Projekat uvođenja romskog jezika sa elementima nacionalne kulture u osnovne škole u Srbiji je od velike važnosti i za romsku zajednicu i za proces evropske integracije Srbije, ocenili su danas učesnici skupa na kome je projekat predstavljen u EU info centru.

Projekat, koji Evropska unija podržava i finansira, je jedan od najznačajnijih među projektima za inkluziju Roma koji se sprovode u Srbiji, izjavio je Nikola Bizel iz delegacije EU u Srbiji.

Opipljive mere kojima se poboljšava položaj Roma su od ključne važnosti za pregovore o poglavlju 23, a EU je tu da pomogne vladi i romskoj zajednici u tome, rekao je on.

Nastavnici u tome imaju važnu ulogu jer prenose jezik, kulturu i vrednosti deci i doprinose njihovoj inkluziji u društvo, rekao je Bizel napominjući da još puno treba uraditi da bi se dostigao zadovljivajući nivo integracije Roma u društvo, naročito na lokalnom nivou.

Koordinator projekta Ljuan Koko je ocenio da se sada postavljaju temelji za uvođenje romskog jezika kao izbornog predmeta.

On je rekao da treba utvrditi mogućnosti za uvođenje predmeta, razviti obrazovni programi i omogućiti sertifikaciju nastavnika na Filološkom fakultetu Beogradskog univerziteta, koje će angažovati ministarstvo obrazovanja.

Projekat je usmeren na to da roditelji upišu decu na časove romskog kao izbornog predmeta, jer je jako važno da i deca i društvo uče o Romima i njihovom jeziku.

Koko je rekao da će projekat trajati 20 meseci i da je njegova vrednost 158.600 evra, od čega je EU donirala 134.800 evra.

Jasminka Peruničić Alen iz Ministarstva obrazovanja je upozorila na nedostatak nastavnika, nezainteresovanost roditelja i nedovoljno dece da se formiraju odelenja.

Najizraženiji problem je slab odziv roditelja, rekla je ona i dodala da za desetak škola ima dovoljno đaka, ali da ih roditelji nisu prijavili.

Problem je i to što je najmanje 15 škola izrazilo želju, ali mi nismo imali nastavnike, rekla je ona.