SINJ ER ŠOU 2016: Skresana Galebova krila, srpskom pilotu zabranjeno da leti
21. 08. 2016. u 19:25
Članovi organizacionog odbora bili su suočeni sa ultimatumom vezanim za nastup svih HRV-ovih aviona – ili Galeb ili oni
Foto: Darko Dozet
Po drugi put za redom nebo iznad Sinja zapalili su brojni vazduhoplovi u sklopu Sinj Air Show 2016. Uz visoko pokroviteljstvo Predsednice RH, a u organizaciji Aerokluba Sinj i Grada Sinja, nekoliko hiljda ljudi bilo je u prilici da vidi bogat letački program. Među atraktivnijim nastupima treba istaći akrobatski avion Extra 300 Branimira Ambrekovića, Flying Bulls push-pull Cesnu 337, One-Two Fly žirokopter, padobranski skok policijskih specijalaca iz Bella 212 i akrobatski nastup policijskog Eurocopter EC135, kao i akrobatske nastupe Bella 206, Zlina 242 i Krila Oluje Hrvatskog ratnog vazduhoplovstva.
Na žalost, događaj je pomalo zasenila neugodna priča vezana za nastup srpskog mlaznog trenažnog vazduhoplova Soko G-2 Galeb, čiji je pilot Dragan Amidžić trebao takođe da nastupi. Uprkos činjenici da se radi o avionu koji su u bivšoj državi projektovali i Hrvati, koji se proizvodio u Mostaru, a na kojem su se u avio bazi Zemunik kod Zadra školovali brojni hrvatski piloti, pojedinim hrvatskim braniteljskim udruženjima se nije svideo njegov dolazak i najavljen je protest, labavo argumentovan činjenicom da je taj avion sudelovao u ratnim sukobima 90ih.
Posle galebovog sletanja u Sinj, dan pre aeromitinga, situacija se iskomplikovala dodatno pošto je iz neobjašnjivih razloga Hrvatsko vojno vazduhoplovstvo Galebu odlučilo da uskratiti uslugu korišćenja agregata za pokretanje motora koji su već tog dana poslali na sinjski aerodrom Piket. Agregat je vraćen natrag u bazu Divulje, a potom je stvar otišla jedan korak dalje gde su članovi organizacionog odbora bili suočeni sa ultimatumom vezanim za nastup svih HRV-ovih aviona – ili Galeb ili oni. Kako priča ne bi nepotrebno eskalirala, Galeb je smeštan i zaključan u hangar sinjskog aerodroma, daleko od pogleda javnosti.
.jpg)
Kome je upravo u Sinju smetao avion koji je bez ikakvih problema već nastupao i u Varaždinu, i u Rijeci, i u Zadru? Ko je toliko moćan i uticajan da zaobiđe odobrenja Hrvatske agencije za civilno vazduhoplovstvo kao i samog Ministarstva obrane? O tome će se još dugo pričati, a gorak ukus će trajno ostati u ustima. Ipak, treba se još jednom zahvaliti svim organizatorima i sponzorima koji su dali sve od sebe kako bi Sinj i Dalmacija dobili vrhunski avio događaj.
(Izvor: split.com.hr)
realan
22.08.2016. 00:10
Krila Oluje bi mogla nastupati u Srbiji?
Normalan covek se pita,a sta je k.k. trazio tamo?
bolesna nacija,,
hrvati definitivno odlepili!
Dokle ćemo da se bavimo hrvatskim vaškama...
Komentari (15)