Besnim limuzinama i dalje visok porez

D. I. KRASIĆ

29. 07. 2016. u 09:01

U pripremi izmene zakona koji reguliše državni namet na putnička vozila. Povećaće se broj grupa po kubikaži, pa će nekom registracija biti niža, a nekom nešto viša

Бесним лимузинама и даље висок порез

VISINA poreza koji vlasnici automobila plaćaju prilikom svake registracije zavisi od kubikaže motora, i tako će biti i ubuduće. Nezvanične najave da bi ovakva kategorizacija mogla da bude ukinuta i da bi vlasnici snažnih četvorotočkaša mogli ovaj porez da plaćaju znatno jeftinije, bar zasada padaju u vodu.

Kako "Novosti" saznaju, uveliko se radi na izmeni zakona koji reguliše ovu oblast, ali tako da će se, umesto postojećih sedam kategorija oporezivanja po zapremini motora, uvesti više opcionih grupa. Potom će se utvrditi novi rasponi poreza za svaku grupu.

U Ministarstvu finansija u četvrtak su, ne želeći da otkrivaju bilo kakve detalje, samo potvrdili da su izmene ovog propisa na dnevnom redu.

- Razmatramo potrebu izmene Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, između ostalog i u delu oporezivanja na upotrebu motornih vozila. Očekujemo da će zajedno sa izmenom Zakona o finansiranju lokalne samouprave, u paketu ići i poreski zakoni: izmena Zakona o porezima na imovinu i Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara - rečeno nam je u ovom ministarstvu.

U trenutnih sedam kategorija vozila, čije se kubikaže kreću od 1.150 pa do iznad 3.000 kubika, vlasnicima se zaračunavaju porezi počev od 1.220 u prvoj, pa do 222.280 dinara u sedmoj grupi. Nova kategorizacija doneće i nove cene, pa se može očekivati da nekima ovaj namet poraste ali da se nekima i smanji, ukoliko iz više padnu u nižu grupu.

Konačan nacrt novog zakona koji se bavi ovim porezom ipak će najviše zavisiti od Zakona o finansiranju lokalne samouprave. Nije slučajno što ovi propisi pred parlament idu "u paketu". Od konačnog izgleda zakona o finansiranju lokalne samouprave zavisiće i visina razrezanog poreza za motorna vozila. Jer, procene su da bi se oko tri milijarde dinara, koje se trenutno godišnje slivaju u opštinske i gradske kase od nameta na automobile, po usvajanju novog zakona, preselile u republički budžet.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (27)

Cupavi Berlin

29.07.2016. 09:21

Trebala bih gospoda da razmisli.Akose auto odjavi pre isteka registracije. Da vracaju novac.Kao svugde u SVETU.A ne samo kako da Uzmemo.

Milan

29.07.2016. 09:25

Mazdin model 2.2 sa 150 konja je luksuz, a motori nekih proizvodjaca 2.0 sa cak 240 konja su za siromasnije, kaja nebuloza.

Radovan

29.07.2016. 09:29

Automobile velike kubikaze u Srbiji voze samo invalidi,tako da se porez ne placa.Najveci porez placamo mi koji vozimo automobile do 2000cm.

Dragan Bgd

29.07.2016. 09:45

Znaci, sve isto, samo malo drugacije. Jedne opalis po dzepu, drugima malo olaksas i ista lova u dzepove politicara.

Neverovatno

29.07.2016. 09:58

Ovi na silu hoće da ih narod skloni pre sledećih izbora... 450 evra porez na porodični dizel auto od 2000 kubika? Ovi su rešili da nam ogule kožu i unište nas kao naciju. Za nepoverovati je ovo što se dogadja. Ovde će uskoro biti proglašeno luksuzom i vožnja bicikle. Ali bi pre nego se to dogodi bilo pametno da neprijatelje naroda sklonimo sa vlasti. Pod hitno dok smo još živi i u stanju da bilo šta uradimo

Gojko

29.07.2016. 10:03

Republichki budzet je jako alav i guta novac i gradskih budzeta.Bash su veliki porezi na vozila sa preko 2.500 kubika.

Katic Ljutomir

29.07.2016. 10:04

Od obecanja naravno nista. Kad bi mogli oni bi jos povecali registraciju a i ovako je previse Vozila kostaju 4 000 5000 evra a registracija 100 do 200 hiljada Sramota

trlababalan

29.07.2016. 10:09

Luda kuća, nesposobni "stručnjaci". Oderi kožu gde god možeš i donesi što gluplju odluku u korist hohštapleraja.

Bonaprta3

29.07.2016. 10:11

Mislim da su ovo samo novinarska nagadjanja? EU nema takav zakon, a mi uskladjujemo zakonodavstvo sa EU prema tome ovaj nacin oporezivanja bice uskladjen sigurno sa pravilima koja vaze u EU.

Ivan

29.07.2016. 19:06

@Bonaprta3 - Nažalost, ovo nema veze s usklađivanjem zakona sa EU. Čak ni u EU nisu ista pravila a većina zapadnih zemalja ima godišnje porezivanja automobila po formuli kojoj je osnova ili emisija CO2 ili emisija u kombinaciji sa kubikažom.

Šima Košmoš

29.07.2016. 10:14

totalno pogrešno rešavanje problema, ako hoće da oporezuju skupa vozila onda se to radi prema ceni. AMSS, carina,poreska.. imaju katalog i zna se prosečna cena za svaki auto prema godištu i opremi. Ovako je za recimo neki džip star 8-9 godina isti porez kao za novi sa istom kubikazom. prvi kao polovan košta 12.000€ a ovaj 70.000€. Nego lepo procentualno oporezivanje od vrednosti

Kraljevčanin

29.07.2016. 15:39

@sale - Bravo Sale, slažem se sa tobom. Sigurno će smanjiti cenu za velike kubikaže pošto to inače voze samo invalidi i nemaju koristi od toga, ali će zato od 1400 do 2000 kubika uvesti 4 kategorija i sve će biti skuplje nego ranije. Zivi bili pa videli. Taktika je jasna. Oporezovati vozila kojih najviše ima. Tako je bilo i za motore do 50 kubija. Sledece su bicikle, samo još da ih popišu sve.

Јован

29.07.2016. 11:05

Потез треба бити по вредности возила и старости.Ја плаћам за џип 2200 куб16 год стар 200 € порез а мој сусед за лимузину стару 3 год 2000куб 50 € .Његова кола вреде 17000€ а моја 4000€.И ко се ту луксузира?Ови законодавци стварно немају благе везе.

djuka

29.07.2016. 11:35

ljudi kase su prazne...niko ne radi, fabrike zatvorene, odakle izdrzavati drzavni aparat.... jedino akcize i porezi na ono sto narodu najvise treba... sto bi nesto menjali kad narod placa i cuti samo malo kozmetickih promena ...

Vladimir

29.07.2016. 13:21

Placam registraciju godisnje 67.000 RSD za auto 2200 kubika za auto star 7 godina , najskuplja u Evropi .....Putevi ocajni, rupa na sve strane , dizel najskuplji u reginu , a u Evropi u samom vrhu smo po skupoći ... Sramota samo pljackaju svoj narod nista drugo neznaju da rade i nesmeju od EU .......

zoki

29.07.2016. 13:25

koji lopovski standard u Srbiji u armeniji je registracija za bilo koje vozilo 50usd a ovde trebas da dignes kredit da registrujes vozilo.

Duca I Drugovi

29.07.2016. 13:34

Nikada se narod nije pitao o ovoj stvari Seseljevi zakoni i dalje traju. Luksuz je zivot uovoj drzavi .Licne karte pasosi imaju ogranicrnja , kao i registarske tablice i razna licna dokumenta. prvo se luksuz naplati priliko kupovine a posle te stigne seseljev zakon prilikom svake registracije kao kazna.Zato kada glasate pogledajte kojeg majmuna ce te dovesti na vlast.

Davor

29.07.2016. 20:49

@Duca I Drugovi - Nije ovaj zakon doneo Šešelj, već Dijana Dragutinović

gorca

29.07.2016. 14:20

Prica mi skoro prijatelj, žena mu je iz Bugarske pa stalno ide tamo.. Sramota za džip u Bugarskoj( članica EU) se plaća registracija 350 eura a za isti takav kod nas oko 100 hiljade dinara

nesa

29.07.2016. 15:23

nije ovo posteno. ako je vozili za osiguranje do 22kw je 7450 din i to iznosi 338 din po kilovatu.a za vozilo do 110kw iznosi 18135 ili 164 din po kilovatu.sve to treba racunati cubika pomnozeno sa X dinara.kilovata pomnozeno sa X dinara. ovo je sve pausalno. treba gledati po velicini nije isto primera radi renault clio sa troja vrata ili clio sa petoro vrata ili clio limuzina(thalija) sa cetvoro vrata ili mozda neka marka vozila koja ima i cetvrtu varijantu karavana.

Ceda

29.07.2016. 19:39

Samo gledaju gde da nam otmu jos koji dinar od ove nase bedne plate. I onda se Vucic pohvali sa boljom finansijskom situacijom u zemlji.

cakan

29.07.2016. 20:21

na sledecim izborima glasam za alibabu i 40 hajduka tako cu znati da lopova ima samo 40

Opel

30.07.2016. 07:16

Vrlo jednostavno: uz tacan uvid karakteristika voznog parka u Srbiji (godista, snaga, kubikaza,...) lako je napraviti sistem koji ce drzavi maksimizovati prihod od poreza. Ovde se nikada nista nije menjalo da bi bilo jeftinije na kraju. Uvek samo uzeti vishe.

Milan

31.07.2016. 00:22

"Besnim limuzinama" ? Besnim limuzinama je mali porez. Veliki je jedino starim automobilima i džipovima koji vrede par hiljada evra. Ne želi se logično naplaćivati porez, zato će se i dalje izbegavati na razne načine ili voziti neregistrovani. Dok će automobili od 60 000 evra sa 2,0 motorom plaćati porez kao za Golfa. "Bravo"...