predviđena kazna je 10.000 dinara. Zanimljivo je da je vozačima s probnom dozvolom zabranjena upotreba ne samo mobilnih telefona nego i "hends-fri" uređaja. Duplirana je i kazna za nekorišćenje sigurnosnih pojaseva, pa će tako, umesto 5.000, kazna biti 10.000, i to za svaku osobu u vozilu koje ne koristi ovaj sigurnosni sistem. Zabranjena je i upotreba takozvanih antiradarskih uređaja, a zaprećena kazna je od 20.000 do 40.000 dinara.

NASILNIČKA VOŽNjA

Nacrtom zakona predloženo je i da se nasilničkom vožnjom smatra kretanje vozila na putu u naselju brzinom koja je za više od 90 km/č veća od dozvoljene, odnosno van naselja brzinom koja je za više od 100 km/č veća od dozvoljene, kao i upravljanje vozilom u stanju potpune alkoholisanosti (više od 2 mg/ml). Predviđena kazna je zatvor od 30 do 60 dana i 15 kaznenih poena.

"LEŽEĆI POLICAJCI"

Predviđene su i izmene i dopune odredaba koje se odnose na tehničko regulisanje saobraćaja. Nacrtom zakona preciznije se definiše pešačka zona kao deo puta, ulice ili naselja koji je prvenstveno namenjen saobraćaju pešaka i dozvoljava se postavljanje fizičkih prepreka "ležećih policajaca" za usporavanje saobraćaja i na ulicama u naselju, a ne samo na opštinskim putevima, kao što je regulisano postojećim zakonom.

* * * * * * * * * * * * * * *

KAZNENI POENI

Pored postojećih novčanih i zatvorskih kazni zadržavaju se i kazneni poeni koji su prvi put kod nas primenjeni od 1. januara 2010. godine. Kada vozač načini saobraćajni prekršaj upisuju mu se kazneni poeni. Broj kaznenih poena, koje počinilac saobraćajnog prekršaja može da dobije, zavisi od težine prekršaja.

Tabela kaznenih poena za pojedine saobraćajne prekršaje

1 bod - nepropisno parkiranje, nekorišćenje migavca, nepoštovanje prvenstva prolaza, nevezivanje pojasa.

2 boda - nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu, kretanje u nedozvoljenom smeru u jednosmernoj ulici, vožnja sa probnom dozvolom između 23 i 6 časova, vožnja pijane ili drogirane osobe na biciklu ili motoru.

3 boda - vožnja u stanju umerene alkoholisanosti, posedovanje i korišćenje antiradar uređaja, nepropuštanje vozila koje zadržava pravac (kod skretanja ulevo), nezaustavljanje pored vozila za prevoz dece koja ulaze i izlaze.

4 boda - neprilagođena brzina, nebezbedno preticanje, vožnja u naselju brzinom koja je 21-50 kilometara na čas veća od dozvoljene, nepropuštanje dece, slepih i invalida na zebri.

5 bodova - neispravni pneumatici i uređaji za upravljanje, vožnja bez prisustva iskusnijeg vozača (probna dozvola).

6 bodova - prolazak kroz crveno ili žuto svetlo, preticanje i obilaženje sa desne strane, vožnja deteta mlađeg od 12 godina ili pijane - drogirane osobe na prednjem sedištu.

7 bodova - vožnja brzinom koja je 50-70 kilometara na čas veća od dozvoljene, vožnja trakom u kojoj je svetlosnim znakom zabranjeno kretanje.

8 bodova - vožnja pod dejstvom narkotika, nepoštovanje znakova policijskog vozila koje se kreće ispred, nezaustavljanje ako se vozilo kreće ispred policijskog vozila koje daje znake upozorenja.

10 bodova - vožnja u stanju teške alkoholisanosti, uzimanje alkohola ili psihoaktivnih supstanci za vreme uviđaja.

12 bodova - vožnja u stanju veoma teške alkoholisanosti.

14 bodova - vožnja bez dozvole (osim ako je dozvoli istekao rok važenja), vožnja sa više od dva promila alkohola, odbijanje alko-testa i testa na drogu, vožnja noću bez svetala, vožnja za vreme isključenja iz saobraćaja zbog alkohola i droge.

15 bodova - nasilnička vožnja, vožnja u stanju potpune alkoholisanosti, vožnja u stanju opijenosti drogom.

17 bodova - saobraćajna nesreća prilikom nasilničke vožnje.

U slučaju udesa dodaje se 1, 2 ili 3 poena.

Kada "sakupi" 18 poena vozač gubi vozačku dozvolu i mora da prođe određenu proceduru da bi je ponovo dobio. Kazneni poeni se brišu posle isteka dve godine od dana pravosnažnosti presude kojom su izrečeni.

Vozač kojem je tri puta poništena vozačka dozvola više nema pravo da dobije novu i trajno gubi mogućnost da upravlja vozilom.

* * * * * * * * * * * * * * *

TROTOARI OBAVEZNI UZ DRŽAVNI PUT

Zanimljiva je odredba po kojoj uz državni put kroz naselje mora postojati trotoar, odnosno pešačka staza. U slučaju nepostojanja trotoara, odnosno pešačke staze uz državni put kroz naselje, upravljač državnog puta dužan je da u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona obezbedi projekte, usvoji plan izgradnje i izgradi trotoare, odnosno pešačke staze uz puteve. Upravljač državnog puta dužan je da izgradi trotoare,odnosno pešačke staze u roku od osamnaest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona, ukoliko u izveštaju ministarstvu nadležnom za poslove saobraćaja priloži dokaze o postojanju opravdanih razloga koji onemogućavaju ispunjavanje obaveza. Jedinice lokalne samouprave će u roku od osamnaest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona pribaviti studiju izvodljivosti mreže biciklističkih traka, odnosno biciklističkih staza u lokalnoj zajednici, a posebno na delovima državnog puta kroz naselje.

* * * * * * * * * * * * * * *

STEPENI ALKOHOLISANOSTI I PREDVIĐENE KAZNE

* Blaga alkoholisanost:

podrazumeva 0,3 promila alkohola u krvi

* Umerena alkoholisanost:

0,31-0,50 promila, kazna od 10.000 dinara, vozač se isključuje iz saobraćaja. Zabrana upravljanja vozilom do tri meseca

* Srednja alkoholisanost

0,51-1,19 promila. Protiv vozača se u tom slučaju pokreće prekršajni postupak. Novčana kazna je od 10.000 do 20.000 din ili zatvor do 45 dana. Dobija se 6 kaznenih poena i vozač se isključuje iz saobraćaja. Zabrana upravljanja vozilom od najmanje tri meseca

* Teška alkoholisanost:

1,2-1,6 promila, prekršajni postupak, kazna od 15.000 do 30. 000 dinara ili zatvor do 60 dana, 10 kaznenih poena, zadržavanje u policijskoj stanici najmanje 12 časova. Zabrana upravljanja vozilom do šest meseci.

* Veoma teška alkoholisanost

1,61-2,0 novčana kazna od 15. 000 do 30. 000 dinara ili zatvor do 60 dana, 12 kaznenih poena obavezno zadržavanje vozača u policijskoj stanici najmanje 12 časova. Zabrana upravljanja vozilom od najmanje šest meseci.

* Potpuna alkoholisanost

više od 2 promila, podrazumeva se obavezno izricanje zatvorske kazne od 15 dana, 14 kaznenih poena i obavezno zadržavanje vozača u policijskoj stanici 12 časova. Oduzimanje vozačke dozvole na 12 meseci i ODUZIMANjE VOZILA.

* * * * * * * * * * * **

PROBNA VOZAČKA DOZVOLA

PROBNA vozačka dozvola izdaje se osobi koja prvi put položi vozački ispit za upravljanje motornim vozilima kategorija A1, A2, A, V1 i V sa rokom važenja:

1) dve godine - osobama koje su položile vozački ispit sa navršenih 19 godina.

2) do navršene 21. godine života - osobama koje su položile vozački ispit pre navršene 19. godine.

Izuzeti od stava 1. ovog člana su učenici srednjih škola koji se obrazuju za zanimanje vozač motornih vozila i koji su položili vozački ispit za upravljanje vozilima C i CE kategorije.

Probna vozačka dozvola za upravljanje vozilom kategorije B2 izdaje se s rokom važenja od jedne godine.

Vozač koji ima probnu vozačku dozvolu ne sme da: upravlja vozilom brzinom većom od 110 kilometara na čas na auto-putu, 90 kilometara na čas na moto-putu, a na ostalim putevima brzinom većom od 90 odsto od brzine koja je dozvoljena na delu puta kojim se kreće.

Vozač s probnom vozačkom dozvolom ne sme da upravlja motornim vozilom ukoliko ima u organizmu alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci, ni da upravlja motornim vozilom u periodu od 23 do šest časova ujutru.

Vozač koji ima probnu vozačku dozvolu kategorije B, dok ne navrši 18 godina života, ne sme da upravlja vozilom bez nadzora osobe koja ima važeću vozačku dozvolu za upravljanje vozilom kategorije B u trajanju od najmanje pet godina.

Motorno vozilo kojim upravlja vozač s probnom dozvolom mora biti označeno posebnom oznakama "P".

* * * * * * * * * * * * * * * * *

NAJVEĆE POVEĆANjE KAZNI U OBLASTI BRIGE O DECI

MALIŠANI PRIORITET

- Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja predviđaju da se kazne za nevoženje deteta u sedištu povećaju i da budu i do 120.000 dinara - objašnjava Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije.

Sada je kazna za ovaj prekršaj od 15.000 do 30.000 dinara, ili 30 dana zatvora. Prema novom zakonu, na prednjem sedištu neće smeti da se vozi dete mlađe od 12 godina, niti osoba koja ne može da upravlja svojim postupcima.

Novi zakon je, za razliku od prethodnog, detaljnije razradio ovaj član zakona, pa navodi da se svako dete niže od 135 centimetara prevozi vezano u odgovarajućem homologovanom bezbednosnom dečjem sedištu koje je pričvršćeno za vozilo u skladu sa deklaracijom proizvođača vozila, odnosno proizvođača dečjih sedišta, osim u vozilima za javni prevoz putnika.


Prema novom zakonu, dete starije od četiri godine može da bude vezano sigurnosnim pojasem uz upotrebu homologovanog bezbednosnog podmetača ukoliko mu visina omogućava bezbedno vezivanje i ukoliko na mestu gde dete sedi postoji ugrađen naslon za glavu.

* * * * * * * * * * *

UDRUŽENjE TEHNIČKIH PREGLEDA SRBIJE ŽELjNO OČEKUJE NOVI ZAKON

KONTROLA ZBOG GRAĐANA, A NE ZBOG NAS

U Udruženju tehničkih pregleda Srbije kažu da su oni od prvog dana donošenja ZOBS 2009. godine tražili da se donesu i odgovarajući pravilnici koji bi regulisali ovu izuzetno važnu oblast.

- Predlagali smo i da se uvede, kao i kod auto-škola, najniža cena usluge tehničkog pregleda. Obraćali smo se nekoliko puta i premijeru - kaže predsednik UOTP Srbije Trifun Stojanović. - Nisu nas čuli. I zato i danas imamo tehničke preglede koji besplatno obavljaju uslugu, gde je moguće samo s papirima doći i registrovati automobil. Gubimo svi. Pošteni vlasnici tehničkih pregleda jedva sastavljaju kraj s krajem, sve manje posla imaju, a država gubi milione, ne samo zbog neplaćenih poreza i doprinosa, već i zbog većeg učešća u saobraćajnim udesima tehnički neispravnih vozila.

Stojanović kaže da će uvođenjem reda, a to se očekuje od novog zakona, svi u ovoj oblasti imati korist.

- Teško naš narod shvata da kada "prođe" neispravan na tehničkom pregledu najviše je prevario samog sebe. Koga vozi u kolima? Sebe i svoju porodicu, prijatelje. Nadam se da će Zakon doneti očekivane promene - zaključuju Stojanović.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

AUTO-ŠKOLE S PAŽNjOM PRATE DONOŠENjE NOVOG ZAKONA O SAOBRAĆAJU

PETAR RAŠETA: DUGO NAJAVLjIVAN

OVAJ zakon je dugo najavljivan. Još od kada su ona nesrećna deca izginula na Dunavu - kaže sekretar zajednica auto-škola Srbije Petar Rašeta. - Tada je ministarka Zorana Mihajlović najavljivala hitne izmene.

Naravno, kaže Rašeta, bolje ikad nego nikad, ali je pitanje da li će zakon, osim pooštravanja kazni, nešto suštinski izmeniti.

- Nama je potrebno da, pored novog zakona, radimo i na celokupnoj izmeni svesti kod svih učesnika u saobraćaju. Mi iz auto-škola godinama unazad ukazujemo na propuste u sistemu obuke budućih vozača - kaže Rašeta. - Najbolje bi bilo kada bi deca od malih nogu, još od prvog razreda, učila o saobraćaju. Drugačije bi ga prihvatala i razumela. Svaku novinu koja će doneti boljitak pozdravljamo.

* * * * * * * * * * * * * * * * * *

DIREKTOR KOMITETA ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA SRBIJE O NACRTU ZAKONA

DAMIR OKANOVIĆ: U PRAVO VREME

BILO je vreme da se nešto preduzme. Naime, u 2015. godini na drumovima Srbije život je izgubilo 599 osoba, a od 1. januara ove godine njih 470 - kaže Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Srbije.

* Šta je, po vama, suština tih izmena?

- Nekako se narod najviše uznemirio zbog mogućnosti oduzimanja vozila kod teških pijanstava. Zatim, tu je odredba o pooštravanju mandatnih kazni. Suštinski se vraćamo na nivo kazni iz 2009. godine, jer je 2014. donesena uredba po kojoj je moguće platiti upola manje ako u roku sedam dana platite kaznu - kaže Okanović.


* Uočeno je da veliki broj mališana strada, najčešće u vozilima svojih roditelja?

- Propisaće se obavezna upotreba dečjih sedišta do visine deteta od 135 centimetara. Kazne idu i do 120.000 dinara.

* Bilo je mnogo primedaba na snimanje učesnika u saobraćaju. Čak je i poverenik Rodoljub Šabić nekoliko puta ukazivao na "neovlašćena snimanja".

- Naravno. Ali primedbe gospodina Šabića i dela javnosti, koje su na mestu, odnose se na snimanje koje nije regulisano zakonom. Dakle, sve nove odredbe koje budu u Zakonu, a odnose se na upotrebu kamera i snimanje učesnika u saobraćaju, nisu sporne - kaže Okanović.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (46)

poeni su smešni

20.10.2016. 15:14

15 bodova - nasilnička vožnja, vožnja u stanju potpune alkoholisanosti, vožnja u stanju opijenosti drogom. 17 bodova - saobraćajna nesreća prilikom nasilničke vožnje. NEEEEEEEEEEE kakvi poeni TRAJNA ZABRANA VOŽENJA

filip

20.10.2016. 15:21

Pa da li su oni čisti??? Šta znači oduzimanje vozila? Oduzimanje u smislu prava svojine? Ako neko vozi tuđi auto i bude uhvaćen u stanje potpune alkoholisanosti, država će oduzeti vozilo I U SLUČAJU DA NE PRIPADA TOJ OSOBI i povredi time pravo svojine treće osobe?? Moje predviđanje: Zakon stupa na snagu, u roku od godinu dana, odredba završava pred Ustavnim sudom, Ustavnim sud proglašava istu neustavnom, kreću privatne tužbe i država plaća naknade šteta u milionskim iznosima!

cupavi berlin

20.10.2016. 16:11

@filip - Gospodine Filip.Nema potrebe da se Bunite.Po mom misljenju to je,Potpuno ispravno.Zasto bih Covek koji je Odrastao trebao da sedne u Auto.Sam ili sa Porodicom - Pod uticaje Alkohola.Da ugrozava sebe i druge Ucesnike u Saobracaju ili VanU potpunosti podrzavam ODUZIMANJE:Bez obzira na koga je Registrovano.Plus Dozivotno oduzimanje Dozvole.Plus Zatvor.

Duki5

20.10.2016. 16:58

@filip - Pazi kome dajes vozilo, ako das nekome ko se napije bice ti oduzeto vozilo. Imas mogucnost da tuzis njega i od njega naplatis cenu svog vozila, a ne od drzave. Takav je zakon u drugim zemljama. Pazi kome dajes auto, ako das pijanom coveku to je kao da si mu dao pistolj.

filip

20.10.2016. 17:43

@filip - Ma i plus oduzimanje prvorođenog deteta. Pravo svojine je nepovredivo, Ustavom garantovano pravo svakog građanina. Prošla su vremena kada je za bilo koje krivično ili prekršajno delo mogla da se izrekne bilo koja kazna.

filip

20.10.2016. 17:46

@filip - A situacija u kojoj se auto vodi na lizing kuću? Zamislite koji bi efekat to imalo na jednu celu privrednu granu. Situacija u kojoj se auto daje treznom čoveku, koji se posle napije? Itd. Da ne bude zabune, apsolutno sam za strogo kažnjavanje neodgovornih učesnika u saobraćaju, ali postoje neka pravila koja se u jednoj pravnoj (ili pravnoj u pokušaju) državi moraju poštovati, kako od strane građana, tako i od strane države.

mase-iz-neko

20.10.2016. 15:38

Prosiruju se poslovne mogucnosti policije poznate narodu. Ja sam mislio da je vodja takav, a ono mi kompletni kao narod. ghe

морОН

20.10.2016. 15:38

Рестриктивнас политика кажњавања у саобраћају није да би се изнудила већа безбедност грађана у саобраћају, него, да би се казнама пунио буџет. Грађани су далеко угроженији на другим местима па не видим да се неко кажњава. На пример 12 хиљада грађана фали биолошки због морталитет-наталитет, а жене не смеју да затрудне код послодавца, друга половина око 15 хиљада се исељава сваке године у треће земље и бежања од 170 еври минималца и лошег живота. Због таквог стања у друштву нико не одговара.

Miloš

20.10.2016. 15:38

Ima li neka odredba u ovim izmenama zakona koja se tiče Saobraćajne policije, tj. da li će, na primer, biti sankcionisana nebriga o saobraćaju ili neizveštavanje nadležnih o lošem stanju kolovoza? Meni se čini da Saobraćajna policija već godinama štrajkuje i ne radi svoj posao.

momcilo

20.10.2016. 15:43

Ludost. Trilaterala hoce kamere svuda. Spomen obelezja su odlicni kontrolori saobracaja, i posle ludosti dolazi glupost, ako drzava oduzme vozilo pod kreditom duzna je i da placa kredit.

Vojislav

20.10.2016. 15:45

Za divljanje na ulicama i putevima se apsolutno slazem da kazne budu jos ostrije. Ali ako vec prilagodjavamo kaznenu politiku sa Evropom onda prilagodite i ogranicenja brzine sa onima koja vaze tamo a koja su ovde dovedena do apsurda: Pupinov most 50, novobeogradski bulevari 50, most na Adi 50. To je bilo gde drugde prosto nezamislivo. Da i ne spominjem druge srpske specijalitete: neosvetljeni traktori, motokultivatori, konjske zaprege (prekjuce sam video jednu na mostu na Adi)

miki

20.10.2016. 15:55

Znate kako, ja mogu i da pogresim nesto u zivotu, ali da mi drzava oduzme ono sto je moje, to ne moze. Moze da me kazni, moze da mi oduzme dozvolu na neko vreme, a da mi uzme nesto sto sam svojim znojem stekao, pa makar stajalo u garazi... e to ne moze

Dusan

20.10.2016. 17:05

@miki - Znaci ti kupis pistolj i pucas ulicom i to je tvoje i ne moze da ti se oduzme? Ako pijan sednes u auto je isto kao da imas oruzije.

Pera Lozac

20.10.2016. 15:57

Preduzimanje mera na povecanju bezbednosti je sasvim opravdano, ali mi se ipak cini da je ovolika represija i poostravanje raznim propisa i normi preterano. Pre svega, stice se utisak da je sve to u cilju kako bi se obezbedila novcana sredstva za razne agencije i novoformirana tela koja ce kao da brinu o bezbednosti saobracaja a u stvari brinuce o svojim platama i foteljama....

Vlada Kovačević

20.10.2016. 15:59

Kako je sve to lepo na papiru....a u praksi se ne poštuje ni 50 posto zakona! Ove novine sa tehničkim pregledima se uvode zadnjih 5 godina,a ništa se u praksi ne menja,tako da nema šanse da bilo ko suzbije taj rad na crno i zavaravanje propisa! Mi Srbi smo magistri u tome.

морОН

20.10.2016. 16:00

Зашто после 3 пута одузимања иде трајно возачка?. Ако неки криминалац а има их и по 20 пута повратници после затвора и "ресоцијализације" не доведу у ред своје понашање држава не одузме трајно личну карткоја му служи ван његовог дворишта за идентификацију и циркулацију јавно. Зашто се то не одузима. Зашто се не одузима трајно здравствена књижица пушачима који свесно трују своје тело а знајући да је то терет за друштво. Мислим да је замишљени закон дискриминаторски,нисам ни криминалац ни пушач

Francesco

20.10.2016. 17:50

@морОН - Ali definitvno si u skladu sa nadimkom iz komentara. Drugar, segregacija po svim osnovama je teškom mukom prevaziđena početkom 20. veka.

морОН

20.10.2016. 19:25

@морОН - Ја сам у свом коментару који ти ниси разумео због одзвањања ово "морОН" критиковао закон који није уравнотежен у друштву. Ја нисам рекао да то треба, него зашто!?. Сегрегација управи објашњава да људи по различитим критеријумима не могу бити дискриминисани у друштву. Ја нисам да се ником одузме лична карта или здравствена књижица, али питам законодавца зашто управо та различитост. Ја сам против овог закона и зато сам подвукао различитости. Ти следећи пут читај пажљивије. "треба" и "зашто"?

Ivan

20.10.2016. 16:01

u zemlji Srbiji ce ovo moci da funkcionise NIKADA!Dokle god postoje tatina i mamina deca koja su van zakona,i svi oni koji imaju nekoga da im zavrsi prekrsaje za neku svoticu novca,i "postene policajce"koji nisu alergicni na novac,od ovoga nema NISTA!Samo malo da mazemo oci,i plasimo mecku sa resetom!

драган

20.10.2016. 16:04

Изгледа ми да ће још једна агенција добити проширење,рекли су укидање истих, а полиција још већи удео у колачу кога прима сваки дан од возача. Зашто мало не припазите на полицију која не да узима паре већ готово отима паре или робу наравно у свој џеп.

Gagi - dipl. ing. saobraćaja

20.10.2016. 16:21

Očigledno je, da predlagač izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, kada kao kaznu predlaže oduzimanje vozila, ne poznaje Ustav R. Srbije. Jer da ga poznaje znao bi da u 2. stavu člana 58. Ustava piše: »Pravo svojine može biti oduzeto ili ograničeno samo u javnom interesu utvrđenom na osnovu zakona, uz naknadu koja ne može biti niža od tržišne.«. Dakle, ako država oduzima vozilo, moraće da plati naknadu koja ne može da bude manja od tržišne, jer je tako zapisano u Ustavu.

мрсимуд

20.10.2016. 19:41

@Gagi - dipl. ing. saobraćaja - Господине молим Вас немојте се позивати на уставност закона. Ви знате да је пензија "пала" на "Уставном суду" као облик личне својине. Ако је облик личне својине неприкосновен у друштву и ако је прекршилац рецимо "токсикоман" мушкарац, дакле мушко, где су онда права жена која имају право на своју личну имовину приликом одузимања аута или тренутног развода?. Жена може да каже ја нисам пила и нисам крива, зашто ми се мој део новца одузима у државну касу као казна?. У овој држави нема правичности.

ccc

20.10.2016. 16:25

ako sam dobro shvatio, za učinjeni prekrsaj država čini krivično delo I to "ozvaničava" zakonom? Vrlo bistro I profesionalno...

Seljak

20.10.2016. 16:27

Bolje dati kintu policajcu ionako imaju male plate,nego, državi. Što država više steže kajš, tim gore po sistem. Srećom ima časnih policajaca pa razumeju našu muku i ne posežu za takvim merama, budem f€r pa častim. Dakle ja nisam kažnjavan i razočaram se u životu i nekontrolisano sednem u auto i pokaže 2 promila, da li to znači da me treba kazniti oduzimanjem vozila. Dakle sistem koga ti hraniš porezom da bi postojao, oduzmeti auto i ekonomski te uništi. Ne uzimam više PDV račun kod prodavca!.

vozilo

20.10.2016. 16:45

kome je istekla registracija zatim vozilo koje ne moze daprodje tahnicki a koristi se u saobracaju, i ono najgore a to je kada na vozilo koje je iskljuceno iz saobracaja oduzimanjem tablica se postave neke druge nevazece tablice, sve to u ovim izmenama nije obuhvaceno.Da li je moguce da se to tolerise?

Karla DEL torte

20.10.2016. 20:09

@vozilo - Poštovani. Nije stvar bezbednosti saobraćaja nego da vam uzmu lovu na glamurozan i veoma upečatljiv način. Pooštrenim zakonom u saobraćaju se pooštreno i napredno puni budžet. Zašto se radnice ne štite na ovakav spektakularan način od poslodavca, pa zato što mali čovek je na samom dnu interesovanja države. Ne daš platu radniku na vreme ili uopšte, dolaze "uterivači" i oduzmu ti auto kuću bankovne račune dok ne isplatiš plate radnicima, ne toga nema. Čovek je višak u društvu, što je i paradoks.

MICO

20.10.2016. 16:52

Kakvo bre oduzimanje vozila, jeli ova drzava potpuno izgubila pamet?????Dali to znaci, da, ako neplatim racun za struju, telefon ili neki drugi racun, drzava treba da oduzke kucu ili stan!!!!!!!!!!!Zar nije logicno da se oduzme vozacka dozvola trajno, kod najozbiljnijih saobracajnih prekrsaja. Kakvo bre oduzimanje imovine?I sta je sa stranaca koji voze kroz Srbiju?

Bojan

20.10.2016. 16:55

Sta ako vozim sluzbeno vozilo? Sta ako vozim renta car? Sta ako radim u drzavnim organima I vozim drzavni auto? Zar ce mi oduzeti vozilo koje nije moje. Da li ce drzava sama sebi oduzeti vozilo? Privatna svojina se ne sme oduzimati!!! Ima toliko nacina da se strozije kazni voznja pod dejstvom alkohola, kao I ostali prekrsaji, ali oduzimanje imovine nikako. U Kanadi na primer kazna se postize velikim poskupljenjem osiguranja za naredni period

* КОМЕНТАР ... *

20.10.2016. 17:04

@филип а ти кад знаш да ће да ти одузму возило онда немој да шљокаш !!! @филип а ти кад знаш да возиш туђе возило и да ће да га одузму онда буди човек па немој да шљокаш !!!

* КОМЕНТАР ... *

20.10.2016. 17:10

@мики а ти кад знаш да си својим знојем купио то возило онда си глуп ако направиш, како ти кажеш, "грешку" и одеш па се нашљокаш !!! То није "грешка" јер ти свесно и својом одлуком сипаш тај алкохол у себе !!!

* КОМЕНТАР ... *

20.10.2016. 17:16

@момцило а ти ако знаш да ти је возило под кредитом онда бар буди човек према себи па немој да шљокаш !!! ПС:нисам присталица ни једне странке али сам присталица придржавања закона !!!

Viktor

20.10.2016. 17:23

Zar nije bolje trenutna zatvorska kazna u trajanju minimalno godinu dans i trajna zabrana upravljanja vozilom. Sve ovo sa oduzimanjem vozila nema logike, nije vozilo krivo nego moron koni je pijan ušao u auto. Bar jedno postavimo stvari na svoje mesto

bikkojisedi

20.10.2016. 17:37

sta se desava sa takvim autom? ide na postenu aukciju? cisto sumnjam. ili ce ga voziti neki drzavni cinovnici ili ce ga neko iz vlasti uzeti sebi. tako neko nekom moze da smesti kod policije da je imao vise od 2 promila i da neko na pravdi Boga ostane bez skupocenog auta. u prevodu legalna pljacka .

Drago za milo

20.10.2016. 18:11

Polako ulazimo u fashizam , Upadaju u kuce i otimaju namestaj za malo neplacenih dazbina ,uveli prohibiciju od policije u Bgd koja mlati ljude javno, ,vlast se maskira i unistava sve objekte sto joj nije po volji ,sad ce i da otimaju mukom zaradjena kola,zar se oni ne plase da ovaj narod nece trpeti sva ova matretiranja nego ce i on milo za drago ?

pinkman

11.07.2017. 09:10

@Drago za milo - Mukom zaradjena kola i covek trosi mukom zaradjen novac u kafani da nabije sebi 2 promila alkohola. Stvarno tuzno oduzeti mu vozilo, bolje ga pustiti da tim mukom zaradjenim kolima ubije neko dete!

gagi

20.10.2016. 18:41

U sustini sve se ovo radi da bi drzava napunila kasu, koliko vidim nije cilj bezbednost saobracaja nego pare!!samo pare briga njih i za zakon iza tehnicke preglede, i za stare automobile samo sto vise para da se slije u drzavnu kasu TO JE POENTA CELE PRICE!!!!!!!!!!!

мрсимуд

20.10.2016. 18:48

Човек не седа у ауто трезан па да буде свестан последица "закона". Човек седа у ситуацији смањене урачунљивости и као такав у судској пракси се другачије третира по одабиру казне, јер управо се одузима возило у тој зони неурачунљивости. Ако су права жене иста у браку, како може држава одузети жениних 50% а потпуно је невина и није окушала алкохол, има ли жена права или обрнуто супружник на своју имовину, ауто?!.Тиме се супруга кажњава у невиној ситуацији, где су права једног од супружника!.

Brmmm

20.10.2016. 19:49

Koliko vidim razni komentari i uglavnom protiv novog predloga zakona sa kojim se ni ja ne slažem. "Nazovi stručni kadrovi" koji su radili na izradi zakona su dobili direktivu kako uraditi zakon. U predlogu nema ni jednog slova o upotrebi mobilnog u toku vožnje a još manje o pešacima, sva koplja se lome na vozačima. Mobilni u vožnji je uzročnik 90% sudara. Apelujem na nadležne da se manu izigravanja pametnih ljudi i prepuste posao profesionalnim vozačima (nisam profesionalac al mogu da pomognem)

Borsa

20.10.2016. 20:33

@ - Dajem pr.podješ sa decom i ženom koja ima dozvolu na izlet pr.jezero i tamo se opustiš popiješ koju,znajući da žena vozi,medjutim nju ujede stršljen,šta ćemo tad žena dobija šok ne može da vozi-ima mnogo primera gde će ovaj zakon da zakaže-nije ovo rešenje ni za ovu lopovsku i otimačku vlast.

Nebitno

20.10.2016. 20:51

A sta da radimo sa uniformisanim licima, na poslu i van posla,sa saobracajnim ispektorima koji to sve sprovode u delo, sa onima koji imaju privilegije na ovaj ili onaj nacin.Za nas obicne smrtnike vazece sigurno i treba da vazi,ali isto i xa ove prve sto sam naveo,jer njihova bahatos i nepostovanje propida prelazi u bezobrazlug.Ako ovo neko cita uopste ko treba da procita a i sprovede u delo.Mislim daleko smo mi od toga daleko. Toliko od mene.

nesa

21.10.2016. 09:57

Dali su se ovi strucnjaci koji su radili na novoj izmeni i dopuni zakona o bezbednosti saobracaja zapitali kako vozac utice na bezbednost saobracaja ako je vaznost vozacke dozvole istekla vise od sest meseci.Za ovaj prekrsaj vozac dobija novcanu kaznu,kaznene pojene i zabranu upravljanja.Pa bi voleo da mi to od tih strucnjaka objasni.

deki

21.10.2016. 10:44

Sta se bunite ako se u saobracaju ponasate kako treba Vas ovaj zakon ne zanima. Ustvari i da nema ovog zakona treba ga postovati (izginusmo na pesackim ostrvima i trotoarima zar nije dosta)