Na šaltere od sutra bez papira
07. 06. 2016. u 13:30
Građani više neće biti u obavezi da pribavljaju izvode i uverenja. Udovički: Neki službenici već međusobno razmenjuju podatke
GRAĐANI Srbije od sutra tačno posle četiri decenije na šaltere svojih opština i gradova više neće donositi krštenice, državljanstva, potvrde o prebivalištu. Sve to umesto njih radiće službenici kojima su papiri neophodni, a građani više neće biti u "podređenom položaju" u odnosu na upravu. To im je omogućeno Zakonom o opštem upravnom postupku koji predviđa razmenu podataka iz službenih evidencija između zaposlenih u upravi. Inicijativa za donošenje ovog propisa potekla je iz Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave.
Osim građana, kako tvrde u Ministarstvu, i uprava će vrlo brzo osetiti blagodeti novog zakona. Umesto da gube vreme objašnjavajući građanima šta im je potrebno, koji izvod treba da donesu, koje uverenje i od koga, većinu toga obavljaće sami, i to na jednostavan način.
- Baze podataka uskoro će biti otvorene i povezane, i biće dovoljan samo jedan "klik" da dođu do potrebnog podatka - kažu u Ministarstvu. - Napisali smo i uputstvo za primenu odredaba zakona koje će im, bar u prvom trenutku, olakšati posao i otkloniti neke dileme, poput one da je razmena podataka stvar samoorganizacije svake opštine ili grada. A da to nije sve, svedoči i plan o obukama kroz koje će službenici u narednim mesecima proći.
Kako kažu u ovom ministarstvu, uvreženo loše mišljenje o lenjoj, nedostupnoj administraciji koja sa arogancijom gleda na građane, ovim promenama polako će nestati i konačno će građani Srbije dobiti upravu kakvu zaslužuju. Da je to moguće, uverena je ministarka Kori Udovički, koja u prilog tome kaže da je, obilazeći Srbiju, upoznala mnogobrojne službenike pune entuzijazma i ljubavi prema svom poslu, koji već sada razmenjuju podatke, ne tražeći ih od građana. Ona, takođe, veruje da će i mnoge njihove kolege koje do sada nisu radile na takav način, već za nekoliko dana krenuti njihovim stopama i razmenu podataka iz službenih evidencija neće doživljavati kao dodatno opterećenje.
- Počećemo od toga da službenici više od građana neće tražiti sve ono što postoji u ličnoj karti - rekla je Udovički za "Novosti". - Reč je o podacima iz matične knjige rođenih, državljanstva i potvrde o prebivalištu. Građani će videti drugačiju upravu. Svima je potrebna promena - građanima da se uvere u to da službenici nisu otuđeni od njih i zaposlenima da prihvate izazove novog vremena i uhvate "priključak" sa Evropom i pokažu da Srbija može da ide u korak s modernom tehnologijom i načinom razmišljanja.
ŠABAC, ZRENjANIN, GORNjI MILANOVAC...
MINISTARKA Udovički se uverila u to da mnoge opštine i gradovi već izlaze u susret građanima, poput Šapca, Zrenjanina, Sremske Mitrovice, Aranđelovca i Gornjeg Milanovca. Ona je, međutim, ukazala da, još izvesno vreme, neće prestati potreba da neke podatke i uverenja građani sami pribavljaju, kao što je lekarsko uverenje, potvrda o zaposlenju, o zaradi i slično.
Zeljko
07.06.2016. 13:45
Znaci li to da cu sutra moci podneti zahtev ili molbu za uknjizenje stana? Zgrada je vec odavno uknjizena. Ili ovo samo vazi za one koji vade licne karte, pasose....Pa ako samo za njih vazi, i nije neka vest
Nigde ne pise da svu tu dokumentaciju vise necemo morati da platimo ili cemo ipak da platimo?Mozda duplo,jer i ‘klik‘ kosta :)
Da li se isto odnosi i na OUP, odnosno da li ćemo biti pošteđeni i na šalterima Mup-a, prilikom izdavanja pasoša i ličnih karti...?
Већ две године у Новом Саду чекам да убаце податке оних који су рођени у другом граду одакле су податке примили. Нису у стању да то "учитају". Видећемо на лицу места како то функционише...
A када Општина за укњижење стана тражи његов опис који се добија на другом шалтеру у истој згради (и плаћа масно), да ли то важи?Има ли негде списак докумената које службе морају саме да набаве и провере, или могу да нас вортају и тумаче закон и прописе како хоће? На шта грађанин да се позове?
Komentari (14)